CASTROL EDGE yardım

Thread: CASTROL EDGE yardım

  1. SONE-R said:
    rakamlar viskozite ile alakalıdır. yani akışkanlığa karşı direnç. bu rakam ne kadar büyükse akışkanlık azdır yani direnç fazladır. yani yağ kalındır...
     
  2. imhotep's Avatar

    imhotep said:
    tesekkurler..

    ben bu yağı ilk defa kullanıyorum henuz 300 km oldu. bakalım eksilme filan olucakmı.
    Fedakarlık yoksa zaferde yoktur.
     
  3. Mechanix's Avatar

    Mechanix said:
    İnsan ısınınca incelmesi gerekiyor diye düşünüyor ama bu doğada hazır bulunan bir meteryal değil.Labratuarlarda hazırlanan yağlar bunlar.
    Önceleri sadece mineral yağlar vardı,bunlar toprağın altından çıkarılıp içine katkı maddeleri konulur ve 40 numara ,20 numara diye piyasaya sürülürdü.Kışın ince , yazın kalın yağ kullanılırdı.Tek çalışma sıcaklığında olur , kısa bakım aralığı gerektirirdi.
    Şimdi ki yağ teknolojisi çok gelişti.Sentetik yağlar labratuarda üretiliyor.Artık 4 mevsim kullanılabilen yarı sentetik ve sentetik yağlar var.Bunların visikoziteleri çift rakamlı oluyor.Yani soğuk sırasında motorun en uç noktasına nufus ederek ilk çalışmadaki aşınmayı giderdiği gibi aynı zamanda da motor ısınınca iç basınca dayanarak aşınmayı azaltmak için kalınlaşıyor.
    Sentetik ve mineral yağlar arasındaki farkı da şöyle gösterebilirim.Sentetik yağda moleküllerin boyutları aynıyken mineral yağlarda molekül boyutları farklılık gösterir.Sürtünme de bu yüzden büyük farklılıklar gösterir.

     
  4. Mechanix's Avatar

    Mechanix said:
    Quote Originally Posted by KMR2-GT View Post
    yağ ısındıkça seyrelır dıe bılıordum yanlış mı?
    Quote Originally Posted by SONE-R View Post
    doğru Kamer...

    Burda tam tersini iddia etmişsin abi ama.Bende diyorum ki seyrelmez kalınlaşır.Aynı şeyimi söylüyoruz , yoksa farklı mı anlamadım ?
     
  5. SONE-R said:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Viscosity_index_improver

    The viscosity of liquids decreases as temperature increases. söylediklerimde yanlış yok...
     
  6. 8.000rpm's Avatar

    8.000rpm said:
    konudan farklı ama , serviste arabaya castrol edge koydular , 25.000.-km sonra değişecek dediler...tam sentetikmiş.. şimdi yol bilgisayarı da kullanım şeklime göre hesap yapıyo , geri sayıyo 25binden...
    oha dedim... zaten pahalı , bi de bu yağ işi o kadar km beklenir mi? ben hiç tam sentetik kullanmamıştım daha önce ve 5.000 e yakın değiştiriyordum...
    olabilir mi böyle birşey?
    Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr
     
  7. Mechanix's Avatar

    Mechanix said:
    Abi sen bir yerde incelir bir yerde kalınlaşır demişsin.Neyse.
     
  8. SONE-R said:
    hiçbir yerde öyle bişey dediğimi hatırlamıyorum... sıcaklıkla incelir...
     
  9. Mechanix's Avatar

    Mechanix said:
    Quote Originally Posted by SONE-R View Post
    bu rakam ne kadar büyükse akışkanlık azdır yani direnç fazladır. yani yağ kalındır...
    O rakamın büyümesi için ısınması gerekir , yani yağ ısındıkça kalınlaşır abi.İnan bana
     
  10. GKS TypeR's Avatar

    GKS TypeR said:
    aslında yüksek sıcaklıklarda yağ kalınlaşıyosa sürtünme daha fazla olmazmı aslında incelmesi daha iyi gibi geliyor.
    mkV GTI
     
  11. SONE-R said:
    The viscosity of liquids decreases as temperature increases.
     
  12. iynn-RS's Avatar

    iynn-RS said:
    ekledıgım yazıda hepsı acıklanmıs , tartısılcak bısey kalmamıs bence
     
  13. Ranthor's Avatar

    Ranthor said:
    Sıvılarda ısı arttıkça akışkanlık artar, yani bir deyimle incelir.


    Orda denmek istenen bu yağ soğukta 0 derece özellikli bir yağ gibi davranır, ama 90 küsür dereceye geldiği zaman 40 lık bir yağ gibi davranmaya başlar denmektedir. Yani iki vizkoziteninde güçlü yanlarını almıştır anlamına gelir.

    Acaip bir kelime oyunu var, mechanix sanırım onu demeye alışıyor.

    Sallıyorum 0 derece yağ -5 derecede 10 birim akışkan , 90 derecede 100 birim akışkan, çok ince koruma özelliği yok.

    50 derece yağ -5 derecede 1 birim akışkan araba çalışmıyor ama 90 derecede 40 birim akışkan.

    E bu adamlar öyle bir formül yapmış ki bu namussuz , şeytanın son icadı yağ (0-40) ; -5 derece soğukta 10 birim 90 derecede sıcakta 40 birim akışkan....
    Built to fall....
     
  14. SONE-R said:
    yağın özelliği ne olursa olsun sıcaklık arttıkça incelir.. ama 10/60 yağın 150 derecedeki inceliği ile 10/40 yağın aynı sıcaklıktaki inceliği aynı değildir. 10/60 yağ yüksek sıcaklıklara daha dayanıklı olur ama kendi içinde değerlendirdiğimizde; 100 derecedeki haline göre, 0 derecede daha kalındır ..
     
  15. 8.000rpm's Avatar

    8.000rpm said:
    Quote Originally Posted by 8.000rpm View Post
    konudan farklı ama , serviste arabaya castrol edge koydular , 25.000.-km sonra değişecek dediler...tam sentetikmiş.. şimdi yol bilgisayarı da kullanım şeklime göre hesap yapıyo , geri sayıyo 25binden...
    oha dedim... zaten pahalı , bi de bu yağ işi o kadar km beklenir mi? ben hiç tam sentetik kullanmamıştım daha önce ve 5.000 e yakın değiştiriyordum...
    olabilir mi böyle birşey?
    ben kaynamışım arada
    Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr
     
  16. cem's Avatar

    cem said:
    Quote Originally Posted by 8.000rpm View Post
    konudan farklı ama , serviste arabaya castrol edge koydular , 25.000.-km sonra değişecek dediler...tam sentetikmiş.. şimdi yol bilgisayarı da kullanım şeklime göre hesap yapıyo , geri sayıyo 25binden...
    oha dedim... zaten pahalı , bi de bu yağ işi o kadar km beklenir mi? ben hiç tam sentetik kullanmamıştım daha önce ve 5.000 e yakın değiştiriyordum...
    olabilir mi böyle birşey?
    5'bine yakın değiştirmeye devam et servisi dinleme bu konuda,
    Ne kadar ödedin pahalı derken ?
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "
     
  17. AhmetH's Avatar

    AhmetH said:
    viskozite bir maddenin akmaya karşı olan direnci olarak öğretildi bize.

    sıcaklık arttkça sıvıların viskozitesi düşer bunda hemfikiriz

    ama konuştuğumuz multigrade motor yağı, bu özel bence istisnası var

    ve bununda ısındıkça kalınlaştığını biliyorum yıllardır ısrar etmemekle beraberde öyle düşünmeye devam edeceğim
     
  18. Ranthor's Avatar

    Ranthor said:
    Isındıkça kalınlaşmıyor aksine kalın bir yağın karakteristiğini gösteriyor, yazdım oraya hain ahmet neden okumuyorsun Daha inceliyor ama 0 derece değil sanki 40 derece yağ gibi inceliyor.
    Built to fall....
     
  19. cem's Avatar

    cem said:
    Quote Originally Posted by ranthor View Post
    Sıvılarda ısı arttıkça akışkanlık artar, yani bir deyimle incelir.


    Orda denmek istenen bu yağ soğukta 0 derece özellikli bir yağ gibi davranır, ama 90 küsür dereceye geldiği zaman 40 lık bir yağ gibi davranmaya başlar denmektedir. Yani iki vizkoziteninde güçlü yanlarını almıştır anlamına gelir.

    Acaip bir kelime oyunu var, mechanix sanırım onu demeye alışıyor.

    Sallıyorum 0 derece yağ -5 derecede 10 birim akışkan , 90 derecede 100 birim akışkan, çok ince koruma özelliği yok.

    50 derece yağ -5 derecede 1 birim akışkan araba çalışmıyor ama 90 derecede 40 birim akışkan.

    E bu adamlar öyle bir formül yapmış ki bu namussuz , şeytanın son icadı yağ (0-40) ; -5 derece soğukta 10 birim 90 derecede sıcakta 40 birim akışkan....

    Butun mesajları,baska makaleleri tekrar okudum olayın dogrusu budur.Mustafa'nın dediginede katıldım şimdi. burda sadece kafa karıştıran polimerler dikkatli sıkılmadan bütün makaleleri okuyun anlayacaksınız.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "