Peki bunun manuel vites olma imkanı nedir
4 Silindir olan F22B1 şanzumanları uyuyor bunlara, onlar sayesinde manuele çevrilebiliyor. Aslında daha kolay yolu Acura Type-s olan J32A2 manuel onların şanzumanlarıda daha kolay uyuyor.
Konuyu saptırmiyayim, amacından aşdı biraz![]()
Direksiyondaki eşşek olursa arabanın kaç beygir olduğunun ne önemi var...
erkut abi teşekkürler cevap için
EJ9larda OBD2 protu nerede acaba bulamadımda ya da var mı öyle bir port?
P3Y beyin var araçta
çok zor olan bi malzeme bi bakıyım belki vardır bende yine de extradan 23 tane kablo çekilmesi gerek
ECUTECH İstanbul
cumartesi angaradayım erkut ustaa , feyz almaya gelıyorum senden![]()
CNC MACHINE WORKS
CUSTOM TUNE PARTS
124hp olan crx ler eu versiyonu olan katalatik kon. lü crx lerdir.Bize gelenler 130hp konvertorsuz olanlardır.
HONDA CRX 1.6i-16 cat.
Europe
1.6-litre / 97 cui
91 kW / 124 PS / 122 hp (DIN)
diye geçer yada
(ED9)D16A9 -(No Cat) (1-6i-16) - DOHC - 130 hp (88-89 Civic/CRX)
(ED9) ^^SAME^^ with/ cat -D16Z5 DOHC (1-6i-16) - 124hp (89-92) CRX
buralardan inceleyebilirsin , 10 sene önce crx club ı kurdugumuzda bir arkadaşımız hondaya mail atıp butun bilgileri almıstı bulursam onuda koyarım.Hatta almanyadan Crx alan Onur arkadaşımızın 124 hp idi ve cat. convertorluydu Crx'i.Tr ye ise hiç cat. con gelmedi Crx ler.
Hatta şöyle farkı daha iyi gorursunuz.
D16A8
Found in:
1988–1995 Civic/CRX/Concerto (UK/Europe/Australia)
1992–1995 Rover 216/416 GTi (UK/Europe)
1993–1997 Rover 216 Sport Coupé (Europe)
Displacement : 1,590 cc (97 cu in)
Bore and Stroke : 75 × 90 mm (3.0 × 3.5 in)
Compression : 9.5:1
Power : 122 PS (90 kW; 120 hp) at 6,800 rpm
Torque : 14.9 kg·m (146 N·m; 108 lb·ft) at 5,900 rpm
Valvetrain : DOHC (4 valves per cylinder)
Fuel Control : OBD-0 and OBD-1 MPFI
ECU Code : PP5 (OBD-0), P29 (OBD-1)
Head Code : PM7
Gearbox : L3
D16A9
(Same as D16A8 but without a catalytic converter)
Found in:
1988–1991 Concerto (UK/Europe)
1988–1991 CRX 1.6i-16(UK/Europe/South Africa)
1990–1992 Ballade 160i-DOHC (South Africa)
1988–1991 Civic 1.6i-16(UK/Europe)
1992–1993 Civic GTi (New Zealand)
1989–1992 Rover 216/416 GTi (UK/Europe)
1992–1995 Civic Si (Japanese, European and Peruvian version)
Displacement : 1,598 cc (97 cu in)
Bore and Stroke : 75 mm × 90 mm (3.0 in × 3.5 in)
Compression : 9.5:1
Power : 130-137 hp (96.9-102.1 kW, 132-140 PS) @ 6.800 rpm
Torque : 105 ft·lbf (14.5 kg/m, 143 Nm) @ 5700 rpm
Valvetrain : 16 valve (4 valves per cylinder)
Redline: 7200 rpm
Limit: 7250 rpm
Fuel Cut: 7800 rpm (PM7)
Fuel Control : 88-91 OBD-0 MPFI (92-95 OBD-1)
ECU Code: PM7 (P29 OBD1)
GearBox : <non LSD> (88-91 L3) (LSD 92- 95 S20)
mesela en basiti supersprint den crx e headers bakarken gördüm 130 luk cat.siz veya 124 hp lik cat. liğede uyar yazıyor
(Supersprint - Honda
Subcategory : CRX/Civic (2d.) 1.6 16V (130hp-124Hp Cat) >91 - 60mm diam)
veya yabancı forumlarda da direk anlatılıyor (http://www.automotivehelper.com/topic37467.htm]
(http://www.thezcr.com/forums/archive...hp/t-4464.html)
how do i know i h ave a jdm ZC motor??? '71-'87 Civic | CRX - Car Questions, Answers, and Discussion
Honda D engine - Wikipedia, the free encyclopedia
2nd Gen JDM vs EDM vs USDM Write up!!! - Honda Forum : Honda and Acura Car Forums
1989 HONDA CRX 1.6i-16 cat. specs, photo & performance data (up to middle 1989 for Europe Switzerland)
Erkut selam geçen söylemiştin bu konuya bir bak belki uyar.
http://www.techturkey.com/forum/otom...parca-crx.html
06 ZON 32 91 Crx Satıldı
06 YA 1000 89 Crx Satıldı
06 YA 1000 G4 Prelude 2.0 MT Satıldı
06 TM 495 G5 Prelude 2.2 VTI
06 TUM 42 G5 Accord Coupe 2.2 IES
__oNuR__
yiğit G yüzeysel yazılmış genel D serisini kapsayan bilgiler yazıyo orada d16z5 le a9 arasındaki farkı azcık belirtmek istemişim yani sağol ancak bizim burada incelediğimiz şey stock halleri değil senin yazdıklarına nete giren d16a9 diye aratan herkes ulaşır mini bilgiler sağdan soldan alıntı değildir tecrube ve deneyimdir sen de tecrüben neyse paylaşır konuya eklersin ya da eklemezsin bu konuda alıntı görmek istemiyorum
mesela şöyle girebilirdin konuya d16z5lerin debriyaj seti ef tipi şanzumanları farklı ayrıca l3 şanzumanların hepsinden 3.888 çıkmaz 4.4375 de çıkabilir katlı modellerde 2 farklı vakum hattı da bulunur falan filan
alıntı yapmakla bilgi paylaşmak farklı şeylerdir anladın tecrübe varsa alalım
evrağı sıkıntılı bi araç yoksa almıştım zaten
ECUTECH İstanbul
Evet benim şanzuman aracımın d16z5 olması sebebi ile başa bela açmıştırexedy stage 1 Crx baskı balata seti arabama uymamıştır mesela civic'in kisi uymuştur. Kovan,dişli seti sekromençlerine kadar aynı içinde,dişli takımlarının rulmanların iç çapları aynı dış çapları farklı, bendeki daha kalın malzemeden imal edilmiş. Bana ekstradan 90-91 şanzumanı aldırdı bu namussuz.
Abi şu kısa ile 5. vites dişlisi işini çözüp yürütsün şeref usta yeter,seninde yardımlarını bekliyorum biliyorsunGerçi crx 5.dişliye pek ihtiyacın kalmayacak sanırsam. Komple rex e döneceksen
(umarım gaf yapıpta mevzuyu dillendirmiyorumdur
) Editlerim hemen
![]()
06 ZON 32 91 Crx Satıldı
06 YA 1000 89 Crx Satıldı
06 YA 1000 G4 Prelude 2.0 MT Satıldı
06 TM 495 G5 Prelude 2.2 VTI
06 TUM 42 G5 Accord Coupe 2.2 IES
__oNuR__
abi japon üretimi EK kasalar ile anadolu yapımı EK kasaların elektrik tesisatı nekadar farklı. her ikiside obd2 olduğunda bile ecu soketleri farklı geldi bana doğrumu tespit ettim. Obd2-a ve obd2-b farklılığımı oluyor bu. hangi harnessları kullanırız bunlarda obd1 e çevirmek için.birde obd1 e geçiş yaptığımızda neptune yada s300 ile bağlandığımızda Şanzumanın üzeirndeki soket kaçıncı viteste olduğu bilgisini veriyormu beyine? yani launch Control yaptığımızda bu özelliği kullanabilirmiyiz? yada farklı biteslerde farklı devir belirtmek istesek felan.
[QUOTE=bladerk;2761907]sensor kablolarını uzatmanızı çok önermem açıkcası eskisinin açısında bi yere monte ederseniz mecbur kalırsanız uzatın o2 kablolar lehim tutmayan kablodur ayrıca ısıya dayanıklıdır kesmeden uzatma şansınız olursa bunu yapın
abi selam konuyu takip ediyordum zaten ama bu gün tekrardan bi gözden geçirdim paylaşımın için tekrar teşekkürler..
sorum olucak sana ;
alıntıdaki yazın aklıma takıldı pazar günü arabama (1.6 ies) headers (4 2 1 aırmass ), potsuz düz 51'' boru ve otto yu sonunda taktık taktıkta adam gibi bi gazlayıp deniyemedim ***** kar ve hala yağıyor.
aırmass header da manifolttaki sensör yuvası nı adamlar header ın 1 e düştüğü yerin motora bakan kısmına yapmışlar,oem e göre 30 cm gibi ek istiyordu bizde sıcaklıktan etkilenmicek yerlerden geçirip eki yaptık ve taktık.
şimdi ne diyorsun olumsuz bi durummudur bu?farklı bi delik açtırıp sensörü oem haldeki mevkileremi konumlandırmalıyım?
şimdiden teşekkürler.
o2 kabloları normalde lehim tutmaz tuttuysa da kopabilir aynı yer olması 30 cm bişey değiştirmez aynı açı olmasına dikkat edin yeter
ECUTECH İstanbul
aynı açı da montaj şansım yok oem de farklı bunda farklı..
aırmass taki adamların vardır bi dildiği dedik taktık..
hava düzelsin bi çıkiim arada marşa basıyorum sorun yok yazarım buraya..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)