User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Eski tip maf sensörü

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Eski tip maf sensörü

    Selam, eski tip maf sensörlerinde ayar mevzusu oluyormuş aramızda nasıl yapıldığına dair bilen varmı ?



    Bildiğim kadarıyla M42 motorlarda da bu maflardan kullanılmış aramızda bir sürü bmw ci var.Siyah kapağın altında bir çeşit potansiyometre var bu potans doğrudan hava geçişini açıp kapatan bir tür klape ye ve ayrıca bir de yay a bağlı.Motor kapalı konumdayken yay potansı en sona itiyor ve 0 değer gösteriyor.Motor çalıştırıldığında vakum oluşunca klapeyi çekiyor potans yayı yeniyor ve açılmaya değer göstermeye başlıyor.

    Potansın bağlı olduğu yayın ayarı var vidasını gevşetip yayı kurabiliyorsunuz yada gevşetebiliyorsunuz.Sıkılaştırınca daha yüksek vakumda hareket etmeye/açılmaya başlıyor.Atıyorum potans 3000 devirde 100 ohm gösteriyorsa yayını kurunca aynı devirde 50 ohm gösteriyor ama neye göre ayar yapılıyor olması gereken değer nedir vs. bu konuda yardıma ihtiyacım var.

    BORKED
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Video'da yay ile oynamayın, Bosch'un yaptığı lazer kalibrasyonun içine edersiniz diyor. Video'da yaptığı kolun rezistor strip üzerine düştüğü yeri değiştirmek. Rezistör strip üzerinde gide gele çizmiş, yol yapmış. Biraz yukarı ya da aşağı hareket ettirerek rezistör üzerinde temiz bir yoldan gitmesini sağlıyabiliyorsunuz diyor kısaca.

  3. #3
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni bir araç aldım fakat alt devirlerinden hiç memnun değilim felaket bir isteksizlik tutukluk var devrini alınca bir problem yok.Aracı aldığım kişi söylemişti maf ını ayarlattım vs diyordu daha önce mafıyla oynanmış yani.Kontrol etmediğim yer/sensör kalmadı katalizör leri bile söktürdüm doludur belki diye ama tertemiz çıktılar son olarak maf geldi aklıma.

    Birde ben elden geçireyim yada en azından kontrolünü yapayım istiyorum.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  4. #4
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güncel arkadaşlar
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #5
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    akış metre
    air flow meter
    Vane Airflow Meter

    belalı eski tip sensör
    mekanik zemberekli bir yapısı var ve bu fabrikada ayarlanmıştır
    herkes hemen o ayarı kaçırmak için yarışır nedense

    aynı zamanda bir hava sıcaklık sensörüde vardır içinde (çoğunda)
    birde bazılarında karbon ayar yeri vardır. (minik çok turlu pot)

    zemberek gaz vererek boşta kulakla falan ayarlanmaz
    wideband afr lazım bence onu düzgün ayarlamak için

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benimkinin içinde çok turlu pot yok öyle sanıyorum ki sıcaklık sensörüde yok.Peki bu işe sen ne diyorsun abi alt devirler sıkıntılı sanki arkadan biri asılıyor gibi bir durum var ta ki devrini alana kadar.Tüm sensörleri kontrol ettim ölçerek kontrol edebildiklerimi ölçerek yaptım bir problem görünmüyor cihaza bağlayınca arıza kaydı da göstermiyor.

    Bu sensör sanırım doğrudan hava yakıt karışımını etkiliyor zemberek yayı fazla sıkılmış/kurulmuşsa motorun hem verimsiz hemde zengin çalışmasına sebep olmazmı ? Atıyorum motorun 2000 devirdeki vakumu klapeyi 20 derece açması gerekiyorsa sıkı olursa 10 derece açmış olacak buda motorun hem rahat nefes almasının önüne geçecek hemde zenginde çalıştıracak diye tahmin yürütüyorum seninde fikrini almak isterim.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #7
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben fikrimi yazdım
    ayarlamak istiyorsan wideband afr lazım bence
    + avansıda kontrol etmek lazım tabi

  8. #8
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Genelde bu sıkıntı için mıncıklanmamıs akısmetre almak Opel sahiplerinin tercihi oluyor
    bbm pin :2B244451

  9. #9

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bostancı sanayide demir oto ,soner usta var,alfin servise paralel caddede.o ayar yapıyor,egzoz emisyon değerlerine göre.en son 20 tl alıyordu.buji,bobin ölçümüde yapıyor.ben motor yaptırdıktan sonra geçen ay ayar yaptırdım.bunlarda benim gördüğüm 2 tip var,benim 75 deki vectra a kaslarla aynı,dıştan bir vida yoluyla potansiyometrde ayarı yapılıyor,birde yay gerginliği falan ayarlanan tip var ama soner usta yala oynanmamak gerektiğini söylemişti vidalı tipte.içindeki siyah şerit üzerinde çok çizik oluştuysa buda okuma hatalarına sebep oluyor.onun içinde benim önceki debimetreme o şeritin montajlandığı vidalarla oynayarak takip ettiği yolu değişmişti,randıman alamadım daha sonra pek.bostancıda bi arkadaşımız bulgardan 164 çıkması getirdi,onu taktım kullanıyorum.haa bu arada ,geçtiğimiz sene eskiden randıman alamayınca opelcilerden china maf aldım bir tane,gebzeden boluya kadar dayandı,öndeki flapın açılıp kapanma gerginliğnni sağlayan yay mefta oldu.çin malına bulaşma derim,adam olmıycak gibiyse çıkma temiz araştır.çin malı 130 tl gibi,çıkmada satanın insafına kalmış,400 tl isteyen olmuştu benden,150 tl ye aldım.arba nedir,seri nosunu yazarsan bunlar çoğu dönem modellerinde ortak parça gibi.
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  10. #10

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    75 in atolye kılavuzunda bunun ayarıyla ilgili detaylar yazıyordu,falanca devirde emisyon değeri xxx olmalı gibi.
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  11. #11

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    altta attım dökümanı
    [/URL]
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  12. #12

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    buda bemim maf,0280202202 kodu
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  13. #13
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler bu bostancıdaki soner ustanın daha detaylı adresi var mı ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  14. #14

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanayiye üstten giriş yapınca sağda iş bankası var,bankanın direk karşısından sanayiye girin,alfin alfa servis var sağda,tekrar sağ,50 mtre gibi solda.sabah gitmeyin yalnız,biraz ehlikeyf adamdır,12 gibi gelir diyolar genelde
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •