arkadaşlar merhaba partner 1.9d aldım ama araba 80 den sonra gitmiyor ve motor cok gürültülü çalışıyor sebebi ne olabilir? motorda üfleme yok
Printable View
arkadaşlar merhaba partner 1.9d aldım ama araba 80 den sonra gitmiyor ve motor cok gürültülü çalışıyor sebebi ne olabilir? motorda üfleme yok
eren abi gruba alayim mi senide ?
1 ay öncesine kadar benimde baş belam dı ama en sonunda rail müşünü değiştirdim ondan sonra arabanın kaderi değişti ve bende kurtulmuş oldum bu hatayı verebilecek çok yer var arkaşlarda söylemiş çok sinir bozucu bir problem ama bir şekilde sorun çözülüyor Allah yardımcın olsun .
Selam herkese, 115 tdci focusun egr valfi temizliği zor mudur? Bir klavuz var mı?
s.a
arkadaşlar aracım 207 1.4 hdi
-yokuş aşagı inerken yada gazdan ayağımı çekince motordan sanki subap sesi gibi 'taka taka ' ses geliyor
-bende indim kaputu açtım yag kapagını çalışırken açtım baya baya 'taka taka taka' diye bişey vuruyor.
daha önce yoktu yeni başladı neden olur acaba?
saygılar
Merhabalar, 220 000 km de Jaguar x type ile aranızdayım.Xtype ı merak eden varsa sorulara hazırım
Tdci olması büyük avantaj , 230 liraya bakımını yaptırıyorum .
2.0 TDCI Kullanıcıları hangi Yağı tercih ediyorlar?
Hava filtresi parçacımda olmadığından uzun zamandır değiştiremedim bunun ne gibi sıkıntısı olur?
Selamlar..
1.4hdi Nemo kullanıcısıyım bende..20bin km den beri ecufast yazılım lı kullanıyorum..
Suanda 60bın kusurlerde..
Son 10-12bın km dır:sıcak soguk mazot az veya cok farketmeksızın,mutemadıyen,vıtes degıstırırken gazdan kaldırınca,aracın gaz vermeye devam ettıgını,devrın cok yavas dustugunu farkedıyorum..
Bunu dedıgım uzere bazen yapıyor bazen yapmıyor..
Benzer durumla karsılasan varmı?
Yok hayır..Herhangı bır ses yok..
Sadece o da arada sırada olmak sartıyla,yazılımdan sonra 20bın km lerde debrıyajım kacırmaya basladı..
Vıtes gecıslerde sıkıntı yok..rolantıde herhangı bır ses yok..Bayır yukarı kalkışlarda kacırma tıtreme vs yok..El frenı cekılı ve gaza yuklenınce stop edıyor..
Sadece anı gaza oturmalarda belırlı bır devır veya map tekı sanırım basınc aralıgında debrıyajın kacırdıgını farkedıyorum..
Arkadaşlar aracımda yazılım var fakat korumaya alıyor bu psa grubunda bu sorunu nasıl çözeriz arac bir yere kadar yüklene biliyot bu nedenden dolayı
Selamlar,
aracım 1.6 hdi 308 110 hp.
Bu araç için sabit ve hareketli volan hakkında bilgi alabilir miyim?
Aracımın üstünde şu an sabit volan var, sanırım yüzeyi tornalanmamış sıfır baskı takılırken onun için acayip şekilde titriyor kalkışta. Ve aracım şehir içi yaklaşık 6.8 lt yakıyor tamamen sakin kullanım. Eğer ben sıfır hareketli volan ve baskı balata takarsam bu yakıt miktarı azalır mı? Sabit volanın böyle bir etkisi var mıdır? Sabit volanda yığılmanın hareketliye göre fazla olduğunu, sürekli daha fazla gaza basma ihtiyacı doğurduğunu ve bu yüzden daha fazla yaktırdığını tahmin ediyorum. Görüşleriniz nelerdir? Hareketli volana geçersem bana artıları eksileri ne olur? Sabit volanı tornalayıp sıfır baskı balata takarsam artıları eksileri ne olur?
Teşekkürler.
Çift kütle volanın doğrudan yakıta etkisi yoktur. Esas etki harmonik balans düzenleyici olarak titremeye, konfora ve aktarma organlarının sağlığına ve ömrünedir.
Çift kütle volan ve uygun baskı balata alıp takarsanız kalkışta titreme kesilir. Yakıt değişmez. Belki titremesin diye yüksek devirde kaldırıyorsanız sadece ondan kaynaklı fark ortadan kalkar.
1.4 hdi c3 68 hp ü olan bi arkadaşım var , arabası aşırı yok yakıyor 6.7 6.8 lt civarlarında , benım c2 de biraz fazla yakıyor sanki ama ben kullandıgım güzergah sürekli yokuş çıktıgım için ona bağlıyorum benimki 6 6.1 arası gidiyor. bunun sebebi nedir iki arabada 150-160 k arasında
Peki bu yakıtın sebebi ne olabilir Osman abi? Biraz fazla geliyor bana sanki, araba sokakta duruyor her gece buz gibi, sabah ısınana kadar fazla mı yakıyor acaba? Ne bileyim bir sürü şey düşünüyorum :D Şehir içi bu mazot fiyatlarıyla 28 29 kuruş fazla gibi geldi bana.
Abi yol bilgisayarında 6.3 diyor, ne zaman fullesem hep 6.8 civarı yakmış oluyorum hesaplayınca. Ama millet sanki daha az yakıyor benden gibime geliyor.
Çok alt devirde basınca ve araç gerekli havaya yakıt veremezse hata veriyor. Bir çok sorun olabiliyor hdi de. Bende 3 bin altı ölü olduğu için yokuş çıkarken hata veriyor . Arabanızı görmekte gerekir , mutlaka basınç hatası olabilir.
Bu arada yakıt olarak benim arabam 11 litre yakıyor tıpa gaz , yüklenmezkende 3.5 - 4 LT..
110 luklarda orjinalde hareketli volan olması gerekir, eğer ki sonradan düz volana çevrilmediyse. 90 hp olanlar orjinalde sabit volanlıdır. Hareketli yani çift plakalı volan takmak yakıt tüketiminizi düşürmez, sabit volan performans için biraz daha iyidir çünkü daha hafiftir, hareketli volan oldukça ağır.
Yakıt tüketiminiz, aracı kullandığınız trafik, kullanım alışkanlığınız ve aldığınız yakıtın kalitesiyle doğrudan alakalıdır. Tabii bunda filtre elemanlarınızın temiz ve aracınızın bakımlarının tam olduğunu varsayıyorum. 6.8 litre civarı tüketim şehir içi için iyi bir tüketim sayılır, o arabayla zaten şehir içi 5 lt civarı yakmanız zor. Bu arada arabanız kaç model ve partikül filtresine sahip mi?
Çift kütle yani hareketli volan yakıta etki etmez denmiş. Doğrudan etki etmeyeceğine katılıyorum. Osman abiye de katılıyorum kalkışta daha az gaz vererek yakıtın bir nebze düşecektir.
Fakat eklemek istediğim bir durum var ki bende 1.6 110luk 307 var. Aldığımızda hareketli fakat ömrü dolmaya yakın volan vardı. Son demlerinde kalkışta biraz gaz verip devirli kaldırıyordum. Yeni volan ve debriyaj seti ile daha az gaz vererek kaldırıyorum tabii.
Eklemek istediğim konu şöyle ki ; aynı aracın 1.6 90 lık sabit volanlısını da kullandım, sonradan sabite çevrilmiş araca da bindim. Gözlemlediğim nokta benim aracım ayağımı gazdan çektiğimde çok daha akıcı gidiyorken sabit volanlı araç daha çabuk yavaşlıyor. Aynı akıcılık yok.
Bu durum yakıta bence çok önemli derecede etki ediyor. Nasıl derseniz ben 1300kg civarı araçla ortalama hızım 24-28 km olarak 5 litre tüketimi geçmiyorum. Kullanımımın önemli kısmında kısa mesafe gitmeme rağmen bu ekonominin kaynağı hem benim gaza her gereksiz dokunuştan kaçınmam , kağnı gibi gitmekle alakası yoktur , hem de ayağımı gazdan çektiğimdeki akıcılığın rolü var.
Benim diyeceğim odur ki sachs oynar volanı ve debriyaj setini al burak , etkisi olacaktır.
Hareketli volan sabiten ağır denmiş.
Volanda oluşan ağırlık farkı yakıta neden etki etmesin?
Peugeot 2012 yılından bu yana hareketli volan kullanmayı bıraktı. 308 1.6 hdi 110 hp de hareketli volanı düz volana çevirmek için volan, baskı, balata, bilya set olarak değişmesi gerek ve bu setin hareketli volan olan olan setten daha pahalı. Bunun sebebi hareketli volanın bozulup bolca satılmasıdır. Sadece sabit volan fiyatına hareketli volan, debriyaj baskı balata ve bilyayı alabiliyorsunuz. En azından ben geçen yıl aldığımda öyleydi. Sabit volanın fiyatı 950 TL iken ben hareketli volan (sachs) baskı balata (orjinal Peugeot) bilya (orjinal Peugeot) 800 TL'ye almıştım.
Sabit volana çevirenler genelde Konya yapımı yan sanayi bir parça var onu takıyor, fiyatı 400 TL ve hareketli volanın debriyaj setiyle uyumlu. Orjinal sabit volanın debriyaj setide farklı olduğundan sadece volan değişecekse sorun oluyor. Ancak yan sanayi sabit volana çevirdiğinizde kalkarken mutlaka inceden sarsıntı yapıyor.
Tüm bunları göz önüne aldığımda bana arabayı sabit volana çevirmek gereksiz geliyor. Çünkü Peugeot hareketli volanın sorunlu olması nedeniyle ve bozulup değiştirilmesi nedeniyle parçanın fiyatını ucuz tutuyor ve set olarak 800 TL'ye satılıyor. Hareketli volan nerden baksanız 100.000 km dayanıyor, çok uzun yol yapanlarda daha da uzun 180.000 km civarı gidiyor. Dolayısıyla orjinal sabit volana çevirip bir dünya masraf etmenize gerek yok.
http://i.hizliresim.com/ZAdzGg.jpg
Arkadaşlar 10 puanlık bir sorum var sizlere, kırmızı ile işaretlediğim turbo ile emme arasında bi sensör var,
Bu sensörğn olduğu ve olmadığı motorlar var F6JA-F6JB vs. kodları değişiyor,
Bu sensör bende yok, peki nedir bu sensör ?
Benim tahminim turbo basıncı ile alakalı bi sensör, olmasa ne olur?
olsa ne olur?
Kafamda deli sorular
oldu o zaman yakşanlar teşekkürler :D
Selamlar arkadaşlar , mondeo alt yapılı 2.0 tdci(131hp) jaguar x type a sahibim . Aracım son 2 aydır 1000 ile 1300 devir arasında titreşim yapıyor. Tabi bu devirlerde kullanmıyorum araç boşta iken gözlemledim. Ayrıca motor sesi artık transite doğru gidiyor. Yalıtım iyi olduğundan içeriden pek anlaşılmasa da dışardan biraz fazla gürültülü. Bir problem var mı ? 2.0 TDCİ dan anlayan aydınlatırsa sevinirim. Aracım 224000 kmde.
benimde son 1 aydır durum böyle rolantide birşey yok 1000 ile 1300 1400 arası hafif gaz verince titriyor sanki balansı bozuk jant gibi birkaç yere sordum kimse anlamadı
Beyler bu aralar çok cenabet günler geçiriyorum sanırım. Bu sefer de otobanda gazlarken birden hararet yükselmeye başladı , çektim kenara kaputu açıp baktığımda radyatör haznesinden cıkıp sanırsam kalorifere giden bir hortum birleşim plastiğinden kırıldı , kaputu bir açtım duman cıkıyordu hortumdan , hararet göstergesini kontrol ederek 35 sefer dur kalk yaparak bir benzinliğe girdim . Japon yapıştırıcısı yardımıyla parçaları geri yapıştırdım eksilen suyuda geri doldurdum .
Yarın bostancı sanayiye gidip yaptırayım diyorum . Tanıdığı olan varsa yardımcı olabilir mi? Tanımadan gidince nasıl geçirdiklerini iyi bilirsiniz