User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: ımpreza sorunu!

  1. #1

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    ımpreza sorunu! 2000 devirde boğuluyor

    aracım 2006 model 2.0r 2500 devirde tekleme yapıyor ,3000 devirden sonra fırlıyor o arada pasif kalıyor , bujiler değişti , carbon clean yapıldı 97 binde full stock sadece remus son var...

    sorun şu an çözüldü son mesajlarımı ilk posta aldım belki birinin işine yarar....




    Alıntı exca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar tekrar selam bildiğiniz üzere sorunum çözülmüştü dün fakat bu gün yaklaşık 60 km gezdim gayet iyiydi sonra 3 saat durdu tekrar yola çıktım bi 20 km gittim orada 1 dakika stop ettim tekrar yola çıktım ve sorun geri geldi

    -1000-2000 devir arasında hiç birşey yok
    -2000 devirde araba kapanıyor boğuluyormuş gibi
    -3000 , 3500 rpm gibi fırlıyor

    ayrıca kapandığı zaman gazı bir miktar kesersem nispeten asılmaya başlıyor , gaza basınca yine hızlanacağı yere kafa çakar gibi oluyor ... Allah rızası için yardım...
    Alıntı exca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    selamlar bu gün itibarı ile sorunum çözüldü arkadaşlar....

    krank pozisyon sensörü kirlenmiş , yardım eden herkese teşekkür ederim...


    Alıntı exca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    herkese selam 29 şubatta attığım post ile sorunum çözüldü demiştim o akşamdan beri aracım garajda duruyordu . bu sabah işe gitmek için merterden yola çıktım ve biraz sıkıştırdım denedim gayet iyiydi avcılar havalimanından sonra rampa çıkarken falan çekişi gayet iyiydi çok da mutlu oldum neyse tam avcılar rampasının sonuna doğru yine kesti ve başladı aynı şeyi sürekli yapmaya ...

    sizinde tahmin ettiğiniz gibi maf sensörüne yöneldim bir teknisyen olarak , muhtemelen bir soğuk lehim olduğunu düşündüm su kuruyunca yine yaptı dedim ... ustayı aradım mafı değiş başka alternatif yok dedi ... bende BEKA'yı aradım şasi numaramı vererek maf yani air flow sensor fiyatını öğrendim . TR'de olmadığını distribütörde dahi olmadığını fiyatının da 1410 lira olduğunu öğrenerek telefonu kapattım , sonra aksaray piyasasını araştırdım hiç bir yerde bulunamıyor... sonra Jaspa'ya uğradım onlarda fiyatı görünce şaşırdı ve ellerinde olmadığını söylediler . Maslak'da Mekateknik Doğan Ustaya sordum bozulmaması lazım açık filtre yok ise dedi... elektronikçiler tamirini yapamaz mı dedim kesinlikle olmaz para verme dedi ... ben yinede maslak form elektronik ecu tamircisi ibrahim ustaya sordum oda hibrit tamiri mümkün değil dedi .. ordan çıktım ikitellide forester 2.0R dan çıkma maf denedim , hiç bir şey değişmedi ,kendi mafımı taktım yine aynı arabadan çıkma krank pozisyon sensörü denedim yine aynı ... bir kez de ikisini birden denedim yine aynı .. orjinal sensörlerimi arabaya geri taktım bu arada baş ağrısı hat safhada tabi

    en son çare ya bismillah diyip kutup başını söktüm bir 5 dakika falan , sonra geri taktım vurdum marşa , çıktım yola...

    Şu an araba mükemmel hiç bir sorun yok .. İnşallah tekrarlamaz...

  2. #2
    Subi-Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    19
    Mesaj
    340
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maf sönsörünü kontrol edin mümkünse ikinci bir araçla degistirip deneyin benzer bir sorunu bende yaşamiştım

  3. #3
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oksijen sensörünüde kontrol edin....

  4. #4

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sensör problemleri cihaza bağlandığında çıkması gerekmiyor mu?

  5. #5
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Muhtemelen MAF sensörü...
    Kendi stock aracımda akü kutup başını söküp maf ve gaz kelebeğini temizledim.
    Sorun geçmişti. Siz de maf sensörünü bir temizleyin derim.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  6. #6

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    umarım çözülür mafı kontrol edeceğim ...başka fikri olan?

  7. #7

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada mafı temizlemek için ne önerirsiniz..

  8. #8
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sadece balata spreyi sıkıp bir süre bekledim.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  9. #9

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bugün mafı söküp dayandım balata spreyini kurutup monte ettim ve dürüm almaya gittik giderken yine aynı şekil 2000 -3000 arası gaz kesip basıyor gibi yapıyordu . geri geldik dürümleri yedik eve gelirken düzeldi araç ve ilk gazları tepkilendi alt devirler canlandı , önceki haliyle 0-100 çekmiştik 8.1 snde çıkıyordu , musait bi ara tekrar denicem...

  10. #10

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar tekrar selam bildiğiniz üzere sorunum çözülmüştü dün fakat bu gün yaklaşık 60 km gezdim gayet iyiydi sonra 3 saat durdu tekrar yola çıktım bi 20 km gittim orada 1 dakika stop ettim tekrar yola çıktım ve sorun geri geldi

    -1000-2000 devir arasında hiç birşey yok
    -2000 devirde araba kapanıyor boğuluyormuş gibi
    -3000 , 3500 rpm gibi fırlıyor

    ayrıca kapandığı zaman gazı bir miktar kesersem nispeten asılmaya başlıyor , gaza basınca yine hızlanacağı yere kafa çakar gibi oluyor ... Allah rızası için yardım...

