acaba türkiye de kaç adet bizim araçtan var? sizin bu konuda bir çalışmanız var mıydı?
Printable View
acaba türkiye de kaç adet bizim araçtan var? sizin bu konuda bir çalışmanız var mıydı?
sayılı araç sahibiyiz desenize..
hakkaten 205 ler bi toplansak güzel olur bencede :)
vallahi ilk kez böyle bir organizasyona katılacağım. iyi olur. tabiki işin ehlilerinin görüşleri çok önemli... :)
artık 500 sayfalık yazılara postlara sabahlamalara gerek kalmadı.teknoloji geldi 205ler kurtuldu bizim zamanızda ms sistemleri yaygın değildi yapılması zordu vs vs.headers bulmak zordu almak zordu imkanlar zayıftı distrübütörlü haldeyken 106 vti gibi araçlarla yürüyoduk :) şimdilerde en kral ustada yapsa 205i o debimetre o distrübütör olduğu sürece çöp çöp çöp :) birde piyasa öyle bi hal aldıki eskiden tek araba olarak kullanmak iyidi şimdi öyle bi şans yok 205 anca 2 araç olur hem piyasada fazla gözükmemesi açısından hemde sürüş bakımından
vallahi benim tek arabam 205 :)
sanırım ben bu ms e inatla geçmeyenlerden biri olacağım gibi. kısmet zaman neyi gösterir bilinmez... :)
Sıkıntı yok. 500 sayfa benim kafanın içinde fazlası ile ;)
Teşekkürler.
Sayısı azaldı. Eskiden de azdı fakat bir çok arkadaşımız araçlarını sattılar. Piyasa da bir çok araç restore edildi. Hiç birisi 205 ci olmadığından hangi modelde hangi döşeme, halı, far, stop, cam cüğmelerinin ışığı yanarmı, sigaralıkta çakmağın ışığı varmıdır, hangi model de koltuk döeşemeleri nedir gibi vs.. Ne bulundu ise o takıldı.
Biz tarihi bir buluşma da yapıp dergiye de konu olmuştuk bir zamanlar, Sonra çoğu insanın buna layık olmadığını gördüm ve web sitesini kapattım bir çok bilgiyi de silerek ;)
;)
;)
Olabilir, olgunlaşırsa tabi.
Biz bu konuda çok acı tecrübeliyiz. :) Ben açıkçası buluşacağım kişileri seçiyorum.
Kimse şahsına algılamasın ama insanları tanıyınca hayvanları sever oldum lafı vardır ya :D
Dediğim gibi şartlar olgunlaşır ise buluşma düzenlenebilir.
Bu kadarda acımasız olma be kardeşim :D
Sorunsuz jetronik ile ben yıllarca kullandım. Burak ta kullanmıştır. Canavar gibi de gidiyor. Ms olur mu olur tabi tekneloji sonuçta. Daha az yakar daha stabil bir sistem. Ama sağlıklı jetronikte sorunsuz devam. Motronic olursa jetroniğin akıllısı ;)
:)) eski forumda sanki daha fazla kişi müdahil oluyordu. ama bakıyorum sadece burada birkaç kişiyiz. bence buda yeter gibi :)
Sayısı azaldı. Eskiden de azdı fakat bir çok arkadaşımız araçlarını sattılar. Piyasa da bir çok araç restore edildi. Hiç birisi 205 ci olmadığından hangi modelde hangi döşeme, halı, far, stop, cam cüğmelerinin ışığı yanarmı, sigaralıkta çakmağın ışığı varmıdır, hangi model de koltuk döeşemeleri nedir gibi vs.. Ne bulundu ise o takıldı.
Doğru söylüyorsun ERKUT abi
Abi hangi modelde hangi döşemeler sinyal ve farlar kullanılır torpidoda ekstra neler olur neler olmaz o zamanın araç paketlerine göre değişiklikler falan çok uzun hikaye benımde bilmediğim çok uç noktalar var.
Ama şöyle bir durumda var Burak Ms'ten bahsetmiş fazlasıyla haklı olduğunu düşünüyorum.
Ben 2008'de 205 GTi binerken Ms sistem yoktu aldım arabayı mesela 1 ay sonra conta yaktı komple motor yapıldı maslakta disbiritör ve debimetre binmeye devam ettim ve 2009 sonunda sattım sonra öncesinde ehliyetsiz bindiğim 205te allahı var 1 sene falan da onu kullandım habire basarak arabaya nefes aldırmadan bindim canını aldım beni ne yolda bıraktı ne arıza yaptı bir kere marş dinamosu değişti birde bujiler oda debimetreli idi Ms yoktu ama taki 2009'da sattığım 205'ten sonra 4 kere 205 aldım hiçbiri debimetre ve disbiritörle yürümüyordu ya çalışmaz ya yolda bırakır ya başka bişey çıkarır ki bunların şuan benim 2008 sonlarında alıp kapalı garajda yatırdığım 1.5 sene öncede kaporta boya falan girerek toplamaya başladığım 205im şuan oda disbiritör ve debimetre ile yürüyo problemi yok ama niye diğerleri yürümedi bununda sebebi oynanmış debiler oynanmış elektrik tesisatı.
Her usta kafasına göre ordan oraya kablo çekmiş ya adam debimetre soketine ek kablo çekmiş böyle bir zihniyet var mı söktüm koparttım kabloyu araba kendine geldi.Bizim insanlarımız bilmediği arabaya örnek tofaş kullanan ehliyetini yeni almış biri (hayatımda tofaşa binmedim kullanmayı bırak) aracını satıp 205'e binerse o arabadan ne hayır beklersiniz düşünsenize tofaş ustalarının 205 ile uğraştığını.
Ben elektrik tesisatını İstanbuldan bir arkadaştan aldım da sıfır diye eksiz yanıksız kurcalanmamış diye komple yanık çıktı.Erkut abinin yolladığı ve bende ki elektrik tesisat şemalarından ve elektrik tesisatını elime alarak elektrikçim ile 2 ay uğraştık yeni tesisat yaptık bu ne demek zor birşey belki bazılarına göre kolaydır çıksınlar sıfır tesisat yapsınlar da para kazansınlar en basiti.
Birde şöyle bir durum var fransadan ve almanyadan gelen çok 205 gördüm kullandım günlerce ama inanın türkiyede ki ile alakası yok oda debimetre ve disbiritör ile yürüyor tık yok adamların arabasında neden işini arabayı biliyorlar bilinçsiz kişiler kurcalamamış köşede 200 lira kira verip fardan başka birşey takmayı bilmeyen adamlar ellememiş.
Eğer bir daha 205 alıcak olursam ki aklımda var herkes bilir aracım kırmızıdır kafamda hep bir beyaz ve miami blue vardır kesinlikle burdan almıcam fransada dolu hemde ne kilometrelerde orjinal motora el değmemiş hepimiz biliyoruz sanırsınız ki koltukta oturulmamış öyle araçlar var değer mi burdaki araçları almaya.
Ve artık 205'e binilicekse Ms sistemden gerisi yalan hep araba daha da bi farklı gidişi var hem yakıt hem sabah acaba bugün çalışıcak mı diye düşünüp dur bi çalıştırmadan konuşayım yalvarıyım önüne geçip :) gibi şeylerden kurtuluyorsunuz tek marş göksel abi ve yaptırmadan dediklerimi anlayamazsın emin ol.
Biraz uzun oldu ama döktüm içimi:heyoo:
Emirhan çok güzel izah etmişsin.
çok sükür benim hiç çalışmama ve yolda kalma sorunum olmadı. inşallah ta olmaz. araç bende 1 senedir bulunuyor. 4 senedirde bildiğim ve kullandığım bir araçtı. ikinci sahibiyim aracın. çalıştığım şirketin ustaları bakmışlar arabaya. ve dediğin gibi biraz tesisat ile oynanmış. ama bir çok kablo orjinal ama sertleşmiş. şu son şanzıman olaylardan sonra aracın birçok işini kendim hallatmeye çalışacağım. motor daha hiç ellenmedi. tabiki iyi bakmak lazım simdiden sonra. mesela Erkutun dediği gibi 10w60 yağ ve iyi bir soğutma tesisatiyla inşallah uzun yıllar bineceğim / bineriz hep beraber... :)
Daha tanışamadık ama umarım benide eklersiniz listeye :))
Elektrik tesisatını baştan sıfır çekme gibi imkanınız yada yaptma imkanınız varsa bence yaptırın derim daha sağlıklı olur.
10w60 yağ evet harika bir yağ mobil 1 ( 10w60 ):heyoo: bu arada emin ol göksel abi araca Ms sistem yapmadığın sürece farklılıklarını anlayamazsın.
vallahi Emirhan haklısın sanırım.
inşallah maddi durumlarda el verince ms geçerim. zaten motorun bir çok yerini sökeceğim. sadece blok kalır üstünde sanırım :) o ara ne var ne yok meydana çıkar olmadı sizden aldığım tesisatı montajlarız :)))
bende 2 takım elektrik tesisatı olması lazım biliyorsun abi eğer lazım olursa yardımcı olurum.
Ama önemli olan beyinden motora giden tesisat o tesisat iyi olduğu zaman direksiyondan motora gelen yapılır problem değil önemlisi dediğim gibi beyinden motora gelen çünkü müşürler enjentör vs vs bütün hepsine beyinden geliyo
şimdi şöyle bir konu var. Benim şanzımanın üstünde 6 kablo girişli bir kablo klemensi var kahverengin. buraya 3 kablo giriyor biri CTN ye diğer ikiside distributörün yan paralelinde kalan motorun arka kısmına. sanırım burada kırmızı ve yeşil uçlu 2 adet müşür var. bu üç müşüre dediğim klemensten bağlantı var. ama bu klemense giren diğer 3 adet kablolar kesilmiş ve ne için veya nereye kumanda ettiğini bilmiyorum. bu kahverengi klemensin ne iseyaradığını ve kaç adet kablonun nereye kumanda ettiğini bilen varmıdır acaba???
resim temsilidir. soldaki kahverengi soketin bir benzeri var benim araçta ve bu soketin aynısından sigorta kutusundada mevcut.
http://i.hizliresim.com/ekV7X7.jpg
Silindir kapağında toplam 3 adet müşür var. Birisi CTS diğer ikisi göstergeler ile alakalı, Gösterge deki ışık vs. Zaten o müşürlerin tek kablo çıkışı vardır. Aracın çalışmasına düzene etken değillerdir. Bir vakit onlara da bakılır.
Kaç kabo gelip gelmediğine ben bir bakayım, Ama hafta sonu lazım vakit için.
Aynı tesisatın içinden jigle ( Rölanti valfi ) de geliyor olması, gerekli.
işte o kablo demeti üzerinden gelmiyor jiklenin bağlantısı. jikle sanırım ateşleme modülünden geliyor. 3 kablo giriyor biri jiklenin arkasındaki müşüre diğer ikiside dist arkasında bulunan ve tek kablo girişli 2 adet müşüre. bu kahverengi soketin üstündeki yaklaşık 3-4 kablo kesilmiş. giriş belli olmadığı gibi çıkışta belli değil :) yardımcı olursanız sevinirim...
Müşür sıralanışı bu şekilde. Phase 1 lerde daha farklıdır yerleri. Ama toplam sayı aynıdır.
http://i.hizliresim.com/eWNYPN.jpg
Çok eskilerden kalan bir resim hazırda bu vardı ancak. Bura daki resimden gözüktüğü kadarı ile kesik görünmüyor.
Ama yine de hafta sonu boş bir zaman bulabilirisem, fotoğraflar atarım.
http://i.hizliresim.com/wMOJON.jpg
aynen üstteki soket :) ama bende 3 kablo girişi var. ve yine üstteki resimde bulunan 3 lü sıralı müşüre gidiyor. kafama takılan bir sorun daha var? bu viraj demiri lastiğinin iç çapı ikisinin aynı değil. biri diğerine göre daha geniş. turuncu ve yeşil renkte iki adet var. ama bugün aracın altına baktım viraj demiri aynı kalınlıkta. yani viraj demiri lastiğinin biri bol gelecek gibi. akıl ermedi bu işe ?? birde bu viraj demirinin bağlandı Z rotları orta kısmından amortisöre sürtüyordu bizde biraz traşladık orta kısmını. sanırım viraj demiri biraz lastiklere doğru açma yapmış her iki taraftanda. belkide bu normaldir ama bir farklılık var... bu sürüşe etki eder mi??
Bence iyi bir rotçuya gidip aracın teker açılarına bakılmalı. Zaman içinde açma yapmış olabilir, patlak amortisör ile kullanılmış olabilir. Sert bir çukurda eğilme yapmış olabilir. Alttan araç bir yere çıkıp alt takımı çarpmış olabilir. Yani ihtimaller çok fazla.
Mesela diyorsunuz ki Z rotların orta kısımları amortisörlere sürtmüş tıraşladık diyorsunuz. Aslında bu yanlış gideni başka bir hata ile çözüme kavuşturmaktır. Bence ayarın değişmesine demirin açma yapmasının sebebini bulup onu çözümlediğinizde zaten hiç bir yere, hiç bir ön takım parçasının sürtmediğini gözlemlediğinizde herşey normale dönecektir.
Kafası çalışan bir rotçu yada ön takımcı çözer bu işin geçmişini. Yada sizde aracı lifte kaldırıp aracın ön takım mekanizmasının esneme yaptığı açısının kaydığı yerleri ve bağlantı ayaklarını takip ederek ilerleyebilirsiniz.;)
tşk ederim Erkut kardeşim. benim bir tahminim var ama inşallah öyledir. viraj demir lastiklerini çok sıkmışlar ve demir hareket etmiyor. tabi orjinal lastik kullanılmamış sıkma yerlerinden dışarı taşmış. bu demir virajlarda azda olsa gezme yapması lazım ki araç yolda kalabilsin. biz demir hareket etmediği için liftte sürtmeyi engellemeye çalıştık. fakat bir virazda orjinal liastikler ile bu sürtmenin ortadan kalkacagını değerlendiriyorum.
artık kendimce bir karar aldım. aracın komple bakımlarını motor yapılması gerekse bile kendim yapacağım. zaten böyle işleri seviyorum. sadece rot ayarı için gidecek bu araç. takozları lastikleri kendim değiştereceğim. hiçbir ustaya inancım ve güvenim yok artık. bir önceki reno19 arabamın motorunu komple sıfırlamıştım bir abim ile beraber. şanzıman işini bile kendim yapacağım. kararım kesin :))))
sizden ricam lütfen bizleri bu konularda yanlız bırakmayın :)
o dediğin lastikleri biz de değiştirmiştik bi 205te bostancıda parçacıdan alıp 2si dediğin gibi farklı renk ve darlıkları genişlikleri de farklıydı
Emin olabilirsin ki ne kadar titiz olursan canın o kadar çok yanıyor.
1 sene önce komple kaporta boya yapıldı bana göre hala eksikleri var ustaya göre yok.
Daha yeni komple motor ve elektrik tesisatı ve işleri yapıldı ustalara göre tamam bana göre hala değil ve eksikler var.
Döşemeleri yeni yapıldı bana göre yine eksikleri var başkalarına göre yok.
Emin ol bir sonuça noktaya gidemiyorsun bizim araçlara göre öne coilover yaptırdım , 63'lük HKS tip Warex aldım hala takmadım sebebi hala eksikleri var ve en büyük sıkıntım MS tesisata geçmek.
Bunları bitirdim diyelim ondan sonrada zaten yine başka bi süreç başlıyor 306 GTi-6 motoru aldım komple depoda duruyor onu swaplıyıp bizim 205e koyucam yani dert bitmez.
Çok seviyorum deli oluyorum bir yerleri ile uğraşayım çoğu şeyinide yapabiliyorum elimden çoğu iş geliyor ama bazen ince nokta vuruşları dedikleri şey var yaa onlar bazen olmuyor bazende hiç olmadık zamanda oluyor.
205 GTi biniceksen hiçbir şeyi aceleye getirmiceksin şeytan karışıyor.Oluruna bırakıp düşünmiceksin kimisine göre mekanik zor kimisine göre ise elektrik bana göre elektrik işleri sıkıntılı bir araba ama şöyle bir durumda var tabi bu işlerden anlaman gerekiyor bugün farklı bir araç olsun yine kuponlardan iyi bilmen gerekiyor.
Ben PUG grubunda 106 GTi'ya bindim Saxo'ya bindim o kadar arabaya bindim üst segmentlerden bahsetmiyorum ki çoğu üst segmenttende iyidir ama 205 gibisini görmedim ve senelerdir vazgeçemiyorum sürüşü, gidişi, başa bela olması,tipi herşeyi aklıma geldikçe yazıyorum işte :soru:
Bendede hastalık oldu desem yeridir. geçen gün çöp konteynırının yanına parkettim geriden bi baktım bu ne neredeyse konteynır ile aynı boyda. Kızım aracı ilk gördüğünde bana "baba bu oyuncak kumandalı arabamı dedi. çok güldük :)
aracı bende ilk aldığımda çok coşkulu değildim. ama zamanla sevmeye bşladım. küçük ve ağresif duruşu çok şey anlatıyor. zaten başlı başına efsane olması da işin çok büyük detayı...
ben elektrik tesisatını sanırım komple ayrı yapmayı planlıyorum. yani bir gruba giden 2 li kabloyu veya 3 lü kablo demetini aynı kablo koruyucu hortumdan geçirmeyip daha yakın ve köşeli yerleden ayrı ayrı çekmeyi planlıyorum. böylece kumanda ettiği müşür vb. materyallerin tesisatında oluşacak arızayı tüm kablo demetinde değilde izlediği yol üzerinden bulmak daha kolay olacak. tesisatın anası ağlamayacacak. oradan buradan çekiştirince bilmediğimiz yerden bir kablo kopmayacak. her kablonun bir yolu olacak :) hatta kablo koruyucularını markalamayı bile düşünüyorum. renkli olarak veya rakam bazında. yani kendi elektrik tesisatımın şemasını kendim yapacağım. eminim kesin olacak :) önce Allahın izniyle tabiki....
inşallah şöyle bir kaç tane resim atında bare sayfa şenlensin :)
hadi benden bi foto gelsin :D
http://i689.photobucket.com/albums/v...ps9hhlqca5.jpg
valla ben kaç senedir satmıyorum satmayıda düşünmüyorum bazen evdekiler kanıma giriyorlar sonra vazgeçiyorum yaa bu arada ne sorucam size konu aslında burda gereksiz ama basit birşey cevabını kimseden alamadım...
Kardeşim 16 yaşında araba alıcaz ona şimdi heves ediyor yalnız satışıda onun üzerine vericem 18 yaşından küçüklere satış verilir mi verilmez mi kanun nasıl olur bilgisi olan var mı satışı üzerine alsa mesela bana yada anneme vekalet verebilir mi ıvır zıvır işlemler için bilgisi olan var mı ?
KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİ
Reşit Olmayan Küçükler Adına Araç Tescili
Madde 74- (Değişik: RG-31/12/2004-25687-3. Mükerrer)
Zihinsel özürlüler ile reşit olmayan küçüklerin sahibi bulundukları aracın, tescil kuruluşlarında adlarına tescillerinin yapılabilmesi için, ileride doğabilecek hukuki ve cezai sorumlulukları kabul ettiklerine dair, kanuni mümessillerince noterde tanzim ve tasdik edilmiş taahhütnameyi tescil anında vermeleri zorunludur.