User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
70 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: CNC head port polish

  1. #39
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dikkatimi bişey çekti, şimdi sübap şapkalarının oturduğu yüzüklere bakarsak emmelerin prinç egsozların kızıl malzemeden yapıldıgını görüyorum , sebebı nedır?

    iki taraftada farklı sıcaklıklar söz konusu farklı materyaller söz konusu subap açısından genelde aynı kullanılabiliyor ama Bilal koymuş fotoyu daha iyi bilir ne amaçla yapıldığını

    kızıl malzeme vsden ziyade berilyum alaşımları birazcık iyi olabiliyor bu bölgelerde
    körler sağırlar

  2. #40
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dikkatimi bişey çekti, şimdi sübap şapkalarının oturduğu yüzüklere bakarsak emmelerin prinç egsozların kızıl malzemeden yapıldıgını görüyorum , sebebı nedır?
    emme ve egsoz tarafının malzemeleri ayrı olma sebebi emme ve egsoz tarafının farklı sıcaklıklar görmesindendir coğu standart arabanın emme ve egsoz sübaplarıda farklı malzemeden üretilir materyaller firmalara göre değişiyor alışımları ancak genelde yakın materyaller kullanılıyor..
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  3. #41
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sebep bu olsa gerek

    Aluminyum bazlı pirinç : Aluminyum korozyon dayanıklılığını arttırcı olarak katkı sağlar.

    Yüksek bakır oranlı pirinç : 65% bakır ve 35% çinko içerir, yüksek çekme kuvvetine sahiptir

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  4. #42
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ayrıca böle bir konu açıldı güzel sunu da belirtmek isterim 4 port'da eşit ölçüde olucak diye bir sey yok genelde flow bench te ölçüm yapılırken high lift'te getirilir sübaplar ama emme manifoldu takılmaz manifoldsuz test yapılır ben buna karşıyım nedeni ise: kapağın 4 portunu işlediz hepsi eşit atıyorum hepsi 350 cfm 12.6 lift değerin buraya kadar gayet güzel ya emme yi taktıktan sonra hepsi eşit olur diye bilirmisiniz tabiki hayır gaz kelebeğinin konumu ve emme manifold yapısı burda devreye girer mesela emme manifoldu taklıdığında işler tamammen değişir işin bence asıl püf noktası burdadır portlar bakalım havayı nasıl kendine cağırıyor ne kadar eşit seviyede portlar eşit değerlerde olmayınca vay mapper'ın haline afr ayarlıyacağım derken anası ağlar..
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  5. #43
    VSO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    185
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Türkiye'de 5 eksen CNC gırla..Kimse böyle basit bir iş için tezgahının ayarını bozmaz, uğraşmaz bile hatta.. Hatta seri imalat yoksa 500 adetten yukarı kapakları bu şekilde işlemek saçmalık kanımca imalatçı olarak bunu söylüyorum =) 50-60 bin euroluk tezgahın parası çıkmak bilmez =)
    Special thanks to; Utku Selamoglu.

  6. #44
    RUF50 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    49
    Şehir
    türkiye ankara
    Mesaj
    374
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilal cim bmw m power motorlarda standart cnc port cıkıyor bılgın olsun gercı sen m3 segmesın ama
    ruf50 m3

  7. #45
    VSO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    185
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sebep bu olsa gerek

    Aluminyum bazlı pirinç : Aluminyum korozyon dayanıklılığını arttırcı olarak katkı sağlar.

    Yüksek bakır oranlı pirinç : 65% bakır ve 35% çinko içerir, yüksek çekme kuvvetine sahiptir
    Emme tarafı MS58 ya da 63 egzos tarafı CuSnZn gibi. Sıcaklık farkından dolayı herşey. MS58-63 kolay işlenir, maliyeti nispeten uygundur. CuSnZn bronzdur bu sıcaklık dayanımı sağlayabilir. Daha ziyade bronzu aşınma dayanımında kullanmak isteriz. Fakat ikisi de bir kapakta kullanıpta çok verimli olacağını düşündüğüm malzemeler değil sanırım maliyeti düşürmek için böyle birşey yapmışlar.
    Special thanks to; Utku Selamoglu.

  8. #46
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VSO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emme tarafı MS58 ya da 63 egzos tarafı CuSnZn gibi. Sıcaklık farkından dolayı herşey. MS58-63 kolay işlenir, maliyeti nispeten uygundur. CuSnZn bronzdur bu sıcaklık dayanımı sağlayabilir. Daha ziyade bronzu aşınma dayanımında kullanmak isteriz. Fakat ikisi de bir kapakta kullanıpta çok verimli olacağını düşündüğüm malzemeler değil sanırım maliyeti düşürmek için böyle birşey yapmışlar.
    bence bu adamlarda maliyet kaygısı olmaz

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  9. #47
    VSO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    185
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence bu adamlarda maliyet kaygısı olmaz
    =) gözüken kadarıyla bronz tamam da emmedeki pirinç ne sen de görüyorsun gözün var benim de var =)
    Special thanks to; Utku Selamoglu.

  10. #48
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VSO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    =) gözüken kadarıyla bronz tamam da emmedeki pirinç ne sen de görüyorsun gözün var benim de var =)
    emmedeki prinç alaşımlı olabılır yanı bızım kullandıgımız tarzda prinç değilde farklı alaşımda bişey olabılırmı dıye düşünüyorum , kızma hemen

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  11. #49
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işte yıne cnc harikası bir iş, gerçi bunun için 5axis bır tezgaha gerek yok ,3axis bır tezgahta da rahatlıkla yapılabılır

    BORKED

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  12. #50
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tam aradığım konu açıldığı için teşekkür ederim ilgiyle takip edeceğim,

  13. #51
    Asimos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3-5 eksen , aynalı , diwizörlü hiçfarketmez Ancak ben motor tekniği konusunda sizler kadar bilgili değilim

    Bana önayak olacak birisi warsa buyursun haftasonu olmak kaydıyla gelsin istediği kapağı istediği şekle sokalım.

    sarı yüzükmü geçirilecek , bakır borumu çakılacak , kumlama vs. hepsini yaparız.

    skunk2 nin videosundaki tezgahtan war we bende mastercam kullanıyorum.Hatta skunk2 o boğazın resmini yollarsa aynısını bende yapabilirim.

    Kimse yanlış anlamasın amacım ticaret yapmak değil kimseden parada istemiyorum , sadece kendi potansiyelimin tam olarak ne olduğunu öğrenmek we kendimede artık bu konuda katkımın olmasını istiyorum.

    Mesela hafif wolan yapmak istiyorum bütüm imkanlarım war hatta nasıl istenirse o şekilde, dediğim gibi işin uzmanı teknik bilgisi sağlam olan arkadaşlarla birbirimizi tamamlayabiliriz.
    PSN:dohcvtec99


  14. #52
    BoraÇİFTÇİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    398
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5 eksenli cnc sahibi olan arkdaşlara seslenıyorum bende boş evo 4g63 üst kapak var eğer üzerinde işlem yapabılırız diyorsanız deneyelim..
    Bilgi Ve Akıl Konuşur;Cehâlet İse Bağırır.

  15. #53
    BoraÇİFTÇİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    398
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilgi Ve Akıl Konuşur;Cehâlet İse Bağırır.

  16. #54
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    PM Atıyorum

    Alıntı Asimos Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3-5 eksen , aynalı , diwizörlü hiçfarketmez Ancak ben motor tekniği konusunda sizler kadar bilgili değilim

    Bana önayak olacak birisi warsa buyursun haftasonu olmak kaydıyla gelsin istediği kapağı istediği şekle sokalım.

    sarı yüzükmü geçirilecek , bakır borumu çakılacak , kumlama vs. hepsini yaparız.

    skunk2 nin videosundaki tezgahtan war we bende mastercam kullanıyorum.Hatta skunk2 o boğazın resmini yollarsa aynısını bende yapabilirim.

    Kimse yanlış anlamasın amacım ticaret yapmak değil kimseden parada istemiyorum , sadece kendi potansiyelimin tam olarak ne olduğunu öğrenmek we kendimede artık bu konuda katkımın olmasını istiyorum.

    Mesela hafif wolan yapmak istiyorum bütüm imkanlarım war hatta nasıl istenirse o şekilde, dediğim gibi işin uzmanı teknik bilgisi sağlam olan arkadaşlarla birbirimizi tamamlayabiliriz.
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  17. #55
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cnc işi gayet tabi hem hızlı hem daha iyi oluyor diyebilirim flow bench olmadan speclere göre port hesaplama

    yapılmadan yine yararı denenir..yılbaşından sonra ALLAH ın izniyle ithalatçı firmayla anlaşmış durumdayım

    bankadan Leasing daha yeni onay aldım artık kahve elimde işliyeceğiz kapakları bunun yanında emme

    manifoldu üretimi'de yapmayı düşünüyorum.sadece makinayı kullanmak için ufak bir eğitim almam

    gerekiyor..yeni yılda amacımız bütün gelen kapakları cnc ile işlemek keza yurtdışı ve yurtiçinden gelen işler çakışmaya başladı daha sonrada sübap üretimi geliyor yeniyıl her kez için hayırlı olur umarım..
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  18. #56
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı RUF50 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilal cim bmw m power motorlarda standart cnc port cıkıyor bılgın olsun gercı sen m3 segmesın ama
    abi nerden çıktı bu benim bmw sevmediğim m power iyidir
    Failure is not an option.

  19. #57
    BoraRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    5.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok faydalı bir konu olmuş Bilal eyvallah. Portların işlenmesi ve match edilmesi ardından kapağın işlenmesi sonrası AFR' nin 15-16 lara çıkması kadar doğal birşey yok ki ben analamadım bunu yanlış birşeymiş gibi lanse etmenin amacını. Rölanti bozukluğu zaten AFR den dolayı çıkıyor ki bunun çözümü de gayet basit. Ayar

    Zaten Kaan' ın Clio RS' lere yaptığı işlemin aynısını o zaman Kaan' ı tanımadığım için mecburen ben İngiltere' de yaptıracaktım. Adamlarla çok yazıştık telefonlaştık pazarlık yaptık. Adamlar 12 ila 14 hp net güç artışını taahhüt ediyorlardı Ph1 172 Clio RS' lerde sadece plenham denilen emme manifoldunun matchlenmesi ve işlenmesi ile. Ama birinci şartları neydi biliyor musunuz? Ayar

    Yani ayar aslında tamamlayıcı unsur. Tek başına port polish yaptım kapağı işledim hadi bakalım 15 beygir aldım diye birşey olmaz. s2000 de bile port polish sonrası Kaan da şahit Sword Murat da şahit AFR 16 larda geziyordu Ama Özgün sağolsun VAFC' den ayarı yapınca 13 lere geri çekti. Zaten rollingde ilk gaza oturduğum zaman ve özellikle 5 ve 6. viteste arabanın gidişi çok net olarak iyileşmişti.

    Yani bence port polish AFR yi dolayısı ile rölantiyi bozuyor o yüzden yanlış birşeydir kanısı yanlış bir kanı bence. İyi bir ayarla çok net ve güzel sonuçlar almak mümkün.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •