Proje Adı : || wideband sensörünü oksijen sensörü olarak kullanmak...
Proje Yapımcısı : || yiğit torun
Yapılan Araç Marka : 99 subaru forester Sturbo
Projenin Konumu: || elektronik
Kullanılan Malzemeler: || bozuk oksijen sensörü, aem wideband...
evet arkadaşlar son zamanlarda yakıt tüketimim iyice saçma rakamlara, lpg de 50 kuruşlara kadar çıkmıştı, bu vesileyle artık oksijen sensörünün tırtladığını anlamış bulundum, ki 100bin km den fazladır aracın üstünde takılıydı zaten kendisi....
orjinal sensörün fiyatının 570tl olduğunu öğrenince tabi alternatifleri bi araştırmakta fayda gördüm ve önce üniversal sensörlere yöneldim, ancak dahasonra öğrendimki halihazıda aracımda bulunan wideband'ın sensörünü aracın beyinine oksijen sensörü niyetine oktabiliyormuşuz
gelelim uygulamaya... sağolsun yavuz knkam telefonda bana fazlasıyla yardımcı oldu ve bağlantıları aşşada resimli anlatacağım şekilde yaptım buyrun....
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
öncelikle aem wideband'tan çıkan ve normalde boşta duran beyaz kabloya motor içine uzanacak kadar yeni bi hat çekmekle işe başladım....
Shot at 2012-04-17
hattı motor içine aldıktan sonra oksijen sensörünün soketini söküp voltaj ölçümü yapıyoruz, benim arabamın sensöründe 3 tane kablo var, ikisi ısıtma için + ve - birtaneside oksijen sinyalini göderen kablo... ısı kablolarından +olanda 12 - olanda ise hiç voltaj olmamalı, oksijen sinyalini taşıyan kablo ise 0,5 ten daha az bir değer vermeli ve resimdede gördüğünüz gibi 0,26'lık bir değeri yakalıyoruz
Shot at 2012-04-17
yakaladığımız oksijen sinyalini taşıyan kablonun beyin soketi tarafındaki kablosunu değil oksijen sensörü tarafındaki soket kablosunu kesip aracın içinden çektiğimiz beyaz renkli wideband göstergesine giden kabloya güzelcene bağlıyoruz.... ısı kabloları olduğu gibi kalmaya devam ediyor zira ısı ölçümünü mevcut oksijen sensörü yapmaya devam edecek....
(malesef bu kısmı fotoğraflamayı unutmuşum )
daha sonra aracın içine dönüyoruz ve wideband göstergesinin arka kısmındaki ayar vidasını p04 konumuna alıyoruz, gerekli konuma geldiği zaman wideband ekranında p04 diye yazıyor zaten... başta yavuz bana p3 almamı söyledi ancak o konumda araç sapıttı resmen, sonra tekrar aem'in kullanma klavuzunu inceleyince p04 konumunun uygun olduğunu gördüm, genel kısma açtığım konudada hakan(maxi)abi aynı konuya değinmiş zaten sağolsun
Shot at 2012-04-17
Shot at 2012-04-17
bu linktede wideband'ın kulanım klavuzunda 9. sayfada bahsi geçen ayar vidası konumları ve konumların kalibrasyon grafiği mevcut buyrun....
http://www.aemelectronics.com/Images...%2030-4100.pdf
yaptığım testlerde herhangibir probleme rastlamadım aracın gidişi vs gayet normal ve güzel ancak yakıt tüketimiyle ilgili konuşmak için henüz erken, yarın uzunca bi yol yapar detayları veririm....
yardımları için yavuz ve bilal knkalarıma teşekkür ederim
faydalı olduysa ne mutlu bana