User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
42 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: turbolu benzinli araçta yazılım

  1. #20

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tcv den filtre kutusuna giden bosaltma hatti.. Onda sikinti yok

    Ama wastegate e giden hortum sokukken alt devirlerde basinc cosmuyorsa turboda bir terslik var gibi geliyor banada..

  2. #21
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı şeyi ben yapayım turbo kopartır ortalığı
    heralde 2 bar falan basar
    ama her turbo aynı basmayacak tabiki
    benim araçtaki turbo garret T3 (revizyonla büyütüldü hatta)

    yanlız eksoza dikkat edin, daha önce yaşadım
    susturucunun biri tıkanmış
    araba sünepe gibiydi hiç gitmiyor turbo basıncı çıkmıyordu

  3. #22
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı palamut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi anlaşıldı bu şekilde wastegate tamamen iptal oluyor. çok tehlikeli bir durum beyin map sensorunden basıncı görüp arıza lambası yakarak korumaya geçmiyorsa turbonuzun durumu ya bayaa kötü o yüzden belli bi miktardan fazla basınç basamıyor ki çıkıştaki ve söküp kontrol edildi dediğiniz cbv(bypass) valfinin bile üstü tamamen yağ kaplanmış bariz bir şekilde yağ vermiş solenoide kadar başka sebeple veya önceden olan bi durum değilse bayaa kötü. ya da manifoldda mevcut olan kaçaktan dolayı şansınıza daha fazla basınç basamıyor. turboyu kontrol ettirdinizmi?
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    zaten biliyorduk bunu
    şimdi sorun nedir? turbo neden fazla basmıyormu?

    -belki turbonun palleri sorunlu, belki turbo sorunlu
    -manifold kaçağı
    -emişte kaçak? intercooler, belki hortum çatlak, delik, kırık?
    -eksoz tıkalı? katalitik tıkalı? susturucunun biri tıkalı?

    bunların hepsi mümkün.
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tcv den filtre kutusuna giden bosaltma hatti.. Onda sikinti yok

    Ama wastegate e giden hortum sokukken alt devirlerde basinc cosmuyorsa turboda bir terslik var gibi geliyor banada..

    simdi gelelim soruma ben sıze anlatamadım tam derdımı arac cok saglıklı yuruyor zaten ben yazılım yaptırıcam o valfın etkın calısıyo olması lazım denıyor turb sokuldu bakıldı manıfolt sokuldu bakıldı aracın gıderken herhangı bır sorunu yok performasındada yok hatta c2 vts ıle denedım 106 gti ayarında saglık bır arac benım sorum bu valf boyle ıptalken yazılım olurmu ? allata aracın yururken kı vıdeo su bu valfıde takmak veya satın alamak ıstememın sebebı sureklı bozulan bır parca oldugu ve alsamda 3 ay sonra yıne bozulacagı

    Volvo s70 t5 vs c2 vts raund 2 - YouTube

  4. #23

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valf iptalken yazılımın anlamı çok olmaz.. turbolu araçlarda yazılımın faydasının temelinde turbo basıncının arttırılması vardır..

    senin aracının sağlıklı olmasına şaşırıyorum inan wastegate hortumu yırtılan araçlar fln over boost olur, araç kesiklik yapar motoru korumak için..

    basınç göstergesinin de bir videosunu paylaşırmısın?

  5. #24
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valf iptalken yazılımın anlamı çok olmaz.. turbolu araçlarda yazılımın faydasının temelinde turbo basıncının arttırılması vardır..

    senin aracının sağlıklı olmasına şaşırıyorum inan wastegate hortumu yırtılan araçlar fln over boost olur, araç kesiklik yapar motoru korumak için..

    basınç göstergesinin de bir videosunu paylaşırmısın?
    tabiki başkan ceker koyarım...benimde anlatmaya çalıştıgım bu işte bu volvolardamı bir garip bu wastgate olayı çözemedim araçla bir kaç araç denedik araç çok saglıklı gidiyor ... motorda ne yag yakması ne duman atması vs var turbo gerektıgı gıbı calısıyo ama o hortumu takınca arabanın allah canını alıyor o vıdeodakı c2 gerçekten saglıklı bir vts arkadaşımın araçı ve araç hafif olmasına rağmen tutunamıyor bile bana eger turbomda sıkıntı olsa böyle yürümemesi lazım diye düşünüyorum araçın neasıl bir videoda istediğini söylersen ona göre çekeyim devir saati felanda gözüksün mü ?benim sizden yorum alma sebebim yazılımla sadece basıncı acacaklarsa zaten benim basıncım 0.2 açık şuanda boşuna para vermeyelim diyorum (: onun yerine komple downpipe ve eksoz yaplım diyorum (:

  6. #25
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    simdi birde şöyle bir sey aklıma takıldı benim ipdusa ın volvo için gelistirdiği tcv valfin baglantısında direk turbodan giriyor selenoıd valve ama benımkınde farklı dumpvalve den gelıyor benım hortumum yanı sema su turbodan gelmesı lazım dıyor


    [IMG][/IMG]


    ama bende turbo yerıne altta paylastıgım dumpvalveden gelıyor boru bunda bır terslık olabılırmı pekı ? kırmızı ıle ısaretledıgım yerden gelıyor benım hortum valve ye

    [IMG][/IMG]


    Simdi aşagıdakı resim tam olarak dediğimi anlatıyor galıba benım tcv ye gıren hortum turbodan degıl dumpvalveden gelıyor dogru olanı bumu yoksa yukardaki şemaya göre ozaman bu dump valvedeki nereye gidiyor kafam karıştı baya


    [IMG][/IMG]

  7. #26

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eticet06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tabiki başkan ceker koyarım...benimde anlatmaya çalıştıgım bu işte bu volvolardamı bir garip bu wastgate olayı çözemedim araçla bir kaç araç denedik araç çok saglıklı gidiyor ... motorda ne yag yakması ne duman atması vs var turbo gerektıgı gıbı calısıyo ama o hortumu takınca arabanın allah canını alıyor o vıdeodakı c2 gerçekten saglıklı bir vts arkadaşımın araçı ve araç hafif olmasına rağmen tutunamıyor bile bana eger turbomda sıkıntı olsa böyle yürümemesi lazım diye düşünüyorum araçın neasıl bir videoda istediğini söylersen ona göre çekeyim devir saati felanda gözüksün mü ?benim sizden yorum alma sebebim yazılımla sadece basıncı acacaklarsa zaten benim basıncım 0.2 açık şuanda boşuna para vermeyelim diyorum (: onun yerine komple downpipe ve eksoz yaplım diyorum (:
    Sadece basinc gostergesini ceksen yeterli olur aslinda.. Hem wastegate hortumu takiliyken hem sokuluyken ayri videolar cekersen karsilastirma yapilabilir..

    Bence su anda downpipe + eksoz yap yazilimdan ziyade..

  8. #27

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eticet06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    simdi birde şöyle bir sey aklıma takıldı benim ipdusa ın volvo için gelistirdiği tcv valfin baglantısında direk turbodan giriyor selenoıd valve ama benımkınde farklı dumpvalve den gelıyor benım hortumum yanı sema su turbodan gelmesı lazım dıyor


    [IMG][/IMG]


    ama bende turbo yerıne altta paylastıgım dumpvalveden gelıyor boru bunda bır terslık olabılırmı pekı ? kırmızı ıle ısaretledıgım yerden gelıyor benım hortum valve ye

    [IMG][/IMG]


    Simdi aşagıdakı resim tam olarak dediğimi anlatıyor galıba benım tcv ye gıren hortum turbodan degıl dumpvalveden gelıyor dogru olanı bumu yoksa yukardaki şemaya göre ozaman bu dump valvedeki nereye gidiyor kafam karıştı baya


    [IMG][/IMG]
    Dump valve hortumu emme manifoldundan olur.. Gaz kelebegi kapaninca vakum olur basinc farkindan dump valve acilir.. Hortum kalabaligi yaniltiyor olabilir mi?

    Tcv lerin mantigi fotolardaki gibidir.. Benim linea daki turbo kontrol valfi buna cok benzer hortum duzeni fotolardaki gibi

  9. #28
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dün aksam hortumlarımı söktüm tcv valfımı baglladım semadakıne gore demekkı bendekı tcv valfıde saglammıs arac su anda 0.8 barda yuruyor 1 bar peak yapıp dedıgım gıbı yanlıs baglantı varmıs hortumlarda suanda wasgate hortumuda baglı hersey orıjınale dondu suanda sorunum cozuldu. ama merakından dolayı en kısa surede sıze wastgate hortumu sokuk ve baglı olarak vıdeo paylaşacagım tcv valfı baglıyken araba bır 0.5 bar basıyordu bır 0.8 bar suanda sabıt 0.8 barda yurumeyı basardı yardımlarlarınız ıcın tsk ederım suanda herseyı olması gıbı aracın

  10. #29

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    videoyu izledim arabam çatır çatır avans vuruyor. Denerken solda yanan sarı lamba onun göstergesi. Araban bariz olarak fakir kalmış.Yazılım yapmadan boost açtığın zaman araban otomatik olarak fakir kaldığı için avans vuruyor. Volvolarda safe mode yoktur araba korumaya almaz sana ikaz verir. Senin arabanda da aynı şekilde ikaz ediyor zaten. Tekrar ediim belki anlarsın B52 moduler motor fakir karışım sevmez o nedenle LPG de çok zarar görür aynı şekilde kara düzen yapılan basınç arttırımlarıda zararlıdır. Sende allahaşükür ikiside mevcut. Gene iyi direniyor motorun. Sadece downpipe ve egzost yaptığın zaman basıncın normalde daha da artacağı için daha da fakir düşecek. Bari onları yapma. Bırak böyle kalsın biraz daha uzun süre dayanır hiç değilse. Tekrar ediim bastığın zaman ön panelde gördüğün o yanıp sonra sönen sarı lamba ışığı knock sensörüne bağlı. Arabanda şu anda avans vuruyor gazlarken haberin olsun.
    IN BOOST WE TRUST

  11. #30
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    videoyu izledim arabam çatır çatır avans vuruyor. Denerken solda yanan sarı lamba onun göstergesi. Araban bariz olarak fakir kalmış.Yazılım yapmadan boost açtığın zaman araban otomatik olarak fakir kaldığı için avans vuruyor. Volvolarda safe mode yoktur araba korumaya almaz sana ikaz verir. Senin arabanda da aynı şekilde ikaz ediyor zaten. Tekrar ediim belki anlarsın B52 moduler motor fakir karışım sevmez o nedenle LPG de çok zarar görür aynı şekilde kara düzen yapılan basınç arttırımlarıda zararlıdır. Sende allahaşükür ikiside mevcut. Gene iyi direniyor motorun. Sadece downpipe ve egzost yaptığın zaman basıncın normalde daha da artacağı için daha da fakir düşecek. Bari onları yapma. Bırak böyle kalsın biraz daha uzun süre dayanır hiç değilse. Tekrar ediim bastığın zaman ön panelde gördüğün o yanıp sonra sönen sarı lamba ışığı knock sensörüne bağlı. Arabanda şu anda avans vuruyor gazlarken haberin olsun.

    merhabalar alper hangı sarı lamba orda yanan 2 lamba var bırısı sag tarafımda sureklı yanan lambda sensoru lambası dıger solumda yanan ıse arka sisler gaza bastıgım anda yanıp sonen lambayı dıyorsan oda aracta su eksıktı cok az yuklenınce yanıyor gazı bırakınca sonüyor benmı yanlıs bılıyorum

  12. #31

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eticet06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dün aksam hortumlarımı söktüm tcv valfımı baglladım semadakıne gore demekkı bendekı tcv valfıde saglammıs arac su anda 0.8 barda yuruyor 1 bar peak yapıp dedıgım gıbı yanlıs baglantı varmıs hortumlarda suanda wasgate hortumuda baglı hersey orıjınale dondu suanda sorunum cozuldu. ama merakından dolayı en kısa surede sıze wastgate hortumu sokuk ve baglı olarak vıdeo paylaşacagım tcv valfı baglıyken araba bır 0.5 bar basıyordu bır 0.8 bar suanda sabıt 0.8 barda yurumeyı basardı yardımlarlarınız ıcın tsk ederım suanda herseyı olması gıbı aracın
    Gecmis olsun wastegate in hortumu yerinde kalsin bundan sonra

    Bence seb yazilimdan once bir wideband edin, lpg de kullaniyorsun basinc vs aciyorsun wideband ile kotu giden bursey olursa aninda gorursun yazilimi ikinci plana birak derim once wideband..

  13. #32
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    videoyu izledim arabam çatır çatır avans vuruyor. Denerken solda yanan sarı lamba onun göstergesi. Araban bariz olarak fakir kalmış.Yazılım yapmadan boost açtığın zaman araban otomatik olarak fakir kaldığı için avans vuruyor. Volvolarda safe mode yoktur araba korumaya almaz sana ikaz verir. Senin arabanda da aynı şekilde ikaz ediyor zaten. Tekrar ediim belki anlarsın B52 moduler motor fakir karışım sevmez o nedenle LPG de çok zarar görür aynı şekilde kara düzen yapılan basınç arttırımlarıda zararlıdır. Sende allahaşükür ikiside mevcut. Gene iyi direniyor motorun. Sadece downpipe ve egzost yaptığın zaman basıncın normalde daha da artacağı için daha da fakir düşecek. Bari onları yapma. Bırak böyle kalsın biraz daha uzun süre dayanır hiç değilse. Tekrar ediim bastığın zaman ön panelde gördüğün o yanıp sonra sönen sarı lamba ışığı knock sensörüne bağlı. Arabanda şu anda avans vuruyor gazlarken haberin olsun.

    ben şimdi kadranın fotosunu çektim yanlış biliyorsan bilgilendirirsen sevinirim işaretledim yanan ışıklarıda

    [IMG][/IMG]

  14. #33

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Widebandi taktiktan sonra manuel boost controller alirsin ucuz yollu basinci acarsin citirdan, downpipe eksoz yaparsin, bakarsin duruma gore ters bisey varmi yokmu..

  15. #34
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @eticet06
    acil olarak eklediğin büyük boyutlu fotoların tümünü en fazla 1024x768 pixel yaparmısın
    yoksa ceza yersin
    slm

  16. #35
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama bilemezsin ki? ,8 bardan 1 bara çıkmak demek, giren havayı %25 arttırmak demek, yani aracı fakirleştiriyorsun... buna karşılık aracın beyni bunu ne oranda destekliyor, benzini arttırıyor mu ya da ne kadar arttırıyor... ben bir program yazdırdım 1,5-1,6 bara kadar destekliyor mesela, aradaki basıncı ben boost controllerla ayarlıyorum... o nedenle sen önce olması gereken basınçta sağlıklı çalıştır, bir wideband bağla, AFR nerelerde bir gör, sonra 1-1,2 barda programsız AFR kaç onu gözlemle zaten çıkar neyin ne olduğu...
    hocam bak turbo basmıyor konunda ne yazmışım... diğer arkadaşlar da aynı şeyi yazmışlar, bu tarz forumların amacı, başına kötü bir şeyler gelmeden sorunları çözmektir...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  17. #36

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eticet06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben şimdi kadranın fotosunu çektim yanlış biliyorsan bilgilendirirsen sevinirim işaretledim yanan ışıklarıda

    [IMG][/IMG]
    Su lambasının yanındaki lamba yanıyor sandım. Onun yanında kapalı olan lamba knock sensorune baglı. O yanıyorsa sıkıntı var demektir.
    IN BOOST WE TRUST

  18. #37

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Widebandi taktiktan sonra manuel boost controller alirsin ucuz yollu basinci acarsin citirdan, downpipe eksoz yaparsin, bakarsin duruma gore ters bisey varmi yokmu..
    ondan sonra b52 yi alıp aynen çöpe atarsın. Bilmediğiniz motorlar hakkında şöyle saçma sapan tavsiyelerde bulunmayın. Üzerindeki kol ve pistonlar 350 hp yi kaldıracak güçte ancak hava yakıt karışımını 11 civarında tuttuğun sürece. Bu bir evo değil öyle fakire aliim yürüsün. Yürür ama pistonda erir. Normal bi motor lpg ile 150 bin gidiyorsa B52 motorlar 75bin maksimum gider. Buna 2 litrelerde2.3lerde 2.4 lerde 2.5 larda dahil. O yüzden s40 T5 S70 T5 2.0t s70 T5 2.4 T S60 T5 S60 R motorlarına lpg deydiyse uzak duracaksın.
    IN BOOST WE TRUST

  19. #38
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Su lambasının yanındaki lamba yanıyor sandım. Onun yanında kapalı olan lamba knock sensorune baglı. O yanıyorsa sıkıntı var demektir.
    ozaman sendeki gosterge dashboardla bendeki farli benin o dedigin yerde track off var anti patinaji kapattigim zaman surekli yaniyor baskan modellerde farlilik olabilir sanirim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •