User Tag List

Sayfa 11/29 İlkİlk ... 91011121321 ... SonSon
540 sonuçtan 191 ile 209 arası

Konu: 205 GTİ Elektrik tesisatı

  1. #191
    ERkut 205 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Karbon ayarı öyle tercih edilir. Ama ölçüm cihazları bir wideband gibi anlık değer okumazlar. Ekranda okuduğu değer saniyeler önce algıladığı değerdir. Bunun için ayar yapılrıken şuna dikkat etmek gerek. Herhangi ayar vidası debimetrenin çarkı vs... değiştirildiğin de yaklaşık 1 dk kadar ekrandaki karbon değeri gözlenmeli ona göre fakir yada zengine ayar ile tekrar değiştirilmelidir.

    Şunu da belirteyim hava sıcaklığında, ani gazlamalar ve sonrasında, yada hiç bir şey yapmıyorken debimetrenin ohm verilerinin kendi kendine anlık değişim göstermesi bile fakir zengin karışımının değişmesi çok muhtemeldir.

    Jetronik te bunu ayarlamanın tam yolu yoktur. Zırt bırt değişen ayar sonrası ayarcıya gidip benzin yakıp ve ayar yapacağım diye de benzin harcamamak için. Bir wideband edinilip ayarınızı kendiniz görerek yapmanız olacaktır.

    Bu ayarın farklı şekillerde stabil hale getirmenin yöntemleri de mevcut. Onları wideband alma fikrini kabul ettikten sonra ö.m atarım
    //// PEUGEOT SPORT
    Peugeot 205 Gutmann Mi-16 & LeMans İskandinavian Market

  2. #192

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tşk ederim.

    videband şu an için pahalı geliyor. başka bir yöntem de bulamıyorum. debinin içinden volt ölçebiliyorduk sanırım. ayarları bu volt değerlerine göre yapamazmıyız?

    örnegin ; debi üzerinden

    rolantide 5,8 - 6,0 Volt
    2000 devirde 6,9 - 7,3 volt
    3000 devirde 7,4 - 7,8 volt
    4000 devirde 7,8 - 8,2 volt

    değerleri olması gerekiyormuş. ölçü aleti ile bu yapılabilir mi?

  3. #193
    ERkut 205 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Göksel78 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tşk ederim.

    videband şu an için pahalı geliyor. başka bir yöntem de bulamıyorum. debinin içinden volt ölçebiliyorduk sanırım. ayarları bu volt değerlerine göre yapamazmıyız?

    örnegin ; debi üzerinden

    rolantide 5,8 - 6,0 Volt
    2000 devirde 6,9 - 7,3 volt
    3000 devirde 7,4 - 7,8 volt
    4000 devirde 7,8 - 8,2 volt

    değerleri olması gerekiyormuş. ölçü aleti ile bu yapılabilir mi?
    Biz bu değer yakalama işi ile çok uğraştık. Zaten sıkıntı debimetrenin fabrikasyon hatalı olduğunu kendileri de kabul ettiler.

    Bu değerler değişkenlik göstermekte. Mesela aracın yüke bindiği anda ki, yoldaki eğim vs. aklınıza gelebilecek her şey, aracın dururken ki gaza basınca açılan kelebek açıları ile örtüşmüyor.

    Ve debimetre zaten sıkıntılı bir sistem olduğundan şuan ayar yaptınız, sonra köşeyi döndünüz ayar değişti vs... Bunu çözmenin tek yolu var, Wideband ve sorunsuz bir ateşleme enjeksiyon sistemi kullanmak. Ama illaki jetronik ile yola devam edilmek istenirse bir nebze jetronikte akıllandırılabilir ama bunun için anlık ne yakıt yaktığınızı görmek gerek. Bunu yapana kadarda hiç bir işleme para harcamayın, derim.

    Eğer araba biraz fazla yakıyorsa debimetreden biraz kısılabilir 1-2 diş kadar.
    //// PEUGEOT SPORT
    Peugeot 205 Gutmann Mi-16 & LeMans İskandinavian Market

  4. #194
    Satış Yasaklı EmrGti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    türkiye/İstanbul
    Mesaj
    484
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ERkut 205 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Biz bu değer yakalama işi ile çok uğraştık. Zaten sıkıntı debimetrenin fabrikasyon hatalı olduğunu kendileri de kabul ettiler.

    Bu değerler değişkenlik göstermekte. Mesela aracın yüke bindiği anda ki, yoldaki eğim vs. aklınıza gelebilecek her şey, aracın dururken ki gaza basınca açılan kelebek açıları ile örtüşmüyor.

    Ve debimetre zaten sıkıntılı bir sistem olduğundan şuan ayar yaptınız, sonra köşeyi döndünüz ayar değişti vs... Bunu çözmenin tek yolu var, Wideband ve sorunsuz bir ateşleme enjeksiyon sistemi kullanmak. Ama illaki jetronik ile yola devam edilmek istenirse bir nebze jetronikte akıllandırılabilir ama bunun için anlık ne yakıt yaktığınızı görmek gerek. Bunu yapana kadarda hiç bir işleme para harcamayın, derim.

    Eğer araba biraz fazla yakıyorsa debimetreden biraz kısılabilir 1-2 diş kadar.

    valla ben benim arabayla daha bişey yapmadım kapalı garajda duruyo ama bi kaç kere çıkıp kullanma fırsatı olmuştu acayip yakıyo benimkindede bir terslik var ...
    Emirhan Altınbay

    205 GTi

    ‎5500'den Sonra Başlayan Hayat Geç Kalınmış Bir Hayattır...

    Erkekler evde en son sözü söyleyen kişidir ve genellikle söyledikleri son söz " tamam aşkım" dır

  5. #195

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende şöyle bir sorun vardı ve bir kaç ay oldu keşfedeli. araç yakıt pompasını ustanın dediğine göre düşük taktıkları için aşırı sirkeleme yapıyordu. neyse usta yeni pompa taktı herşey düzeldi ayarda yaptım dedi. çekiş harika herşey yolunda. tüp taktırdım egzos ayarına gideyim dedim. bu başka usta cihaza bağladılar 5,0 Co değeri çıktı. adamlar oha dedi. onu 1,8 getirdiler ama debiyi ciddi anlamda kıstılar elle hareket ettirdiğimde ciddi bir sıkılık var yayda. ama çekiş çok düştü. sonra bir gün jikle hortumunu söktüm karşılığın kapattım tabi jikle felaket hava emiyor. dedim bunda bir terslik var. araç ısınınca bunun kapalı olması ve hiç hava geçmemesi lazım dedim. ama jikleyi ayarlayan zaat ayarını açık bırakmış o ilk usta. bu nedenle 2. usta bunu göremediği için ve manifolda bilmediği bir yerden fazla hava girişi olduğundan debiyi iyice sıktı. bunu keşfettiğim günden beri aracı egzosa götürmedi muayene olacak diye. ama 30 tl gaz ile ostalama 80 -100 km hız ila tam 100 km yol yapıyordum şanzımandan önce. şimdi ne oldu bilemiyorum. AMA BENİM OLAY JİKLENİN AÇIK KALMASINDAN ve fazla hava girişinden kaynaklıydı. ama şöylede bir durum var? jikle 70 C sıcaklıkta kaldığı için tam kapatmıyor olabilir. şimdiki termostat ile ısı değerleri değiştiğinden sanıyorum tam kapatıyordur. ama dediğim gibi debinin jikle kaçağından kaynaklı ayarının ciddi olarak açılması gerekiyo

  6. #196

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kesin çözüm videband ama maddiyat ))

  7. #197

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mart ayı sonu gibi araca bakım yapmayı planlıyorum.

    radyatör temizliği bakımı,
    distribütör temizliği ve bakım,
    buji kablo, meksefe ve buji değişimi,
    ortalıktaki kabloların toplanması
    emme manifold temizliği ve bakımı
    yağ filtre değişimi / 10w 60

    vb.. bakımları yapacağım. sizden ricam ön bilgi olması açısından

    1. distribütörü parçalayıp temizleyip toplamak konusunda pratik bilgiler
    2. buji ve kablo seçimi hakkında bilgiler
    3. veya yapmam gereken sınırlı imkandaki bakımlar

    konusunda desteğinizi rica ediyorum.
    tşk ederim.

  8. #198

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    banlandım mı ne )))

  9. #199
    Aranel Ciryatan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/Bostancı
    Mesaj
    1.887
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    205GTi ile ilgili problem,sorularınız ve bakımlarınız konusunda kendiside bir 205 hastası olan hatta şuanda bir 205 rallycar hazırlayan Yurt MotorSport Harun usta önerimdir size.

    Bostancı Oto Sanayi sitesinde doğanbey caddesinde yeri. Facebook'a Yurt MotorSport yazarsanız bilgileri çıkacaktır.
    SimRacersTR.Net
    Türk Simülasyon Pilotlarının Buluşma Noktası

  10. #200

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tşk ederim desteğiniz için.

    sanırım ben kendim herşeyi halledeceğim.

    sağlıcakla..

  11. #201
    Satış Yasaklı EmrGti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    türkiye/İstanbul
    Mesaj
    484
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eeee ne oldu ne bitti GTi daki son durum ne
    Emirhan Altınbay

    205 GTi

    ‎5500'den Sonra Başlayan Hayat Geç Kalınmış Bir Hayattır...

    Erkekler evde en son sözü söyleyen kişidir ve genellikle söyledikleri son söz " tamam aşkım" dır

  12. #202
    ERkut 205 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Göksel78 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mart ayı sonu gibi araca bakım yapmayı planlıyorum.

    radyatör temizliği bakımı,
    distribütör temizliği ve bakım,
    buji kablo, meksefe ve buji değişimi,
    ortalıktaki kabloların toplanması
    emme manifold temizliği ve bakımı
    yağ filtre değişimi / 10w 60

    vb.. bakımları yapacağım. sizden ricam ön bilgi olması açısından

    1. distribütörü parçalayıp temizleyip toplamak konusunda pratik bilgiler
    2. buji ve kablo seçimi hakkında bilgiler
    3. veya yapmam gereken sınırlı imkandaki bakımlar

    konusunda desteğinizi rica ediyorum.
    tşk ederim.
    Distribütör sökülüp takılabilir. temizliği de ancak içindeki iletkenlerin uçları hafif bir zımpara yöntemi ile temizlenip takılabilir. Oksit vs... varsa. Onun dışında, plastği çok eski ise( sıcak, soğuk plastikte çatlamalar olmuş olabilir. ) çok pahalı bir parça değil tevzi makarası ile değiştirilebilir.

    Orjinal kablo ve bujiniz işinizi görecektir. Kablo zaten parçacılarda mevcut.
    Orjinal buji kodu ise; Champion C7YCC 0,7 and 0,8 takıp kullanabilirsin. Bosch NGK iki dört tırnak ta kullanılabilir. Çok buji seçmez araçlar.
    Orjinal buji kablosu fiyatına bakıp tamamen görsellik amaçlı çok pahalıya kaçmıyor ise ebaydan silikon buji kablosu getirtebilirsin.

    Önümüz yaz. Kışın ağrıza çıkarırsa çok zorlanıp can skıacak konulardan, cam kaldırma motorları, kilitler, silecek motorları, şarz dinamosu, marş motoru, radyatör kaçak var ise kışa girilmeden yazın halledilmesi gereken işler. Bir çoğunu kendiniz yapabilir mekanik parçaların içleri temizlenip yağlanılıp bakımı yapılabilir.

    Kolay Gelsin.
    //// PEUGEOT SPORT
    Peugeot 205 Gutmann Mi-16 & LeMans İskandinavian Market

  13. #203

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tşk ederim. bende yanlız kaldığımı hissetmeye başlamıştım.
    bu bakımları yaza girerken zevkle yapacağım

    ayrıca yeni debriyaj balatası takılmasına rağmen kalkıştaki titreme bir türlü geçmedi. yeni balata volan taşlandı. biliyorsunuz motor ayağı kopuktu onada bir çözüm bulundu ama eskiden beri devam eden bu arıza halen düzelmiş değil. araç 1. vitesten kalkarken resmen titriyor. bazen 2 dede yapıyor. ama kavrama esnasında sonrasında birşey yok.

    cuma günü tekrar bakılacak araca acaba pirizdirek mi yamuldu veya şanzumanı gönyesine mi getiremiyorlar anlamadım.

    başınızdan böyle bir olay geçtimi hiç ? tşk ederim.

  14. #204

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ..yine bu titreme ile alakalı birşey danışacağım. distribütörden yağ kaçağı olmuştu halen oluyormu emin değilim. tamda şanzımanın üstünde kalıyor. acaba distiribütörden veya şanzıman keçesinden kaçan yağ balatayı yağlıyorsa kalkışta titreme yaparmı. mesela araç ısınınca titreme olmuyordu.

    görüşlerinizi rica ederim.

  15. #205

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    afedersiniz bu arada

    deyatlı elektrik tesisatını görteren bir döküman varmıdır. ***** motorda sağı solu sökünce kaplolarıda toplamak ve yenilemek istiyorum.

  16. #206
    clioGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    ist
    Mesaj
    4.067
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    seni unutmayacağız...


    www.hilmisenlen.com

  17. #207

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu bende var tşk ederim. ama pek anlamadım açıkçası mesela fan müşürü fan vb.. şemalarda göremedim. takibi zor oluyor. daha pratik anlaşılır birşey lazım. ama sanırım oda yoktur

  18. #208
    Satış Yasaklı EmrGti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    türkiye/İstanbul
    Mesaj
    484
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla bendede var ama size nasıl bir şema lazım bendede var bi kaç tane şema
    Emirhan Altınbay

    205 GTi

    ‎5500'den Sonra Başlayan Hayat Geç Kalınmış Bir Hayattır...

    Erkekler evde en son sözü söyleyen kişidir ve genellikle söyledikleri son söz " tamam aşkım" dır

  19. #209
    Satış Yasaklı EmrGti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    türkiye/İstanbul
    Mesaj
    484
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biraz içimiz ısınsın bu kış gününde...









    bu araba netten alınan bi foto ama arka basıklığına bayılıyorum...

    Emirhan Altınbay

    205 GTi

    ‎5500'den Sonra Başlayan Hayat Geç Kalınmış Bir Hayattır...

    Erkekler evde en son sözü söyleyen kişidir ve genellikle söyledikleri son söz " tamam aşkım" dır

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •