Emeklerine sağlık kardeşim![]()
Arac *yakin akrabamin 6 ay kadar oldu alali **kendisi doga meraklisidir bu 3 cu off road araci .
Bu arac *3.0 disel otomatik vites.
japonyadan tr ye 2012 yilinda giris yapmis sagdan direksiyon lu olup sola çevrilmiş **.
Bana kalorifer de sıkıntıları var diye geldi bide gogusten motor sesi cok geliyor dedi .
Dedim torpidoyu sokucez bakicaz ne gerekiyorsa yapilacak.
Sokmeye basliyorum
**Sokmeye baslayinca cikan eksiklikler
Köpük sikilmis oldugu icin sokmekte biraz zorlandim kopukleri curuterk kurtarabldim
Kalorifer in kontrol unitesi *dijital *sadece acma kapama tusu calisyordu geri hic bir fonksiyonu calismiyordu ilk kontrole basladi kardesim
Sonradan fark ettikki *arkadaki calisma duzeni tamamen analog yane halatli sistem *.
Direksiyon yer degisirken haliyle baska torpido takilmis *ve o dijital.ama arka sistem motor yonlerdirme *analog *ve sol taraftan sag tarafa tasinmis.
Goruldugu gbi direksiyon mili gogus delinip sola takilmis pedal lar *.
Kalorifer yonlerdirme yerleri bosta **ic *dis silkilasyon . sicak soguk hepsi kullanilamaz durumda idi ve *taban halisinin altina bakinca islak oldugunuda fark ettim arac sahbine bilgi verdim *oda ne gerekiyorsa yap *kendi aracin gbi düşün dedi
Camın onundeki su olugunun kapagini soktum ve *su döktüm 4 yerden su aldigini tespit ettim
Diger iki yere mudahale icin su olugunun ust saclarini kestim
Kalorifer hava giris bacasinin kenari
Temizleyip dayson siyah ceko cektim
Diger yerlerinde pasini biraz alip pas dönüştürücü surdum
Icerden de mudahele yapim bitüself bantla izalasyon na basliyorum
*
![]()
Goguse izalasyon sugeri 10 mm
Kalorifer halat baglantilarini tespit edip olcu aliyorum ve telcide celik tel yaptiriyorum
Ayak *el hava verme baglantisi burdan olucak
on cam **yan cam
burasida motor kaputu sicak soguk vanasi
Tellerin ucunu *yerlere uygun yaptrip takiyorum *kontrol paneline gelicek ucu suan bosta
ic dis silkilasyon
Toplamda 4 tel cekiyorum ve
Arac sahibi arac icin analog kontrol unitesi amerikan buluyor *ama tr ye cargosu yok *almanyada bi tanidigina cargo edilip *ordam Tr ye gelicek tabiki bu süreç i beklemicem **celik telleri gogusten dusari verip parca gelince **isleme devam edicem.
Kapilari *da bitüself yapmak icin sokuyorum sol on
Temizliyorum
Dis saci ve ic saci kaplayip nalyonunu kapatip topluyorum
*
Sol arka kirli *vinet firca mf bez
Bitmis
Sag ön
![]()
Sag arka
Bagaj kapisi
Bitüself li halinin resmini unutmusum cekmeyi.
Arka silecek su deposu
*
*Bagaj taban ve yanlara
Bitmis
Tabani kirli hali
Koltuk baglantilarini sokuyrum *bi elden gecmsi gerek
Taban bitmisi
Sag yan
Tabi sokulen parclar temizleyip takiyorum
Arac sahibi kendir ipi getirdi *portbagaja degsik bi hava katalim diye onun oncesi
Sonrasi
*
*
Arka stopun altinda *ki delige sunger sokusturmuslar oda pas yapmis
El falan girmediği icin firca ile pas dönüştürücü surdum sadece
Tavan lambarini beyaz *led yaptim
*
Gelelim torpidoyu toplamaya *once havalandirma kanallrini *takiyorum
Tesisat kablolarini cirtliyorum ezilmesin diyede araya bitüself band koydum
Sol taraftaki hava borulari uyumsuz *olduğundan uc tarafina craft hortum takiyorum alemiyyum folyo ile ek yerlerini izole idiyorum
Ses yapicak *müsait yerlere sunger sıkıstiriyorum
Ve torpidoyu atiyorum
*Sokerken kesgigim kopukler megerse
Torpidonun *sag ce sol umuz baglantilari uyumsuz oldugu icin kullanilmis oldugunu fark ettim
Ve iki kenari ahsapla desteklyip *bende poluretan kopuk sıktim
Torpido kapagi *gakjnca takinca oturmadi arkasjndaki hava kanalari na degdi daha once *bu borular tam takili degildi *ve oradan gelen sicakla kapagin arkasi bakjn ne hale gelmis
Torpi gozunu kesip ufaltyorum *arkasina 4 mm mdf monte ediyorum
Icine bitüself geciyorum sonra ustunu *hali kaplicam
Gosterge camini sokup plastix ***le polisaj yapiyorum
Topluyorum
Teller görünen gbi suanlik burdan boyle cikiyor
Aracin icini tavan haric temizliyorum
50/50 ama pek belli degil
*
On cam onundeki su olugu daha once *salaniyordu onu ve cam *alt fitilini montajini yapiyorum dayson *ceko ile
Her yerdeki bosluk esit olsun diye parca sokuyorum aralara
Geceden silikonlayip ustune agirlik koyuyorum
Gelelim disina arac zate *arazide kullanicagi icin ***fazla birseye gerek yok diye dusunuyorum
Parlamasi adina
*Est ileYikama
Kil
Yikama
*Lc polising ped le srp atiyorum
Ustune soft99 authentic wax atiyorum.
Kil in hali kaput camurluklarla
*
*
50/50 ler
Srp *gecilmis hali projektör ile
![]()
Depo kapagida biraz disarda kaliyordu onada bi ayar cektim
Oncesi
Sonrasi
Ve canavarin bitmis hali
*
Tum islemler tek basima 9 gün de tamamlanmıştır.
Ama arac bende 13 gün kaldi 4 dun de gezdim *gerçekten cok keyifli bir arac *yolda *cokta dikkat cekiyor 500 bin tl lik araclarin yaninda bile *tum gozler bu canavarin üstünde.
*
*
instagram/ SALİH_KARALİ53
Ellerine sağlık hocam![]()
bence bu son yaptıgın bir insanın elinden gelenin fazlası be kardeşim allah eline emegine güç kuvvet versin![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)