User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
75 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: gazdan ayağı çekince stop eden araç

  1. #20
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    K-jetronic değil mi? Bu motorda sensörle rölanti ayarı olduğunu sanmıyorum. Bu gibi motorlarda sıcaklık sensörleri fan ve gösterge için kullanılır genelde.

    Otomatik jiklede sorun olabilir.
    K*jet oldğuna bakma... Teknolojiden nasiplenmiş makinalardır.

  2. #21
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.690
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    K-jetronic değil mi? Bu motorda sensörle rölanti ayarı olduğunu sanmıyorum. Bu gibi motorlarda sıcaklık sensörleri fan ve gösterge için kullanılır genelde.

    Otomatik jiklede sorun olabilir.
    motorda , emme manifoldunun hemen altında bir rolanti valfi var, üzerinde rolanti ayarı için bir vida mekanizması bile var aslında..?

  3. #22
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.690
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak-e30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dediğin gibi onlardan biridir.

    Ne zaman başladı bu arıza? Aldığında var mıydı?
    Aldığımda yoktu, son bir kaç gündür var arıza

  4. #23
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak-e30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    K*jet oldğuna bakma... Teknolojiden nasiplenmiş makinalardır.
    Enjeksiyon mekanik olduktan sonra istediği kadar teknolojik olsun. Sensörle rölanti kontrolü mekanik enjeksiyonda mümkün değil.

    @mehmetRS
    Dediğin rölanti valfini kontrol et. Kelebeğin yakınındaki o valf rölantideki hava akışını düzenler.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #24
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motorda , emme manifoldunun hemen altında bir rolanti valfi var, üzerinde rolanti ayarı için bir vida mekanizması bile var aslında..?
    k-jet makinaların düzgün ayarları ile fazla oynamamak lazım...

    Sorun sensör değilse bu makinalardan sistemlerden iyi anlayan yada tecrübeli birine ihtiyacın var. Günümüz EFi larına pek benzemezler birçok işi mekanik yaparlar, Bir yerden oynayacağın 2 vida bütün ayarı yerlebir eder. Dikkat etmelisin.

    Senin aracın şu anda motorun soğuk olduğunu ya algılayamıyor
    yada algılayıpişlem yapamıyor.

    Rölantindeki saçmalama ise ya bunlarla alakalı yada başka birşey ile.

    Sensörden başlamalısın.

    Kolay gelsin.

  6. #25
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.690
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyon mekanik olduktan sonra istediği kadar teknolojik olsun. Sensörle rölanti kontrolü mekanik enjeksiyonda mümkün değil.

    @mehmetRS
    Dediğin rölanti valfini kontrol et. Kelebeğin yakınındaki o valf rölantideki hava akışını düzenler.
    rolanti valfini iki farklı valf takarak ve bir kaç farklı ayarda denedik.. sonucta hiçbir değişiklik olmuyor, etkilemiyor yani, biraz yükseliyor normale göre, yine stop ediyor yada iyice dipte kalıp yine stop ediyor.

    Alıntı Safak-e30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    k-jet makinaların düzgün ayarları ile fazla oynamamak lazım...

    Sorun sensör değilse bu makinalardan sistemlerden iyi anlayan yada tecrübeli birine ihtiyacın var. Günümüz EFi larına pek benzemezler birçok işi mekanik yaparlar, Bir yerden oynayacağın 2 vida bütün ayarı yerlebir eder. Dikkat etmelisin.

    Senin aracın şu anda motorun soğuk olduğunu ya algılayamıyor
    yada algılayıpişlem yapamıyor.

    Sensörden başlamalısın.
    Bu sensör işini halledeceğim öncelikle o zaman.. umarım sensörden kaynaklı bir sorundur sadece..
    diyelim sensör sağlam çıktı? devamı ne olabilir sizce?

  7. #26
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rolanti valfini iki farklı valf takarak ve bir kaç farklı ayarda denedik.. sonucta hiçbir değişiklik olmuyor, etkilemiyor yani, biraz yükseliyor normale göre, yine stop ediyor yada iyice dipte kalıp yine stop ediyor.



    Bu sensör işini halledeceğim öncelikle o zaman.. umarım sensörden kaynaklı bir sorundur sadece..
    diyelim sensör sağlam çıktı? devamı ne olabilir sizce?
    Su eksiltme var mı aracında?

  8. #27
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.690
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak-e30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Su eksiltme var mı aracında?
    hayır, su eksiltme yok..

  9. #28
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayır, su eksiltme yok..
    İstanbulda bu sistemden kim iyi anlar bilemiyorum, göstermelisin.

    Buradan yanıltmak istemem, ama soğuk motorda bir türlü toparlanamam sorunu cikle vb bir sistemin çalışmıyor.

    Isınınca gazı bıraktığında rölantinin çok düşmesi K-Jet sistemle alakalı olabilir.

    Belki ikiside aynı sorunun yansımalarıdır.

    Kapak contan falan sağlam sanırım hiç değilse su eksiltmiyor.
    Onada bir bak. Benzer birşey e30 da yaşamıştım, böyle stop edecek gibi sersem çalışıyor arada hızlanırken gazda kesiklik yapıyordu, kapak contası gitmişti.

    Yıllarca antifrizsin çalışmış makinaya antifrizi basınca, bütün kanalları açmıştım

  10. #29
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.690
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak-e30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İstanbulda bu sistemden kim iyi anlar bilemiyorum, göstermelisin.

    Buradan yanıltmak istemem, ama soğuk motorda bir türlü toparlanamam sorunu cikle vb bir sistemin çalışmıyor.

    Isınınca gazı bıraktığında rölantinin çok düşmesi K-Jet sistemle alakalı olabilir.

    Belki ikiside aynı sorunun yansımalarıdır.

    Kapak contan falan sağlam sanırım hiç değilse su eksiltmiyor.
    Onada bir bak. Benzer birşey e30 da yaşamıştım, böyle stop edecek gibi sersem çalışıyor arada hızlanırken gazda kesiklik yapıyordu, kapak contası gitmişti.

    Yıllarca antifrizsin çalışmış makinaya antifrizi basınca, bütün kanalları açmıştım
    Çok teşekkür ederim ilginiz için, bütün arkadaşlara çok teşekkürler tabi..
    su eksiltme yağ eksiltme gibi bir sıkıntı yok, yine elektriksel bir sıkıntı gibi sanki.. sensördür v.s. dir.. önce şu sensörü göstereceğim, o sırada enjektör sisteminede baktırmak gerek tabi.. gelişmelerden haberdar ederim artık

  11. #30
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kolay gelsin.

  12. #31
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.690
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak-e30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kolay gelsin.
    Teşekkür ederim

  13. #32

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.960
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    potansıyometreyede bakmanızı onerırım benım arabamda 92 model eskı teknolojı rolantı duzeyını potansıyometre uzerınden ayarlıyoruz.
    Polo gti 2.43.85 best
    Octavia vRS 2.38.40 best
    Polo gti 56.8 best ''korfez''
    Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
    Bulut Elektrik

  14. #33
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.786
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracta gaz varmi varsa beyini kOntrol edin dicektim.yoksa basla bir fikrim yok.

  15. #34
    ERkut 205 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bahsettiğiniz mekanik enjeksiyon sistemi 205 gti lerde de kullanılmakta..Genelde her 205 ci yaşar bu tip sorunlar...Isı müşürünüz CTS müşürü arkadaşlarında dediği gibi ohm ölçümünü bir elektronikçiye yaptırabilirsiniz...Yeniside zaten ucuz bir parça eğer aynı üstündeki koddan bulamazsanız ona yakın ohm değerlerini veren jetronik sistem kullanan o yılki bütün otomobillerden birini uydurabilirsiniz...
    Anlattığınıza göre tekleme bozuk çalışma ekstra bir yerden hava alma ihtimalinin olmadığını düşünerek sorun büyük ihtimal rölanti valfi yada jikle çeşitli isimler ile söyleniyor...



    Bu silindir kapağına bağlı yada silinidir kapak suyunun geçtiği bir yere dışardan bağlıdır.Alt yüzeyi ısı ve soğuk algıalyıp içerdeki hava geçişini mekanik olarakda kapatır ama bu işlemi geç yapar...(Motor belirli sıcaklığa geldiğinde soketten gelen akım durur ve bu yüzeyden aldığı sıcaklık ile içerdeki valf tamamen kapalı konuma geçer taki motor suyu soğumaya başlayana kadar)Birde buna yardımcı olarak gördüğünüz gibi bir soket vardır buda içeri düşük volt değerlerinde akım yollar ve içerdeki hava deliğinin motor ısısı arttıkça rölantiniz yükseleceği için yavaş yavaş kapatılmasını sağlar... Direk 12 volt verir iseniz bu valf 2-3 dakika içerisinde tamamen kapanır buda yeterli bir süre değildir zaten

    Şimdi sizin dediğiniz sorunun 2 sebebi olabilir diye düşünüyorum.Birincisi rölanti valfinin üzerinde bir ayar somunu vardır hiç ellenmemiş olanlarda ayar vidasının üstünde bir boya vardır ve iç valfin açıklığı orjinal değerdedir...Bunun ayarı ile oynanıp iç açıklığı arttırıldığı zaman motor soğukken ayak gaza basılmadan rölantinin belirli seviyelerde durması sağlanabilir isterseniz soğukken rölantiniz 2000-3000 devirlere bile getirebilirsiniz... Çünkü bu malzeme çok soğuk ülkelerdeki kış hava şartlarında işlev görebilmesi açısından geniş yelpazeli bir malzeme...
    2. sebebi ise muhtemel bu durum, birden bire oldu ise.Valf mekanik olduğundan ve bulunduğu yerde motordan gelen ters bir yağ vermesi pislenmesi sonucuda valf sıkışabiliyor...Yani ya tamamen kapalı kalabiliyor soğuduğunda açılmıyor...Yada eskiden olduğu açıklık mesafesi kadar açılamıyor sıkışmış oluyor...
    Bence valfi tekrar söküp bir balata spreyi gibi birşey ile içini iyice temizleyip bir bakın derim,Balata spreyini yeteri kadar püskürtüp temizliği yaparken bir tornavida yardımı ilede içerdeki valfe müdahale edip el yordamı ile hareket ettirin sıklık ile. Sonrada düşük yada 12v yada düşük bir volt vererek bekleyin ve valfin açılıp kapanma aralığını gözlemleyin ve nekadar sürede gerçekleştiğini...Bunu CTS ısı müşürünü değiştirdikden sonra denerseniz daha sağlıklı bir sonuç almış olursunuz...Başka bir ihtimal gözükmüyor gibi...

    Bu dediklerimizin hepsi normal çalışıyor olsa ve jigleden geçen emme manifolduna giren hava hortumlarında yırtık vs... zaten olsa araç dediğiniz gibi bozuk çalışır emisyon sapıtır gidişi bi anormalleşir ve rölantiniz 900-1000 seviyelerine geldiğinde de normalin dışında bir dalgalanma olur böyle bir sorunumuz yok ise zaten diğer bu saydığımız yerlerde gibi sorun...
    Kolay Gelsin.
    //// PEUGEOT SPORT
    Peugeot 205 Gutmann Mi-16 & LeMans İskandinavian Market

  16. #35
    İbrahim33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    33
    Mesaj
    7.725
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer araçta lpg varsa , lpg nin beyninden kaynaklı bir durumdur.

  17. #36
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.690
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ERkut 205 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğiniz mekanik enjeksiyon sistemi 205 gti lerde de kullanılmakta..Genelde her 205 ci yaşar bu tip sorunlar...Isı müşürünüz CTS müşürü arkadaşlarında dediği gibi ohm ölçümünü bir elektronikçiye yaptırabilirsiniz...Yeniside zaten ucuz bir parça eğer aynı üstündeki koddan bulamazsanız ona yakın ohm değerlerini veren jetronik sistem kullanan o yılki bütün otomobillerden birini uydurabilirsiniz...
    Anlattığınıza göre tekleme bozuk çalışma ekstra bir yerden hava alma ihtimalinin olmadığını düşünerek sorun büyük ihtimal rölanti valfi yada jikle çeşitli isimler ile söyleniyor...



    Bu silindir kapağına bağlı yada silinidir kapak suyunun geçtiği bir yere dışardan bağlıdır.Alt yüzeyi ısı ve soğuk algıalyıp içerdeki hava geçişini mekanik olarakda kapatır ama bu işlemi geç yapar...(Motor belirli sıcaklığa geldiğinde soketten gelen akım durur ve bu yüzeyden aldığı sıcaklık ile içerdeki valf tamamen kapalı konuma geçer taki motor suyu soğumaya başlayana kadar)Birde buna yardımcı olarak gördüğünüz gibi bir soket vardır buda içeri düşük volt değerlerinde akım yollar ve içerdeki hava deliğinin motor ısısı arttıkça rölantiniz yükseleceği için yavaş yavaş kapatılmasını sağlar... Direk 12 volt verir iseniz bu valf 2-3 dakika içerisinde tamamen kapanır buda yeterli bir süre değildir zaten

    Şimdi sizin dediğiniz sorunun 2 sebebi olabilir diye düşünüyorum.Birincisi rölanti valfinin üzerinde bir ayar somunu vardır hiç ellenmemiş olanlarda ayar vidasının üstünde bir boya vardır ve iç valfin açıklığı orjinal değerdedir...Bunun ayarı ile oynanıp iç açıklığı arttırıldığı zaman motor soğukken ayak gaza basılmadan rölantinin belirli seviyelerde durması sağlanabilir isterseniz soğukken rölantiniz 2000-3000 devirlere bile getirebilirsiniz... Çünkü bu malzeme çok soğuk ülkelerdeki kış hava şartlarında işlev görebilmesi açısından geniş yelpazeli bir malzeme...
    2. sebebi ise muhtemel bu durum, birden bire oldu ise.Valf mekanik olduğundan ve bulunduğu yerde motordan gelen ters bir yağ vermesi pislenmesi sonucuda valf sıkışabiliyor...Yani ya tamamen kapalı kalabiliyor soğuduğunda açılmıyor...Yada eskiden olduğu açıklık mesafesi kadar açılamıyor sıkışmış oluyor...
    Bence valfi tekrar söküp bir balata spreyi gibi birşey ile içini iyice temizleyip bir bakın derim,Balata spreyini yeteri kadar püskürtüp temizliği yaparken bir tornavida yardımı ilede içerdeki valfe müdahale edip el yordamı ile hareket ettirin sıklık ile. Sonrada düşük yada 12v yada düşük bir volt vererek bekleyin ve valfin açılıp kapanma aralığını gözlemleyin ve nekadar sürede gerçekleştiğini...Bunu CTS ısı müşürünü değiştirdikden sonra denerseniz daha sağlıklı bir sonuç almış olursunuz...Başka bir ihtimal gözükmüyor gibi...

    Bu dediklerimizin hepsi normal çalışıyor olsa ve jigleden geçen emme manifolduna giren hava hortumlarında yırtık vs... zaten olsa araç dediğiniz gibi bozuk çalışır emisyon sapıtır gidişi bi anormalleşir ve rölantiniz 900-1000 seviyelerine geldiğinde de normalin dışında bir dalgalanma olur böyle bir sorunumuz yok ise zaten diğer bu saydığımız yerlerde gibi sorun...
    Kolay Gelsin.
    benim rolanti valfimin bu fotograftakiyle alakası yok..orjinalinden hariç bir tane sıfır bir tane cıkma olmak üzere iki tane rolanti valfiylede denedik durumu, rolanti valfi değişikliği ve ayarlarında yapılan değişikliklerinde sorun hep aynı kalıyor, yine ayagımızı gazdan cekince stop ediyor..

    Bu arada araçta lpg yok, aslada olmayacak

    edit : fotograftakiyle alakası yok dedim ama yanlıs anlasılmasın, calısma sistemini anlatmak adına yazmışsınız tabi, ben sadece durumu belirtmek istedim

  18. #37
    HALUK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    832
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mekanik ördek denen bir parça var, havanın flowuna bağlı olarak yukarı aşagı hareket ederek yakıt kontrol düzeneğini harekete geçirip silindirlere giden yakıt miktarını ayarlıyor. senin sorunun o arkadaşım bende kullandım bu makinadan, çok güzel ama çok yakıyor
    Çok bilmiyecen, Bir bilenede sormuyacan, bileni bulmuşken yaptıracan

  19. #38
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HALUK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mekanik ördek denen bir parça var, havanın flowuna bağlı olarak yukarı aşagı hareket ederek yakıt kontrol düzeneğini harekete geçirip silindirlere giden yakıt miktarını ayarlıyor. senin sorunun o arkadaşım bende kullandım bu makinadan, çok güzel ama çok yakıyor
    Katılıyorum.

    Mekanik arabada hatayı elektronik sensörde aramak anlamsız. Hava akışını düzenleyen mekanik parçalara bakın. Ötesi zaman kaybı olur.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •