User Tag List

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 19 of 38

Thread: polo gtı egsoz sistemi seçimi yardım

  1. #1
    CeM öZeR's Avatar
    Üyelik
    Jun 2009
    Age
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3,224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    polo gtı egsoz sistemi seçimi yardım

    Arkadaşlar engin bilgilerinize ihtiyacım var. Aracım 2011 polo gtı 1.4 180 hp. Aracıma milltek komple turboback egsoz almayı düşünüyorum hadda sipariş aşamasında. Milltek sports firması 70 mm çapında bir sistem yaparken aynı araç için supersprint firması 60 mm boru çapında bir sistem geliştirip orta susturucu da koymuş. Yani milltek firması düz boru tercih etmiş. Supersprint firması 60 mm downpipe dahil komple turboback egsoz sisteminde kağıt üzerindeki dyno verilerinde 18 hp güç artışı yakalamış. Tork sabit kalmış. Ben milltek alıp stage 1 yazılım yapmayı düşünüyorum. Avantaj sağlar mı yoksa dezavantaj mı sağlar ? milltek in dyno verilerinede ulaşamadım. Ne olur yardım edin...
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  2. #2
    Ome_RS's Avatar
    Üyelik
    Nov 2008
    Age
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9,968
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo aracta geri basınc ne kadar az olursa eksoz cıkısı ne kadar rahat olursa o kadar verimli olur.
    miltek eger 70mm ve tek son susturucu kullanıyorsa ve yazılımda düşünüyorsanız sizin için daha avantajlı olur.
    supersprint 60mm ve orta kullanmasının sebebi perf yanında birazda sessiz olmasını saglamak içindir.
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  3. #3
    burak özer's Avatar
    Üyelik
    Oct 2009
    Age
    32
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim. Başka yorum yapacak veya ekleyecek arkadaşlarda var mıdır acaba?

  4. #4
    volume81's Avatar
    Üyelik
    Jun 2010
    Age
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2,072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öme RS gayet açıklamış fiyatı ne kadar bilmiyorum ama ben olsam custom yaptırırdım 76mm krom potsuz borudan güzel bi egzost yaptırır sesini dinleyerek istediğim şekilde ayarlatırdım

    modifiye ederken custom herzaman daha keyifli ve kendine özgü olur ben custom taraftarıyım

    ama marka alıcam dersen bence en iyisi miltek

  5. #5
    Tayfun-E30's Avatar
    Üyelik
    Aug 2007
    Age
    37
    Şehir
    Bodrum/İstanbul
    Mesaj
    1,032
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hangisi daha verimli bilmiyorun, ** ne kadar genis o kadar verimli diye bisey yok bu kadar baside indirgenicek bir durum degil egzoz sistemi... Yabanci forumlardaa dyno sheetler vardir bence onlari incele...

  6. #6
    Ome_RS's Avatar
    Üyelik
    Nov 2008
    Age
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9,968
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Tayfun-E30 View Post
    Hangisi daha verimli bilmiyorun, ** ne kadar genis o kadar verimli diye bisey yok bu kadar baside indirgenicek bir durum degil egzoz sistemi... Yabanci forumlardaa dyno sheetler vardir bence onlari incele...
    turbo aracta en güzel eksoz olmayan eksozdur
    neden yüklü araclar eksozu kaputtan veya camurluktan cıkıs veriyor hiç düşündünüzmü?
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  7. #7
    volume81's Avatar
    Üyelik
    Jun 2010
    Age
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2,072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Tayfun-E30 View Post
    Hangisi daha verimli bilmiyorun, ** ne kadar genis o kadar verimli diye bisey yok bu kadar baside indirgenicek bir durum degil egzoz sistemi... Yabanci forumlardaa dyno sheetler vardir bence onlari incele...
    turbo araçlar backpressure ihtiyaç duymazlar ayrıca ne kadar backpressure o kadar kayıp demektir

    turbo araçlarda olabildiğince kısa geniş düz ve susturucusuz olması gerekir

  8. #8
    Ekurtoglu's Avatar
    Üyelik
    Apr 2011
    Age
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    80
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor hacmi yerinde olan ve üzerine büyük turbolar uygulanan araçlarda bu genel kabul görebilir ve doğrudur diye de düşünüyorum, gördüğüm örneklerden, ottoman Type-r da buna örnek verilebilir. Ancak bu 1.4 turbo benzinli motorların stock egzoz işçilikleri yabana atılacak işçilikler değilk diye düşünüyorum. Turbonun verimli olduğu devirler diğer japon grubu fabrikasyon turbolu araçlara nazaran daha farklı. turboda en iyi egzos olmayan egzoz genel kabulu biraz eleştirilebilir üzerine düşünülebilir diye düşünüyorum.

    saygılar.

  9. #9
    Tayfun-E30's Avatar
    Üyelik
    Aug 2007
    Age
    37
    Şehir
    Bodrum/İstanbul
    Mesaj
    1,032
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence siz bi dedigim gibi bir bakin dyno sheetlere oyle bana nasil egzoz yapilir anlatin =)

  10. #10

    Üyelik
    Oct 2009
    Age
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3,671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by volume81 View Post
    turbo araçlar backpressure ihtiyaç duymazlar ayrıca ne kadar backpressure o kadar kayıp demektir

    turbo araçlarda olabildiğince kısa geniş düz ve susturucusuz olması gerekir
    öyle birşey yok ne yazıkki

  11. #11
    volume81's Avatar
    Üyelik
    Jun 2010
    Age
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2,072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by onur_26 View Post
    öyle birşey yok ne yazıkki
    sebep ?

    bildiğiniz bişey varsa açıklayında herkes yalnış yapmasın

  12. #12
    RCkid's Avatar
    Üyelik
    Sep 2007
    Age
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3,770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo Exhaust Theory

    açıklaması var burda, defalarca da anlatıldı. öyle düz bir mantık yok egzoz olmasın diye. turbonun boyutu vs. göre değişiyor. hem teorik hem de deneyen insanlar tecrübelerini anlattı daha önce.
    siz neye göre hala iddia ediyorsunuz? kaç kere tecrübe ettiniz, ne hesaplama yaptınız?
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  13. #13

    Üyelik
    Oct 2009
    Age
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3,671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by volume81 View Post
    sebep ?

    bildiğiniz bişey varsa açıklayında herkes yalnış yapmasın
    düz mantık turbo arabada en rahatı free flow diye birşey yok çünkü ben kendi arbamda tecrübe ettim.aracına göre değişir deneyip görürsün.hersey nette yazıldığı gibi değil maalesef

  14. #14
    Mert G's Avatar
    Üyelik
    Mar 2011
    Age
    44
    Şehir
    İST
    Mesaj
    329
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende iskender 63lük boru sonunda varex var ama polisle uğraşmamak için varexi tercih ettim, o sıkıntım olmasa revo önerdiği için bile hiç düşünmeden millteki getirir koyardım arabama..

  15. #15
    TarikS's Avatar
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9,420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Milltek en iyisiyse eğer gidip İskender'de aynısından yaptırın, en güzeli bence

  16. #16
    JOCCO's Avatar
    Üyelik
    Jan 2006
    Age
    42
    Şehir
    58 > 34
    Mesaj
    623
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Mert G View Post
    bende iskender 63lük boru sonunda varex var ama polisle uğraşmamak için varexi tercih ettim, o sıkıntım olmasa revo önerdiği için bile hiç düşünmeden millteki getirir koyardım arabama..
    Aracınızın şu anki haliyle hiç dyno'ya çıktınız mı?
    OTOPAK AKARYAKIT - SIVAS

  17. #17
    Mert G's Avatar
    Üyelik
    Mar 2011
    Age
    44
    Şehir
    İST
    Mesaj
    329
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by JOCCO View Post
    Aracınızın şu anki haliyle hiç dyno'ya çıktınız mı?
    yok dynoda denemedim ama standard cuprayla roll yaptığımızda cidden ayırıp gidiyor araba

  18. #18
    CeM öZeR's Avatar
    Üyelik
    Jun 2009
    Age
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3,224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by JOCCO View Post
    Aracınızın şu anki haliyle hiç dyno'ya çıktınız mı?
    Arkadaşın aracı stage 2'ymiş. 240 hp civarı sanırım.
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  19. #19
    Mert G's Avatar
    Üyelik
    Mar 2011
    Age
    44
    Şehir
    İST
    Mesaj
    329
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    modifiyede beygirler havada uçuşsada 97 oktanla 240hp bana çok zor gibi geliyor, bir de bizim stage2ler leon cupra stage2 si gibi çok agresif değil. 225-230 aralığındaysa eğer iyi bir sonuç gibi geliyor bana.. aslında aklımda methanol var, eğer methanole geçersem sanırım zorlarız 240hpyi..

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •