Osman abi bi soru daha sormak istiyorum.ben motul spesific kullandigimi soylemistim 300v degilse pek fark yok demistin.az once mobil 5w40 esp fiyati sordum 100 tl dediler.peki castrol edge mi mobil1 mi dersem hangisini tavaiye edersin.ben yorumuna gore yagi falan kendim alicam oyle degistirecegim
Edit esp icin 5w40 yokmus 5w30 varmis.aracta yag eksiltme yok 130 k da oldu.acaba 5w30 un farki nedir yoksa castrol edge 5w40 mi kullanmaliyim
Osman abi bi soru daha sormak istiyorum.ben motul spesific kullandigimi soylemistim 300v degilse pek fark yok demistin.az once mobil 5w40 esp fiyati sordum 100 tl dediler.peki castrol edge mi mobil1 mi dersem hangisini tavaiye edersin.ben yorumuna gore yagi falan kendim alicam oyle degistirecegim
Edit esp icin 5w40 yokmus 5w30 varmis.aracta yag eksiltme yok 130 k da oldu.acaba 5w30 un farki nedir yoksa castrol edge 5w40 mi kullanmaliyim
İstanbul iklim şartlarında 0w30 kullanmana gerek yok. 5w30 standart sürücü yağıdır. Eğer ben sıkıştırmam, stok binerim, üzmem dersen 5w30 işini görür. Ama durum böyle değilse, yer yer sıkıştırıyorsan ve/veya aracın stock değilse, modifiye veya yazılım varsa, 0w40 bile bence İstanbul iklim şartlarında 5w40 varken pek tercih edilmez. Çünkü 5w40, 0w40'tan bile genelde 100 derecedeki vizkosite değerlerinde daha üstün. 5w30'la kıyaslamıyorum bile. Bu da üst sıcaklık değerlerinde daha iyi koruma demektir.
Castrol edge 5w40 piyasada çok uygun fiyatlara bulunabiliyor. Mobil'deki dengi mobil super 3000 5w40. Mobil1 serisinde 0w40 var, 5w50 var. Motul spesifici kaça alıyorsun bilmiyorum. Eğer 100TL'nin üstündeyse 60-70 TL civarına mobil-castrol 5w40'ları da kullanabilirsin.
03-02-2013, 17:43
Kadyr
Abi aracim stok ama bazen sikistirdigimizda olmuyo degil tabi.motul 100 tl civari idi sanirim.
Ozaman benim icin edge 5w40 veya 20 tl daha ucuz olan mobilin esp olmayan 5w40 serisini alacagim
03-02-2013, 17:46
Osman Bahadır
Alıntı:
Kadyr Nickli Üyeden Alıntı
Abi aracim stok ama bazen sikistirdigimizda olmuyo degil tabi.motul 100 tl civari idi sanirim.
Ozaman benim icin edge 5w40 veya 20 tl daha ucuz olan mobilin esp olmayan 5w40 serisini alacagim
Bana her zaman tam sentetik, uygun viskoziteli ve uygun fiyatlı yağı alıp pahalı olanda yapacağımdan daha sık yağ değişimi yapmak daha makul ve akılcı gelmiştir. Kaldı ki mobil super 3000 5w40 da gayet kaliteli bir yağdır. DPF vs için uygun son nesil yağlardan değil o kadar...
03-02-2013, 18:02
Kadyr
Bu yaglar tam sentetikti sanirim.bende zaten 10 bini beklemeden hep degistiriyorum.genelde servise gidiyodumda bu sefer yagciya yag ile yag filtresini degistirticem digerlerini ben halledicem.castrol yada mobili koyariz yola devam ederiz.sahol abi yardimci oldugun icin
03-02-2013, 18:46
derin 2012
marea 2.0 için 10w40 yazıyor kitapçıkta bende bu zamana kadar hep 10w40 kullandım. acaba 0w40 veya 5w40 kullansam ne gibi faydalar görürüm.
04-02-2013, 23:33
akın
Merhaba, öncelikle birşey öğrenmek istiyorum. 0-40 ve 10-40 daki 40 değeri aynı diyoruz. Aracımda yağ basınç ve yağ hararet göstergesi mevcut. 100 derceye geldiğinde 0-40 rolantide 0.2 bar gibi seyrediyor. castrol 5-40 0.0 bar seyrediyor 10-40 da ise 0.9 yada 1.0 bar gibi seyrediyor. Bu 40 değeri hepsinde aynı ise neden bu kadar fark oluyor? Castrol iğrenç bir yağ benim aracıma uyum sağlamadı. 80 derecede bile 0.4-0.3 bar gibi seyrediyor. 0-40 aynı sıcaklıkta 1.0 bar. Aracın fabrika değeri 100 dercede rolantide 0.8 bar Yani 10-40 koyduğumda herşey yolunda:) 10-50 yağ bulabilsem onu koyucam ama malesef. Bir ara agip de vardı. Teşekkürler:)
04-02-2013, 23:58
Osman Bahadır
Alıntı:
akın Nickli Üyeden Alıntı
Merhaba, öncelikle birşey öğrenmek istiyorum. 0-40 ve 10-40 daki 40 değeri aynı diyoruz. Aracımda yağ basınç ve yağ hararet göstergesi mevcut. 100 derceye geldiğinde 0-40 rolantide 0.2 bar gibi seyrediyor. castrol 5-40 0.0 bar seyrediyor 10-40 da ise 0.9 yada 1.0 bar gibi seyrediyor. Bu 40 değeri hepsinde aynı ise neden bu kadar fark oluyor? Castrol iğrenç bir yağ benim aracıma uyum sağlamadı. 80 derecede bile 0.4-0.3 bar gibi seyrediyor. 0-40 aynı sıcaklıkta 1.0 bar. Aracın fabrika değeri 100 dercede rolantide 0.8 bar Yani 10-40 koyduğumda herşey yolunda:) 10-50 yağ bulabilsem onu koyucam ama malesef. Bir ara agip de vardı. Teşekkürler:)
Madeni yağlar, özellikle otomobil yağları için birçok kriter, birçok sınıflandırma, gruplandırma standardı vardır. 5w40, 10w40, 0w40 şeklinde bildiğimiz SAE sınıflandırması bunlardan sadece biri. Tek başına sadece bir aralık belirtir. Tam değer belirtmez. O aralıktaki tüm yağlar aynı performansı, aynı tepkiyi, aynı akışkanlığı göstermez. SAE sınıflandırması çok genel bir sınıflandırmadır. Nokta veri vermez.
Belirli bir sıcaklıkta belirli bir viskoziteye, akışkanlığa, özellikle yağ basıncına ihtiyacınız varsa veya bir hedef belirlemişseniz o zaman aslolan o sıcaklık değerindeki viskozite, akışkanlık cst değeridir. Yani 100 derecedeki basıncı esas alıyor ve kıyaslıyorsanız sizin için gösterge 100 derecedeki cst değeridir ki bu değer tüm yağların teknik data tablolarında (TDS) muhakkak belirtilir.
Aynı SAE viskozite grubunda olmasına rağmen 100 derecede daha düşük basınç veren yağın 100 derecedeki akışkanlık direnç değer, yani cst değeri de daha düşüktür. Basınç istiyorsanız 100 derecedeki cst değeri yüksek olan yağı tercih etmeniz gerekir. Bunun için de yağların TDS'lerini okumanız, kıyaslamanız gerekir.
Yalnız 100 derecedeki basıncı hedeflerken soğuk viskozitesini de gözardı etmemek gerekir. Yine TDS'lerde bulabileceğiniz bir diğer önemli kriter de 40 derecedeki cst değeridir ki soğuk motor ilk marş basıncı ve koruması adına bilgi verir.
İstediğiniz basıncı 100 derecede korurken soğuk viskozitesi de kabul edilebilir seviyelerde kalabilen yağdır en ideal yağ.
10w50 yerine piyasada rahatlıkla bulabileceğiniz mobil1 5w50'yi kullanabilirsiniz.
05-02-2013, 00:01
Osman Bahadır
Alıntı:
derin 2012 Nickli Üyeden Alıntı
marea 2.0 için 10w40 yazıyor kitapçıkta bende bu zamana kadar hep 10w40 kullandım. acaba 0w40 veya 5w40 kullansam ne gibi faydalar görürüm.
10w40 yarı sentetik yerine 5w40 tam sentetik kullanırsanız özellikle soğuk marşta koruma seviyesini yükseltmiş olursunuz.
Ayrıca tam sentetik yağ her zaman yarı sentetik yağdan daha dayanıklıdır, daha stabildir ve daha iyi yağlama sağlar.
osman abi tekrar rahatsız ediyorum seni. 5/40 olarak konuşmuştuk şimdi kullanım klavuzuna baktım 505 01 onay kodu veriyor buda mobildede castrol de de 5w30 a denk geliyor. kararsız kaldım:)
11-03-2013, 20:06
Rabbit33
Polo GTI için Motul 300V 5w40 POE koymayı düşünüyorum,Mersin sıcağı ***** 40 c leri görüyor yazın. 2 ay sonra yağ deişimi yapıcam araç stage 2 bu yağ uygun mudur? Teşekkürler
25-04-2013, 09:16
fatiii
bi soruda ben soruyum shell helix 5-40 ile aynı marka ve aynı numara dizel olanı arasında ne gibi farklar var?
sormamdaki amaç clio 1.5 dci ın bakımı geldi elimdede shell helix 5-40 yağ var ama dizel yazmıyor.arkadaki açıklamaya göre turbolu dizel araçlardada kullanılabilir yazıyor fakat madem bu kullanılabilirse 5-40 diesel ultra nıye var?
25-04-2013, 11:11
Dou
Alıntı:
fatiii Nickli Üyeden Alıntı
bi soruda ben soruyum shell helix 5-40 ile aynı marka ve aynı numara dizel olanı arasında ne gibi farklar var?
sormamdaki amaç clio 1.5 dci ın bakımı geldi elimdede shell helix 5-40 yağ var ama dizel yazmıyor.arkadaki açıklamaya göre turbolu dizel araçlardada kullanılabilir yazıyor fakat madem bu kullanılabilirse 5-40 diesel ultra nıye var?
İçinde TBN denilen total base number adı aldınnda bir ek madde var olması gerek dizel adı altında satılan yağların.
TBN motor içi temizlik maddesi içerir ve dizel arabalar için ne kadar yüksek o kadar iyidir.
Bir sıkıntı olur mu? Bence olmaz, ben 75.000 km benzinli motor yağı kullandım dizel arabada sıkıntısız sattım. Tabi 10.000 km de bir yağı değiştiriyordum çok uzun süre kullanmamak gerek.
25-04-2013, 11:29
fatiii
Alıntı:
Dou Nickli Üyeden Alıntı
İçinde TBN denilen total base number adı aldınnda bir ek madde var olması gerek dizel adı altında satılan yağların.
TBN motor içi temizlik maddesi içerir ve dizel arabalar için ne kadar yüksek o kadar iyidir.
Bir sıkıntı olur mu? Bence olmaz, ben 75.000 km benzinli motor yağı kullandım dizel arabada sıkıntısız sattım. Tabi 10.000 km de bir yağı değiştiriyordum çok uzun süre kullanmamak gerek.
bende 10 12 bin civarı değiştiriyorum zaten..olmadı bitanede motor silk atarım içine oldu bitti.teşekkürler bilgi için
27-04-2013, 22:50
Kadyr
Aracima 5w30 mobil1 esp koymaya karar verdim fiyati 110 tl civari.sahibindende biri satiyor 70 tl diyor normal kullanici dukkan falan degil hediye geldigini soyluyor.bu yagin sahtesi varmi nasil anlasilir eger orjinalse 4lt iyi fiyat almayi dusunuyorum
29-04-2013, 18:19
Kadyr
Arkadaslar carsamba yağı almayı dusunuyorum.bilgisi olan varsa bilgisi onemli:)
21-05-2013, 14:12
hbatuhanc
Herkese selamlar,
Aracımda Castrol EDGE 5W-30 kullanıyorum yazın sakin kullanımda yağ derecesi 110-120 arasını gösteriyor. MOTUL 300V 5W40, 20W60 düşünüyorum. 5W40 daha ağır basıyor. Sizce hangisini kullanmalıyım?
04-11-2013, 11:25
ENGINeer
Osman Bey,
öncelikle çok değerli bilgileriniz için teşekkür ederim. Ben b5 kasa Audi 1.8T kullanıcısıyım. Dün aracımı aldım alalı ilk kez bir performans sürüşü yaptım. Aracım orjinal 185bin km'de ve türkiye'deki hatırı sayılır temizlikteki araçlardan biri. herşeyiyle stok halde.
aracımı test etmek üzere 2. vitesten itibaren 6500 rpm'lere kadar sıkıştırarak bir performans deneyimi yaptım. yol sık virajlı olduğundan bir türlü istediğim şekilde 4. vitesten 5'e geçemedim. arabam 4. vites 6300 rpm gibi bir devirde 207 km/h'yi gördü. tam 5'e alacak oluyorum viraj geliyor :) dolayısıyla 20-25 dk boyunca 3-4. vites arası 5500-6500 rpm'lerde gezinip durdum. bir süre şehiriçi normal devirde dolaşıp eve gelip turboyu soğutmak üzere boşta beklemeye başlamıştım ki, sanıyorum kartere yağ inince aracın led göstergesinden bip sesi eşliğinde yağ basınç ikazı geldi. 40 saniye kadar turbonun soğumasını bekleyip kontağı kapadım. motoru kapattığımda yağ sıcaklığı göstergesi 90-100 santigrad derece civarındaydı. öyle aşırı bir ısınma da yoktu. yaklaşık 2 saat sonra inip yağ seviyesine baktım. zaten 1 hafta önce aracın yağ filtresi yağı falan değişmişti. Castrol 5w40 yağ kullandık. Fabrika tavsiyesi de 0w30 ya da 5w40 yağ kullanılması yönünde. yağ seviyesi yağ çubuğunun max seviyesinin biraz daha üzerindeydi. Sıkıştırmadan dolayı yağ basıncının yükseldiğini ve ikazı bu sebeple verdiğini düşünüp 20-25 kilometrelik normal devirde bir deneme sürüşüne çıktım yeniden. eve döndüğümde yeniden boşta 1-2dk bekledim bu kez ikaz lambası yanmadı.
sizce yağ seviyesi fazla olduğundan dolayı bu performans sürüşünün etkisiyle mi ikaz lambam yandı? yoksa başka bir arıza mı söz konusu olabilir?
04-11-2013, 12:01
Y.Emre
Osman abi uzun süredir forumda yok, yağ sıcaklığı ile ilgili bir göstergeniz yok sanıyorum ? 90-100 santigrad dereceyi ölçtüğünüz zaman ne zamandı? Yani yağ bir miktar soğumuş muydu ?
Öyleyse sağ sıcaklığınız çok yükseldiğinden çok incelmiştir basınçla ilgili arıza lambası da yakabilir..
04-11-2013, 12:06
ofli
Son Aktivitesi: 12-02-2013 19:54
uzun zamandır yok bişeymi oldu acaba?
04-11-2013, 12:18
metrekare
Soguk kısmına fazla takılmayın. Turkiyede batı bölgelerde gördüğümüz göreceğimiz 0 derece civarı olduğundan her yağ araçlarımızı korur. Şu an yaşadığım yerde -35 dereceleri görüyor kışın ve 5-30 yağ fabrikasyon yağ kullanılıyor gayet sorunsuz şekilde.
04-11-2013, 12:25
ENGINeer
Alıntı:
Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı
Osman abi uzun süredir forumda yok, yağ sıcaklığı ile ilgili bir göstergeniz yok sanıyorum ? 90-100 santigrad dereceyi ölçtüğünüz zaman ne zamandı? Yani yağ bir miktar soğumuş muydu ?
Öyleyse sağ sıcaklığınız çok yükseldiğinden çok incelmiştir basınçla ilgili arıza lambası da yakabilir..
Emre Bey aracın orijinalinde yağ sıcaklık göstergesi var. ben yüksek hız yaptıktan yaklaşık 25-30 dakika sonra bu lambayı yaktı ve ben de yağ sıcaklığı göstergesine o zaman baktım açıkçası. Ancak Ankarayı biliyorsanız eğer yüksek hızı yaptıktan sonra bahçeli 7. caddeye doğru gittik oranın trafiği de malumunuzçok dur kalk olan bir yer fakat o dur kalklarda falan değil de bahçeliden ayrılıp koleje kadar gelip durduktan sonra lambayı yakması kafamı kurcalayan husus oldu. İlginize teşekkür ederim.
04-11-2013, 12:55
Y.Emre
Alıntı:
ENGINeer Nickli Üyeden Alıntı
Emre Bey aracın orijinalinde yağ sıcaklık göstergesi var. ben yüksek hız yaptıktan yaklaşık 25-30 dakika sonra bu lambayı yaktı ve ben de yağ sıcaklığı göstergesine o zaman baktım açıkçası. Ancak Ankarayı biliyorsanız eğer yüksek hızı yaptıktan sonra bahçeli 7. caddeye doğru gittik oranın trafiği de malumunuzçok dur kalk olan bir yer fakat o dur kalklarda falan değil de bahçeliden ayrılıp koleje kadar gelip durduktan sonra lambayı yakması kafamı kurcalayan husus oldu. İlginize teşekkür ederim.
Abi Ankarayı yarım yamalak biliyorum açıkçası trafiği hakkında pek bir fikrim yok ama hem performanslı sürüş hemde dur kalk trafik yağ sıcaklığını arttırmaya birebir bildiğiniz gibi..
Yağ sıcaklığını aşırı yükseltmeye performanslı sürüşün ardından gelen trafik ancak yetmiş olabilir. Ardından da yükselen yağ sıcaklığı dolayısıyla yağ basıncınız düşmüştür ve arıza lambası ancak o zaman yanmıştır. (Bu durumda fazladan yağ konulmuş olması zaman kazandırmış size) Yerinizde olsam bir süre bacınç ve sıcaklığı sürekli kontrol ederdim.
Bence bir sıkıntı yoktur abi yinede daha tecrübeli abiler daha iyi bilebilir
04-11-2013, 13:00
Gunes G.
Alıntı:
ENGINeer Nickli Üyeden Alıntı
Emre Bey aracın orijinalinde yağ sıcaklık göstergesi var. ben yüksek hız yaptıktan yaklaşık 25-30 dakika sonra bu lambayı yaktı ve ben de yağ sıcaklığı göstergesine o zaman baktım açıkçası. Ancak Ankarayı biliyorsanız eğer yüksek hızı yaptıktan sonra bahçeli 7. caddeye doğru gittik oranın trafiği de malumunuzçok dur kalk olan bir yer fakat o dur kalklarda falan değil de bahçeliden ayrılıp koleje kadar gelip durduktan sonra lambayı yakması kafamı kurcalayan husus oldu. İlginize teşekkür ederim.
Garantili davranmak lazim, yaglamanin sakasi olmaz. Daha once hic karteriniz acilip yag suzgeciniz degisti mi? Yag pompaniz sokulup kontrol edildi mi? 200bine yaklasmis bir arac, hele ki yaglamadan oturu uyari verdiyse bu rastlanti degildir diye dusunuyorum. Gerekli tum kontrolleri yaptirmanizi oneriyorum.
04-11-2013, 13:00
ENGINeer
Alıntı:
Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı
Abi Ankarayı yarım yamalak biliyorum açıkçası trafiği hakkında pek bir fikrim yok ama hem performanslı sürüş hemde dur kalk trafik yağ sıcaklığını arttırmaya birebir bildiğiniz gibi..
Yağ sıcaklığını aşırı yükseltmeye performanslı sürüşün ardından gelen trafik ancak yetmiş olabilir. Ardından da yükselen yağ sıcaklığı dolayısıyla yağ basıncınız düşmüştür ve arıza lambası ancak o zaman yanmıştır. (Bu durumda fazladan yağ konulmuş olması zaman kazandırmış size) Yerinizde olsam bir süre bacınç ve sıcaklığı sürekli kontrol ederdim.
Bence bir sıkıntı yoktur abi yinede daha tecrübeli abiler daha iyi bilebilir
Emre Bey çok teşekkür ederim. ben de bu şekilde düşünerek 2 saat sonra yeniden yola çıktım. bu kez lambayı yakmadı. Sanıyorum sizin de bahsettiğiniz gibi anlık bir yağ basıncı problemi oldu. Alakanıza çok teşekkür ederim. Görüşmek üzere
04-11-2013, 13:10
ENGINeer
Alıntı:
Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı
Garantili davranmak lazim, yaglamanin sakasi olmaz. Daha once hic karteriniz acilip yag suzgeciniz degisti mi? Yag pompaniz sokulup kontrol edildi mi? 200bine yaklasmis bir arac, hele ki yaglamadan oturu uyari verdiyse bu rastlanti degildir diye dusunuyorum. Gerekli tum kontrolleri yaptirmanizi oneriyorum.
Güneş Bey aracım geçen hafta rutin bakımını görmüştü. karterden yağ süzülüp yeni yağ eklendi. bununla birlikte yağ filtresi de değişti. motorun keçelerinden falan yağ kaçırması yok ya da aracın karaduman atar durumu söz konusu değil. emisyon değerleri de normal. zaten şu zamana kadar hiçbir sıkıntım olmadı. Motor dediğiniz gibi 185bin km'ye geldi ancak saat gibi çalışan bakımları zamanından önce yapılan bir motor. malumunuz audi grubunun motorlarına düzgün bir kullanımla 500bin kilometreye kadar sorunsuz binen insanlar var. ben de son derece özen gösteriyorum gerek motora gerek turboya. Tabi yabana atılacak bir konu değil. yağ çubuğunu zaten ayda 2-3 kez kontrol ediyorum. bu aralar dediğiniz gibi kontrol altında tutup nüksetmesi halinde profesyonel yardıma başvurmak şart. Tavsiyenizi dikkate alacağım. teşekkür ederim.
04-11-2013, 13:16
Can's
Alıntı:
Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı
Garantili davranmak lazim, yaglamanin sakasi olmaz. Daha once hic karteriniz acilip yag suzgeciniz degisti mi? Yag pompaniz sokulup kontrol edildi mi? 200bine yaklasmis bir arac, hele ki yaglamadan oturu uyari verdiyse bu rastlanti degildir diye dusunuyorum. Gerekli tum kontrolleri yaptirmanizi oneriyorum.
güneş abinin dediği şey çok doğru yağ şakaya gelmiyor malesef özelliklede yağ pompası bakın ben aracıma her 2 -3 binde yağ değişimi yapıp hassasiyetle baktığım halde yağ pompasının kitlenmesinden dolayı kolum bu hale geldi
o nedenle dikkat etmek gerek yağ ve yağ pompasını en fazla bana göre 100 bin km de değiştirmek gerek her araç için diyorum :)
04-11-2013, 13:36
ENGINeer
Alıntı:
Can's Nickli Üyeden Alıntı
güneş abinin dediği şey çok doğru yağ şakaya gelmiyor malesef özelliklede yağ pompası bakın ben aracıma her 2 -3 binde yağ değişimi yapıp hassasiyetle baktığım halde yağ pompasının kitlenmesinden dolayı kolum bu hale geldi
o nedenle dikkat etmek gerek yağ ve yağ pompasını en fazla bana göre 100 bin km de değiştirmek gerek her araç için diyorum :)
Can bey,
Tavsiyeniz için teşekkür ediyorum. Allah beterinden saklasın dileklerimle geçmiş olsun diyebiliyorum. En kısa zamanda yağ pompasını da değiştireceğim. teşekkürler...
04-11-2013, 13:46
Gunes G.
Alıntı:
ENGINeer Nickli Üyeden Alıntı
Güneş Bey aracım geçen hafta rutin bakımını görmüştü. karterden yağ süzülüp yeni yağ eklendi. bununla birlikte yağ filtresi de değişti. motorun keçelerinden falan yağ kaçırması yok ya da aracın karaduman atar durumu söz konusu değil. emisyon değerleri de normal. zaten şu zamana kadar hiçbir sıkıntım olmadı. Motor dediğiniz gibi 185bin km'ye geldi ancak saat gibi çalışan bakımları zamanından önce yapılan bir motor. malumunuz audi grubunun motorlarına düzgün bir kullanımla 500bin kilometreye kadar sorunsuz binen insanlar var. ben de son derece özen gösteriyorum gerek motora gerek turboya. Tabi yabana atılacak bir konu değil. yağ çubuğunu zaten ayda 2-3 kez kontrol ediyorum. bu aralar dediğiniz gibi kontrol altında tutup nüksetmesi halinde profesyonel yardıma başvurmak şart. Tavsiyenizi dikkate alacağım. teşekkür ederim.
Engin Bey 500bin km sorunsuz binen insanlar oldugu kesinlikle dogrudur ancak ben yag isigi yanmis 200bin Km'ye yaklasan bir motorun tekrar yag isigi yaktirmasini asla beklemezdim. Bu buyuk bir kumar.
Bu arada not olarak ufak bir arastirma yaptim ve Audi'nin 1.8T motorlarin yag basinci isigi yakma durumunda "oil sludge" probleminden olma ihtimaline karsi "recall & extended warranty" duyurusu yaptigini gordum. Detay olarak serviste karter sokulup yag suzgeci kontrol edildiginde herhangi bir birikme ve/veya tikaniklik ya gecirgenligin azalmasi soz konusu ise ucretsiz tamir edilecekmis. Tabi Turkiye'de bu recall'dan haberleri var midir, yok mudur bilemiyorum. Varsa bile haberimiz yoktur diyebilirler, berbat bir satis sonrasi hizmeti veren ulkede yasiyoruz maalesef.
04-11-2013, 13:58
ENGINeer
Alıntı:
Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı
Engin Bey 500bin km sorunsuz binen insanlar oldugu kesinlikle dogrudur ancak ben yag isigi yanmis 200bin Km'ye yaklasan bir motorun tekrar yag isigi yaktirmasini asla beklemezdim. Bu buyuk bir kumar.
Bu arada not olarak ufak bir arastirma yaptim ve Audi'nin 1.8T motorlarin yag basinci isigi yakma durumunda "oil sludge" probleminden olma ihtimaline karsi "recall & extended warranty" duyurusu yaptigini gordum. Detay olarak serviste karter sokulup yag suzgeci kontrol edildiginde herhangi bir birikme ve/veya tikaniklik ya gecirgenligin azalmasi soz konusu ise ucretsiz tamir edilecekmis. Tabi Turkiye'de bu recall'dan haberleri var midir, yok mudur bilemiyorum. Varsa bile haberimiz yoktur diyebilirler, berbat bir satis sonrasi hizmeti veren ulkede yasiyoruz maalesef.
:) aynen söylediğiniz gibi Güneş Bey, ülkemizdeki servislerin vehameti bizleri her konuda "aman yine mi para gidecek, ben yemiyorum bu kadar yahu" çekimserliğine ve erken teşhisle hallolabilecek sorunları daha da büyütmemize itiyor :) bu konuyu ben de bir araştırarak gerekeni yapmaya çalışacağım. teşekkürler...
12-12-2013, 11:34
kskrhnegatif
Biraz hort olacak ama konu açmaktansa burdan sorayım dedim. E36 M52 motorlu aracıma fabrikadan çıktığından beri 10w40 kullanılmış. Eksiltme hiç yok. Yağ değişim zamanı da yaklaşıyor. Benim aklımda Mobil1 5w50 veya Castrol 5w40 gibi tam sentetik bir yağa geçmek var. Ustama sorduğumda sakın 10w40'tan başka yağ koyma başına iş açarsın diye tembihledi. Sizce belirttiğim viskozite değerlerine geçiş yaparsam sorun yaşarmıyım?
14-12-2013, 20:53
Frequency_48
Subaru nun kitabında zaten yüksek performanlı sürüşler için 5w30 yağ kullanmayınız diyor. Aracımın motoru yeni değişti castrol 10w60 yağ koymuşlar. İnce yağ koyun dememe rağmen. Subaru 10w40 tarcih ediyor. bende Motul un 300v serisi 10w40 tam sentetik yarış yağını koyacağım. ***** kış ayında soğuk çalıştırmada sorun....
Motulun sayfasında bile 300v 10w40 yağı Subarı sti , GT olarak onayı var. sayfasına girip inceleyebilirsiniz. zaten 5. gurup yağ, sınıfında oldukça gelişmiş..
Subaru bile derki kitabcığında araç çöl şartlarında veya yük çekme gibi zor şartlarda çalışıyorsa 10w50 veya 15w50 gibi yağ kullanın der. 60 numara yağ her şartta kalın bir yağdır.
99 model kitapcıkta 10w40 diyor zaten o yıllarda yarı sentetik yağ vardı. şimdi çok yüksek kaliteli yağlar mevcut. Benım yağ konusundaki seçimim Stage 1 modifikasyona kadar üreticinin tavsiye ettiği en kaliteli yağı kullanın. Yağ ve yatak boşlukları ona göre ayarlıdır. İlk çalıştırmada fazla aşınma motor koruması zayıf olacaktır kalın yağda..
17-12-2013, 10:38
kskrhnegatif
Soruma cevap alamadım ama benim bildiğim kadarıyla 5w40, 10w40'tan ince değil. Sadece soğuk marş(cold start) viskozitesi daha iyi. Sıcak koruması 40 olduğu için 10w40 ile aynı görevi görüyor sıcak motorda. Yanlış mıyım?
17-12-2013, 10:49
Ers
Alıntı:
kskrhnegatif Nickli Üyeden Alıntı
Soruma cevap alamadım ama benim bildiğim kadarıyla 5w40, 10w40'tan ince değil. Sadece soğuk marş(cold start) viskozitesi daha iyi. Sıcak koruması 40 olduğu için 10w40 ile aynı görevi görüyor sıcak motorda. Yanlış mıyım?
sıcak motor değil,
sıcak hava 40 derece olan bölgede aynıdır yağ özellikleri,
ancak 5w40 -25 derecede kullanıalbilirken, 10w 40 -20 dercede kullanılabilir gibidir farkı.
12-01-2014, 21:08
Frequency_48
Alıntı:
GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı
ben performanslı araçların motul 300v kullanmasını tavsiye ediyorum
aşağıda yağ grupları ve hangi yağlar hangi grupta olduğunu gösteren tablo var. şuan için türkiyede bulunan en iyi yağ motul gibi görünüyor. sıcaklık konusunda henüz çok detayıyla inceleyemedim ama daha önce daha dayanıklı olduğunun testlerini izlemiştim.
Grup I - mineral
Grup II/II+ - hydrocrak (VI <120)
Grup III - hydrocrack (VI >120, Mineral kökenli "Sözde Sentetik")
Grup IV - polyalphaolefin (insan yapısı Sentetik)
Grup V - Ester & benzeri tam sentetik maddeler (Ester veya Polyolester, super üstün seviye Sentetik, jet uçak motorları için).
Redline (Grup V Polyester)
Motul 300V (Grup V)
Motul 8100 E-Tech 0W40 (Grup IV/V Karışımı)
Mobil 1 (Grup IV)
Motul 8100 xcess 5w40 (Grup IV) ~$59 - (* O paraya alınabileceklerin en iyilerinden biri)
Alman Castrol SynTec 0w30 (Grup IV)
Amerikan Castrol SynTec 5w40 (grup III) (Bazı kaynaklara göre içinde Grup 4 de var)
Castrol Edge Sport 5w30 veya 10w60 (Grup III)
Motul 4100 Turbolight (Grup II?)
ve bu videodaki gibi belki 200 tane video var daha hiç motul gibi dynoda fark yaratan bi video testi görmedim diğer yağlarda. ancak videoların güvenilirliğini bilemem.
Konuyu hortlattığıma eminim..
Aracım komple forged 1500 km si rodaj olmak kaydıyla 3000 km ancak olmuştur.. Motorda 10w60 castrol yağ vardı. Bilienler bilir, Forged olduğu için Piston etek sesini çok rahatlıkla duyabiliyordum. Yağı Motul 300V 10w40 koydum.. İnanın piston sesi duyulmayacak kadar az.. Böyle motorun sesinin değişeceğini bilseydim Desibel ölçer ile kesinlikle kayda alırdım.. Aracımın yağ basıncı ısınınca sadece 0,5 bar düştü. 75 derecede rölantide 3 bar şu anda..
Bundan sonra Motul 300V !!!!
12-01-2014, 21:38
Sert@ç
Bende leonumda 300v 5w30 kullaniyorum ozellikle mars basarken tfsilarin dizel gibi mars sesi yok oldu
İtici sesi azaldi
Rolantideki titresim sifira indi dik para konulsa hareket etmez o derece
13-01-2014, 11:12
CRUEL
gazlarken 70 80 lerde gezen yağ sıcaklığım karter koruyucuyu sökünce yaklaşık 10 derece kadar düştü. aşırı ısı problemi yaşayanlar için ufak bi çare olabilir ferah ferah yellenerek gidiyor karter:D
13-01-2014, 19:55
Dou
Alıntı:
CRUEL Nickli Üyeden Alıntı
gazlarken 70 80 lerde gezen yağ sıcaklığım karter koruyucuyu sökünce yaklaşık 10 derece kadar düştü. aşırı ısı problemi yaşayanlar için ufak bi çare olabilir ferah ferah yellenerek gidiyor karter:D
Gazlarken 70 80 derece ise keske sokmeseymissiniz :)
Normal calisma isisindaymis cunku
Tam sentetik yaglar 150 derecelerde bile dayanir.
13-01-2014, 22:23
CRUEL
Alıntı:
Dou Nickli Üyeden Alıntı
Gazlarken 70 80 derece ise keske sokmeseymissiniz :)
Normal calisma isisindaymis cunku
Tam sentetik yaglar 150 derecelerde bile dayanir.
aynen zaten benim sıcaklıkla sıkıntım yok 90ı bile görmüyorum hiç. farklı bi nedenden sökmüştüm karter koruyucuyu geri takmak üzere o ara farkettiğim durumu yazdım sıkıntı yaşayanlara fikir olur die :)
13-01-2014, 23:01
SerkanKurt
Alıntı:
kskrhnegatif Nickli Üyeden Alıntı
Biraz hort olacak ama konu açmaktansa burdan sorayım dedim. E36 M52 motorlu aracıma fabrikadan çıktığından beri 10w40 kullanılmış. Eksiltme hiç yok. Yağ değişim zamanı da yaklaşıyor. Benim aklımda Mobil1 5w50 veya Castrol 5w40 gibi tam sentetik bir yağa geçmek var. Ustama sorduğumda sakın 10w40'tan başka yağ koyma başına iş açarsın diye tembihledi. Sizce belirttiğim viskozite değerlerine geçiş yaparsam sorun yaşarmıyım?
M52 motor kodlu 2 tane aracımız var.
birisi 528i birisi 323i
ikisindede Mobil 1 0-40 Tam sentetik kullanıyoruz.
M50 320i dede castrol 10-40 yarı sentetik kullanıyorduk.