Arkadaþ cevabý üstte yazmýþ.
Göstergeyi komple söksen dahi arabanýn çalýþmasý gerekir. Çalýþmama durumu baþka
Printable View
dti cilere bir sorum olucak
arkadaþýmda hibrid-hard-emme pp li-düz borulu bir corsasý var.
5300d/dk 210 yaptýðýný söylüyor.ben inanmadým.
buarada katolog verilerinde 5300deki gerçek hýzý 215km/h olarak görülüyor.
yorumlarýnýz nelerdir.
Beyler hýz sabitleme kolunu montajladým. Aktifleþtirme için Ankara'da yardýmcý olacak arkadaþ var mý aramýzda
Enjektörsüz dti'lar kaç devir döner?
Enjektör olarak genelde kullanýcýlar ne tercih ediyor?
Dti'ým yok ama sonuçta kardeþ araba sayýlýr. Merak ettim :)
map sensörü maks kaç okuyor maks basýnçtan fazla verdiðinizde herhangi bir sorun oluyor mu ve çözümü var mý
Arkadaþlar custom enjektörlerin çok bir faydasý oluyor mu?
Hibrit turbo + enjektör ile 200 alanlar var dd üzerinde. Bende þu an doldurma aþamasýndayým vnt siz 1752 taktým fakat doðru mu yaptým bilmiyorum?
K03 takmamamdaki sebep hem montajý zor(bilmediðimiz için) hemde vnt ile ilgili kimseler yardýmcý olmadý bende oem manifolda 1752 taktým. cooler olarak focus cooler taktým. Þu an için yazýlým vs yok
Hedeflediðim güç 160/170 civarý 1.8 barda ama enjektör takýp yine bu basýnçlarda daha fazla güç alabileceksem enjektörde yaptýrýr takarým.
Konu hakkýnda tecrübesi olanlar yardýmcý olursa sevinirim..
Müsait bir zamanda yapýlanlarý yine bu topic altýnda paylaþmayý düþünüyorum..
Ayrýca maf sensörünü hiç takmayan kimseler görüyorum. Bunu yapmalarýndaki amaç nedir ?
Bakayým onu da kontrol edeyim o halde. Bi kaç gündür arabayý kullanmýyordum bugün arabayý kumandadan açamadým kapý kilidinde kontakla açtým girdim akü tamamen bitmiþ akü sýfýrdý. Yani 2.3 gün marþ basmayýnca akü de bitmiþ bir yerlerden kaçak mý var acaba yoksa bu sorunla baðlantýlý bi durum mu anlayamadým.
Ben de tereddütle yaklaþýyordum enjektör olayýna;
K03 var bende önceden altlar cansýzdý biraz daha enjektörden sonra akýcýlaþtý basýnç dengesiz gelirdi aniden onun önüne geçti biraz gücü yaydý.
Yakýt olarak da sakin kullaným da önceden 120-130 liraya gittiðim Ankara - Samsun yolunu 80 liraya gittim geçen de.
Ama gazlayýnca da ekonomi le ters orantýlý olarak fazla yakýyor ama gidiyor. Hasan Altay 'a yaptýrdým ben en kötü 30 mu 50 mi ne beygir alýrsýn demiþti.
Selam dostlarim. Hic anlamadigim bir aracim var, 1.7 dti nin abisi 2.0 dti (x20dth) ile karsinizdayim. Standart 101hp olan aracimiza yazilim + 1.9 maf + kat iptali ile (oncesi 92 sonrasi 122hp olarak) biraz can verdik. Sžuan ki haliyle gidisi 1270 kilo arabaya gore guzel duman sifir kere sifir. Sevdigimiz bir arkadasimiz yazdi araci ve atmosferik gibi lineer bir ivmelenmesi var. Ki benim sevdigim olay bu.
Ama 1.7'lerden alinan gucleri gorunce insan 1.7'nin 250 hp oldugu yerde 2.0'da bi 200 hp cikarsin istiyor. Fakat yazilimla araca ne kadar yakit versekte daha fazla yakita izin vermiyor (pompa yada enjektor saat gibi, sorun olabilir diye dusunmeyin, defaatle baktirdim, kendimde baktim).
Daha evvelden bu motoru yukleme tecrubesi olan birileri oldu mu? Hybrid + cooler + egsoz birazda yazilim gidiklamasiyla 150hp'leri gecer miyiz? Yada mekanik pompa oldugundan pompadan mi vermek gerekiyor yakiti? Orijinal 190 binde oldugundan bu pompayi bir koseye koyup cikma bir pompa alip acacagim yoksa. Ha ama biriside cikip derse ki sefim biz neler denedik, guc cikarmiyor bu motor, bu gundelik arac planimi askýya alýp M50'ye sivamaya devam edecegim :) Ama icimden bir ses bu motordan sacma sapan bir guc cikacak diyor.
Uzunca oldu, simdiden tesekkurler. 1.7 Konusuna uygun bulunmazsa yeni konu acabilirim. Sevgiler.
Bilgim yok ama güzel proje olabilir yapýlýrsa. Örneði bilinen yok çünkü.
Pompadan açmayý deneyebilirsin öyle bir durum varsa. Güzel bir hibrit yazýlým ve cooler la 150 li güçler alýnýr geçilir diye düþünüyorum ben 8V diye biliyordum ama o motorlar da 16V mýþ. Enjektör de yapabilirseniz belki 200 lere yaklaþabilirsinizde.
Pek bi bilgim yok ama düþünce güzel daha bilgili arkadaþlar daha net yorumlar yapar.
Oncelikle cevap icin tesekkur ederim. 2.0 DTi denince aman uff uzak durun tavri varken, 1.7 dti deyince milletin agzinin suyu akiyor. Halbuki motor olarak ayni donun laciverti. Ortaya guzel bisey cikarsa bu yanlis algiyida kirmis oluruz. Ki surda 5 sene evvel 1.7lerden de uzak duruyorlardi 8-10 liraya el degistiriyordu.
Evet Vectra b2ler 2.0 16v turbo (gt1549s) + cooler'li (core yaklasik 2lt - eteklerle 2,3lt gelir). Bunun birde 8v turbosuz versiyonu var. Tahminimce o motor, tuning konusunda adama caresizligi doruklarda yasatir. Doruktan indirir, tekrar cikarir bidaha yasatir. Ama X20DTH'tan umutluyuz.
Bakþa bir pompa uydurma þansý yok mu ki yada enjektör yoluyla yakýt artýrýlamaz mý acaba ?
Öncelikle pompa avaremi yoksa ayarlý mý ona bakýn. Yani triger takýlýrken pompa kasnaðý da belirli bir pozisyona almak gerekiyor mu gerekmiyor mu?
Eðer avare ise yani bir ayarý yoksa iþiniz daha kolay. Fiziksel uyan bir pompayý çalýþtýrmak çok ta zor deðil. Tabi bunun için bir pompa&enjektör ustasýndan destek almanýz gerekiyor.
Canin sagolsun abi beraber bakip gorecegiz :)
Baska pompa uydurmak tahminimce epey bi para ve zaman harcatir geldisi gittisi. Ugrasmaya degecegini pek dusunmuyorum cunku gercekten zamanim hic yok desem yeridir. Kendimi biliyorum sonunda "keske 1.9 CDTi swaplasaydik"a doner o is yada "satip sunu/bunu alsaydik'a" :) Amacimiz gundelik gidiklama. Enjektorde pompa ne basarsa ona gore yakit basiyor. Sanirim pompa ile baslamamiz gerekiyor. Niyetim pompacida yarim gun gecirip aksamina hafif hafif yurumek. Tabi sorun ne zaman sanayiden yarim gunde cikabildik. Hic bir zaman. Sen sanayiden cikmazsan, ben sanayiden cikmazsam nasil cikar karanliklar aydinliga.
Pompacinin isinide kolaylastirmak adina log ala ala arttirmak yakiti en dogrusu olacak sanirim. Daha evvelden vp44'lu dizel yurutmus bir iki tanidigim var. Onlar Ankara'da bir pompaciya referans olursa gidip gorusecegim. Is yogunlugunu atmayi bekliyorum.
OM606 Mercedes pompalarindan bir miktar anlarim. Bununda onun ki gibi adjustable denen ayarli sekilde kendi sentesi olmasi gerekli. Ama emin degilim. Bunun icin cikmacidan yada pompacidan bozuk birtanesini incelemek istiyorum. ikinci bir fikrimse su. Sente'de olmasý gerekiyorsa pompanýn sentesiyle oynamaktansa icindeki rotoru buyuturum diyorum. Sentesi ayný yerde durur yakýt zamanýna ellememis oluruz ama ayný timing'de daha fazla yakýt gonderir. Nasil fikir sizce?
Bu motordan Tayland'da bir amca Isuzu pickup'a swapladý. 2.3 stroker (ki cok kolay 2.2 dti ile tek farklari strok) ve gtx28 ayarýnda bir turbosu vardý. 400-450hp lerden bahsediliyordu. Pixel pixel anadolu bir videosu vardi ama bulamadim. Ha bizim yola cikis noktamiz kirmadan dokmeden cokta kofteciye donmeden 150-160hp. Buyuk paralar harcamaya degecek bir arac oldugunu dusunmuyorum zaten.
Yorum yapan herkese tesekkuru bir borc bilirim :)
Kadosan'da eski mercedes pompalarýný iyi tanýyan ve güzel bir þekilde güçlendiren, ayarlayan bir usta var. Fidex Performans Ahmet ustaya sorarsan muhtemel yönlendirir.
400-450 çok çok iyi bi deðer
Bu motordan Tayland'da bir amca Isuzu pickup'a swapladý. 2.3 stroker (ki cok kolay 2.2 dti ile tek farklari strok) ve gtx28 ayarýnda bir turbosu vardý. 400-450hp lerden bahsediliyordu. Pixel pixel anadolu bir videosu vardi ama bulamadim. Ha bizim yola cikis noktamiz kirmadan dokmeden cokta kofteciye donmeden 150-160hp. Buyuk paralar harcamaya degecek bir arac oldugunu dusunmuyorum zaten.
@OMTechJr. o tayland lý amcayý tanýmak isitiyoruz :D
@16EC813
https://www.youtube.com/watch?v=Wv-jYkEwqY8
O amcalar bu amcalar sanirim ama artik uzaya cikmis dayilar 4 silindir dizelle. O eski pixel pixel videolardan eser yok :D Kaldirmislar eskileride. Bir facebook sayfalari vardý 500-600 takipcili orda koyarlardi. ama artik popiler.
Yazýlýmlý corsa için bu debriyaj iyi midir, kullanan oldu mu ?
http://i68.tinypic.com/34fhe68.jpg