Konu genelinde ki yorumlara katılmakla birlikte , rx8 lerdeki atmosferik motorların sıkıştırmasının yüksekliğinden ve ekonomi/performansı bir arada sunmaya çalışan genel mimari üzerine yoğunlaşılmış motorun kimyasıyla oynamadan aşırı besleme bence kırıcı olacaktır. Yapılmışlar var vardır dayanıklılık vs konusu tartışılır. Ki yıllardır normal halini bitiremedik şarjlı haline ne yorumlar gelir allah bilir
Yunanistandan ziyade KKTC den Doğa KOYUNCU isimli makinist ( usta mekaniker ) i tavsiye ederim. Kendisi zaten 13b rew( fd3s) , 13b Turbo ( fc3s) , Renesiz (rx8) motorları konusunda oldukça deneyimli ve bildiğim kadarıyla ingilterede eğitimini vs. almıştı. Şuan WRC de bir ekibin mekanikerliğini yapıyor. Rotary specialist diyebiliriz. Kendisininde Fd3s rx7 si var.
Konuya gelecek olursak renesis motor rotaryler arasında en kırılgan halde olanlar derdi hep bana. 13b Rew lerdede ısı sorunu olduğunu çok duymuştum. Ama madem ki turboya gireceksiniz, tipik eski düzen portlu 13b rotor housing lerle düşük sıkıştırmalı rotorları rotorları kullanırsanız çok daha dayanıklı aşırı beslemeli rotaryniz olur. Nitekim apex seal lerin sağlamlarınında iyi para olduğunu duymuştum.
Atmo eğlencelik ararsanız port çeşitlerine göz atabilir, kendinize uygun olanı seçebilirsiniz. Yok illa şarjlı devam edicez derseniz benim dediğim yolu tercih etmeniz edindiğim bilgiler ışığında verimli olacaktır.
Ama hangi seçenek olursa olsun zaten hedeflediğiniz amacı aşacağından şüpheniz olmasın. Yurt dışında işlerin yürümesinin bir sebebide herhangi bi kırılmada rotary dağıtıp toplamak çocuk oyuncağı gözü ile bakıldığından takır takır düzen işliyor. Parça temini vs isterseniz de güney kıbrıs tarafında internetten tanıştığım bir rotaryci makinist daha vardı, 2000€ ya revize edilmiş toplanmış renesis motor veriyordu. yunanistandan ziyade kıbrıs rotary için candır. Çok kez dile getirdim. Allah bize de para ve temiz bi Fc nasib eder inşallah

kıbrısa çufçuflayacağız bir gün.