  11. #11
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    P.M attım.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  12. #12

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gökberk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    P.M attım.

    teşekkür ederim ama MAF olduğundan emin olsam keşke neyse artık bi servise rica minnet denettircez =(

    başka düşüncesi olan arkadaşlar yardımlarınız esirgemeyin

  13. #13
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    -1000-2000 devir arasında hiç birşey yok
    -2000 devirde araba kapanıyor boğuluyormuş gibi
    -3000 , 3500 rpm gibi fırlıyor

    Şu yazdıklarınızın aynısını yaşadım. Temizledim,akü makü derken geçti çok şükür.
    İnşallah en az zararla atlatırsınız.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  14. #14

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gökberk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    -1000-2000 devir arasında hiç birşey yok
    -2000 devirde araba kapanıyor boğuluyormuş gibi
    -3000 , 3500 rpm gibi fırlıyor

    Şu yazdıklarınızın aynısını yaşadım. Temizledim,akü makü derken geçti çok şükür.
    İnşallah en az zararla atlatırsınız.
    Bnde temizledim dediğim gibi hemen denedim devam ediyordu bi süre bekledim ve sorun ortadan kalktı bi gün sonra yine başladı ..

    Benim sorunum çözülecekse bn mafı değişirim ama değilse bir çok alternatif var bobinler , pompa , gaz kelebeği , gaz potansiyometresi neyse çok moralim bozuldu ya...

  15. #15

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herkeze selamlar...

    bu iş benim kafayı çizdirecek en sonunda , ne zaman olduğunu düşündüm ve aklıma gelenleri yazıyorum...

    -aracı ilk aldığımda yalovadan istanbula geldik böyle bir sorun farketmedim
    -istanbula geldiğimde kırmızı ışık yanmıştı trafikteydim ve bir kez stop etti benzin bitti sonra çalıştırdık benzin aldık ...
    -sonra tekleme yapmaya başladı sanırım ve ben bu yüzden önce bujileri değiştirdim sonra boğaz kelebeğini temizlettim ve test sürüşü yaptım sorun devam ediyordu ...
    -sonra carbon clean yaptırdım test ettiğimde sorun düzelmişti ve şöyle düşündüm ; deponun dibini emdirdiğim için bi yerlere pislik kaçtı ve şimdi açıldı ....
    -bir hafta sonra sorun geri döndü bu kez mafı söküp temizledim hemen test ettim sorun devam ediyordu ... ama bir saat bekledikten sonra sorun düzeldi , ancak ertesi gün yine başladı ...

    şimdi benim düşüncelerim şu yönde pislik yakıt filitresinde kurtuldukça enjektöre geliyor .
    -şu yolu izlemeyi düşünüyorum ; benzin filtresini değiştirip ardından carbon clean ...

    ne dersiniz?

  16. #16
    akıncı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye /ankara
    Mesaj
    455
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence benzın basıncını bır kontrol ettrın benzın bıtmış kalmışsınız o an benzın pompasına zarar vermış olabılır bence yuzde 90 benzın pompan arızalı

  17. #17

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hafta sonu söküp bakicam pompa ve filtresine pislik varsa gorucez

  18. #18

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    selamlar bu gün itibarı ile sorunum çözüldü arkadaşlar....

    krank pozisyon sensörü kirlenmiş , yardım eden herkese teşekkür ederim...

  19. #19

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herkese selam 29 şubatta attığım post ile sorunum çözüldü demiştim o akşamdan beri aracım garajda duruyordu . bu sabah işe gitmek için merterden yola çıktım ve biraz sıkıştırdım denedim gayet iyiydi avcılar havalimanından sonra rampa çıkarken falan çekişi gayet iyiydi çok da mutlu oldum neyse tam avcılar rampasının sonuna doğru yine kesti ve başladı aynı şeyi sürekli yapmaya ...

    sizinde tahmin ettiğiniz gibi maf sensörüne yöneldim bir teknisyen olarak , muhtemelen bir soğuk lehim olduğunu düşündüm su kuruyunca yine yaptı dedim ... ustayı aradım mafı değiş başka alternatif yok dedi ... bende BEKA'yı aradım şasi numaramı vererek maf yani air flow sensor fiyatını öğrendim . TR'de olmadığını distribütörde dahi olmadığını fiyatının da 1410 lira olduğunu öğrenerek telefonu kapattım , sonra aksaray piyasasını araştırdım hiç bir yerde bulunamıyor... sonra Jaspa'ya uğradım onlarda fiyatı görünce şaşırdı ve ellerinde olmadığını söylediler . Maslak'da Mekateknik Doğan Ustaya sordum bozulmaması lazım açık filtre yok ise dedi... elektronikçiler tamirini yapamaz mı dedim kesinlikle olmaz para verme dedi ... ben yinede maslak form elektronik ecu tamircisi ibrahim ustaya sordum oda hibrit tamiri mümkün değil dedi .. ordan çıktım ikitellide forester 2.0R dan çıkma maf denedim , hiç bir şey değişmedi ,kendi mafımı taktım yine aynı arabadan çıkma krank pozisyon sensörü denedim yine aynı ... bir kez de ikisini birden denedim yine aynı .. orjinal sensörlerimi arabaya geri taktım bu arada baş ağrısı hat safhada tabi

    en son çare ya bismillah diyip kutup başını söktüm bir 5 dakika falan , sonra geri taktım vurdum marşa , çıktım yola...

    Şu an araba mükemmel hiç bir sorun yok .. İnşallah tekrarlamaz...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •