Selam, eski tip maf sensörlerinde ayar mevzusu oluyormuş aramızda nasıl yapıldığına dair bilen varmı ?
Bildiğim kadarıyla M42 motorlarda da bu maflardan kullanılmış aramızda bir sürü bmw ci var.Siyah kapağın altında bir çeşit potansiyometre var bu potans doğrudan hava geçişini açıp kapatan bir tür klape ye ve ayrıca bir de yay a bağlı.Motor kapalı konumdayken yay potansı en sona itiyor ve 0 değer gösteriyor.Motor çalıştırıldığında vakum oluşunca klapeyi çekiyor potans yayı yeniyor ve açılmaya değer göstermeye başlıyor.
Potansın bağlı olduğu yayın ayarı var vidasını gevşetip yayı kurabiliyorsunuz yada gevşetebiliyorsunuz.Sıkılaştırınca daha yüksek vakumda hareket etmeye/açılmaya başlıyor.Atıyorum potans 3000 devirde 100 ohm gösteriyorsa yayını kurunca aynı devirde 50 ohm gösteriyor ama neye göre ayar yapılıyor olması gereken değer nedir vs. bu konuda yardıma ihtiyacım var.