User Tag List

Sayfa 10/11 İlkİlk ... 891011 SonSon
197 sonuçtan 172 ile 190 arası

Konu: Del Sol + turbo

  1. #172

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı delsol07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Diyelimki conta felan koymadık? Komp oranlarıda stok kaldı, bu durumda turbo uygulaması yapılmazmı, stok motora? yani 0,5 bar dahi mi basılamaz? max 0,4 barmı basılır ? örneğin?
    eğer cevap evet ise; bu durumda yani stok komp + 0,4 bar ne kadar güç getirir, arkadaşlar bunu şunun için soruyorum; ya turbo sistemini eli yüzü düzgün bileşenlerden oluşturacağım, yada motoru, ikisini aynı anda yükseltmem şu anki maddi durumum için mümkün değil.
    Sanırım siz 05 bar basıncı çok hafife alıyorsunuz. En basit şekilde düşünsek bile, flow size güç verir.. Peki 05 bar boost oluşturabilmeniz için ne kadar flow gerekecek size? Eğer stock motor 160 hp ise, arabanız max güç devrinde WOT da 240 cfm havaya ihtiyacınız var demektir. Peki siz buna ne kadar hava basarsanız bu 05 barlık boost u elde edersiniz? Min 360 cfm. Ki şundan %100 eminimki 360 cfm bastığınızda o manifoltta 1.5 bar basınç olmaz. Haddi sallayalım. 05 bar için 400 cfm hava basalım motora. Bu size doğru bir setupla 260 hp civarı güç olarak geri dönecektir. Sizce arabanızın standart piston ve kolları buna dayanırmı? Dayanırsa asılın küreklere Yok dayanmazsa o motorun VE sini düşürmeniz şart. Bununda en kolay yolu kompresyon oranını düşürmekten geçiyor. İster kol + piston alıp yapın isterseniz decompression plate ile.. O sizin tercihiniz.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  2. #173

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MiaMi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu biraz işin riskini arttırmak olmazmı. Tek yapılacak şey daha kalın conta kullanmak. Comet gibi bir marka kendini kanıtlamış ve comp. decomp. çelik contalarını üretiyor.

    Canlı örnekleri var sadce 200 usd lik conta ile sorunsuz km ler yapıyorlar.

    Ben bile 1 senedir ki hemen hemen her haftasonu yarışa çıktım Buddy Club çelik conta kullanıyorum. Orjinal conta .8 veya .9 olmalı benim arabama taktığım buddy club onta .5 mm ne hararet ne vuruntu nede 95 97 100 oktan benzin farkından sorun yaşadım. Şuan race header yerine orjinal haeder kullanıyorum ve ortada son susturucu var bu sebepten çok fazla sıkıştırmıyorum freeflow gibi değiliz sonuçta.

    Lafın kısası Hondada çelik conta hazırda kanıtlanmış var iken 4-5 bileşenden oluşan bir decomp. sistemi tercih edilmemeli.

    Edit= Kapağımda veya motorda herhangi bir taşlama işlemi olmadı. 135K km orjinal 15K km dir ince contalı şimdi yine oem conta ile turbo işlemi yapacağım. 9:0.1 cr piston ve kol ile.
    Ben kalın conta almasın demedimki. Mutlak şart ya da tek çözüm değil...
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  3. #174
    delsol07
    Misafir
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sanırım siz 05 bar basıncı çok hafife alıyorsunuz. En basit şekilde düşünsek bile, flow size güç verir.. Peki 05 bar boost oluşturabilmeniz için ne kadar flow gerekecek size? Eğer stock motor 160 hp ise, arabanız max güç devrinde WOT da 240 cfm havaya ihtiyacınız var demektir. Peki siz buna ne kadar hava basarsanız bu 05 barlık boost u elde edersiniz? Min 360 cfm. Ki şundan %100 eminimki 360 cfm bastığınızda o manifoltta 1.5 bar basınç olmaz. Haddi sallayalım. 05 bar için 400 cfm hava basalım motora. Bu size doğru bir setupla 260 hp civarı güç olarak geri dönecektir. Sizce arabanızın standart piston ve kolları buna dayanırmı? Dayanırsa asılın küreklere Yok dayanmazsa o motorun VE sini düşürmeniz şart. Bununda en kolay yolu kompresyon oranını düşürmekten geçiyor. İster kol + piston alıp yapın isterseniz decompression plate ile.. O sizin tercihiniz.
    "Bilmemek değil öğrenmemek ayıptır"
    Demişlerde, nede iyi etmişler..
    Ben bu konularda tabiri caiz ise; zırcahil olarak, sizlerden bu seviyeli tartışma ortamında bir şeyler öğrenme çabası içerisindeyim. Şimdi gelelim bahsi geçen teknik konularda benim neyi hafife alıp neyi almadığıma? Ben şahsen hiç bir şeyi hafife almıyorum, alamıyorum çünkü baştada belirttiğim gibi bu konulara yabancıyım, bu konuda anlaşalım. Burada bu konuyu açtımki, faydalı bir paylaşım olsun, kişiler benzer setuplardaki şahsi deneyimlerini paylaşsınlar ve fikirlerini yazsınlar. Emin olunki bunun sadece bana değil, tüm forum katılımcılarına çok faydası olucaktır.

    Teşekkürler, saygılar...

  4. #175
    Ryhn
    Misafir
    Size şöyle basitçe yazayım. Gerekli olan şeylerin listesi. (Farklı versiyonlarıda illa olur ama bu size bir temel olabilir.)

    -GT2560R yada GT2554R turbo (sizin istediğiniz güçleri verir kolay dolar eğlenceli günlük bir arabanız olur)
    -Yeni enjektörler
    -Turbo manifoldu Türkiyede yaptırabilirsiniz yada Ebaydan alırsanız döküm alın fiyatları uygun dayanıklılık olarakta iyidirler.
    -DP oayınıda türkiyede uygun bir yerde yaptırabilirsiniz.
    -Wideband almanızı tavsiye ederim motorunuzun sağlıgı ve güvenliği açısından.
    -EGT sensörü kesinlikle almanızı tavsiye ederim yanına birde IAT - Intake Air Temperature Sensor alırsanız kötü olmaz zaten ucuzlar.
    -Ve daha öncede belirttiğim gibi ECU almanızı tavsiye ederim. (haa ecu suz olmaz mı olur ama daha sağlıklı ve verimli bir işlem için tavsiye ederim uygun fiyatlı olarak artık türkiyedede üretilen Megasquirt u tavsiye edebilirim.
    -Intercooler herhangi bir dizel araçtan bakabilirsin borularını alır yaparsın kendi aracına yada ebayde satılan kitlerden alabilrsin sizin hedeflerinizde sorun çıkarmazlar.
    -BOV
    -Fren ve amortisor yay olayını yazmıyorum zaten biliyorsunuzdur.
    -Egzoz olayına gelince istediğinize uygun birşeyler takabilirsiniz. Turbo araçlarda en iyi egzoz olmayan egzoz dur bu yüzden polisle aranızı açmicak alternatiflere bakın derim.

    Liste aşağı yukarı budur yani. Haaa ekleme yada değiştirme yapılmaz mı, yapılır tabikie ama dediğim gibi temelde lazım olanlar aşağı yukarı budur.

  5. #176

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı delsol07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    "Bilmemek değil öğrenmemek ayıptır"
    Demişlerde, nede iyi etmişler..
    Ben bu konularda tabiri caiz ise; zırcahil olarak, sizlerden bu seviyeli tartışma ortamında bir şeyler öğrenme çabası içerisindeyim. Şimdi gelelim bahsi geçen teknik konularda benim neyi hafife alıp neyi almadığıma? Ben şahsen hiç bir şeyi hafife almıyorum, alamıyorum çünkü baştada belirttiğim gibi bu konulara yabancıyım, bu konuda anlaşalım. Burada bu konuyu açtımki, faydalı bir paylaşım olsun, kişiler benzer setuplardaki şahsi deneyimlerini paylaşsınlar ve fikirlerini yazsınlar. Emin olunki bunun sadece bana değil, tüm forum katılımcılarına çok faydası olucaktır.

    Teşekkürler, saygılar...
    Bak şimdide o cümleyi fazla ciddiye almışsınız..
    Amacım şahsi bir mesaj yazmak değil 05 bar boost'un genel kabulün aksine ciddi bir basınç artışı olduğuydu.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  6. #177
    delsol07
    Misafir
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bak şimdide o cümleyi fazla ciddiye almışsınız..
    Amacım şahsi bir mesaj yazmak değil 05 bar boost'un genel kabulün aksine ciddi bir basınç artışı olduğuydu.
    Estafurullah, alınmak mevzuu değil
    Oki 0,5 yüksek ve küçümsenemeyecek bir basınç miktarı zaten sonuçta 160hp olan bir aracı bu boostun 260hp lere çıkardığından bahsediyorsunuz

    Şimdi bu durumda, ben bütçemi turboya ve yürüyene ayırmak durumdayım. Bu nedenle motora anca işçilik ve ufak tefek takviyeler yapabilirim ( conta + intake + enjektör gibi ) Şimdi motoru boosta daha dayanıklı hale getirmek için yani komp azaltmak için kozmetik contamı yoksa dekoprasyon plakasımı kullanıcaz?

  7. #178

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ona siz karar vereceksiniz bence.. Eğer hazırda dayanıklılığı ispatlanmış bir conta var ise o da ciddi bir seçenek olabilir ama maliyeti ortada.

    Bence siz herşeyden önce ne istediğinizi ve mevcut şartlara uygun erişilebilir hedefinizi belirleyin, kafanızda bir yol haritası belirleyin, sonra işi projelendirirsiniz. Projelendirme aşamasında zaten maliyet, malzeme temini, montaj ve ayar aşamalarını tek tek işleyeceksiniz. Önce olayı kafanızda çözün, teorisini öğrenin, kurgulamak istediğiniz sistemi projelendirin ve en son işe başlayın. Yoksa aynı işi en az 3-4 kez yapma, en az 2 yada 3 kez sistemde değişiklik yapma ihtiyacı duyma olasılığınız çok yüksek...
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  8. #179
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı delsol07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu turboyu kullanabilirmiyim? Dizel diyor ama.. maaliyeti 480$

    Super Drag EMUSA WH1C & HX40W Turbo Charger

    DESCRIPTION


    41.80 mm Inlet Diameter
    2.5" Compressor Outlet Diameter
    3" V Band Exhaust Side
    T3 Divided Entry Exhaust Inlet
    Journal Bearing - Wet Float Type
    T3 Flange
    Oil Lub/Cool
    800 HP Capable
    Compressor Wheel
    70 lb/min Air Flow
    Ind: 47.90 mm
    Exd: 81 mm
    Trim: 33
    Turbiner Wheel
    Ind: 70.10 mm
    Exd: 60 mm

    yahu bu kadar büyük turboyu napıcaksın? tamam maliyet az diye abatma madem bu şekil turbo kullanıcaksın hx30 arayabilirsin ada küçük hx35(ama bunu bulman ciddi zor)
    körler sağırlar

  9. #180
    delsol07
    Misafir
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yahu bu kadar büyük turboyu napıcaksın? tamam maliyet az diye abatma madem bu şekil turbo kullanıcaksın hx30 arayabilirsin ada küçük hx35(ama bunu bulman ciddi zor)
    vallahi bunu buldum , kullanabilirmiyim acaba diye size danışayım dedim ama olmaz galiba??

  10. #181
    Mustafa Birsesli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    47
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hx40 hazırda var
    egetuning service & performance

    DR.ECU CHIPTUNING İZMİR 05554042525

  11. #182
    delsol07
    Misafir
    Alıntı E21TURBO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hx40 hazırda var
    kaç para

  12. #183
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    büyük türbin kısmı bu güçler içn gereksiz
    körler sağırlar

  13. #184
    Mustafa Birsesli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    47
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    üstad olmaz diyor holset master
    egetuning service & performance

    DR.ECU CHIPTUNING İZMİR 05554042525

  14. #185
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı E21TURBO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    üstad olmaz diyor holset master
    estağfurullah abi
    körler sağırlar

  15. #186
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sayın delsol size orda hangi turboları kullanıcagınızı size hangisinin yarıyacagını söylmişler holset biraz büyük kaçar ...

  16. #187
    KSK-VTEC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    1.295
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ne konuymuş yaw tam 186 tane mesaj yazılmış küçümsemek gibi görmeyin ama stock motora turbo uygulayacaksınız bazılarını bu kendi evenin önünde takıyor. 88 yılında beri hondanın b serisine kitler takılıyor. çok uzatılacak bi konu değil al tak dene gör ama usa deki dyno veri leri ile hareket etme

  17. #188
    delsol07
    Misafir
    Alıntı KSK-VTEC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ne konuymuş yaw tam 186 tane mesaj yazılmış küçümsemek gibi görmeyin ama stock motora turbo uygulayacaksınız bazılarını bu kendi evenin önünde takıyor. 88 yılında beri hondanın b serisine kitler takılıyor. çok uzatılacak bi konu değil al tak dene gör ama usa deki dyno veri leri ile hareket etme
    Neden üstadım? Sadece önerilenleri alıp kullanmak, taktım bitti demek değil ki benim niyetim! Ayrıca sadece bana faydası yokki burada yazılanların, belki parası olan herkez birilerine yaptırı bu işi ama benim niyetim neyi neden kullandığımızdır? Sonra "tak dene gör" çok mantıklı bir girişimde değil ayrıca. E taktım denedim e.. kini gördüm o zaman ne olacak, peki? Birde neden USA daki verileri göz önüne almıyacağız? Şişiriyorlarmı? Yakıt kaynaklımı, yoksa onlar farklı bir yaşam boyutundamı? Neden dikkate almıyacağız, biraz açında sizin bilgilerinizdende faydalanalım, üstadım..

  18. #189
    KSK-VTEC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    1.295
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı delsol07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Neden üstadım? Sadece önerilenleri alıp kullanmak, taktım bitti demek değil ki benim niyetim! Ayrıca sadece bana faydası yokki burada yazılanların, belki parası olan herkez birilerine yaptırı bu işi ama benim niyetim neyi neden kullandığımızdır? Sonra "tak dene gör" çok mantıklı bir girişimde değil ayrıca. E taktım denedim e.. kini gördüm o zaman ne olacak, peki? Birde neden USA daki verileri göz önüne almıyacağız? Şişiriyorlarmı? Yakıt kaynaklımı, yoksa onlar farklı bir yaşam boyutundamı? Neden dikkate almıyacağız, biraz açında sizin bilgilerinizdende faydalanalım, üstadım..

    Neden amerika verileni alma diyorum herifler bokunu çıkartıyor oem parça ve malzeme maliyeti çok düşük kırdımıı gidip yeni blok alıp devam ediyor. O zevki bende yaşadım özgün açma basınçı kırarsın dedi d sersinde görücem dedim 1 bar bastım stock motora tabikide kırıldı anında değil tabi 7-8 km den sonra usa de de adamlar dyno ya çıkıyor yok bukadar güç aldık diyorlar anlık dyno üzerinde sıkıyorlar yük yok fren yok ondan inanma dedim benim eski turbo vtec setup larıyla adamlar 550+ teker güçü aldıklarını yazıyorlar ama ben hiç motor da 500 görmedim daha

  19. #190
    delsol07
    Misafir
    Alıntı KSK-VTEC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Neden amerika verileni alma diyorum herifler bokunu çıkartıyor oem parça ve malzeme maliyeti çok düşük kırdımıı gidip yeni blok alıp devam ediyor. O zevki bende yaşadım özgün açma basınçı kırarsın dedi d sersinde görücem dedim 1 bar bastım stock motora tabikide kırıldı anında değil tabi 7-8 km den sonra usa de de adamlar dyno ya çıkıyor yok bukadar güç aldık diyorlar anlık dyno üzerinde sıkıyorlar yük yok fren yok ondan inanma dedim benim eski turbo vtec setup larıyla adamlar 550+ teker güçü aldıklarını yazıyorlar ama ben hiç motor da 500 görmedim daha
    Senin o güçleri alamaman aynı setuplarda olsan bile, onların"yalan" söylediği anlamına gelmez! Anladığım kadarı ile, bu güne kadar okuduklarım gösteriyorki, en iyi bileşenlere sahip olsan bile, işçilik, daha da önemlisi en doğru yazılım tüm sonuçları değiştirmekte! Fakat yukarıda söylediklerin doğru gibi geldi banada, maaliyet+sonuç, bu konuda haklısın, bizim gibi parça sıkıntısı çekmedikleri gibi, çok daha ucuza istedikleri zaman en iyi ürünlere ulaşıyorlar, ayrıca zaten bizim (benim) kullandığım yaşta ve cinste araçları zaten 1500-3000$ a alabiliyorlar, e gerisinede 7-8000$ harcadıklarında da sonuçta mükemmel güçlerde araçlar oluşturmaları çok daha normal tabiki.

    Hatta dediğin gibi adamlar nerdeyse tüm yükseltmelerini kendi garajlarında uyguluyorlar. Bence bizim onlara göre tek avantajımız, mali sebeplerden dolayı çok daha iyi araştırıp en doğru sonuca varacak ar-ge yi yapmamız ve elbetteki ülkemizdeki işçilik maliyetinin çok daha düşük olması.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •