User Tag List

Sayfa 5/11 İlkİlk ... 34567 ... SonSon
209 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: Megane RS Piston Çapı Büyültme

  1. #77
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öncelikle konu baya bir yayılmıs merak edenler olabilir diye birkac sey yazma geregi duydum
    eger bir renault 2.0 motoru hangisi olursa olsun forged lanacaksa kesinlikle 83 mm ye cıkarılmalı
    acılıp bakılmayla gerekip gerekmedigiyle bunun alakasını tam cozemedim cünkü reklifiyede farkedecegi 100 lirayı gecmez, baya iyi reklifiyeciler su an komple motor reklifiyesini 550 liralara yapmakta, farklı fiyatlarda donuyorsa piyasada bilemeyecegim, ben genelde motoru kendim goturup yaptırdıgım için biliyorum
    bahsettgimiz olcu 1mm nin 3te 1 inden az yani silindirin her noktası yaklasık 1mm nin 7de 1ine yakın genişlicek bunu gözünüzle algılamanız bile guc
    kaldıki 120bin km de soktugumuz bir rs motoru cap olarak %4 lük bir genişlmeye maruz kalmıstı segmanları kotu olmamasına ragmen azda olsa motor yag yakıyordu. reklifiyecinin demesine gore olması gereken yag boslugu artmış ve segmanların bu durumda ince incede olsa kacırabilecegi yonundeydi, simdi ben su kosulda hazır sokmus oldugum biır motoru neden 82.7 den sadece 0.3 mm genişletip temiz bir yuzeye erisip o olcuyu honlamayayımda orjinal olcude ısrar edip onun riskini cekeyim olay zaten guc almak degil temiz bir yuzeye cıkabilmek
    2. konu cap olarak orjinal contaya 83.5 mm ye kadar piston takabilirsin ama su an rs için sadece turbo pistonu olarak 83 ve 82.7 vardır wossnerde, onlarda clioya orjinal conta ile takılırsa 8.5 cr verir meganeda bu cok daha az verir cunku contası yaklasık 2 katı kalındır, ayrıca pistonlar clionun dur, megana ozel turbo piston wossnerde yoktur
    inanc bir tablo yayınlamıssın

    simdi burda guzel bir calısma yapılmıs ama bazı rakamlar dogruyken bazıları yanlıs
    1 kere silindir kapagındaki hacim clio ve meganda farklı diye biliyorum fakat tam emin degilim
    conta clioda 0.65 ken meganeda 1.30mm, yanlız bunlar sıkıstırma hesaplarken yanma odasının hesabına pistonların ustunde kalan boslugunu tam hesaplamadan yapmıslar cünkü bu hesaba gore orjinal olarak clionun sıkıstırması 11;1 iken bunların hesaba gore 12.5 cıkıyor
    zaten orjinal contayla clioda turbo pistonu 8.5 veriyor ama burda 9.1 demişler megana ise 8.7
    kısacası burda yanma odası hesabı yanlıs yani rakamlarda 0.6 lık bir sapma var
    meganeda orjinal contayla senin sıkıstırman 8.1 lere falan duser
    bunu 8.5 yada 8.4 lere cekebilmek için orjinal conta kullanmaman lazım ya cometicten ince conta alıcaksın kapagıda az taslıcaksın yada laguna 170 hp turbolu motorun conta takımını alıcaksın ki o aracın conta takımında tek fark içinden cıkan contanın daha ince olmasıdır
    o lagunalarda sıkıstırma 9.5 tur bunun 0.25 si pistondan 0.25 side ince contasından gelir megane rs le farkı budur
    bu arada orjinalden hicbir megane rs kesiciye 1.1 barla giremez onuda belirteyim
    1 barda ideal afr de ne yaparsan yap 6000 devir gibi benzin yuzden %100 olur ki zaten kesiciye maksimum 0.8 0.9 arası bir basıncta girersinki onuda yakalayabilirsen
    cogu cipli cipsiz rs 0.6-0.7 arası girer kesiciye cünkü turbonun cigeri yetmes
    fakat sen atıyorum benim gibi hibrit turboda yapsan kesiciye 1 barlada girsen benzin yetmemesine ragmen afr en bozulmaz cunku araba o basıncı kelebegi kapatarak manifolda almaz
    sen 1 bar basıyorum zannedersin ama iceri belkide 0.8 bar girer afr yi korumak için
    peakte 1.3 bar basıp kesiciye 0.9 gibi girebilirsende o arada 290 -300 arası guc verir nerde olcersen ölc gercek rakam budur
    fazlasında zaten kurabiye gibi ufalarsın motoru ya piston erir ya kol kırılır
    teoride megane 3 rs enjektoru 5cc daha azdır megane 2 ye gore fakat yakıt hattı dizayn farkından dolayı yani megane 2 de geri donusum yoktur regulator samandıranın ustundedir ve samandıra gerektigi kadar benzini gonderebilir araca, megane 3 te ise geri donusum vardır ve yakıt hattaında regulator vardır, bu nedendirki megane 3 te 485 cc yakıt basabilir enjektor
    megane 2 de ise bu 390 da kalır
    megane 3 enejktorunun ucu uzundur direk alıp takamassın manifoldun icine degebilir ufak bir modifikasyon isteyebilir, ama almanlar bunu yaptı ve cokta guzel getiri aldılar zannedersem gormustum ve 10 tane delik vardı
    fakat 400 hp ye kadar desteklemesi bence cok zor tecrubem yok ama cc hesabına gore bence yakıt basıncı artırılmadıkca 350de kalır gibi geliyor

    simdi gelelim sadede ktecin fiyatlara pek aldanma işte yapma cok parcalanırsın her parcaya yarısı kadar gumruk odersin o fiyatlarda liste fiyatlarında kalmaz
    yapacagın sey
    83mm piston +kol +arp civata
    ona gore bir reklifiye + kapak işlenirse guzel olur
    olursa acl yataklar, oemdede cok sıkıntı yasayan yok gibi !
    istedigin sıkıstırmaya gore ya orjinal conta takımı yada cometic yada laguna 2.0t 170hp conta takımı
    motor alt conta takımı
    orjinal supablar veya modifiye subaplar
    devir cevirceksen ki pek gerek yok itici ve yaylar degişşse iyi olur
    catcams egzantrik olabilirse
    hibrit turbo (maksimum 340-350 hp) veya daha yuksek guc isteniyorsa gt serisi bir turbo artı egsoz manifoldu
    630 deka enjektor
    artı yazılım
    bunlar tabiki genel liste, liste opsiyonlara gore buyuyebilir intercooler filtre kiti egsoz vs vs
    400 hp ye kadar benzin pompası pek istemez
    320 330 hp uzeri baskı balatanında cok gven vermiyecegini bil
    esasında olay cok basit sadece para harcamak lazım
    ***** reno camiası pek para harcamayı sevmez
    birazda heves meselesi tabi
    bence en zor kısmıda yazılım, massey fergusona bile yazılım yapıldı megane rs ciler dertli
    yoksa su an ingilterede 400hp rakamına yaklasmıs yıgınla rs var
    yiğitede bu yolda basarılar sanada

    Aytuğ
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  2. #78

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.125
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel yazmışsınız bende aynı şekilde düşündüğüm için 82.7den 83e geçtim riske girmim kafam rahat olsun diye.yapılması gerekende odur bencede ne kadar km düşük ve titiz kullanılmışsa bile.benim ktr'den aldığım pistonda wössnerin ve tam emin olmasamda sanırım turbo cliolar içinde aynısını veriyo meg2 rs içinde.rektifiyesi ve üst kapağımda ona göre yapıldı dediğiniz gibi kollar,yataklar,modifiyeli subaplar,acl yataklar,arp saplamalar vs hepsini aldım,sadece yüksek devir çevirmiceğim için egzantrik ve itici,yay değiştirmiyoruz.enjektör ise şuan 340hp de daha önü açık baya,400hp lere rahatlıkla yeticeğini düşünüyorum deneyerek görücez artık onuda ama ktr'nin dediğine görede 400lere kadar yetiyomuş.turbomdan basınç açınca beklediğim güç gelmezse hibrid turbo alıcam 400hp lere gelmek için benim makinemde yeterlidir meg2 rslerde belki çıkartamayabilir ve gt-gtx serisi turbo gerekebilir.en geç 1-2 ay içinde netice belli olucak hayırlısı bakalım
    INFINITE PERFORMANCE

  3. #79

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.1 bar redline sanırım. peak kaç atıyo abi?
    peak 1.1 redline da 0.9 lara düşüo.
    IN BOOST WE TRUST

  4. #80
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynen Aytugun dedigi rakamlar dogru guc icin 1.3 bar peak 0.9 kesici. Sonuc 295 civari guc. Kesici de 0.9 bar da oldukca saglikli sistem gerektirir. Ayrica turbonun uflemesi kesilince avans acarak az bir miktar daha guc cikarabilirsin.

  5. #81
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tavsiyem 120 k daki motora kesinlikle 83 mm piston ve stok cr

  6. #82
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yahu contadan neden bu kadar korkuyorsunuz yada neden bu kadar takıldınız anlamadım.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  7. #83
    Juggernaut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbull
    Mesaj
    2.842
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu araçta ne var peki bilen var mı?Sesi falanda gayet iyi.
    Caméra embarqué Record Megane RS 500 Nurburgring Nordschleife (onboard) - YouTube

  8. #84
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen orjin contaya takılmayın. orjinal contası çok dayanıklı onla ilgili sıkıntınız olmasın. 83 mm içinde yeterli.

    ancak gtx28 yada ayarında turbo takmadan 400ü unutun. orjinal turbo 300 bile alınamaz. alınsa 2 gün dayanır. 14t nin flowu belli ciğeri belli hayal kurmamak lazım
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  9. #85
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anlaşılan orjinal conta kalınlığı işimi görücek.

    wössner 83mm piston; 0.65mm kalınlığında conta 9.5:1, 1.30mm(orjinal) kalınlığında conta ile yaklaşık 9.0:1 sıkıştırma yakalabiliyormuş

    peki bu iki kol arasında ne fark var?




  10. #86
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yahu contadan neden bu kadar korkuyorsunuz yada neden bu kadar takıldınız anlamadım.
    sıkıştırma oranı benim kafamı kurcalıyor, yüksek mi düşükmü kullanmalıyım onu anlamaya vede çözmeye çabalıyorum

  11. #87

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.125
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alttaki oluklu olan ı-beam diye adlandırılan normal üstteki forged koldan daha sağlam olanı.misal forged 600hp ye dayanıklıysa ı-beam forged 800hp ye kadar dayanıklı,fiyat farkıda yarısı kadar fazla.orjinal contayla düşük sıkıştırma yakalamanız bu makine için daha faydalı olur diye düşünüyorum ince conta kullanmayın bence
    INFINITE PERFORMANCE

  12. #88

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıkıştırma oranı yükseldikçe turbonun olmadığı yerlerde tepki artıyor. Sıkıştırma oranı yükseldikçe patlama şiddeti artıyor her devirde. Sıkıştırma oranına takılma fazla uçuk kaçık bişey yapmayacaksan. 9.5 da yapabilirsin. 11 sıkıştırmalı 35R turbosu olan Evo da var. Yüksek basınç açamıyorsun sadece çok fazla ısındığı için. Metanolle falan desteklersen sıkıntı olmaz. Yeterki intaketen girecek havayı soğut. Emmeye uzak bi noktadan nos ta basabilirsin az miktarda IC ya mesela. .
    IN BOOST WE TRUST

  13. #89
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Methanol Injection Kit kullanmayı düşünüyorsan yüksek (nispeten) sıkıştırmayı öneririm. Özellikle büyük turbo kullanıcaksan spool iyileşecek daha erken dolacak turbon. Tepkin artıcak. Daha düşük basınçta aynı gücü elde edebileceksin.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  14. #90
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herkese teker teker verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.

    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Methanol Injection Kit kullanmayı düşünüyorsan yüksek (nispeten) sıkıştırmayı öneririm. Özellikle büyük turbo kullanıcaksan spool iyileşecek daha erken dolacak turbon. Tepkin artıcak. Daha düşük basınçta aynı gücü elde edebileceksin.
    bu hafta aracı Murat'a bırakıcam, oralarda olursan yüz yüzede konuşmak isterim

  15. #91
    onurgoyunc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    1.101
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araçta var mı gelişme

  16. #92
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nasıl gidiyor İnanç abi buraya da yaz ara sıra

  17. #93
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pazartesi günü bırakıcam aracı, ingiltereden piston kol gelicek oda 7-10 gün arası sürer. gelişme oldukca paylaşırım

  18. #94
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RedSun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pazartesi günü bırakıcam aracı, ingiltereden piston kol gelicek oda 7-10 gün arası sürer. gelişme oldukca paylaşırım
    Nerede yaptırıyorsun?

  19. #95
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Merthan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Nerede yaptırıyorsun?
    magic performance maslak

    sanırım pistonları bir boy daha büyük alıcam. 83.50mm

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •