avans için tabanca varmış onunla halledeceklermiş...
Printable View
avans için tabanca varmış onunla halledeceklermiş...
gelişmelerden haber vereyim. priz direğin üzerinde bilyanın hareket ettiği yere resmen diş açılmış yani aşınmış. şanzımanı tek civata tutuyormuş. alt taraftan şanzımanı tutan 2 yer kırılmış. döküm malzeme kaynak nasıl olacak bilmiyorum. usta kaynakçıyı bekliyor hayırlısı dedik.
bence kesinlikle ve kesinlikle bloğu kaynak yaptırmayın şanzımanın saplamalarını sıkarken zaten kaynak olan yer muhtemelen tekrar kırılıcaktır en güzeli çevrenizden veya bir yerden blok alın çünkü kim ne derse desin aldırmayın blok kaynak tutmuyor tutsa bile en fazla 1 km sonra açılıyor bununda sebebi döküm olması ne yaparsanız yapın olmuyor en güzeli sağlıklı ve sorunsuz diyorsanız kaynaksız blok kullanın
Zaten Erkut abi görsün en iyisini oda yazar ama sonuçta bloğu kaynattırma yeni al dicek tahminimce ...:)
fakat sadece şanzıman bağlantı yerinde kopukluk var. onun için blok almak gerekir mi? benim motorumun durumu çok iyi maşallah. ne yapacağız şaşırdık vallahi...
bakın nolursa olsun blok kaynak olunca kaynak yapılan yerden ya çatlama yapıyo yada yeniden kırılıyor ufacık yer bile olsa bunu yapıyor emin olun çevremde gördüklerimdem bahsediyorum size ve aracınıza masraf yapıp tekrar problem çıkarmaması ve boşu boşuna paranıızın gitmemesi için söylüyorum gerek yok
Alın bir blok ***** sitede ilanları mevcut düşük KM araçlardan sökülmüş saplam temiz 1,2 blok var takın kafanız rahat olsun
Çünkü ya şanzıman saplamalarını sıkarken kırılıyor genelde yada kullanım esnasında şimdi nerden baksanız sök tak et kaynak git gel işine 1 lira gidicek siz 500 ile 1000 lira arası güzel bir blok bulabilirseniz Erdem diye bir arkadaş vardı ondaki blok baya güzele benziyo proje için satılığa çıkarmıştı onu alın takın kafanız rahat olsun sıkarken düşünmeyin patlarmı çatlar mı kaçırır mı yağ aktımı gibi
Etiket 205 sahibiyle konuşun elinde temiz blok var die biliyorum.. Erdem Atalık.
vallahi kafam karıştı. kaynak oluyormuş dediler ama kaynakçı daha gelmediği için olurmu olmazmı bilgimiz yok. :(
tm kaynak oluyor zaten olmuyor diyen yok ama tutmuyor adam para almak için tabikide kaynak olur der adam anlar mı senın arabanı yada adamı baglar mı çatladığı patladığı zaman gittiğin taktirde yıne yapmaya para isticek bu böyle uzar gider kavga tartışma devam eder
En guzeli kaynaksız blok sağlıklı yaşam sorunsuz sürüş keyfi tek kelimeyle gerisi hikaye
Bloğa bir kaynakmı olacak yoksa bloğu bağlanan bir parça mı. Yeri tam olarak neresi acaba.
bloğun içinde çalışan noktaların oldğu yerlerde çatlak vs. kaynak riskli olabilir.
Yeri görmek gerek.
bugün usta ile görüştüm. kaynakçı motor inecek demiş fakat usta masraf olmasın diye başka çare buldum ve eskisinden daha sağlam oldu dedi. ne yaptın dedim. söylemedi gelince şaşıracaksın dedi. şanzımanı topluyorlarmış test yapıp bilgi verecek...
Blokta kaynak olayı tamamen şans kim ne derse desin 1-2 yıl önce blok kaynaklı crank doldurma crank bir vti topladık ismi lazım değil bir araç İl dışında hala pistlerde takılmadı araç :)
Geçenlerde gene bir araç alıp sattım blok patlaktı yamalattırdım basınca soktum yeni gömlekler çaktırdım bütün blok yağ su kanallarını kontrol ettirdim toplattm motoru 250 km rodaj yaptım 1250 km'de sürekli dip gaz kullandım aracı ne blok terleme yaptı ne yağ sızdırdı ne yağ-su karıştırdı 1700km'de comp ölçtürdük hepsi normal çıktı sattım aracı..
Kaynakçı ve Şansa kalmış biraz bu işler turşusunu kurduğunuz bloklardan zaten cacık olmaz kaynakta bir seferliğe mahsustur çok fazla kurcalamamak lazım.
Bakalım ne yapmışlar merak ettim :)
İyi bir usta bulun bütün kulakları doldurtun iyi geceler.. :D
son durum :) yapılan işlem alp kulakların yerine başka bir yerden klavuz açılarak saplama yapıldı. ben aracı daha görmedim ama bizim arkadaşlar bakmışlar. usta 2 gündür geziyorum birşey yok diyor. ancak belirtti ki genç zıpırlar gibi petinaj seri dur kalk kasma vb hareketlerde aşırı zorlamada atma riski varmış. sınırları zorlamadığın sürece uzun yıllar binilebilecek duruma gelmiş.
hakkınızda hayırlısı inşallah bir sorun çıkmaz istediğinz gibi olur
inşallah ömrümüz olursa deneyip göreceğiz :)
Merhaba;
arabanın işi bitti sayılır. yanlızson anda keşfettiğimiz bir olayı paylaşmak isterim. çekiş çok iyi düzeldi. debriyaj sorunu kalmadı. fakat usta rolanti için triğeri sökelim bakalım dedi. birde ne görelim. tam 4 diş kaçıklık var. meğer sente kaçık geziyormuşum. onuda halledersek inşallah sıkıntımız kalmayacak. sübaplara vurmaması büyük şans. çekiş nasıl olur acaba? iyi akşamlar...
Bir yanlisiniz olmali. Sente ayarini kontrol icin 1 dis oynatinca gaz yemiyordu aracim. 4 dis olduguna eminmisiniz?
alt kasnagı işaretli kısmına getirdik ve üst egzantirik dişlinin kilitleme yerine yaşlaşık 4 diş mesafede olduğunu gördük. üst dişli kilit kısmına aldık altı zaten çentikli işaretli kısmına almıştık. öylece taktı usta ama çalıştırmadık. bugün çalıştırmış gaz ayarına götürcem dedi. rolanti düzelmiş. zaten rolantide titreme oynama vardı. birde 2 vitesde araç gazdan çekince ileri geri git gel yapıyordu. çok şiddetli hemde. kompresyon yapmıyordu. yarın aracı alacağım izlenimleri yazarım. birsey soracaktım. bu sun-fix diye macun kaynak var. blok içinde öneriyorlarmış. siz önerir misiniz?
valla ben şaşırdım çünlü 1 diş kaçık olsun bu lanet araba çalışmıyor
bende anlamadım. aracı dün aldım ama kalkışta eskisi gibi hafif titreme yapıyor. birde rolantide gaz verince turbo gibi vıjjjjj diye bir ses var. dedim bu ne? zaten kalkışta sarsıntı vardı düzelmedi birde türbin gibi ses geliyor dedim. bugün yine sökecekler. pişman oldum vallahi...
Merhaba,
aracı dün aldım. titreme sorunu ortadan kaltı. kulak kpruğu için bir tarafa fazla bastırmışlar bu nedenle gönyeden kaymış. çekiş iyi ötesi olmuş pedal pamuk gibi. termostatıda 82 olarak değiştirdim. 75-80 arası sabit kaldı sıcaklık. Çok şükür bir sıkıntım kalmadı. eğzos ayarı yaptırıp muayeneye kısmetse :) co ayarı 1.5 ila 1.8 arası olması gerekiyormuş doğrumu?
tşk ederim iyi günler...
Karbon ayarı öyle tercih edilir. Ama ölçüm cihazları bir wideband gibi anlık değer okumazlar. Ekranda okuduğu değer saniyeler önce algıladığı değerdir. Bunun için ayar yapılrıken şuna dikkat etmek gerek. Herhangi ayar vidası debimetrenin çarkı vs... değiştirildiğin de yaklaşık 1 dk kadar ekrandaki karbon değeri gözlenmeli ona göre fakir yada zengine ayar ile tekrar değiştirilmelidir.
Şunu da belirteyim hava sıcaklığında, ani gazlamalar ve sonrasında, yada hiç bir şey yapmıyorken debimetrenin ohm verilerinin kendi kendine anlık değişim göstermesi bile fakir zengin karışımının değişmesi çok muhtemeldir.
Jetronik te bunu ayarlamanın tam yolu yoktur. Zırt bırt değişen ayar sonrası ayarcıya gidip benzin yakıp ve ayar yapacağım diye de benzin harcamamak için. Bir wideband edinilip ayarınızı kendiniz görerek yapmanız olacaktır.
Bu ayarın farklı şekillerde stabil hale getirmenin yöntemleri de mevcut. Onları wideband alma fikrini kabul ettikten sonra ö.m atarım ;)
tşk ederim.
videband şu an için pahalı geliyor. başka bir yöntem de bulamıyorum. debinin içinden volt ölçebiliyorduk sanırım. ayarları bu volt değerlerine göre yapamazmıyız?
örnegin ; debi üzerinden
rolantide 5,8 - 6,0 Volt
2000 devirde 6,9 - 7,3 volt
3000 devirde 7,4 - 7,8 volt
4000 devirde 7,8 - 8,2 volt
değerleri olması gerekiyormuş. ölçü aleti ile bu yapılabilir mi?
Biz bu değer yakalama işi ile çok uğraştık. Zaten sıkıntı debimetrenin fabrikasyon hatalı olduğunu kendileri de kabul ettiler. ;)
Bu değerler değişkenlik göstermekte. Mesela aracın yüke bindiği anda ki, yoldaki eğim vs. aklınıza gelebilecek her şey, aracın dururken ki gaza basınca açılan kelebek açıları ile örtüşmüyor. :)
Ve debimetre zaten sıkıntılı bir sistem olduğundan şuan ayar yaptınız, sonra köşeyi döndünüz ayar değişti vs... Bunu çözmenin tek yolu var, Wideband ve sorunsuz bir ateşleme enjeksiyon sistemi kullanmak. Ama illaki jetronik ile yola devam edilmek istenirse bir nebze jetronikte akıllandırılabilir ama bunun için anlık ne yakıt yaktığınızı görmek gerek. Bunu yapana kadarda hiç bir işleme para harcamayın, derim.
Eğer araba biraz fazla yakıyorsa debimetreden biraz kısılabilir 1-2 diş kadar. ;)
bende şöyle bir sorun vardı ve bir kaç ay oldu keşfedeli. araç yakıt pompasını ustanın dediğine göre düşük taktıkları için aşırı sirkeleme yapıyordu. neyse usta yeni pompa taktı herşey düzeldi ayarda yaptım dedi. çekiş harika herşey yolunda. tüp taktırdım egzos ayarına gideyim dedim. bu başka usta cihaza bağladılar 5,0 Co değeri çıktı. adamlar oha dedi. onu 1,8 getirdiler ama debiyi ciddi anlamda kıstılar elle hareket ettirdiğimde ciddi bir sıkılık var yayda. ama çekiş çok düştü. sonra bir gün jikle hortumunu söktüm karşılığın kapattım tabi jikle felaket hava emiyor. dedim bunda bir terslik var. araç ısınınca bunun kapalı olması ve hiç hava geçmemesi lazım dedim. ama jikleyi ayarlayan zaat ayarını açık bırakmış o ilk usta. bu nedenle 2. usta bunu göremediği için ve manifolda bilmediği bir yerden fazla hava girişi olduğundan debiyi iyice sıktı. bunu keşfettiğim günden beri aracı egzosa götürmedi muayene olacak diye. ama 30 tl gaz ile ostalama 80 -100 km hız ila tam 100 km yol yapıyordum şanzımandan önce. şimdi ne oldu bilemiyorum. AMA BENİM OLAY JİKLENİN AÇIK KALMASINDAN ve fazla hava girişinden kaynaklıydı. ama şöylede bir durum var? jikle 70 C sıcaklıkta kaldığı için tam kapatmıyor olabilir. şimdiki termostat ile ısı değerleri değiştiğinden sanıyorum tam kapatıyordur. ama dediğim gibi debinin jikle kaçağından kaynaklı ayarının ciddi olarak açılması gerekiyo :)
kesin çözüm videband ama maddiyat :)))
mart ayı sonu gibi araca bakım yapmayı planlıyorum.
radyatör temizliği bakımı,
distribütör temizliği ve bakım,
buji kablo, meksefe ve buji değişimi,
ortalıktaki kabloların toplanması
emme manifold temizliği ve bakımı
yağ filtre değişimi / 10w 60 :)
vb.. bakımları yapacağım. sizden ricam ön bilgi olması açısından
1. distribütörü parçalayıp temizleyip toplamak konusunda pratik bilgiler
2. buji ve kablo seçimi hakkında bilgiler
3. veya yapmam gereken sınırlı imkandaki bakımlar
konusunda desteğinizi rica ediyorum.
tşk ederim.
banlandım mı ne :))))
205GTi ile ilgili problem,sorularınız ve bakımlarınız konusunda kendiside bir 205 hastası olan hatta şuanda bir 205 rallycar hazırlayan Yurt MotorSport Harun usta önerimdir size.
Bostancı Oto Sanayi sitesinde doğanbey caddesinde yeri. Facebook'a Yurt MotorSport yazarsanız bilgileri çıkacaktır.
:) tşk ederim desteğiniz için.
sanırım ben kendim herşeyi halledeceğim.
sağlıcakla..