Mineral yağda marka çok farketmeyecektir. Yağdaki işlem çok sınırlı çünkü.
BP Visco ile Castrol GTX aynı zaten. Mobil Super 1000 serisi de işinizi görür.
Printable View
Son bir soru önermemenizin sebebi sadece yağ pompası değilmi. Yapılabiliyormu bilmiyorum ama yağ pompasına upgrade yada daha güçlüsüyle değiştirirsekmi kullanabiliriz yada hangisini kullanabiliriz.
Yağ pompası upgrade'leri yapıyorlar. Ama ben bu konuda yorum yapmak için bu motor hakkında yeterli bilgiye sahip değilim. Benim mineralde kalın dememin sebebi hem motor töleransları, hem yağ soğutma ve pompalama kapasitesini düşünmem ve özellikle sıcak yağdaki basıncı hesaba katmamdır. Ayrıca 20w50'ye denk sıcak koruması sağlayabilecek bir yağ ancak 10w60 olur ki o da 20w50'ye kıyasla hiç ekonomik olmayacaktır.
Merhabalar. Pekı Valvoline 10w-60 yarı sentetık yağ hakkında bılgınız varmı nasıldır acaba ?
307 tu5jp4 motora uyguladım. Sizinle lpg enjeksiyonu, lpg ecusu hakkında konuşmuştuk.
Neyse, hava soğutucu kullanmadım, sadece su enjeksiyonu kullanıyorum (Metanol buralarda bulamadım. Bırak boşver olmasın madem dedim :) ) Afr yi tam ayarlayamadım, o yüzden daha basıpta egt ne duruma geliyo test etmedim (daha adam akıllı headersimde yok zaten orj. döküm manifoldu kullanıyorum; eksiğim çok ders, iş arası yavaş yavaş halletmeye çalışıyorum). Yine de lpg ile ateşlemeyle ve sıkıştırmayla hiç oynamadan (11:1) çalıştırıyorum. Sadece lpg bujisi taktım. Eaton değilde rotrex benzeri (yaptığım sc tip olarak ucube gibi oldu ama sıkıntısız şuan :D ) sc kullanıyorum. Motorla uğraşırken bir foto yok ama uygulanmışını yakın zamanda detaylı olarak size göndermek isterim.
Bu motor hakkında bilginiz varsa eğer; gaz kelebeği,potansiyometre,tps hakkında size sormak istediklerim var.
Valvoline'in hangi serisi acaba? Şuradan bulabilir misiniz; Motor Oil | Find Engine Oil, Automotive Oil & Car Oil at Valvoline
Ayrıca sitesinde hths değerlerini göremedim. Hths değerleri olmadan dayanımla ilgili yapılacak yorumlar yetersiz olur.
Genel olarak 10w60 yarı sentetik bir yağ viskozite olarak 10w60 tam sentetiklerle benzerlik gösterir. Ama dayanım olarak bir alt kademededir. Tam sentetik bir 10w60, yarı sentetik bir 10w60'dan yüksek sıcaklık ve yüklerde daha dayanıklı ve stabildir.
Sorumu bir de buradan sorayim
Araç : Honda Civic Si
Km : 294.xxx civarı
Şu an kullanılan yağ : Castrol 10-40
Kullanım : Arada sırada gazlıyorum.Ama genelde ekonomik bir sürüş stilim var.Araçta LPG var.Ekstra olarak araçta 4-2-1 headers ve 51 mm düz boru var.Headers sarılı değil.
Geçen görev yerim batmandan gelirken - ki yaklaşık 1500 km yol - 30 dk molayla gelince.Eve gelince aracın 1 lt yağ eksilttiğini farkettim.Bu sefer araca 10-60 koysam mı diye düşünüyorum ? Forumdaki konuları baya bi okudum ettim ama kafam karmakarışık şu an. ?
LPG + yüksek km + arada sırada gazlama = 10w40 yarı sentetik yağın başedemeyebileceği bir durum. Önce tam sentetik 5w50 veya 10w50 ile başlanabilir. Yetersiz kalırsa 10w60'a geçilebilir. Ayrıca zengin çalışan motor da fazladan yağ eksiltir. LPG'de AFR gözden geçirilebilir.
Ben 106tıdaki yağ socaklık göstergesinin cizgileri kac dereceye geliyor kac derecede gazlamak yada gazlamamak daha iyi olur onu merak ediyorum.
Edit:10w40 PO koyduk en son.
http://g1208.hizliresim.com/10/r/c5h0z.jpg
arkadaşlar motor yağları hakkında merak ettiğim bazı konular var onları merak ediyorum
1) motor yağları bir motorun neyine göre belirleniyor? (sıkıştırma oranı buna etken mi)
2) parlama noktası nedir ?
3)40 ve 100 derecedeki vizkoziteleriyle yağın kalitesini ömrünü verdiği performansı anlayabilir miyiz ?
4)eneos royal purple motul nulon vb yağların adı pek duyulmuyor genellikle mobil castrol bp shell elf gibi yağların ismi var neden diğer yağlar meşhur değil?
1)
Motor yağları, daha doğrusu motorun veya aracın ihtiyacı olan yağ viskozitesi, yani akışkanlığı önem ve etki sırasına göre
- aracın kullanım şartlarına
- iklim koşullarına
- aracın mekanik toleranslarına
göre belirlenir.
2)
Parlama noktası; yağın veya hal değiştirebilen herhangi bir materyalin havada yanıcı buhar formuna dönüşmeye başladığı en düşük sıcaklık değeridir. Yağ için kastedilen yağın buharlaşmaya başladığı, uçucu hale geçtiği en düşük sıcaklıktır. Bu sıcaklığın üstüne yağ dayanamaz. Ama bu değer yağın yağlama yapmaya devam ettiği değer değil, buharlaşmamaya direnebildiği son değerdir.
3)
Belirli sıcaklık derecelerindeki viskozite, yani akışkanlık değerleri ile sadece o yağın farklı sıcaklıklardaki akışkanlık karakterlerini anlayabilirsin. Kalitesini anlayamazsın. Hangi sıcaklıkta ne kadar akışkanlığa ihtiyacın varsa bu değerleri inceler, ona göre yağ tercihini yaparsın.
4)
Amerika pazarı ile Avrupa pazarı sadece madeni yağ yönünden veya sadece otomotiv sektöründe değil, daha birçok yönden farklılıklar gösterir. Bunda nakliye, dağıtım ve distribütör ağı, pazarlama, marka bilinilirliği, tüketici tercihleri vs birçok etmen etkilidir.
Bu sorulara polo gti sahipleri,tecrübeyle sabit cevaplar verebilir..:)
ben konuyu bastan sona kadar okudum aracım 128 bınde corolla t-sport sadece ayda 1 kez gece cıkıyorum oda rolıng babında yıllık 2 bın belkı yapıyorum belkı yapmıyorum aracımı calıstırdıgımda zaten ısınmadan ıstedıgım sekılde asla oynatmam yerınden suan 5w-40 castrol var ama mobil 5w-50 kullanmam daha dogru olur gıbı dogrumudur osman abi ?
getz 1.3 için 0 40mobil new life yağ düşünüyorum bu yağı kullanmıştım ama aracım servise gittiği zaman 10 40 a çevirmişler 10 40 yüksek devirlerde eksiltiyor ama 0 40 da eksiltme yapmıyordu nedeni nedir?
Kullandığın 10w40 ile 0w40'ın 100 derece viskoziteleri işte burada önemli. En büyük etken viskozite. Bir de bazı yağların formülünde eksiltmeyi önleme amaçlı katıklar da oluyor.
Bulunduğun yerin iklimini ve kullanım şartlarını da dikkate alarak 0w40 veya 5w40'ı kullanabilirsin. Soğuk iklim ve/veya kısa mesafeli sürüşleri için kullanılıyorsa 0w40, aksi hallerde 5w40 uygundur. 10w40 yarı sentetiktir. Tam sentetik harici yağ kullanmamanı tavsiye ederim.
Bilgiler için teşekkürler Osman Bey,
2009 Megane 3 1.5 105 dizel (stage 1 yazılım) aracımda standart servisin koyduğu yağ ile kullanıyorum(elf 10W 40 fabrikanın tavsiye ettiği).Dışarıda fiyatlarına özelliklerine hiç bakmadım ama tam sentetik olmadığı kesin sanırım fiyatlarının da çok ucuz olduğunu duydum.Herhangi bir eksiltme vs yaşamadım.Sizin şunu kullansanız da olur diyebileceğiniz yağ varmıdır ?
konuyu baştan sona okudum emeği geçen arkadaşlara teşekkürler.
Benim sorum şu bizim opellerde yağ ısı göstergesi yok varsada ben bulamadım ve motor çalışma sıcaklığı sürekli 95 derece servis bunun normal olduğunu söylüyor.yüksek sıcaklıkta çalışma birazda tüketim değerlerini azaltmak için diye yorumlar var. Gelelim Sorulara;
1.) motor çalışma sıcaklığından yağ sıcaklığını tahmin edebilir miyiz?
bu sorunun cevabı galiba bu
2.) Servis kitapçığı klasik 5W/30 yağ kullanın demiş ben daha iyi koruma aralığı var diye Edge 0W/30 kullandım. aracımda yazılım ve egzoz var motor çalışma sıcaklığı yüksek ( bana göre , opele göre normal belki , ekstra yağ soğutucu sitemi vardır bilemiyorum motor kodu Z16LET) haftada 10-15 dk sıkıştırıyorsak en ideal yağ 95 derece motor çalışma sıcaklığıda göz önünde bulundurarak ne olur.?Alıntı:
More modern petrol engines always run hotter - it makes them slightly more efficient and reduces emissions.
This is one of the main reasons that the temperature gauge was removed from the Astra-H (so I have heard), is to prevent complaints about engines running hot, when in reality they are designed that way and there is no fault.
3.) benim gördüğüm en yüksek coolant temp 104 derece oda sıkışık trafikte yazın ayrıca kapakta çok küçük bir yerde terleme yapıyor gibi yağ eksiltme yok daha ince bir yağ seçtiğim için mi bu terleme yapıyor ? ki servise sorduğumda buda normal dedi yağ buharı atabilir dedi sıkıştırdığında?
not: aynı araç için İngiltere 5w40 önermiş kendi sitesinde http://www.castrol.com/castrol/secti...tentId=7073092
Turkiye 0w30
http://www.castrol.com/castrol/secti...tentId=7074757
@BlackEmperor;
Genel olarak maddelere değinelim;
1) Motor sıcaklığından yağ sıcaklığı tahmin edilebilir. Genel olarak yağ sıcaklığı motor suyu sıcaklığına büyük eşittir. Ama her zaman aynı eşit farkta beklnemez, ani ısınmalarda, yüklenmelerde fark artar, sabit sürüşlerde fark sıfıra yaklaşır.
2) Aşağıda da değindim, 5w30 emisyon ve tüketim esaslı seçilmiş bir yağdır. Yetersiz değildir. Ama 5w40 ile üst sıcaklıklarda daha güvenli bir yağlama sağlarsınız.
3) Kapaktaki terlemeler genelde conta kaynaklı olur. 5w30 ile 5w40 arasında buharlaşma derecesi açısından bariz bir fark yok.
5w30 ve 0w30 genel olarak emisyon ve tüketim odaklı normal sürüş yağlarıdır. 105 derece su sıcaklığında yağ da tahminen en fazla 120 dereceleri görür ki bu 5w30'un başedemeyeceği bir seviye olmasa da yine de ben performans odaklı bir motor ve performans odaklı bir kullanım için, iklim şartları da çok soğuk değilse, 5w40 veya 0w40 tavsiye ederim. Benzer şartlarda ve benzinli turbo kendi aracımda kendim kışın 0w40 kullanıyorum. Yazları da genelde 5w40 kullanıyorum. Kullanım mesafeniz çok kısa değilse, sık sık soğuk marş yapmıyorsanız 5w40 yaz kış işinizi görür. Üstelik verdiğiniz sıcaklık değerlerinin daha üstü değerlerde bile koruma sağlamaya devam eder.
ingiltere zaten castrol sitesinde 5w40 önermiş ki konu başından beri forum ahalisinin en cok işini görecek yağ gibi duruyor genelde aşırı beslemeli ve küçük hacimli motorlar kullandığımız göz önünde bulundurularak. Haftada 1 kısa mesafeli sürüşler yapan birisiyim ancak hafta sonu araç kullandığımızdan suan için 0w30 ilk marşta görevini daha iyi yerine getiriyor sorunsuz şekilde çalışıyor. havalar ısınında 5w40 a geçiş yapmayı düşünüyorum birde 0w30 yağın fiyatı daha pahalı 5w40 dan ince yağ üretmek daha mı maliyetli ?
Her ne kadar baz yağ farklı maliyette olsa da fiyata yansıyan bu büyük fark malzeme maliyetiyle alakalı değil. 0w30'lar daha güncel ve zor emisyon normlarını da karşılayabildiğinden daha fazla onaya sahipler o kadar.
5w40'a geçiş için havaların biraz daha ısınmasını beklemeniz doğru olur.
Ben aracimda 5 40 tam sentetik motul kullaniyorum son iki bakimdir oda motulden haberim yoktu benim vwtech ilkan ustaya gittigimiz icin orda motul var motulunde kalitesi belli iki dir onu kullaniyoruz. Aracim 130 bine yaklasti 5-40 kullanmak hala uygunmudur? Birde motulmu castrolmu diye sorsam hangisi tercih edilir sizce
Bu soru ozellikle sana osman abi:)
Bu arada ben su yag arabaya boyle etki etti bu boyle etti bu konuda herhangi bir tecrubem yok. Kista olsa yazda olsa herzaman araci calistirdiktan sonra anlik tuketim yuksekten basliyor 1.0 yada 0.9 seviyesine inmeden hareket etmem hararet oynamadanda gaza yuklenmem.
Motul'un hangi serisini kullanıyorsun bilmiyorum. Eğer 300V gibi yüksek seri bir yağ kullanıyorsan Castrol edge veya Mobil 1 serisinden üstündür. Ama standart seri yağlarını kullanıyorsan kaydadeğer bir farkı yok. Zaten fiyatta da kaydadeğer bir fark olmadığından standart seri kullanıyorsan bile yine Motul'a devam edebilirsin.
KM yükselse de aracın toleransları değişmez. KM'ye bağlı olarak oluşabilecek aşınmalardan kaynaklı yağ eksiltmelerini yağı kalınlaştırarak çözmeye çalışmak zaten başlı başına yanlış bir yaklaşımdır bana göre. Segman-gömlek toleransı artmış olabilir. Ama hala tüm kılcal aralıklar, turbo yağ beslemesi, subap hidrolik iticileri aynı toleransta yağa ihtiyaç duymaya devam ederler.
hazır yağ konusu açılmış iken bende bir soru sormak ıstıyorum. İlk önce konuyu açan arkadaşın sorusunu cevaplayayım biz araçlarda 5-30 castrol kullanıoruz max 125 dereceye kadar cıkıyor yag sıcaklıgı max. sıkştrmnada. normal kullanımda 90 civarında geziyor.
soruma gelecek olur isek. yarın aracın yağını değiştreceğim scirocco 1.4 tsi 160hp servisin önerisi castrol edge 5-30w acaba sizin bi öneriniz varmıdır
teşekkürler
Osman abi sanirim spesific serisiydi bu 505 kodlu gibi vw uyumlulugu yazan kutuydu yanlis hatirlamiyorsam.ozaman bir sikinti yok:) tesekkur ediyorum
120-130 dereceler limit ısılardır benim görüşüm. Bu derecelerde tam sentetik motor yağı yeterli koruma sağlar ama bu sıcaklıkları sıklıkla göstermek yağın ömründen çalar. Aynı yağ ile 15.000 km kullanım dayanamayabilir diye düşünüyorum.
Güvenli limit 110 derece diyelim. Eğer araç için 5w-40 öneriliyorsa geçmenizde yarar var özellikle yaz aylarında.
benimde şöyle bir sorum var
şantiyemizde iveco euro kargo araçlarımız kıtapcıklarında ve servisindeki tavsiye edilen yağ
ACEA E4 5w30
Ford Cargo 2532 kamyonlar içinse
acea e7- apı cı-4 10w 40
her iki araclarda 30 ar adet var. biz yağlarını 250-300 saatte bir değiştiriyoruz ( ağır tonaj ve rolantide çok çalışıyor )
bu sınıflarda buldugumuz lukoil avantgarde 5w30 ve 10w40 war
fiyat olarak daha uygun ve yerine kullanabilceğimiz başka bir yağ varmı ?
@I-HANN;
E4 ve E7'de kalmanız gerekiyor. İkisine aynı yağı kullanmanızı önermem.
Lukoil gibi bir kaç markadan daha fiyat alınabilir, kadoil vs gibi. Hangi şartlarla ve hangi fiyatlarla alıyorsunuz bilmiyorum. Ama spot piyasadan peşin toptan alışlarda fiyat uygun hale gelebiliyor.
Teknik gereksinimleri biliyorsunuz zaten. Bu şartları sağlayan güvenilir her marka işinizi görür. Zaten oldukça sık değişim yapıyormuşsunuz. Ne lukoil ile, ne de benzer başka markalarla uygun yağı kullandığınız takdirde sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.
Maximumu sıcaklığı ulaşıldığı zaman en cok basıncı saglıcak olan yagı en basit şekilde nasıl anlayabiliriz.
80 derecede mesela 10-40 mı yoksa 10-60 mı daha cok basınç basar nedeni vizikoteydi galiba o mudur ?
Tüm yağların TDS(technical data sheet) teknik dataları yayınlanır. Bu dataların en başta geleni 40°'de ve 100°'deki viskozite değerleridir. 100° standart bir motorun çalışma esnasındaki ortalama yağ sıcaklığı olarak kabul edilir. Eğer 100°'de en yüksek basıncı istiyorsanız 100°'de en yüksek viskoziteli(cst) yağı tercih etmeniz gerekir. Bu da kaba tabirle en kalın yağdır. İkinci rakam ne kadar büyürse cst@100° o kadar artar.
Ancak önemli olan en yüksek basıncı elde etmek değil, hem soğukta, hem sıcakta, uygun, doğru basınçta çalışan en stabil yağlamayı sağlayan yağı seçmektir.
Yari sentetik ve tam sentetik yagi karistirip koysak bi sknti olur mu acaba? Yaglar castrol 5 40 ve 10 40.normal bir aracta kullanabilir miyiz cok zarari olur mu .ornegin 1.6 benzinlide
İki farklı yağı karıştırmanı önermem. Tam sentetik yağa yarı sentetik veya mineral bir yağı katarsan o da artık yarı sentetik olur. Ama elde yarım tam sentetik yağ varsa, araçta da yeni doldurulmuş yarı sentetik yağ varsa, her iki yağ da boşa gitmesin diye yapılabilir belki.