enektar paspasın altında :love:
Printable View
sayın 1.5 dci kullanıcıları 65 hp clio aracım var ve aldığımdan beri hafif bir üfleme var gaza basında üfleme hemen kesiliyor kime sorduysam dizel araçlarda o üfleme normal 1.5 dci larda o üfleme normal dediler sizin aracınızda da böyle bir durum var mı ? bu çözülmesi gereken bir problem mi yoksa aracın genel işleyişinde olması gereken bir durum mu kafamdaki soru işaretini gidermek istiyorum (not birkaç tane 1.5 dci motor inceledim hepsi benimki kadar yağ buharı çıkartıyordu.)
İyi günler,
Symbol almayı düşünüyorduk. Bir aracı beğendik fakat servis geçmişinde aracın ilk bakımında yağ pompası, kol yatakları ve biyel yatağı muylusu değişmiş görünüyor. Değiştiren servisi aradık bilgi vermiyorlar güvenlik nedeniyle. Acaba yağ pompası yüzünden geri çağırma vs gibi bir durum olmuş olabilir mi? Bu değilse eğer araç ilk bakımına kadar nasıl bu duruma gelebilir?
Bir kaç renault forumunda TBM263 kodlu K9K motorlar için revizyon adlı bildiri yayınlanmış bu yağ pompasını kapsıyormuş diye okudum o olabilir diye düşünüyorum. Daha önce başına gelen var mı?
çok değil ama varmış servis bakımlıysa garantiden yapılıyormuş
Merhabalar;
90 hp 1.5 dci motorda yazılım yapsak , dp+düz boru vs. Ne gibi bi deger alırız? Yapan uğraşan arkadaş var mı?
1.6 hdi a gore 90 hp dci sanzuman oranlari vs cok daha hosuma gitti benimde. Hazir diyorum 80 k da suan arac biraz bisiler yapsam mi?
1.5dci clio yazılım-dp-düz boru sorunsuz sıkıntısız ne güçler çıkar.
kesinlikle dumansız olarak
1.5dci 110hp+EDC şanzımanda maksimum 130-135hp civarı olacak şekilde yazılım yaptıran oldu mu hiç? :)
Merhabalar, 1.5 dizel 110' luk bir araç alma arefesindeyim. Turbosunda yağ kaçağı başlamış, enjektörlerinde sesli çalışma mevcut. Enjektör tamiri ve hybrid turbo bana kaça patlar?
Yeni megane 1.5 dizel otomatiklerin 194-195km gibi son hız limitörünü iptal eden var mı? Deli oluyorum a.k
Şirket arabam ama devamlı üstündeyim 14 ayda 104.000 km
Imzada sonradan gordum 1.6 jtdm i :)
110hp DCI'a Hafif yazılım işi EDC'li araçta ileride sorun olur mu yaptıran,deneyen var mı?
sen bayada km.yapmıştın onla dimi.
vengadan vazgeçersem,2015 ve üzeri düşünüyorum şimdilik.ufaktan araştırıyoruz.bir arkadaşımda yarın 2017 clio st. alıyor hayırlısıyla.
benim için artıları baya fazla.tek beğenmediğim acayip yol sesi alıyor ve arka kampana.
2011de sıfır logan almıştım 70lik-birde 2004 65lik dci vardı paşaoğlu yazılım kat.iptaldi.renault severim.
90lık clio stock turbo basınçını bilen varmı???
peak-cont ne basıyor.
Aracı sorguladık. İlk bakıma gittiğinde kronik olan yağ filtresinde şişme tespit edilmiş ve yetkili servis garantiden revizyonlu yağ pompası değişimi ve hasar verdiğini düşünerekten kol yatak takımı revizyonu yapılmış.
Yani 1.5 Dci K9K motorlarda yağ filtresi şişmesi ve yatak sarma sıkıntısı varmış kronik olarak bunu da öğrenmiş olduk. 2013-2016 arası kullandıkları yağ pompası sebebiyle başınıza gelebilir dikkat edin.
90'lık versiyonlar dp yazılım ile 130hpleri çok rahat geçer. Torkuda 60/70 artar. Clio ve Symbollerin tel maşa şaselerini şanzıman oranlarının güzelliğinide düşündüğümüzde bayağı keyifli gider
EDC dediğiniz şanzıman bir sürü firmaya model sunan Getrag firmasının renault için verdiği 6DCT250 modeli, adındanda anlaışılacağı gibi 250tq limitlidir ve üstünde bir değer ile karşılaştığında saçmalar.
renault bile megane 4'de manuel'de 1.5dci için 260tq üretirken torque değerini edclide geri çekmiş ve 250tq ile limitlemiş (bakınız sayfa 41: https://www.cdn.renault.com/content/...an-03.2019.pdf )
pdf speğini indirip 280tq gördüğümde ben başta benim clio 4 için 120hp/280tq üreten bir yazılım atmıştım araç direk saçmalamaya başladı, vites atışları aşırı sertdi ,zaten silkeleyen EDC şanzıman çok daha sıkça silkeler olmuştu. getraga mail yazdığımda firma bir sürü 6DCT250 varyasyonu olduğunu ve 1.5dcidakilerin 230-250tq limitli olduğunu 280 olmadığını söyledi,280 olanının bir başka markaya sundukları başka bir varyasyon olduğunu söylediler.
yazılımı 115hp-260tq indirince (yazılımcı firmanın yabancı danışmanının tavsiyesi) araç çok daha rahatlamıştı ama maalesef bu ayarda bile hatrı sayılır derecede erken aşındı.
untumayinki 110luklarda bile aynı şanzıman kullanılıyor yani daha fabrikadan limitinde geziyor şanzıman zaten dikkat ederseniz neredeyse hiçbir clio 4 yada captur edc arızası yokken fluenceler meganeler edc arızasının %95ini kapsıyordur.
kalkıp 130hp-300tq yapmak bence direk intihar ve asla tavsiye etmem
not bendeki araca müdahale yapıldığında araç rodajı bitirmeye beklemiş 2500kmde sıfır araçtı ,dediğim gibi bu şanzımanın sevdiği tatlı nokta maks 115hp-260tq üstünde kısa vadede olmasada risk.
Dipgaz yaptığınızda vites düşüreceğinden max tq değerini çok nadir yakalarsınız. Atıyorum aracınız 2.2krpm gibi 300 tq üretiyorsa dipgaz yaptığınızda 3000devrin üstüne yönelecektir. Tork eğrisininde 3000lerde 260lara düşeceğini düşünüyorum. Ama vuruntu olayına şaşırdım..
Bunların yanı sıra aracınızın turbosu vnt/vgt değil. Yani erken dolma gibi bir fonksiyonu yok. Yani en yüksek verimini 3300devirde vermeye başlıyor.