k-jet makinaların düzgün ayarları ile fazla oynamamak lazım...
Sorun sensör değilse bu makinalardan sistemlerden iyi anlayan yada tecrübeli birine ihtiyacın var. Günümüz EFi larına pek benzemezler birçok işi mekanik yaparlar, Bir yerden oynayacağın 2 vida bütün ayarı yerlebir eder. Dikkat etmelisin.
Senin aracın şu anda motorun soğuk olduğunu ya algılayamıyor
yada algılayıpişlem yapamıyor.
Rölantindeki saçmalama ise ya bunlarla alakalı yada başka birşey ile.
Sensörden başlamalısın.
Kolay gelsin.
rolanti valfini iki farklı valf takarak ve bir kaç farklı ayarda denedik.. sonucta hiçbir değişiklik olmuyor, etkilemiyor yani, biraz yükseliyor normale göre, yine stop ediyor yada iyice dipte kalıp yine stop ediyor.
Bu sensör işini halledeceğim öncelikle o zaman.. umarım sensörden kaynaklı bir sorundur sadece..
diyelim sensör sağlam çıktı? devamı ne olabilir sizce?
İstanbulda bu sistemden kim iyi anlar bilemiyorum, göstermelisin.
Buradan yanıltmak istemem, ama soğuk motorda bir türlü toparlanamam sorunu cikle vb bir sistemin çalışmıyor.
Isınınca gazı bıraktığında rölantinin çok düşmesi K-Jet sistemle alakalı olabilir.
Belki ikiside aynı sorunun yansımalarıdır.
Kapak contan falan sağlam sanırım hiç değilse su eksiltmiyor.
Onada bir bak. Benzer birşey e30 da yaşamıştım, böyle stop edecek gibi sersem çalışıyor arada hızlanırken gazda kesiklik yapıyordu, kapak contası gitmişti.
Yıllarca antifrizsin çalışmış makinaya antifrizi basınca, bütün kanalları açmıştım![]()
Çok teşekkür ederim ilginiz için, bütün arkadaşlara çok teşekkürler tabi..
su eksiltme yağ eksiltme gibi bir sıkıntı yok, yine elektriksel bir sıkıntı gibi sanki.. sensördür v.s. dir.. önce şu sensörü göstereceğim, o sırada enjektör sisteminede baktırmak gerek tabi.. gelişmelerden haberdar ederim artık![]()
potansıyometreyede bakmanızı onerırım benım arabamda 92 model eskı teknolojı rolantı duzeyını potansıyometre uzerınden ayarlıyoruz.
Polo gti 2.43.85 best
Octavia vRS 2.38.40 best
Polo gti 56.8 best ''korfez''
Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
Bulut Elektrik
Bahsettiğiniz mekanik enjeksiyon sistemi 205 gti lerde de kullanılmakta..Genelde her 205 ci yaşar bu tip sorunlar...Isı müşürünüz CTS müşürü arkadaşlarında dediği gibi ohm ölçümünü bir elektronikçiye yaptırabilirsiniz...Yeniside zaten ucuz bir parça eğer aynı üstündeki koddan bulamazsanız ona yakın ohm değerlerini veren jetronik sistem kullanan o yılki bütün otomobillerden birini uydurabilirsiniz...
Anlattığınıza göre tekleme bozuk çalışma ekstra bir yerden hava alma ihtimalinin olmadığını düşünerek sorun büyük ihtimal rölanti valfi yada jikle çeşitli isimler ile söyleniyor...
Bu silindir kapağına bağlı yada silinidir kapak suyunun geçtiği bir yere dışardan bağlıdır.Alt yüzeyi ısı ve soğuk algıalyıp içerdeki hava geçişini mekanik olarakda kapatır ama bu işlemi geç yapar...(Motor belirli sıcaklığa geldiğinde soketten gelen akım durur ve bu yüzeyden aldığı sıcaklık ile içerdeki valf tamamen kapalı konuma geçer taki motor suyu soğumaya başlayana kadar)Birde buna yardımcı olarak gördüğünüz gibi bir soket vardır buda içeri düşük volt değerlerinde akım yollar ve içerdeki hava deliğinin motor ısısı arttıkça rölantiniz yükseleceği için yavaş yavaş kapatılmasını sağlar... Direk 12 volt verir iseniz bu valf 2-3 dakika içerisinde tamamen kapanır buda yeterli bir süre değildir zaten
Şimdi sizin dediğiniz sorunun 2 sebebi olabilir diye düşünüyorum.Birincisi rölanti valfinin üzerinde bir ayar somunu vardır hiç ellenmemiş olanlarda ayar vidasının üstünde bir boya vardır ve iç valfin açıklığı orjinal değerdedir...Bunun ayarı ile oynanıp iç açıklığı arttırıldığı zaman motor soğukken ayak gaza basılmadan rölantinin belirli seviyelerde durması sağlanabilir isterseniz soğukken rölantiniz 2000-3000 devirlere bile getirebilirsiniz... Çünkü bu malzeme çok soğuk ülkelerdeki kış hava şartlarında işlev görebilmesi açısından geniş yelpazeli bir malzeme...
2. sebebi ise muhtemel bu durum, birden bire oldu ise.Valf mekanik olduğundan ve bulunduğu yerde motordan gelen ters bir yağ vermesi pislenmesi sonucuda valf sıkışabiliyor...Yani ya tamamen kapalı kalabiliyor soğuduğunda açılmıyor...Yada eskiden olduğu açıklık mesafesi kadar açılamıyor sıkışmış oluyor...
Bence valfi tekrar söküp bir balata spreyi gibi birşey ile içini iyice temizleyip bir bakın derim,Balata spreyini yeteri kadar püskürtüp temizliği yaparken bir tornavida yardımı ilede içerdeki valfe müdahale edip el yordamı ile hareket ettirin sıklık ile. Sonrada düşük yada 12v yada düşük bir volt vererek bekleyin ve valfin açılıp kapanma aralığını gözlemleyin ve nekadar sürede gerçekleştiğini...Bunu CTS ısı müşürünü değiştirdikden sonra denerseniz daha sağlıklı bir sonuç almış olursunuz...Başka bir ihtimal gözükmüyor gibi...
Bu dediklerimizin hepsi normal çalışıyor olsa ve jigleden geçen emme manifolduna giren hava hortumlarında yırtık vs... zaten olsa araç dediğiniz gibi bozuk çalışır emisyon sapıtır gidişi bi anormalleşir ve rölantiniz 900-1000 seviyelerine geldiğinde de normalin dışında bir dalgalanma olur böyle bir sorunumuz yok ise zaten diğer bu saydığımız yerlerde gibi sorun...
Kolay Gelsin.
//// PEUGEOT SPORT
Peugeot 205 Gutmann Mi-16 & LeMans İskandinavian Market
benim rolanti valfimin bu fotograftakiyle alakası yok..orjinalinden hariç bir tane sıfır bir tane cıkma olmak üzere iki tane rolanti valfiylede denedik durumu, rolanti valfi değişikliği ve ayarlarında yapılan değişikliklerinde sorun hep aynı kalıyor, yine ayagımızı gazdan cekince stop ediyor..
Bu arada araçta lpg yok, aslada olmayacak
edit : fotograftakiyle alakası yok dedim ama yanlıs anlasılmasın, calısma sistemini anlatmak adına yazmışsınız tabi, ben sadece durumu belirtmek istedim
mekanik ördek denen bir parça var, havanın flowuna bağlı olarak yukarı aşagı hareket ederek yakıt kontrol düzeneğini harekete geçirip silindirlere giden yakıt miktarını ayarlıyor. senin sorunun o arkadaşım bende kullandım bu makinadan, çok güzel ama çok yakıyor![]()
Çok bilmiyecen, Bir bilenede sormuyacan, bileni bulmuşken yaptıracan
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)