Kürşat seni bekliyoruz . Ne zaman geliyorsun ?
Printable View
Kürşat seni bekliyoruz . Ne zaman geliyorsun ?
Abi biraz bekleteceğim ama geleceğim beni de bekleyin lütfen :)
Hakan@ kardeş kimseye kaldırdığımız yok. Raşit'in gazına gelme sakın :D
Sana daha öncede dedim BLG motora CAV motor gibi yakıt yetiştirebilsek evet geçilmez olur ama bu kadar emeğe değer mi tartışılır. Elbette bu işin sonu yok. Tabii ki de 100-200 de 3 sn. dahi geliştirebilir mi bunun çalışması yapılır. Bu insanın fıtratında vardır. Ama girdi ve çıktılara bakılır ve değer mi değmez mi bunu kontrol edip mantık çerçevesi içinde kalmak lazım.
Aracımdaki turbo bilgileri aşağıdaki şekilde ;
KK3
Parça numarası : 03C 145 701 T
LF 710028158 00207
K032074DAB42 - 152
pazartesi günü güzel bir K04 hazırlayıp Hakan abinin aracında hayat veriyoruz konuya güncel olsun :)
Hayirlisi olsun umarim istenilen guclere sorunsuz ulasirsiniz.
Ankara'nın hakanı belli oldu desene :) hadi hayırlısı kardeş. Umarım her şey istediğin gibi olacak. :icon_tup:
konuyu şimdi gördüm. Ben olacakları şimdiden söyliim. İnanılmaz bir turbo lag olacak birincisi. İkincisi de daha turbo yeni yeni dolarken kesiciye gireceksiniz devir çevirmeniz gerekecek. Enjektörler ve bence bobin yetmeyecek. Yağ sıcaklığınız tavan yapacak araba korumaya girecek. Oluşacak senaryo bu bence.
Alper selamlar ,
Öncelikle K04 tamamen takılmayacak sadece emme tarafı K04 kadar büyük olan housing olacak ve pervanesi , diğer tüm yerler orjinal kalacak.
Sebebi ise bu kadar büyük değişikliğe girmeyeceğim öncelikle hybrid nasıl bir tepki verecek onu görmek istiyorum , bir diğer sebep ise ; eğer K04 tamamen emme ve egzoz tarafı takarsam , egzoz manifoldu , emme giriş hortumları , DV ve dump pipe tekrar değişmesi gerekecek , şimdilik o kadar masrafa girmek istemiyorum.
Sen tamamen K04 takınca olanlardan bahsediyorsun sanırım , haklı olabilirsin , ben de sana şunu sormak isterim o zaman bizim bobinin yetmeyeceğini yada yerine hangi bobin takılacağını keza enjektorleri de soylersen mutlu olacağım , yağ sıcaklığı konusuna da gelince onu da hybrid turbo ile beraber yağacağım süpriz değişiklikle aşacağımı düşünüyorum...
Ayrıca aracım 2600 devirde 1.4 başınç basarak maximum 272 nm torka ulaşıp bunu 5600 - 5700 kere kadar sabit tutabiliyorum.
Burdaki amacım 2600 değilde 3000-3200 devirde gelse benim için ve bunu 5700 değide 6100 - 6200 devirlere taşırsam ve daha az başınçla daha fazla hava sokarak herhalde daha fazla tork alırım diye düşünüyorum.
1.4 tsi uzmanı değilim ancak bobin ve enjektör bu tip modifiyelerde başlıca sorun çıkaranlardır. Turbo konusunda da ben direk K04 takacaksın sanıyordum. Hybrid turbo konusu bence bir muamma. Uzun süreli sağlıklı bir hybrid turbo ben duymadım. Hep kısa süreli one night stand aşklar gibi geliyor. Yurtdışı forumlardan da takip ediyorum. Renaultlarda hep 10-15 binde cortlamaya başlıyor yapılan hybridler.
Dsg limitlerine uygun kodlama yapilirsa herhangi bir sorun cikacagini zannetmiyorum. Yurtdisinda dsg problem olmus genelde. Birde ustlerde fazla boost verince misfire olmuslar meth kullaniminin bunu kismen engelledigini soyluyor ingilizler. Enjektor sorun cikartmamis. Apr, revo bu ise pek sicak bakmamis ama okudugum kadariyla revo stg2 map ile hybrid turbo kullanan var. Apr austria nin map hazirladigida var . Birde yunanlilar var ama onlarin sitelerindeki araclar manuel ve ne kadar dogru dyno olcumleri belli degil. Olumsuz olacak bir durum yok bence denersiniz bakarsiniz ne kadar oluyor begenmezsiniz ucunda olum yok paraya bakar geri donulur. Insan heves ettimi maddi manevi gucu varsa denesin baksin. Hayirlisi olsum tekrardan.
Abi o kisimi gectim ben. Bana sorsan seninle tamamen ayni fikirdeyim. Ama arkadasimiz yapacam diyor. Bende yaparsa neler olabilir onlari yazdim. Yoksa su an zaten mevcut turbonun bile limitlerden cok uzak biliyoruz.
senaryolar çok güzel hatta dsg karpuz gibi yarılacak, ve bulutların arasından hitler bize gülümseyecek.
Abi Allah aşkına bu dsg yi neden ele alıyoruz bana teknik olarak açıklar mısın , dsg dediğin kavrama mı sadece , zaten değiştirdik onu bir daha degiştiririz ne yapalım.
Bide bizim turbolar limitler değilde ne peki o zaman basabilir miyiz şimdi 1.6 bar hayır.
Sen rahat ol raşit yapacak bir güzellik bana ...
daha düşük basınç ile aynı havayı içeri sokmak anlamında aslında kötü bir şey değil. Düzgün balansı yapıldıktan sonra ve wasgate de saçmalamazsa sıkıntısız kullanacaktır. Ancak tahmini istenilen güç nedir Hakan?
bende direk k04 takıcaksınız sandım , hybrid herkezin de dedigi gibi biraz sıkıntılı yaptıktan sonra güc düsüsü yasayanlar bile var , insallah istediginiz gibi olur ve uzun süreli olur diyelim ...
abi heralde senin dediğin gibi bir şey için kimse turbosunu değiştirmez. Ancak bu turbo ile daha fazla sınırlarda gezilmek yerine daha büyük bir turbo ile daha düşük basınc ile yürüyebilir demek istemiştim. Enjektörler bu araçta sıkıntısız 350ps e kadar destekliyor. Benim düşüncem bu araç lag yemeden stabil 260-270 ps alabilir. Ama DSG konusuna girmiyorum. :)
öncelikle kolay gelsin zor bişey daha önce örneği pek yapılmadığı için..en önemlisi yapılan işin karşılığı olan verimi alabilmek..umarım alabilirsiniz.
ağzımdan laf alamazsın Hakan :hahaha:
şaka şaka :)
Çok fazla masrafa girmek istemiyorum demişssin ama emin ol düşünmediğin masraflar çıkıcaktır. Ben olsam kısadan 2.0 tfsi'a geçiş yapardım.
Aracınız manuelmiydi? Merak ettim çünkü ben o kadar yakmıyorum doğrusu. İkincisi bu söylediğimi üzerinize alınmayın ama 2 çeker 200 bg üzerinde araba ilk 2 vites çok ızdıraplı oluyor. Yani quattro olayını tatmışken 2 çekere nasıl razı oldunuz anlayamadım. Ama tercihlerinize saygım sonsuz tabii, orası yanlış anlaşılmasın.
Fabrika verisi oyle zaten tiptronikti
, yeni teknolojiler az yakıyor mesela aynı araba b8 kasalar
hakan ben dsg yi ele almakdan bahsederken kırılmasından yarılmasından değil, upgrade edilmesi gerektiğinden bahsediyorum.
sen merak etme,helikopter pervanesi taksan farketmez, raşit o dsg yi kırmaz zaten çünkü kırılırsa kimse hakan kırdı demeyecek raşit kırdı diyecekler..
milletle beni muhattap ediyosun. sanki kırılsa kına yakacam.
hem sen aracının limitlerde oldugunu mu sanıyorsun anlamadım. o kadar grafik gösterdim sana. onlarda görmüyo musun senin turbonla neler yapılabileceğini.
akıl tutulması mı yaşıyosun anlamadım.
hızlanıcan ok de , şu halinle raşite gitsen zaten hızlanıcan, pervane büyütsen ne olcak, olsa olsa 6000 den 6500 e 20-30 nm fazlası olur, bunda anlaşılmayacak ne var anlamadım.