User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
76 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Saxo vts sorun!!!Yardım lütfen

  1. #20

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sensör değerleri ölçüldü mü?

    temizlemek yetmeyebilir.

    1. rölanti valfinin adaptasyonu nasıl yaptı usta?
    2. rölanti valfin çalışıyormu?

    Rölanti valfinin çalıştığını anlamak için rölanti valfini sök ve kontağı aç, rölanti valfi hareket edip uzuyorsa, kontağı kapattığında aynı konuma geri dönüyorsa valf ok dir.

    Adaptasyona gelirsek, ben nasıl yaptığı mı tarif ediyim:

    Motor sıcak durumda olsun (90-95 c)

    1. Akünün "-" kutbunu sök
    2. Akü kutbu sökükken frene bas (ingiliz forumlarından okumuştum, beyindeki diyotların yükünü boşaltmak için fln filan diyolardı, yapmaktan zarar gelmez )
    3. Akü kutup başı tak
    4. Kontağı aç ama arabayı çalıştırma, ışıklar yanık vaziyette yani, benzin pompasının sesi kesilene kadar bekle. Daha sonra kontağı kapat.
    5. Kontağı açma , benzin pompası sesi bekleme, kontağı kapama işini 6 kere yap, ama 6 cı seferde kontağı kapamadan motoru çalıştır.
    6. Çalışınca rölanti çok düşük olacaktır, ama saniyeler içinde kendini toplayıp 800 devirde rölanti ip gibi duracaktır.

    bu prosedür, magnetti marelli beyinli peugeot 106 ve citroen saxolarda (1.4 8v veya 1.6 16v) aynen geçerlidir.

    Bu adaptasyonu ilk taktığımda düzgün yapamamışım, motor soğukken ilk çalıştırmalarda rölanti 1500 - 2000 devirlere çıkıyordu.

    Bi daha yaptığımda hem rölanti düzeldi hemde yakıt tüketimi hissedilir şekilde düştü. (ortalama 7 - 7,2 lt den 6 - 6,2 lt ye düştü)

    Kolay gelsin

  2. #21
    Crx-Si - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    294
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bujilerinizi,benzin pompanızı bir de distribütörünüzü de kontrol ettiriniz. Ateşlemeden de yapabilir.

    Gaza basarak çalıştırıyorsanız pompa yeterli seviyede benzini basmıyordur?

    Otomatik jikle devreye girmiyordur sadece soğukken yapıyorsa.

    Honda kullanıyorum ama pek farklı olacağını düşünmüyorum.
    06 ZON 32 91 Crx Satıldı
    06 YA 1000 89 Crx Satıldı
    06 YA 1000 G4 Prelude 2.0 MT Satıldı
    06 TM 495 G5 Prelude 2.2 VTI
    06 TUM 42 G5 Accord Coupe 2.2 IES


    __oNuR__

  3. #22

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    155
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sensör değerleri ölçüldü mü?

    temizlemek yetmeyebilir.

    1. rölanti valfinin adaptasyonu nasıl yaptı usta?
    2. rölanti valfin çalışıyormu?

    Rölanti valfinin çalıştığını anlamak için rölanti valfini sök ve kontağı aç, rölanti valfi hareket edip uzuyorsa, kontağı kapattığında aynı konuma geri dönüyorsa valf ok dir.

    Adaptasyona gelirsek, ben nasıl yaptığı mı tarif ediyim:

    Motor sıcak durumda olsun (90-95 c)

    1. Akünün "-" kutbunu sök
    2. Akü kutbu sökükken frene bas (ingiliz forumlarından okumuştum, beyindeki diyotların yükünü boşaltmak için fln filan diyolardı, yapmaktan zarar gelmez )
    3. Akü kutup başı tak
    4. Kontağı aç ama arabayı çalıştırma, ışıklar yanık vaziyette yani, benzin pompasının sesi kesilene kadar bekle. Daha sonra kontağı kapat.
    5. Kontağı açma , benzin pompası sesi bekleme, kontağı kapama işini 6 kere yap, ama 6 cı seferde kontağı kapamadan motoru çalıştır.
    6. Çalışınca rölanti çok düşük olacaktır, ama saniyeler içinde kendini toplayıp 800 devirde rölanti ip gibi duracaktır.

    bu prosedür, magnetti marelli beyinli peugeot 106 ve citroen saxolarda (1.4 8v veya 1.6 16v) aynen geçerlidir.

    Bu adaptasyonu ilk taktığımda düzgün yapamamışım, motor soğukken ilk çalıştırmalarda rölanti 1500 - 2000 devirlere çıkıyordu.

    Bi daha yaptığımda hem rölanti düzeldi hemde yakıt tüketimi hissedilir şekilde düştü. (ortalama 7 - 7,2 lt den 6 - 6,2 lt ye düştü)

    Kolay gelsin


    1: ustanın nasıl yaptığını hatırlamıyorum
    2:rolanti valfi sürekli 2000 devirde takılı kalıyor diye usta kablosunu söktü.

    Dediklerinizi kendim uygulamaya çalışacağım.Ama sanırım sorun rolanti valfi.

    İlginiz için teşekkür ederim

  4. #23
    sLp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul-Eyüp
    Mesaj
    210
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sensör değerleri ölçüldü mü?

    temizlemek yetmeyebilir.

    1. rölanti valfinin adaptasyonu nasıl yaptı usta?
    2. rölanti valfin çalışıyormu?

    Rölanti valfinin çalıştığını anlamak için rölanti valfini sök ve kontağı aç, rölanti valfi hareket edip uzuyorsa, kontağı kapattığında aynı konuma geri dönüyorsa valf ok dir.

    Adaptasyona gelirsek, ben nasıl yaptığı mı tarif ediyim:

    Motor sıcak durumda olsun (90-95 c)

    1. Akünün "-" kutbunu sök
    2. Akü kutbu sökükken frene bas (ingiliz forumlarından okumuştum, beyindeki diyotların yükünü boşaltmak için fln filan diyolardı, yapmaktan zarar gelmez )
    3. Akü kutup başı tak
    4. Kontağı aç ama arabayı çalıştırma, ışıklar yanık vaziyette yani, benzin pompasının sesi kesilene kadar bekle. Daha sonra kontağı kapat.
    5. Kontağı açma , benzin pompası sesi bekleme, kontağı kapama işini 6 kere yap, ama 6 cı seferde kontağı kapamadan motoru çalıştır.
    6. Çalışınca rölanti çok düşük olacaktır, ama saniyeler içinde kendini toplayıp 800 devirde rölanti ip gibi duracaktır.

    bu prosedür, magnetti marelli beyinli peugeot 106 ve citroen saxolarda (1.4 8v veya 1.6 16v) aynen geçerlidir.

    Bu adaptasyonu ilk taktığımda düzgün yapamamışım, motor soğukken ilk çalıştırmalarda rölanti 1500 - 2000 devirlere çıkıyordu.

    Bi daha yaptığımda hem rölanti düzeldi hemde yakıt tüketimi hissedilir şekilde düştü. (ortalama 7 - 7,2 lt den 6 - 6,2 lt ye düştü)

    Kolay gelsin
    şu olay ciddi mi ya, arabayı bazen çalıştırdığımda rölanti salaklaşır, çok nadir olur. 2.000 devirlere çıkar 1-2 saniye kalır eder. muhtemelen bundan dolayı yapıyordur. 1.4 quiksilver aracım. bu magneti marelli beyinlilerden sanırım. hemen deneyeceğim bunu, başarılı olursam binbir dua alırsın benden usta şimdiden allah razı olsun.
    1-) '93 Honda Civic Ex
    2-) '96 Renault 19 RTi
    3-) '91 Honda Integra LS
    4-) '97 Renault Clio RSi
    5-) '00 Peugeot 106 Quiksilver
    6-) '01 Renault Megane Coupe 2.0 idE

  5. #24

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    155
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Crx-Si Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bujilerinizi,benzin pompanızı bir de distribütörünüzü de kontrol ettiriniz. Ateşlemeden de yapabilir.

    Gaza basarak çalıştırıyorsanız pompa yeterli seviyede benzini basmıyordur?

    Otomatik jikle devreye girmiyordur sadece soğukken yapıyorsa.

    Honda kullanıyorum ama pek farklı olacağını düşünmüyorum.

    bujilerimi yaklaşık 2000 km önce değiştirdim.Ama içime sinmiyor.Değiştireceğim.
    Gaza basarak çalıştırıyorum.Yakıt pompasının sesini duyuyorum.Araca benzini ışık yanana kadar almıyorum .O yüzden filtreden yana da şüphem var.

    Otomatik jikle görevini gören ısı müşürünü değiştirdim.Ama düzelmedi.

  6. #25

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    155
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sensör değerleri ölçüldü mü?

    temizlemek yetmeyebilir.

    1. rölanti valfinin adaptasyonu nasıl yaptı usta?
    2. rölanti valfin çalışıyormu?

    Rölanti valfinin çalıştığını anlamak için rölanti valfini sök ve kontağı aç, rölanti valfi hareket edip uzuyorsa, kontağı kapattığında aynı konuma geri dönüyorsa valf ok dir.

    Adaptasyona gelirsek, ben nasıl yaptığı mı tarif ediyim:

    Motor sıcak durumda olsun (90-95 c)

    1. Akünün "-" kutbunu sök
    2. Akü kutbu sökükken frene bas (ingiliz forumlarından okumuştum, beyindeki diyotların yükünü boşaltmak için fln filan diyolardı, yapmaktan zarar gelmez )
    3. Akü kutup başı tak
    4. Kontağı aç ama arabayı çalıştırma, ışıklar yanık vaziyette yani, benzin pompasının sesi kesilene kadar bekle. Daha sonra kontağı kapat.
    5. Kontağı açma , benzin pompası sesi bekleme, kontağı kapama işini 6 kere yap, ama 6 cı seferde kontağı kapamadan motoru çalıştır.
    6. Çalışınca rölanti çok düşük olacaktır, ama saniyeler içinde kendini toplayıp 800 devirde rölanti ip gibi duracaktır.

    bu prosedür, magnetti marelli beyinli peugeot 106 ve citroen saxolarda (1.4 8v veya 1.6 16v) aynen geçerlidir.

    Bu adaptasyonu ilk taktığımda düzgün yapamamışım, motor soğukken ilk çalıştırmalarda rölanti 1500 - 2000 devirlere çıkıyordu.

    Bi daha yaptığımda hem rölanti düzeldi hemde yakıt tüketimi hissedilir şekilde düştü. (ortalama 7 - 7,2 lt den 6 - 6,2 lt ye düştü)

    Kolay gelsin



    Hocam bilgi çok yararlı.Teşekkürler...

  7. #26

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı black_eagle1988 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1: ustanın nasıl yaptığını hatırlamıyorum
    2:rolanti valfi sürekli 2000 devirde takılı kalıyor diye usta kablosunu söktü.

    Dediklerinizi kendim uygulamaya çalışacağım.Ama sanırım sorun rolanti valfi.

    İlginiz için teşekkür ederim
    Alıntı sLp Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu olay ciddi mi ya, arabayı bazen çalıştırdığımda rölanti salaklaşır, çok nadir olur. 2.000 devirlere çıkar 1-2 saniye kalır eder. muhtemelen bundan dolayı yapıyordur. 1.4 quiksilver aracım. bu magneti marelli beyinlilerden sanırım. hemen deneyeceğim bunu, başarılı olursam binbir dua alırsın benden usta şimdiden allah razı olsun.
    ilk önce rölanti valfini yerinden sökün, fişi takılı vaziyette ön camın oraya biyere uzatın, yada bi arkadaşınız direksiyona geçsin, kontağı açsın.

    Rölanti valfi hareket etmesi lazım, etmiyorsa çöpe

    slp, bende 98 106 xr var 1.4 motor, sendeki beynin farklı olması lazım (3 fişli, magnetti marelliler tek fişli) ama büyük ihtimalle sende de iş görecektir.

  8. #27

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    155
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk önce rölanti valfini yerinden sökün, fişi takılı vaziyette ön camın oraya biyere uzatın, yada bi arkadaşınız direksiyona geçsin, kontağı açsın.

    Rölanti valfi hareket etmesi lazım, etmiyorsa çöpe

    slp, bende 98 106 xr var 1.4 motor, sendeki beynin farklı olması lazım (3 fişli, magnetti marelliler tek fişli) ama büyük ihtimalle sende de iş görecektir.

    sizce benim sorun rolanti valfinden midir?

  9. #28
    aLperTunga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    Gebze
    Mesaj
    3.094
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    direk söylüyorum map sensörü..

    öyle silip temizlenmeyle düzelmez o sensör bozuldumu gider at çöpe..Yada benim başıma geldiği gibi 3 tane kablosu var onlardan biri kopmuş olabilir..ama sorun map sensörü!

    map sensörü aynı zamanda jigle görevide görür arızalı oldugu zaman soğuk motor ilk çalıştığında aynı senın dedıgın gıbı yapar stop edeer ama ayagını 1 kaç dk gazda tutar bırakırsan düzelir.

  10. #29

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    155
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aLperTunga Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    direk söylüyorum map sensörü..

    öyle silip temizlenmeyle düzelmez o sensör bozuldumu gider at çöpe..Yada benim başıma geldiği gibi 3 tane kablosu var onlardan biri kopmuş olabilir..ama sorun map sensörü!

    map sensörü aynı zamanda jigle görevide görür arızalı oldugu zaman soğuk motor ilk çalıştığında aynı senın dedıgın gıbı yapar stop edeer ama ayagını 1 kaç dk gazda tutar bırakırsan düzelir.

    kablolarını kendi çapımda kontrol etmeye çalıştım bir sorun göremedim.dediğiniz çok mantıklı .sanırım bir kaç sensörün kontrol edilmesi gerekecek.

  11. #30

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aLperTunga Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    direk söylüyorum map sensörü..

    öyle silip temizlenmeyle düzelmez o sensör bozuldumu gider at çöpe..Yada benim başıma geldiği gibi 3 tane kablosu var onlardan biri kopmuş olabilir..ama sorun map sensörü!

    map sensörü aynı zamanda jigle görevide görür arızalı oldugu zaman soğuk motor ilk çalıştığında aynı senın dedıgın gıbı yapar stop edeer ama ayagını 1 kaç dk gazda tutar bırakırsan düzelir.
    Alıntı black_eagle1988 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sizce benim sorun rolanti valfinden midir?
    rölanti valfi olabilir ama map sensörü olma ihtimali de yüksek, o yüzden en başta değerleri ölçüldü mü diye sormuştum, voltaj değerini ölçtürebileceğin bir yer varsa map sensörünün voltaj değerini ölçtür mutlaka, eğer biraz bilgin ve becerin varsa koçtaşta multimetre 12tl alıp kendin ölç

    rölantide 0,8v - 1v, tam gazda ve yükte 4,7v - 4-8v değerlerin okunması lazım.

  12. #31

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    155
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rölanti valfi olabilir ama map sensörü olma ihtimali de yüksek, o yüzden en başta değerleri ölçüldü mü diye sormuştum, voltaj değerini ölçtürebileceğin bir yer varsa map sensörünün voltaj değerini ölçtür mutlaka, eğer biraz bilgin ve becerin varsa koçtaşta multimetre 12tl alıp kendin ölç

    rölantide 0,8v - 1v, tam gazda ve yükte 4,7v - 4-8v değerlerin okunması lazım.
    multimetrem var.ölçmeyi biraz daha ayrıntılı anlatabilir misiniz

  13. #32
    aLperTunga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    Gebze
    Mesaj
    3.094
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yokmu tanıdıgın 106 saxo bir geceliğine map sensörlerinizi değişin ikinizde deneyin sabah soguk motorlarınızı..senin sorunun çözülür diğer araçta aynı sorun olursa map sensörü demek..sen bence bi tanıdık 106 bul dediğim gibi dene sabah soğuk motorda.

  14. #33

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    155
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aLperTunga Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yokmu tanıdıgın 106 saxo bir geceliğine map sensörlerinizi değişin ikinizde deneyin sabah soguk motorlarınızı..senin sorunun çözülür diğer araçta aynı sorun olursa map sensörü demek..sen bence bi tanıdık 106 bul dediğim gibi dene sabah soğuk motorda.
    bi tanıdık var.onu ayarlamaya çalışacağım

  15. #34
    sLp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul-Eyüp
    Mesaj
    210
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    slp, bende 98 106 xr var 1.4 motor, sendeki beynin farklı olması lazım (3 fişli, magnetti marelliler tek fişli) ama büyük ihtimalle sende de iş görecektir.
    iş çıkışını bekliyorum, eve gittiğim gibi deneyeceğim ustam.
    1-) '93 Honda Civic Ex
    2-) '96 Renault 19 RTi
    3-) '91 Honda Integra LS
    4-) '97 Renault Clio RSi
    5-) '00 Peugeot 106 Quiksilver
    6-) '01 Renault Megane Coupe 2.0 idE

  16. #35
    orcunnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    gebze
    Mesaj
    4.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı black_eagle1988 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bi tanıdık var.onu ayarlamaya çalışacağım
    alper ne diyosa dinle yanılmasın
    Turbo SN95 Mustang GT AVKSERVİS
    DR.ECU

  17. #36

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı black_eagle1988 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    multimetrem var.ölçmeyi biraz daha ayrıntılı anlatabilir misiniz
    üç tane kablo var map sensöründe, ortadaki kablo sinyal diğerleri sensörün + ve - kabloları.

    ortadaki kabloya multimetrenin "+" ucu temas etmeli, multimetrenin "-" ucu akünün "-" kutbuna değecek.

    Bu şekilde değerleri görebiliyor olman lazım.

    Motoru çalıştırıp, rölantide ve gaza basarak değerler değişiyormu ölçersiniz.

  18. #37
    drn106 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Hatay / İstanbul
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    AlperTunga haklı map sensöründen kaynaklanıyor gibi problem..

    Yabancı forumlarda bu problemi araştırmıştım çünkü benim de başıma gelmişti bunun genelde 3 ihtimali oluyor

    1) Isı müşürü, bilgisayarda arıza göstermez genelde, motor kendini toparlayana kadar (1 dk civarı) motor arıza ışığı yakar. Soğuk havada hava sıcaklığını -40 derece olarak görür beyin, ısı müşürünü değiştirince sorun hallolur.

    2) Map Sensörü, arıza lambası yakmaz, bilgisayara bağlayınca sorun görünmez.

    3) Rölanti ayar valfı, ama ben bundan kaynaklandığını hiç zannetmiyorum, rölanti valfını sök, öyle çalıştırmayı dene aracı, veya fişini çek.

    Isı müşürünü değiştirmişsin şu an geriye Map sensörü kalıyor, bobinden olmasına ihtimal vermiyorum. Krank sensörüyle de alakası yok.

  19. #38
    KaanBRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye - Bursa
    Mesaj
    876
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı sorun benim 306 aracımdada var sabahları 3 marşta hafif gaz vererek anca çalışıyor.Sorunun krank sensörü olduğunu sanımyorum benim krank sensörüm değişmeden önce aracım hiç çalışmıyordu.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •