emme ve egsoz tarafının malzemeleri ayrı olma sebebi emme ve egsoz tarafının farklı sıcaklıklar görmesindendir coğu standart arabanın emme ve egsoz sübaplarıda farklı malzemeden üretilir materyaller firmalara göre değişiyor alışımları ancak genelde yakın materyaller kullanılıyor..
Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud.( Şinasi )
sebep bu olsa gerek
Aluminyum bazlı pirinç : Aluminyum korozyon dayanıklılığını arttırcı olarak katkı sağlar.
Yüksek bakır oranlı pirinç : 65% bakır ve 35% çinko içerir, yüksek çekme kuvvetine sahiptir
CNC MACHINE WORKS
CUSTOM TUNE PARTS
ayrıca böle bir konu açıldı güzel sunu da belirtmek isterim 4 port'da eşit ölçüde olucak diye bir sey yok genelde flow bench te ölçüm yapılırken high lift'te getirilir sübaplar ama emme manifoldu takılmaz manifoldsuz test yapılır ben buna karşıyım nedeni ise: kapağın 4 portunu işlediz hepsi eşit atıyorum hepsi 350 cfm 12.6 lift değerin buraya kadar gayet güzel ya emme yi taktıktan sonra hepsi eşit olur diye bilirmisiniz tabiki hayır gaz kelebeğinin konumu ve emme manifold yapısı burda devreye girer mesela emme manifoldu taklıdığında işler tamammen değişir işin bence asıl püf noktası burdadır portlar bakalım havayı nasıl kendine cağırıyor ne kadar eşit seviyede portlar eşit değerlerde olmayınca vay mapper'ın haline afr ayarlıyacağım derken anası ağlar..
Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud.( Şinasi )
Türkiye'de 5 eksen CNC gırla..Kimse böyle basit bir iş için tezgahının ayarını bozmaz, uğraşmaz bile hatta.. Hatta seri imalat yoksa 500 adetten yukarı kapakları bu şekilde işlemek saçmalık kanımca imalatçı olarak bunu söylüyorum =) 50-60 bin euroluk tezgahın parası çıkmak bilmez =)
Special thanks to; Utku Selamoglu.
bilal cim bmw m power motorlarda standart cnc port cıkıyor bılgın olsun gercı sen m3 segmesın ama
ruf50 m3
Emme tarafı MS58 ya da 63 egzos tarafı CuSnZn gibi. Sıcaklık farkından dolayı herşey. MS58-63 kolay işlenir, maliyeti nispeten uygundur. CuSnZn bronzdur bu sıcaklık dayanımı sağlayabilir. Daha ziyade bronzu aşınma dayanımında kullanmak isteriz. Fakat ikisi de bir kapakta kullanıpta çok verimli olacağını düşündüğüm malzemeler değil sanırım maliyeti düşürmek için böyle birşey yapmışlar.
Special thanks to; Utku Selamoglu.
işte yıne cnc harikası bir iş, gerçi bunun için 5axis bır tezgaha gerek yok ,3axis bır tezgahta da rahatlıkla yapılabılır
CNC MACHINE WORKS
CUSTOM TUNE PARTS
3-5 eksen , aynalı , diwizörlü hiçfarketmez Ancak ben motor tekniği konusunda sizler kadar bilgili değilim
Bana önayak olacak birisi warsa buyursun haftasonu olmak kaydıyla gelsin istediği kapağı istediği şekle sokalım.
sarı yüzükmü geçirilecek , bakır borumu çakılacak , kumlama vs. hepsini yaparız.
skunk2 nin videosundaki tezgahtan war we bende mastercam kullanıyorum.Hatta skunk2 o boğazın resmini yollarsa aynısını bende yapabilirim.
Kimse yanlış anlamasın amacım ticaret yapmak değil kimseden parada istemiyorum , sadece kendi potansiyelimin tam olarak ne olduğunu öğrenmek we kendimede artık bu konuda katkımın olmasını istiyorum.
Mesela hafif wolan yapmak istiyorum bütüm imkanlarım war hatta nasıl istenirse o şekilde, dediğim gibi işin uzmanı teknik bilgisi sağlam olan arkadaşlarla birbirimizi tamamlayabiliriz.![]()
PSN:dohcvtec99
5 eksenli cnc sahibi olan arkdaşlara seslenıyorum bende boş evo 4g63 üst kapak var eğer üzerinde işlem yapabılırız diyorsanız deneyelim..
Bilgi Ve Akıl Konuşur;Cehâlet İse Bağırır.
http://www.youtube.com/watch?v=miaWkDyiTF
AMS CNC HEAD
Bilgi Ve Akıl Konuşur;Cehâlet İse Bağırır.
cnc işi gayet tabi hem hızlı hem daha iyi oluyor diyebilirim flow bench olmadan speclere göre port hesaplama
yapılmadan yine yararı denenir..yılbaşından sonra ALLAH ın izniyle ithalatçı firmayla anlaşmış durumdayım
bankadan Leasing daha yeni onay aldım artık kahve elimdeişliyeceğiz kapakları bunun yanında emme
manifoldu üretimi'de yapmayı düşünüyorum.sadece makinayı kullanmak için ufak bir eğitim almam
gerekiyor..yeni yılda amacımız bütün gelen kapakları cnc ile işlemek keza yurtdışı ve yurtiçinden gelen işler çakışmaya başladı daha sonrada sübap üretimi geliyor yeniyıl her kez için hayırlı olur umarım..
Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud.( Şinasi )
Çok faydalı bir konu olmuş Bilal eyvallah. Portların işlenmesi ve match edilmesi ardından kapağın işlenmesi sonrası AFR' nin 15-16 lara çıkması kadar doğal birşey yok ki ben analamadım bunu yanlış birşeymiş gibi lanse etmenin amacını. Rölanti bozukluğu zaten AFR den dolayı çıkıyor ki bunun çözümü de gayet basit. Ayar
Zaten Kaan' ın Clio RS' lere yaptığı işlemin aynısını o zaman Kaan' ı tanımadığım için mecburen ben İngiltere' de yaptıracaktım. Adamlarla çok yazıştık telefonlaştık pazarlık yaptık. Adamlar 12 ila 14 hp net güç artışını taahhüt ediyorlardı Ph1 172 Clio RS' lerde sadece plenham denilen emme manifoldunun matchlenmesi ve işlenmesi ile. Ama birinci şartları neydi biliyor musunuz? Ayar
Yani ayar aslında tamamlayıcı unsur. Tek başına port polish yaptım kapağı işledim hadi bakalım 15 beygir aldım diye birşey olmaz. s2000 de bile port polish sonrası Kaan da şahit Sword Murat da şahit AFR 16 larda geziyorduAma Özgün sağolsun VAFC' den ayarı yapınca 13 lere geri çekti. Zaten rollingde ilk gaza oturduğum zaman ve özellikle 5 ve 6. viteste arabanın gidişi çok net olarak iyileşmişti.
Yani bence port polish AFR yi dolayısı ile rölantiyi bozuyor o yüzden yanlış birşeydir kanısı yanlış bir kanı bence. İyi bir ayarla çok net ve güzel sonuçlar almak mümkün.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)