pis kıyafetler giyin. anlıyormuş ayağı yap..
Printable View
O iş baya yaş , değiştireceği parça küçük bir hortumun bağlantı plastiği ama arabayı gören dur şuna geçirelim jaguarı varsa parası da vardır gözüyle bakıyor. Mk3 tdci var diye aldık bakımı ıvırı zıvırı ucuz olur sonuçta.
Beyler 224k daki araca yazılım yaptırmam sıkıntılı olur mu dersiniz?
Günaydın beyler.Adım Yavuz.İstanbul'da yaşıyorum..
2008 model 75.000km'de 110 luk 308 kullanıyorum.Araçta sadece Megachips yazılım var.Dyno öncesi 100hp,sonrasında 128hp çıktı.
Biraz gıdıklamak istesek neler yapılabilir? Yalnız şunu belirtmek isterim; Özel şoför olduğum için zaman sorunum var.Uygulamalar sonrası arıza ışığı filan olsun istemem,uğraşacak vakit bulamam :(
Şimdiden teşekkür ederim.
Arkadaslar volvo c30 2007model 1.6tdci euro3 araca yazilim attirmak istiyorum. 109hp lik memnun etmiyor cok hantal kaliyor. En azindan duman attirmicak mevcut mekanigini yormicak bi guce cektigimizde son hiz ve imvelenmelerinde yaptirdigima deger bi artis olurmu?
120-125hp mesela. Box yada direkt beyine mi yaptirmali. Aracin debriyaj turbo ve kizdirma bujileri egr sifir. Ama enjektorler orjinal ve arac 156bin km ye geldi. Enjektorler yazilimdan sebep elimde kalabilirmi? Yada baska bir dezavantaji olabilirmi? Dpf yok. Egr iptali dusunmuyorum.
Egr iptali neden düşünmüyorsunuz ? Box la pek birşey değişmediğini söylemek isterim. yazılım bu konuda dizelde usta olan kişiler gitmelisiniz. Enjektörlerinizden emin değilseniz revizyon yaptırırsınız.. EGR çok saçma bir sistem egzoz gazını tekrar emme manifolduna veriyor.
Egr yi sifir alip takmadan once eski egr me yazilimsiz egr yi conta ile kapatarak iptal etmistik arizla lambasi genelde yakmiyordu da. Yansada sonuyordu vs. Bi gun egr kendini kitleyi verdi. Yeni egr almak zorunda kaldim. Oyuzden yogurdu ufluyorum. Turboyu sifir aldim. Ve enjektorlerimin masallahi var 156bin km de hic temizlenmemis orjinal. Ama iste yazilim yuzunden enjektorlerim bozulursa diye endisem. Egr turbo debriyaj vs derken arac baya bi masraf yaptirdi bana. Bi de yazilim atip bunlari en azindan en pahali olani enjektor ve turbo egr vs masrafi acmasindan korkum.
Arkadaşlar dizelde açık ahava filtresi ile alakalı bir sürü duyum var zararlı veya zararsız bişey olmaz gibi..
Sizlerin fikirleri yada tecrübeleri nelerdir bu konuda ?
Mantık kurduğum zaman turbonun çektiği daha soğuk ve kısa yoldan gelen kolay hava neden faydasız olsunki ?
Birde bu işlemi yaptıktan sonra herhangi bir yazılım güncellemesi gerekirmi
http://i20.photobucket.com/albums/b2...tionkit001.jpg
https://www.youtube.com/user/mightycarmods/videos bu arkadaşları izlemeni tavsiye ederim.
ARKADAŞLAR YARDIMINIZ GEREKİYOR.
Aracım 2010 model ford fiesta dizel (YAZILIM VAR) geçen perşembe günü aracımın baskı balatasını değiştirim ve evimin önüne getirdim. Ertesi gün arabama inip bir yere gitmek için arabamı çalıştırdım çalışmadı.
Baskı balata değişiminden önce baskı balata değişiminden sonrsa herhangi bir arıza vs. oluşmadı,
Ustamı çağırdım geldi marşa bastı bastı almadı sonrasında son kez denediğinde çalıştı ama sanki birşeyler tıkalıymış gibi çalıştı araba rolentide bildiğiniz egzantirikli araba gibi çalışıyodu ve dumanlı çalışıyordu motor arıza lambası yakmıştı ve 3000 devri geçmiyordu.
Dolayısyla p.tesi günü için çekiciyle çektiricektim ustama arabayı çekiciyi aramadan önce arabayı çalıştırim dedim denemek istedim araba tek marşta çalıştı ama arıza okuyor 3000 d geçmiyordu riske girdim ve yakın olduğu için arabayı ustama yürüterek çektim bu süre zarfında herhangi bir eksiklik yaşamadım duman atma vs.
dükkana girdiğimde araba bir yerden mazot kaçırıyordu açtı usta baktı enjektörün birinden oluk oluk mazot atıyor dolaysıyla enjektörlere yöneldik söktük ve pompacıya gittik 2 tanesi tıkalı olduğunu ve tamiri mümkün olmadığını söylediler bizde tamam dedik ve düzgün 4 tane enjektör bulduk pompacıya gittik test ettirdik hiç bir problem yok arabaya taktık bütün herşey tamam marşa basmaya geldi sıra bas bas çalışmaz araba hala arıza okuyor...
bilgisayara bağlandı araba arıza okundu hava akışmetresi yakıt basınç sensörü çıktı sildik arızaları bastık çalıştı...
şimdi değişen parçalar baskı balata,mazot filitresi, enjektör,
Sorunumda şu bu işlemler yapıldıktan sonra araba inanılmaz siyah duman ve kalkışlarda hafif mavisimsi ve siyah duman karışımı atıyor rolentim arada düzensizleşiyor dur kalk trafikte rolantim 2 devire çıkıp iniyor durduğum yerde duman atma vs yok arabanın çekişi çok iyi yokuşta olsun düz yolda olsun her yönüyle iyi sadece duman atma ve arada istikrarsız düzensiz çalışması sizce neden kaynaklanır bu durum.
-Akışmetre
-Yazılım
-Enjektör
Rölantideki devir yükselmesi akışmetreye işaret ediyor.
Yeni enjektörlerin kalibrasyonu yapıldı mı bilmiyorum. Çıkma enjektör taktıysan enjektör sorunu da olabilir.
Yazılımında da sorun olabilir. Veya eski enjektörlerin bir şekilde öğrenilmiş değerlerle kendini tolare ediyormuştur da akü sökülünce yakıt düzeltmeleri sıfırlanmıştır vs. Yeniden yazılımın elden geçmesi de gerekebilir.
[QUOTE=Osman Bahadır;7737709]-Akışmetre
-Yazılım
-Enjektör
Osman abi cevabın için teşekkür ederim,
Enjektörler 10 bin km yapmış pert araçtan söküldü ve servis bilgisine göre enjektörlerin herhangi bir kalibrasyona gerek olmadığının teydini aldım ne kadar doğru bir bilgidir bilmiyorum ve sanırım iki tip enjektör çıkıyormuş bu arabalarda simens ve bosch benim arabanın üzerindekiler simens'idi ve aynı markayla değişti.
Ve aldığım enjektörleri makineye bağlatıp sıfır sorun olduğunu söylediklerinden sonra arabama montajını yaptırdım.
Yazılım yaptırdığımdada duman atması vardı ama ona göre yapıldığı için belirli bir devirden sonra duman atması vardı bu kadar yoğun değildi yada en azından ilk kalkışta rutin kullanımda belirgin bir duman atması yoktu.
Yakıt zengin karışımı yaptığı için bu durum olmuş olabilir mi yani yakıt basınç müşüründen kaynaklanıyor olabilir mi?
bundan sonraki süreçlerde beni olumsuz etkileyecek bir durum söz konusu olabilir mi?
merhaba arkadaşlar 2 sorum olacak 10 puanlık :)
1-geçenlerde katın içini açtırıp düz boru kayatıp kapattırdım.araca taktırdım sonra ama sanki ondan sonra araç bi yerlerden hava kaçırıyor gibi ses vermeye başladı içeriye turbonun doldurduğu anlarda.
daha önce başına gelen varmı?
2-birde aracın elektrik tesisatında sanki bir sorun var tavan lambalarım otomatik yanmıyor ve ikisini birden yakmayınca hiçbiri yanmıyor ya ikisi birden açık olacak yada yanmayacak artı aracıma hız sabitlici taktırdım ali babadan aldım 25$ a fakat bazen çalışmıyor sanki bi dengesiz voltaj var arabada hatta ve hatta iphonem çakmaktan şarj ediyordum onu bile bozdu :)
nedir bu başına gelen varmı
saygılar
Merhaba,
Aracı ocak ayında aldım.Alırken hiç olmayan bir sorun çıktı rölanti dengesizliği ve seyir halinde aracın kesik kesik gaz yeme problemleri vardi akabinde baktirdik bilgisayara bağlanıp değerlere bakıldı ve pompanın püskürtmeyi orantısız yapması enjektorlerin olması gerekenden farklı çalışması bize iyi bir kulfiyet çıkardı..
Pompa da birşey çıkmadı, enjektorlerin temizliği yapıldı çok canımız sıkıldı ama yasayacagimiz varmış dedik.
-Enjektör temizliği,Mazot filtresi,yakıt basınç sensörü değişti (parça+işçilik 720 TL)
-Periyodik bakım 200 TL parçalar +işçilik
-Kat iptali
-EGR iptali yapıldı
Gel gelelim bir iki hafta düzelen araç aynı sorunu bir daha yaptı.Yolda giderken kızdırma buji lambası yakıp yığıldı.Eve gittim dahada araba çalışmadı,çekiciyle sanayi çektik.Yine aynı yere götürdüm bu sefer iki gün orda kaldı,sorun daha önceden enjektörler takım halinde orjinalleriyle değişmiş ama yanlış kodlamadan dolayı beyinle uyumsuzluğu varmış yeniden beyni sıfırlayıp yeni yazılımı yükleyip enjektörlerin kodlamasınada orjinale uygun olarak beyinle uyuşturmuşlar sonrasında aracı teslim aldım tabi bu işlemlere +200 TL daha bayıldık.
Aracı teslim aldım saat gibi hiçbir sorun sıkıntı yok iki hafta sonra inceden yine aynı sıkıntılar başladı ve gece bir yere gitmem gerekti (04:30) hava buz araç resmen sapıttı devir bir çıkıyor bir iniyor vites değişiyorum hiç gaz vermiyorum araç sanki tapagaz kendi kendine gazlıyor.. Pc vs.bağlıyoruz hiçbir sorun arıza gözükmüyor,sizce bu sorun nedir ?
Biraz uzun oldu ama ilginiz için teşekkürler(yerim İZMİT )
*NOT:Araç 2003 model 202 bin km'de,Sürekli aynı yerden yakıt alırım Shell gidişi çekişi tabiri caizse hayvan gibi Maşallah hiçbir sorun yok,yakıt ş.içi olması gereken gibi 10-11 lt arası
Krank okuyucusuna bak derim bide.
Acaba gaz pedalı elektronik potansiyometreli oluşundan olabilir mi ? Bozulmuş vs.?
selamlar, aracım 2008 model 1.6 hdi 110luk 308. Ben aracı aldıktan sonra kapaktan ve bloktan taşlandı, kapaktaki nerdeyse herşey değişti (sübap vs). Enjektörlerim sıkıntılıydı, 4 tane çıkma enjektör alındı, kontrol edildi takıldı, bi sıkıntım yok çok şükür. (1. enjektör dibinde mazot kaçırıyor ama sanırım tüm hdi larda var bu enjektör dibi mazot olayı)
Bu aracı biraz hızlandırıp, biraz da ekonomikleştirmek istiyorum. Rektefiye işlemi bi sıkıntı yaratır mı yazılım vs için?
EGR iptal edilmiş ben almadan önce, DPF yi de muayeneden sonra iptal etmek istiyorum. Yazılım egr ve dpf iptali beni kesecektir diye tahmin ediyorum. Arabadan çok iyi gitmesi gibi bi beklentim yok, sadece biraz daha tatminkar olsun, olabildiğince az yaksın ve mümkünse SIFIR ARIZA olsun. Başım ağrısın istemiyorum. Tavsiyeleriniz nelerdir?
Arkadaşlar bu 1.4 hdi ve tdci ların kullandığı kp35 turbonun max. açılabilecek basınç değeri hakkında bilgisi olan varmı ?
Benimki şu an max. 1.4 basıyor daha fazla açılabilirmi ? yada kaça kadar açılabilir sorunsuz ?
arkadaşlar s max düşünüyorum bu aralar,
2.0 tdci motor powershift şanzuman ile nasıldır, kronik sorunları var mıdır?
teşekkürler..
Beyler hazır konu canlıyken 1.4hdi egzantirik neler yapar nasıl bir egzantirik kullansak güzel sonuçlar alırız ?
Bu arada konunun Ford ve Peugeot olarak ayrılması gerekli, çünkü bütün TDCI motorlar ortak üretim değiller örneğin Mk3 Mondeo 2.0 TDCI'dakiler.
sadece basınç açmakla olay bitmiyor. yakıtla desteklemek lazım. aksi durumda aracın geri bile düşebilir.