User Tag List

Sayfa 1/5 123 ... SonSon
91 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Specified boost - Actual boost (İstenen basınç - mevcut basınç) problemi

  1. #1
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Specified boost - Actual boost (İstenen basınç - mevcut basınç) problemi

    Merhaba arkadaşlar ,
    Specified boost ile actual boost arasındaki fark neden olur , yani , istenilen boostu araba niye basamaz.
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  2. #2
    Spook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    boost leak olabilir, yada controlerda problem olabilir,turboda olabilir tek bir sebebi yok. 1.5 bar o turbo için yüksek bir requested mı onuda bilmiyorum tabi.

  3. #3
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikli olarak borulara kontrol yapılmalı, kelepçeler sağlam gözükseler dahi elden geçmeli.
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  4. #4
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 - Boost leak için tüm turbo ve intercooler hortum , hava girişleri , sensor girişleri kontrol edilmişti ama tekrar gözden geçireceğim.
    2 - Controller derken ? N75 valfi değiştirip denedim yine aynı , extra N249 valfi yerine forge recirculation valve kiti takmıştım bunda da bir sorun yok.

    Tek gördüğüm yağ havalandırma hortumundan N75 e giren bacağından az da olsa yağ geliyor , terleme şeklinde , acaba bu N75 in çalışmasını etkiliyor mu diyeceğim ama ,
    N75 in de logunu aldım %100 çalışıyor görünüyor

    Engine Speed Boost Pressure
    (G28) Control (N75)
    /min %

    1640 5,1
    1640 5,1
    1640 5,1
    1680 100
    1720 100
    1800 100
    1960 100
    2080 100
    2200 100
    2320 100
    2480 100
    2600 100
    2760 92,5
    2920 100
    3040 99,6
    3200 96,5
    3360 96,9
    3560 96,5
    3680 97,3
    3840 98,8
    4040 100
    4160 100
    4320 100
    4480 100
    4640 100
    4760 100
    4920 100
    5040 100
    5160 100
    5280 100
    5400 100
    5480 100
    5600 100
    5680 100
    5800 100
    5880 100
    5920 100
    6000 99,6
    6080 98,4
    6160 97,6
    6240 97,6
    6280 98
    6360 98,4



    Evet arkadaşlar onerileri bekliyorum ...
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  5. #5
    Spook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    PVC yi kontrol edin, krank havalandırmada da problem olabilir.

  6. #6

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fındık kadar turbodan çok fazla basınç istiyorsunuz 4200 devirde anca üfleyebilmiş araçta sorun yok bence
    RACE WERKS

  7. #7
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Burda gorunen sarı olan hortum PVC olan değil mi ?
    http://e1211.hizliresim.com/13/5/fn81p.jpg

    Bugün bunun siparişini verdim geliyor bakalım.
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  8. #8
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tdipower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fındık kadar turbodan çok fazla basınç istiyorsunuz 4200 devirde anca üfleyebilmiş araçta sorun yok bence
    Daha once boyle bir sorun yoktu onu belirteyim (Fındık kadar turbo K03 bu arada...)
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  9. #9
    Spook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pcv esasında bir valf. ama tsi larda ki adı ne bilmiyorum.

  10. #10
    Spook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    k03 için 1.5 çok yüksek değil mi yau.. ben k04 ile o basıncta yürüyordum ki ona ragmen birkaç sıkma sonrası fön makinası oluyordu 7.5lt intercooler ile

  11. #11
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spook Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    k03 için 1.5 çok yüksek değil mi yau.. ben k04 ile o basıncta yürüyordum ki ona ragmen birkaç sıkma sonrası fön makinası oluyordu 7.5lt intercooler ile
    Araçta S3 intercooler da var bu arada , parça parça oldu gerçi ama.
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  12. #12
    halilcan9455 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Şehir
    .
    Mesaj
    1.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı penguinhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha once boyle bir sorun yoktu onu belirteyim (Fındık kadar turbo K03 bu arada...)
    k03 büyük bir turbo değil ki
    Alıntı gokhan07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uyması için öncelikle arabada bi beyin olması lazım oda senin arabada yok

  13. #13
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı halilcan9455 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    k03 büyük bir turbo değil ki
    Ok fındık olsun , daha once basıyorduğu konuşalım yada bu turbo basmaz mı bu kadar basınç kesin olarak net bilgi vermeniz mümkün müdür.
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  14. #14
    halilcan9455 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Şehir
    .
    Mesaj
    1.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı penguinhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ok fındık olsun , daha once basıyorduğu konuşalım yada bu turbo basmaz mı bu kadar basınç kesin olarak net bilgi vermeniz mümkün müdür.
    daha önceden basıyor şimdi basmıyorsa bir problem olduğu kesin.
    tecrübeli forumdaşlar yardımcı olucaktır
    Alıntı gokhan07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uyması için öncelikle arabada bi beyin olması lazım oda senin arabada yok

  15. #15
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    TSI teknolokisini bilen arkadaşlar fikir verirse daha iyi olacağı kanaatindeyim keza sistemler çok farklı olabiliyor başka araçlarla karşılaştırken !
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  16. #16
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dumpvalve sızdırması çok sık rastlanan bir arıza.. mekanik kapatıp denemen lazım..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  17. #17
    nemonomani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    34
    Mesaj
    566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ko3 büyük bir turbo değil 1.5 par sıkarsan sürekli turbonda hasar görmüş olabilir dump valve sıkıntında olabilir olurda olur yani alt yapısını hazırlamadan ver basıncı gazlasın olsa hayat daha güzel olurdu
    AS GARAGE


    Herkes, insanlığı değiştirmeye çalışıyor, kimse, kendini değiştirmeyi aklından geçirmiyor.

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı penguinhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar ,
    Specified boost ile actual boost arasındaki fark neden olur , yani , istenilen boostu araba niye basamaz.
    Alıntı penguinhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha once boyle bir sorun yoktu onu belirteyim (Fındık kadar turbo K03 bu arada...)
    Alıntı penguinhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araçta S3 intercooler da var bu arada , parça parça oldu gerçi ama.
    Alıntı penguinhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ok fındık olsun , daha once basıyorduğu konuşalım yada bu turbo basmaz mı bu kadar basınç kesin olarak net bilgi vermeniz mümkün müdür.
    Genel olarak şöyle bir yorum yapılabilir: alt devirlerde specified boost ile actual boost biribirine yakınsa, üst devirlerde de specified boost , actual boosttan fazlaysa, bunun anlamı turbo motorda istenilen basıncı oluşturacak kadar (specified boost) hava akışı üretemiyor demektir.

    Ama tüm devirlerde veya düzensiz olarak bir fark varsa, mekanik veya elektronik arıza yorumu yapmak kolaylaşır.

    Daha önce bu forumda birileri vagcom dan böyle bir data çekip forumda paylaşmıştı.

    Devir / İstenen Basınç / Gerçekleşen basınç şeklinde bir tablo..

  19. #19
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler cevabınız için , işte bu mekanik yada elektronik olan parçalar hangilerine bakmak gerekir.
    N249 yerinde Forge DV var , N75 yeni değişti , turbo sağlam , leak yok kaç defa kontrol ettik.
    1.4 TSI GTX28 Loading...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •