Hakan selam Bülent ben, Gürselle konuştun mu?
Selam abi, k03 icin cont 1.5 bar cok fazla. Eger peak basinc ise sorun degil. Ama cont basinc ise yakindir turbonun gitmesi.
Vmax Performance
Ümit H. Doğan
hakan abi aynıları basıma geldi ama benim turbo fındık ama bilmeyenler için söyleyeyim fındık dediğiniz turbo o motorda 1.5 bar 5000 rpm e kadar basabiliyor.cont 1 civarı.
valla abi bende takipteyim 122 lerde bu sorun oluyor
ben büyük turbo takmama ragmen basmadı..neler denedik.
Merhaba sizin turbonuz 1.5 peak sorunsuz basması lazım.
Bazı yazılım firmaları peak daha üstünü de bastırıyor.
Aynı arac ve s3 cooler ile alınmış log aşağıda. Sorunsuz her gazlamada basıyor.
engine specified actual engine
speed boost boost torque
3480 2450.0 2390.0 271.0
3680 2470.0 2480.0 271.0
3840 2480.0 2490.0 274.6
4040 2480.0 2510.0 274.6
4200 2470.0 2510.0 274.6
4360 2460.0 2490.0 274.6
4520 2450.0 2480.0 274.6
4680 2420.0 2450.0 272.8
4840 2410.0 2420.0 272.8
5000 2400.0 2400.0 276.3
5120 2370.0 2390.0 276.3
5280 2330.0 2330.0 276.3
5400 2290.0 2300.0 271.0
5520 2250.0 2260.0 276.3
5600 2230.0 2230.0 274.6
5760 2220.0 2200.0 267.5
5880 2190.0 2190.0 269.3
6000 2130.0 2190.0 258.7
6080 2090.0 2150.0 248.2
6200 2060.0 2110.0 246.4
6280 2040.0 2080.0 237.6
Peak bar 1.4 devir sonunda 1 bar gibi düşünüyorum , bence bu araçlar için gayet normal değerler , kimse bu araçlara ne basıldığını bilmiyor anlaşılan , arkadaşlar bu araçlarda süper charger ve turbo charger var , ona gore düşünün .
İlhan arkadaşım teşekkürler , bu grafik gibi olması lazım işte sorun burda nerde , herkes tuttutmuş fındık kadar fındık kadar , teknik olarak ne basar o zaman ona gore yorum yapalım.
Ben birşey bilmiyor değilim , ama el elden üstündür diye buraya konu açtım ama baktım ki , her zamanki gibi teknik yada yardım yerine o fındık turboya basamazsın muhabbetine döndü konu.
Yurtdışındaki forumları incelediğim elemanlar herşeyinin logunu dökmüşler forumlara kimse çekinmememiş APR den REVO ya hepsinin logları var adamlar tek tek karşılaştırma yapıyorlar kim ne basıyor diye.
Burda ise herkes arabasında sorun olsa bile saklıyor , ben saklamıyorum arkadaşlar , arabada sorun var ve bu halde ben rollere giriyormuşum hala da boyleyim araba gidiyor normal olarak ama istediğimiz gibi değil , bu demek değildir ki aptalca gazlıyorum , sadece 1-2 defa 60 -200 basıyorum , oyle deli gibi de sıkıştırmam arabamı hemen yine burdan cımbızla çekip yorumlamaya kalkanlar olmasın.
İlgilenenlere arkadaşlara teşekkür ederim.
1.4 TSI GTX28 Loading...
Yazılımınız nedir? K.03 için cont 1.5 gercekten ciddi bir basınc en temizi 1.5peak 1.2 1.3 cont dur... bu sekilde bile ekstra cooler ve meth le zor engelleniyor fön olayı...
Selam Zafa ,
Yazılımın o ya da bu olması onemli değil , onemli olan istenilen basıncın tutarlı bir şekilde basmaması.
Senin logun var mı ? VCDS den 115 nolu bloğınu oku bakalım kaç basıyorsun sen .
Turbomun palleri emme tarafı egzoz tarafında bir sıkıntı yok.
1.4 TSI GTX28 Loading...
aşağıda logu görüyorsun, muhtemelen bu turbo ve motor için güvenli üst basınç seviyesi ve turbonun kapasitesine göre istenilen basınç tutturulmuş gözüküyor.
Sadece bu loga bakarak turbonun üst devirlerde daha yüksek basınca yetecek kapasitesi varmı anlayamayız çünkü aşağıdaki loga göre istenen basınç hep tutturulmuş gözüküyor.
Sende böyle bir log var mı? Bu logu VAG COM lar ile alınıyor bildiğim kadarı ile?
Senin araca ait logu görmeden sorun var yok, yorum yapmak çok zor oluyor.
mesela sende 6000 devirde specified boost 2500 mbar, actual boost 2200 ise yani arada fark varsa, artık turbo limitlerine gelmiş demek oluyor.
Yada 4000 devirde specified boost 2500 mbar ama actual boost 1750 mbar ise bir sıkıntı var demek olacak, çünkü aşağıdaki tabloya göre aynı motor, aynı turbo ile 2500 mbar basınç oluşmalıydı, oluşmuyorsa sıkıntı var.
mesejında da 1.4 peak atıp daha sonra 1 bara düştüğünü belirtmişsin, loglara göre bu da normal, sorununun ne olduğunu cidden anlayamadım.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Evet var aşağıdaki örneğe çok benzer bir şekilde düşünebilirsiniz...
Engine Speed Boost Pressure Boost Pressure
(G28) (specified) (actual)
/min mbar mbar
2520 2550 2250
2720 2530 2280
2880 2450 2270
3080 2500 2290
3240 2550 2300
3400 2460 2370
3600 2460 2420
3760 2470 2430
4000 2470 2420
4160 2460 2410
4320 2420 2390
4520 2460 2350
4680 2420 2300
4840 2420 2270
5040 2430 2230
5160 2390 2190
5320 2340 2150
5480 2300 2110
5600 2270 2090
5760 2260 2050
5880 2220 2000
6000 2170 1980
6120 2120 1980
6200 2080 1970
6320 2040 1950
1.4 TSI GTX28 Loading...
Specified, yani istenen basınç değerlerin benzer yazılımlara göre biraz yüksek. 5000 devire kadar sabit 1.5bar hedeflenmiş ki bunu tutturmak zaten zor. Yani yazılım kaynaklı istenen basıncın yüksek tutulmuş olması ihtimali de var.
Yok, yazılım kaynaklı böyle bir sorun yok, bu yazılımla, bu değerleri tutturanlar var diyorsan, stabil ve neredeyse her devirde basınca doğru oranlı artan, istikrarlı bir basınç kaçağın var. Bunun turbonun fındığıyla falan alakası yok. Fındığa göre belirlenmiş zaten üstlerde specified değerler...
Mekanik bir kaçak aramanda, valf kaçağı aramanda fayda var. Özellikle dump valve kaçırıyor olabilir. Basınç hattına komple yüksek basınç kaçak testi yapmakta fayda var.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Oh be o.b.k nickli arkadaşım sağolasın , sonunda teknik olarak birisi çıkıp da birşey soyluyor olması ne güzel tekrar teşekkür ederim.
Biz de basınç kaçağına karşı N249 yerine Forge Recirculation Valve taktık , burdan başka nerde aramak gerekir acaba ? Yada hala bu valf mi kaçırıyor ?
Artı olarak N75 valfinin %100 çalışıyor olması kaçırmadığı anlamına mı gelir yoksa bu çalışıyor ama kaçak olduğu için yeterli basınç sağlanamıyor mudur ?
1.4 TSI GTX28 Loading...
Recirc valve'ler, dump valvfler ne kadar sert yaylı, ne kadar forge olsalar da bir miktar kaçırabiliyorlar. Forge DV sökülüp dışarıda basınç altında, basınç izlenerek test edilebilir. Ben kendi aracımın recirc valfinin kaçırdığını hissettiğimde bunu ancak valfi söküp dışarıda komprasör basıncıyla test ettiğimde görmüştüm.
Önceki sayfada verdiğin log'da n75 düzgün çalışıyor görünüyor. Ama tabi ki düzgün çalışmasına rağmen onda da kaçak olabilir. O da dışarıda test edilebilir.
Karter havalandırma valfleri (pvc) de kaçırabilir. Genelde daha güçlü checkvalvfler kullanılarak sorun çözülür.
Vag tecrübem sınırlıdır. Vag motorlarda n75 ve forge dv tecrübesi olan arkadaşlar kaçak ihtimali hakkında da daha net açıklama yaparlarsa daha faydalı olur.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Teşekkürler tekrardan karter havanladırmada sızıntı olduğu kesin yağ geliyor ordan çünkü bugün yenisi ile değiştirip sonucu yazarım , n75 de sağlam olmasına rağmen bir çıkışı PVC ye bağlı olduğu için ordada kısmen yağ oluyor ve ne kadar N75 sağlıklı çalışmaya çalışada orda yağlı bir hava olmuş oluyor diye düşünüyorum , burda sonuçları paylaşacağım.
1.4 TSI GTX28 Loading...
Krank havalandırmayı komple etkadan kontrol edin (şema olarak) ardından aracta tamamen tüm hatta bakın. En başta söylediğim gibi bu şekilde problemlerle karşılaştık.Daha ilerleyen safhası turbonun emmeye doğru yağ vermesi olacakbunu engelleyen bir valf var aracınızda ama lokasyonunu ve kodunu bilmiyorum ne yazıkki.
AUM kodlu 1.8T kullanıcısıyım, bildigim kadarıyla n75 ve n249 birbirine bağlılar, yanlış biliyorsam bundan sonra söyleyeceklerimi kaale almayın. n249'u fabrikasyondan daha sağlamıyla değiştirmek n75'e fazladan yüklenmek anlamına gelebilir.
Ayrıca vag com'ların %100 çalışıyor göstermesi reelde %100 çalışıyor olması anlamına gelmiyor, acı bir şekilde tecrübe ettim bunu.
hocam senin mesajdaki log senin arabana aitse eğer aracında hiç bir sorun yok üstteki logda s3 cooler varmış, senin arabandaki cooler 1,5 bar basınç oluşturmak için gereken havanın debisi intercoolerın geçirgenliğine fazla geldiğinden intercooler giriş çıkışı arasında basınç kaybı yaşıyorsun
ilk araç 3480 devirde 2390 ikinci araç da 3500 de ortalama 2390 - 2400 mbar (hemen hemen aynı)
ilk araç 4000 de 2510 mbar olmuş, ikinci araç ta 4000 devirde 2420 mbar
ilk araç 6000 devirde 2190 mbar, ikinci araç 1980 bar
gördüğün gibi üst devirde artan debi ile birlikte basınç kaybı da artmış
eğer basınç kaybı mekanik nedenden olsaydı, 3500 devirde 2400 mbarda kaçırmayan sistem (her iki araçta basınç aynı!), 6000 devirde 2000 mbar da hiç kaçırmazdı buna emin ol. Kaçırıyo olsaydı 2400 mbarda da kaçırması ve basıncın ilk araca göre daha düşük olması lazımdı.
Aracın da bir sıkıntı yok, sadece oluşması istenen basınç mekanik sınırların üstünde.
Bence cooler büyürse göreceğin basınçlarda artacaktır.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)