ımpreza sorunu!

Thread: ımpreza sorunu!

  1. exca said:

    ımpreza sorunu! 2000 devirde boğuluyor

    aracım 2006 model 2.0r 2500 devirde tekleme yapıyor ,3000 devirden sonra fırlıyor o arada pasif kalıyor , bujiler değişti , carbon clean yapıldı 97 binde full stock sadece remus son var...

    sorun şu an çözüldü son mesajlarımı ilk posta aldım belki birinin işine yarar....




    Quote Originally Posted by exca View Post
    arkadaşlar tekrar selam bildiğiniz üzere sorunum çözülmüştü dün fakat bu gün yaklaşık 60 km gezdim gayet iyiydi sonra 3 saat durdu tekrar yola çıktım bi 20 km gittim orada 1 dakika stop ettim tekrar yola çıktım ve sorun geri geldi

    -1000-2000 devir arasında hiç birşey yok
    -2000 devirde araba kapanıyor boğuluyormuş gibi
    -3000 , 3500 rpm gibi fırlıyor

    ayrıca kapandığı zaman gazı bir miktar kesersem nispeten asılmaya başlıyor , gaza basınca yine hızlanacağı yere kafa çakar gibi oluyor ... Allah rızası için yardım...
    Quote Originally Posted by exca View Post
    selamlar bu gün itibarı ile sorunum çözüldü arkadaşlar....

    krank pozisyon sensörü kirlenmiş , yardım eden herkese teşekkür ederim...


    Quote Originally Posted by exca View Post
    herkese selam 29 şubatta attığım post ile sorunum çözüldü demiştim o akşamdan beri aracım garajda duruyordu . bu sabah işe gitmek için merterden yola çıktım ve biraz sıkıştırdım denedim gayet iyiydi avcılar havalimanından sonra rampa çıkarken falan çekişi gayet iyiydi çok da mutlu oldum neyse tam avcılar rampasının sonuna doğru yine kesti ve başladı aynı şeyi sürekli yapmaya ...

    sizinde tahmin ettiğiniz gibi maf sensörüne yöneldim bir teknisyen olarak , muhtemelen bir soğuk lehim olduğunu düşündüm su kuruyunca yine yaptı dedim ... ustayı aradım mafı değiş başka alternatif yok dedi ... bende BEKA'yı aradım şasi numaramı vererek maf yani air flow sensor fiyatını öğrendim . TR'de olmadığını distribütörde dahi olmadığını fiyatının da 1410 lira olduğunu öğrenerek telefonu kapattım , sonra aksaray piyasasını araştırdım hiç bir yerde bulunamıyor... sonra Jaspa'ya uğradım onlarda fiyatı görünce şaşırdı ve ellerinde olmadığını söylediler . Maslak'da Mekateknik Doğan Ustaya sordum bozulmaması lazım açık filtre yok ise dedi... elektronikçiler tamirini yapamaz mı dedim kesinlikle olmaz para verme dedi ... ben yinede maslak form elektronik ecu tamircisi ibrahim ustaya sordum oda hibrit tamiri mümkün değil dedi .. ordan çıktım ikitellide forester 2.0R dan çıkma maf denedim , hiç bir şey değişmedi ,kendi mafımı taktım yine aynı arabadan çıkma krank pozisyon sensörü denedim yine aynı ... bir kez de ikisini birden denedim yine aynı .. orjinal sensörlerimi arabaya geri taktım bu arada baş ağrısı hat safhada tabi

    en son çare ya bismillah diyip kutup başını söktüm bir 5 dakika falan , sonra geri taktım vurdum marşa , çıktım yola...

    Şu an araba mükemmel hiç bir sorun yok .. İnşallah tekrarlamaz...
     
  2. Subi-Emre's Avatar

    Subi-Emre said:
    Maf sönsörünü kontrol edin mümkünse ikinci bir araçla degistirip deneyin benzer bir sorunu bende yaşamiştım
     
  3. ygtrn's Avatar

    ygtrn said:
    oksijen sensörünüde kontrol edin....
     
  4. exca said:
    sensör problemleri cihaza bağlandığında çıkması gerekmiyor mu?
     
  5. gökberk's Avatar

    gökberk said:
    Muhtemelen MAF sensörü...
    Kendi stock aracımda akü kutup başını söküp maf ve gaz kelebeğini temizledim.
    Sorun geçmişti. Siz de maf sensörünü bir temizleyin derim.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Quote Originally Posted by 3rk4n View Post
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.
     
  6. exca said:
    umarım çözülür mafı kontrol edeceğim ...başka fikri olan?
     
  7. exca said:
    bu arada mafı temizlemek için ne önerirsiniz..
     
  8. gökberk's Avatar

    gökberk said:
    Sadece balata spreyi sıkıp bir süre bekledim.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Quote Originally Posted by 3rk4n View Post
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.
     
  9. exca said:
    bugün mafı söküp dayandım balata spreyini kurutup monte ettim ve dürüm almaya gittik giderken yine aynı şekil 2000 -3000 arası gaz kesip basıyor gibi yapıyordu . geri geldik dürümleri yedik eve gelirken düzeldi araç ve ilk gazları tepkilendi alt devirler canlandı , önceki haliyle 0-100 çekmiştik 8.1 snde çıkıyordu , musait bi ara tekrar denicem...
     
  10. exca said:
    arkadaşlar tekrar selam bildiğiniz üzere sorunum çözülmüştü dün fakat bu gün yaklaşık 60 km gezdim gayet iyiydi sonra 3 saat durdu tekrar yola çıktım bi 20 km gittim orada 1 dakika stop ettim tekrar yola çıktım ve sorun geri geldi

    -1000-2000 devir arasında hiç birşey yok
    -2000 devirde araba kapanıyor boğuluyormuş gibi
    -3000 , 3500 rpm gibi fırlıyor

    ayrıca kapandığı zaman gazı bir miktar kesersem nispeten asılmaya başlıyor , gaza basınca yine hızlanacağı yere kafa çakar gibi oluyor ... Allah rızası için yardım...
     
  11. gökberk's Avatar

    gökberk said:
    P.M attım.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Quote Originally Posted by 3rk4n View Post
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.
     
  12. exca said:
    Quote Originally Posted by gökberk View Post
    P.M attım.

    teşekkür ederim ama MAF olduğundan emin olsam keşke neyse artık bi servise rica minnet denettircez =(

    başka düşüncesi olan arkadaşlar yardımlarınız esirgemeyin
     
  13. gökberk's Avatar

    gökberk said:
    -1000-2000 devir arasında hiç birşey yok
    -2000 devirde araba kapanıyor boğuluyormuş gibi
    -3000 , 3500 rpm gibi fırlıyor

    Şu yazdıklarınızın aynısını yaşadım. Temizledim,akü makü derken geçti çok şükür.
    İnşallah en az zararla atlatırsınız.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Quote Originally Posted by 3rk4n View Post
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.
     
  14. exca said:
    Quote Originally Posted by gökberk View Post
    -1000-2000 devir arasında hiç birşey yok
    -2000 devirde araba kapanıyor boğuluyormuş gibi
    -3000 , 3500 rpm gibi fırlıyor

    Şu yazdıklarınızın aynısını yaşadım. Temizledim,akü makü derken geçti çok şükür.
    İnşallah en az zararla atlatırsınız.
    Bnde temizledim dediğim gibi hemen denedim devam ediyordu bi süre bekledim ve sorun ortadan kalktı bi gün sonra yine başladı ..

    Benim sorunum çözülecekse bn mafı değişirim ama değilse bir çok alternatif var bobinler , pompa , gaz kelebeği , gaz potansiyometresi neyse çok moralim bozuldu ya...
     
  15. exca said:
    herkeze selamlar...

    bu iş benim kafayı çizdirecek en sonunda , ne zaman olduğunu düşündüm ve aklıma gelenleri yazıyorum...

    -aracı ilk aldığımda yalovadan istanbula geldik böyle bir sorun farketmedim
    -istanbula geldiğimde kırmızı ışık yanmıştı trafikteydim ve bir kez stop etti benzin bitti sonra çalıştırdık benzin aldık ...
    -sonra tekleme yapmaya başladı sanırım ve ben bu yüzden önce bujileri değiştirdim sonra boğaz kelebeğini temizlettim ve test sürüşü yaptım sorun devam ediyordu ...
    -sonra carbon clean yaptırdım test ettiğimde sorun düzelmişti ve şöyle düşündüm ; deponun dibini emdirdiğim için bi yerlere pislik kaçtı ve şimdi açıldı ....
    -bir hafta sonra sorun geri döndü bu kez mafı söküp temizledim hemen test ettim sorun devam ediyordu ... ama bir saat bekledikten sonra sorun düzeldi , ancak ertesi gün yine başladı ...

    şimdi benim düşüncelerim şu yönde pislik yakıt filitresinde kurtuldukça enjektöre geliyor .
    -şu yolu izlemeyi düşünüyorum ; benzin filtresini değiştirip ardından carbon clean ...

    ne dersiniz?
     
  16. akıncı's Avatar

    akıncı said:
    bence benzın basıncını bır kontrol ettrın benzın bıtmış kalmışsınız o an benzın pompasına zarar vermış olabılır bence yuzde 90 benzın pompan arızalı
     
  17. exca said:
    Hafta sonu söküp bakicam pompa ve filtresine pislik varsa gorucez
     
  18. exca said:
    selamlar bu gün itibarı ile sorunum çözüldü arkadaşlar....

    krank pozisyon sensörü kirlenmiş , yardım eden herkese teşekkür ederim...
     
  19. exca said:
    herkese selam 29 şubatta attığım post ile sorunum çözüldü demiştim o akşamdan beri aracım garajda duruyordu . bu sabah işe gitmek için merterden yola çıktım ve biraz sıkıştırdım denedim gayet iyiydi avcılar havalimanından sonra rampa çıkarken falan çekişi gayet iyiydi çok da mutlu oldum neyse tam avcılar rampasının sonuna doğru yine kesti ve başladı aynı şeyi sürekli yapmaya ...

    sizinde tahmin ettiğiniz gibi maf sensörüne yöneldim bir teknisyen olarak , muhtemelen bir soğuk lehim olduğunu düşündüm su kuruyunca yine yaptı dedim ... ustayı aradım mafı değiş başka alternatif yok dedi ... bende BEKA'yı aradım şasi numaramı vererek maf yani air flow sensor fiyatını öğrendim . TR'de olmadığını distribütörde dahi olmadığını fiyatının da 1410 lira olduğunu öğrenerek telefonu kapattım , sonra aksaray piyasasını araştırdım hiç bir yerde bulunamıyor... sonra Jaspa'ya uğradım onlarda fiyatı görünce şaşırdı ve ellerinde olmadığını söylediler . Maslak'da Mekateknik Doğan Ustaya sordum bozulmaması lazım açık filtre yok ise dedi... elektronikçiler tamirini yapamaz mı dedim kesinlikle olmaz para verme dedi ... ben yinede maslak form elektronik ecu tamircisi ibrahim ustaya sordum oda hibrit tamiri mümkün değil dedi .. ordan çıktım ikitellide forester 2.0R dan çıkma maf denedim , hiç bir şey değişmedi ,kendi mafımı taktım yine aynı arabadan çıkma krank pozisyon sensörü denedim yine aynı ... bir kez de ikisini birden denedim yine aynı .. orjinal sensörlerimi arabaya geri taktım bu arada baş ağrısı hat safhada tabi

    en son çare ya bismillah diyip kutup başını söktüm bir 5 dakika falan , sonra geri taktım vurdum marşa , çıktım yola...

    Şu an araba mükemmel hiç bir sorun yok .. İnşallah tekrarlamaz...