User Tag List

Sayfa 5/9 İlkİlk ... 34567 ... SonSon
155 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: CASTROL EDGE yardım

  1. #77

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rakamlar viskozite ile alakalıdır. yani akışkanlığa karşı direnç. bu rakam ne kadar büyükse akışkanlık azdır yani direnç fazladır. yani yağ kalındır...

  2. #78
    imhotep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tesekkurler..

    ben bu yağı ilk defa kullanıyorum henuz 300 km oldu. bakalım eksilme filan olucakmı.
    Fedakarlık yoksa zaferde yoktur.

  3. #79
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İnsan ısınınca incelmesi gerekiyor diye düşünüyor ama bu doğada hazır bulunan bir meteryal değil.Labratuarlarda hazırlanan yağlar bunlar.
    Önceleri sadece mineral yağlar vardı,bunlar toprağın altından çıkarılıp içine katkı maddeleri konulur ve 40 numara ,20 numara diye piyasaya sürülürdü.Kışın ince , yazın kalın yağ kullanılırdı.Tek çalışma sıcaklığında olur , kısa bakım aralığı gerektirirdi.
    Şimdi ki yağ teknolojisi çok gelişti.Sentetik yağlar labratuarda üretiliyor.Artık 4 mevsim kullanılabilen yarı sentetik ve sentetik yağlar var.Bunların visikoziteleri çift rakamlı oluyor.Yani soğuk sırasında motorun en uç noktasına nufus ederek ilk çalışmadaki aşınmayı giderdiği gibi aynı zamanda da motor ısınınca iç basınca dayanarak aşınmayı azaltmak için kalınlaşıyor.
    Sentetik ve mineral yağlar arasındaki farkı da şöyle gösterebilirim.Sentetik yağda moleküllerin boyutları aynıyken mineral yağlarda molekül boyutları farklılık gösterir.Sürtünme de bu yüzden büyük farklılıklar gösterir.


  4. #80
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KMR2-GT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yağ ısındıkça seyrelır dıe bılıordum yanlış mı?
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    doğru Kamer...

    Burda tam tersini iddia etmişsin abi ama.Bende diyorum ki seyrelmez kalınlaşır.Aynı şeyimi söylüyoruz , yoksa farklı mı anlamadım ?

  5. #81

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Viscosity_index_improver

    The viscosity of liquids decreases as temperature increases. söylediklerimde yanlış yok...

  6. #82
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konudan farklı ama , serviste arabaya castrol edge koydular , 25.000.-km sonra değişecek dediler...tam sentetikmiş.. şimdi yol bilgisayarı da kullanım şeklime göre hesap yapıyo , geri sayıyo 25binden...
    oha dedim... zaten pahalı , bi de bu yağ işi o kadar km beklenir mi? ben hiç tam sentetik kullanmamıştım daha önce ve 5.000 e yakın değiştiriyordum...
    olabilir mi böyle birşey?
    Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr

  7. #83
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi sen bir yerde incelir bir yerde kalınlaşır demişsin.Neyse.

  8. #84

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hiçbir yerde öyle bişey dediğimi hatırlamıyorum... sıcaklıkla incelir...

  9. #85
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu rakam ne kadar büyükse akışkanlık azdır yani direnç fazladır. yani yağ kalındır...
    O rakamın büyümesi için ısınması gerekir , yani yağ ısındıkça kalınlaşır abi.İnan bana

  10. #86
    GKS TypeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    915
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında yüksek sıcaklıklarda yağ kalınlaşıyosa sürtünme daha fazla olmazmı aslında incelmesi daha iyi gibi geliyor.
    mkV GTI

  11. #87

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    The viscosity of liquids decreases as temperature increases.

  12. #88
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ekledıgım yazıda hepsı acıklanmıs , tartısılcak bısey kalmamıs bence

  13. #89
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Sıvılarda ısı arttıkça akışkanlık artar, yani bir deyimle incelir.


    Orda denmek istenen bu yağ soğukta 0 derece özellikli bir yağ gibi davranır, ama 90 küsür dereceye geldiği zaman 40 lık bir yağ gibi davranmaya başlar denmektedir. Yani iki vizkoziteninde güçlü yanlarını almıştır anlamına gelir.

    Acaip bir kelime oyunu var, mechanix sanırım onu demeye alışıyor.

    Sallıyorum 0 derece yağ -5 derecede 10 birim akışkan , 90 derecede 100 birim akışkan, çok ince koruma özelliği yok.

    50 derece yağ -5 derecede 1 birim akışkan araba çalışmıyor ama 90 derecede 40 birim akışkan.

    E bu adamlar öyle bir formül yapmış ki bu namussuz , şeytanın son icadı yağ (0-40) ; -5 derece soğukta 10 birim 90 derecede sıcakta 40 birim akışkan....
    Built to fall....

  14. #90

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yağın özelliği ne olursa olsun sıcaklık arttıkça incelir.. ama 10/60 yağın 150 derecedeki inceliği ile 10/40 yağın aynı sıcaklıktaki inceliği aynı değildir. 10/60 yağ yüksek sıcaklıklara daha dayanıklı olur ama kendi içinde değerlendirdiğimizde; 100 derecedeki haline göre, 0 derecede daha kalındır ..

  15. #91
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 8.000rpm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konudan farklı ama , serviste arabaya castrol edge koydular , 25.000.-km sonra değişecek dediler...tam sentetikmiş.. şimdi yol bilgisayarı da kullanım şeklime göre hesap yapıyo , geri sayıyo 25binden...
    oha dedim... zaten pahalı , bi de bu yağ işi o kadar km beklenir mi? ben hiç tam sentetik kullanmamıştım daha önce ve 5.000 e yakın değiştiriyordum...
    olabilir mi böyle birşey?
    ben kaynamışım arada
    Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr

  16. #92
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 8.000rpm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konudan farklı ama , serviste arabaya castrol edge koydular , 25.000.-km sonra değişecek dediler...tam sentetikmiş.. şimdi yol bilgisayarı da kullanım şeklime göre hesap yapıyo , geri sayıyo 25binden...
    oha dedim... zaten pahalı , bi de bu yağ işi o kadar km beklenir mi? ben hiç tam sentetik kullanmamıştım daha önce ve 5.000 e yakın değiştiriyordum...
    olabilir mi böyle birşey?
    5'bine yakın değiştirmeye devam et servisi dinleme bu konuda,
    Ne kadar ödedin pahalı derken ?
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  17. #93
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    viskozite bir maddenin akmaya karşı olan direnci olarak öğretildi bize.

    sıcaklık arttkça sıvıların viskozitesi düşer bunda hemfikiriz

    ama konuştuğumuz multigrade motor yağı, bu özel bence istisnası var

    ve bununda ısındıkça kalınlaştığını biliyorum yıllardır ısrar etmemekle beraberde öyle düşünmeye devam edeceğim

  18. #94
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Isındıkça kalınlaşmıyor aksine kalın bir yağın karakteristiğini gösteriyor, yazdım oraya hain ahmet neden okumuyorsun Daha inceliyor ama 0 derece değil sanki 40 derece yağ gibi inceliyor.
    Built to fall....

  19. #95
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sıvılarda ısı arttıkça akışkanlık artar, yani bir deyimle incelir.


    Orda denmek istenen bu yağ soğukta 0 derece özellikli bir yağ gibi davranır, ama 90 küsür dereceye geldiği zaman 40 lık bir yağ gibi davranmaya başlar denmektedir. Yani iki vizkoziteninde güçlü yanlarını almıştır anlamına gelir.

    Acaip bir kelime oyunu var, mechanix sanırım onu demeye alışıyor.

    Sallıyorum 0 derece yağ -5 derecede 10 birim akışkan , 90 derecede 100 birim akışkan, çok ince koruma özelliği yok.

    50 derece yağ -5 derecede 1 birim akışkan araba çalışmıyor ama 90 derecede 40 birim akışkan.

    E bu adamlar öyle bir formül yapmış ki bu namussuz , şeytanın son icadı yağ (0-40) ; -5 derece soğukta 10 birim 90 derecede sıcakta 40 birim akışkan....

    Butun mesajları,baska makaleleri tekrar okudum olayın dogrusu budur.Mustafa'nın dediginede katıldım şimdi. burda sadece kafa karıştıran polimerler dikkatli sıkılmadan bütün makaleleri okuyun anlayacaksınız.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •