User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
41 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 3 Silindiri Turbolama

  1. #1
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.740
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    54 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    3 Silindiri Turbolama

    Arkadaşlar merhaba. 3 silindir 1.2 70 hp polo aracım var. Aracı satıp 1.2 tsi polo alacak durumum yok. Bu sitede motor içine girmeden araç turbolayan, düşük basınçta sorunsuz yürüyen arkadaşları da görünce eldeki miktarla neler yapılabilir düşüncesine girdim.

    Şimdi deniz kardeşimde k04 var, öncelikle 1.2 motor bunu doldurur mu? 3 silindire uyacak turbo nedir, maliyetleri ne civardadır?

    Bu aracın beynine müdahale edilme şansı var mı?
    3 silindiri turbolamak normal bir aracı turbolamaktan daha mı zordur? Motor içine girmeden pek maliyetli görünmüyor (satıp 1.2 tsi almayla karşılaştırılınca) ama evdeki hesabın dışında çarşıdaki hesap nedir onu merak ediyorum.

    Wastegate, cooler, turbo, manifold dışında bir masrafım olur mu 0.3-0.4te yürümek için? 10.5 sıkıştırma orana sahip bu araca uygun basınç nedir?

    Rasgele açılan bir konu değildir, en kötü yazılım yapıp bineceğim çünkü 1.2 araçtan 70 hp bana az gibi geldi ama araç 1.2 80 hp corsadan iyi yürüyor. Yani bana potansiyeli var gibi geldi. Devir çevirmesi (özellikle sesi) keyifli bir araç.

    Not: 1.2 tsi 4 silindir benim araç 3 silindir. Yani olay düz 1.8 ile 1.8t gibi değil.

  2. #2
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    k04 ile imkansız...
    Bide sadece iş sadece motorla bitmez
    Şanzıman ilk kalkışta sıyırır...
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  3. #3
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.740
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    54 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    20-30hp fazlasına sıyırıp atacak kadar kötü mü bu kodla çıkan şanzımanlar?

  4. #4
    Mehmetmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara-Nevşehir
    Mesaj
    2.935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Naptiniz yahu k04 hic gerek yok
    Westegate, turbo, cooler, yazilim, manifold uydurulsa bile 5bin tlyi gecicektir diye dusunuyorum...
    Ayrica yapmasida ciddi zaman ister, sanzumana birsey olacagini dusunmuyorum...

  5. #5
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    adam akıllı bir iş 8-10 bin tl den aşağı patlamaz motor içine girmeden.

    polo alamıyorsanız fakat fabia/ibiza alınabilir diye düşünüyorum

  6. #6
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Satmak istediğinizde çekeceğiniz zorlukta cabası.Çünkü kimse TSİ seçeneği varken sonradan turbolanmış bir aracı almak istemez

  7. #7
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor pistonları bore stroke olarak 1.6 ile aynı. Muhtemelen 3 silindirden daha fazla güç alırsınız.1.4 tsi 122 liğin turbosu nedir ona bakın. Beyin yazılım parasını eklediniz mi ?
    Sertaç kaç tane araba turboladı bilmiyorum ama şanzıman sıyırır dediği olay baskının kaçırmasıdır , bronz baskı balata yapılır buda size 600-700 lira gibi bir maliyet getirir . 1.2 tsi coolerı alınır.Yerine cuk diye otursun diye.. Özel manifold yapılır maalesefki. Sonra map / maf sensörleri gerekli. Eh basınç saati egt afr bunlar olmadan olmaz. Hiç araştırdınız mı yurtdışında 1.2 tsi çıkmadan önce 1.6 polo yu turbolayan çünkü görünen o ki motor içi aynı hacim olarak.

  8. #8
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.740
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    54 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    satmasında değilim o yüzden girişiyim diyorum buna.

    bu aracı almadan önce 1 fabia 1 de makyajsız ibiza eledim. İbizalar tek kapı, fabialar da aşırı tipsiz. Bu sınıfta polodan daha sempati duyduğum bir araç yok.

    ama motor içine girmeden 8-10 olması biraz mantıksız geldi, parçalar 2. el olduktan sonra.

  9. #9
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vag grubu mu tek düşüncen ? rapid ? polonun şasesi üstüne kurulu falan.
    Aracı satmayı düşünmüyorsan dediklerimi bir oku.

  10. #10
    suk3b3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya / Alanya
    Mesaj
    1.195
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    10 lira harcarsın. aldığın paraya satamazsın.
    SWAT

  11. #11
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.740
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    54 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sadık kardeşim teorik olarak biliyorum bronzu da turbo için gerekli malzemeleri de. Benim merak ettiğim sonradan turbolayan bir arkadaş varsa konuyu görsün, ben manifoldu şurda şu kadara yaptırdım, atıyorum şu marka aracın coolerı ucuzdur, boruları şurdan temin edersen şu kadar olur, sonra kapak sökemden şu kadar basınçta sorunsuz yürürsün diyen, daha önce yapmış birisi; sitedeki mazda 3 ünü turbolayan kinder mesela.

    Amacım gazlamak değil, bizden geçti o işler. Bir daha eski araca binmek istemiyorum ama şu araç 100 hp olsa tadından yenmezdi.

    Skoda konusuna gelince rapidlerin fiyatı 40 civarı.

  12. #12
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bak sana diyorum ki 1.2 tsi nin coolerını tak tık diye yerine oturur . President diye birisi var . İlhan abi ona bir yaz.

  13. #13
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    k04 ile imkansız...
    Bide sadece iş sadece motorla bitmez
    Şanzıman ilk kalkışta sıyırır...
    Bunu neye dayanarak yazdın böyle bir tecrübenmi oldu ? Açıklama yaparsan sevinirim.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  14. #14
    h.guroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Denizli-İzmir
    Mesaj
    3.276
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı motorlu skoda marka aracım var ben yurt dışı forumlarına kadar araştırdım 1 senedir malesef bu motoru turbolıyan yok kendim bir liste çıkartım daha sonra kimse yapmadısa ben yapayım diye ama işin özü motor içine girmeden aşa yukarı 8-9 lira gibi bir rakam çıkıyor ki sadece bu paraylada bitmez daha öncede turbo taktığım aracım oldu liste neyse onun üzerine 2-3 lira daha ilave etmek gerek en az tecrübe ile sabit
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    japonlar 2 tur atıp soğutmak için kenara çekilirken bmw ler tapagaz dönüyor

  15. #15
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.740
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    54 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı h.guroglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı motorlu skoda marka aracım var ben yurt dışı forumlarına kadar araştırdım 1 senedir malesef bu motoru turbolıyan yok kendim bir liste çıkartım daha sonra kimse yapmadısa ben yapayım diye ama işin özü motor içine girmeden aşa yukarı 8-9 lira gibi bir rakam çıkıyor ki sadece bu paraylada bitmez daha öncede turbo taktığım aracım oldu liste neyse onun üzerine 2-3 lira daha ilave etmek gerek en az tecrübe ile sabit
    aynen, vortex falan ben de bayadır kasıyorum ama bu araçlar için hiç bir girişim olmamış.

  16. #16
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.110
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.2 tsi larda intercooler var mı?

  17. #17
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunu neye dayanarak yazdın böyle bir tecrübenmi oldu ? Açıklama yaparsan sevinirim.
    K04u nasil doldurcak ?
    Torku kac bilmiyorum ama 100desek turbo sonrasi ustune binen yuk kisa surede oem baski balatayi siyirmaz mi ?
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  18. #18
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    K04 konusunda bir yorumum yok.

    Şanzıman konusunda bir sorun yaşayacağını sanmıyorum %100 lük tork artışında bile sorunsuz çalışan şanzımanlar var keza arkadaş 0.3 - 0.4 bar dan bahsetmiş hamurmu bu şanzıman ?

    Bu şekilde gerçekliği olmayan yorumlar yaparak insanların şevkini kırıyorsunuz.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  19. #19

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    2.762
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bizde 1.2 3 silindirli 65 hp bir arabaya bakmıştık markasını pek bilmiyorum ama devirlenmesi falan 10 numaraydı bundan bumu çıkıyor diyor insan ister istemez ama gidişine gelelim gidiyo gibi ama gitmiyo 0-50 çıkıyorsun sanki 50-150 yapıyorsun gibi bir his var 0-100 çıkısı 10 numara gibi ama süreye vursa çok kötü. Bence 1-2 sene bekleyin 1.2 tsi değil 1.4 tsi alın derim , bu kadar küçük hacimli bir arabayı turbolamak değmeyecektir benim görüşüm.

    İllaki yapıcam diyorsanız fordun 1.0 ecobost motorunu araştırın derim 1.0 motoru var turbolu 125 hp hangi malzemeleri kullanmışlar bir bakın derim forumda reno 12 sw turbolayan biri vardı onada bir bakın derim. Biliyorum fordla vw çok farklı ama demek istediğim bir fikriniz olur. Umarım başarırsınız

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •