sıcaklık zorlamaya göre artabiliyor... 5. viteste direttikçe artıyor tabi... ama 120 lerin çok üzerine hiç çıkmadı sanırım en yüksek gördüğüm 122 oldu. (2-2 artıyor orijinal yağ sıcaklık göstergesi)
Mobil 5-40 ve 5-50 tam sentetik mi? yoksa semi mi?
sıcaklık zorlamaya göre artabiliyor... 5. viteste direttikçe artıyor tabi... ama 120 lerin çok üzerine hiç çıkmadı sanırım en yüksek gördüğüm 122 oldu. (2-2 artıyor orijinal yağ sıcaklık göstergesi)
Mobil 5-40 ve 5-50 tam sentetik mi? yoksa semi mi?
mobilin yağları %100 sentetik
yarı veya mineral yağı kaldırdı diye biliyorum raflardan. üretmeyecekti birdaha.
sıcaklığı sıkıntı ediyorsan 10 60 mobil1 castrolden daha ucuz ve daha iyi bence. subaru sti de kullanıyordum süreklide tapa gaz gezerdim. çok iyi koruyordu. bariz bir şekilde 5-40a göre yağ sıcaklığı düşmüştü.
It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)
Verdiğin liste gayet güzel. Listeyi herkesin anlaması için biraz daha açacak olursak;
Grup 1 - 20w50 gibi tam mineral yağlar
Grup 2 - 15w40 gibi yeni nesil mineral yağlar
Grup 3 - 10w40 gibi yarı sentetik, sentetik bazlı mineral yağlar
Grup 4 - 5w40-10w60-0w30 vs gibi tam sentetik PAO(polyalphaolefin) yağlar
Grup 5 - 5w40-10w60-0w30 vs gibi tam sentetik POE(polyester) yağlar
POE baz yağı Motul ve Redline kullanıyor.
PAO'yu ise Castrol, Mobil vs kullanıyor.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Mobil1 serisi tam sentetik. Mobil Super 3000 serisi de tam sentetik. Ama Mobil 2000 serisi yarı sentetik ve Mobil 1000 serisi de mineral. Ve tüm bu serilerin üretimi devam ediyor.
Bu şartlarda ben olsam Mobil1 5w50 kullanırdım ki kullanım klavuzunda da bu viskoziteli yağ en geniş alanı yağlıyor olarak gösteriliyor.
Eğer imkan varsa Motul 5w40 da kullanılabilir.
Semi o sıcaklıklara kesinlikle dayanmaz.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
POE özellikle üst sıcaklıklarda daha dayanıklı. Ama PAO'ya göre azıcık daha dayanıklı. Aralarında öyle dağlar kadar fark yok. Her ikisi de tam sentetik sonuçta. HTHS değerleri arasında da zaten çok az fark var. İmkan varsa POE baz yağ kullanan Motul ve Redline kullanılabilir. Tabi ki üstün yağlardır bunlar. Ama yarı fiyatına %95 aynı verimi mobil 5w50'den veya 5w40'tan alabiliyorsam ve bu aracı sürekli pist şartlarında zorlamıyorsam, genellikle gündelik biniyorsam biraz düşünürüm doğrusu.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
tabiki bende öyle düşünüyorum. sürekli tapa gaz gezmiyorsan ota b.ka sıkmıyorsan aracı gerek yok. ben aracım yüklü ve basınç açık olduğundan kullanıyorum.
bi çok performanslı araç sahibide rollingdi dragdı bu tür işlere meyilli olduklarından tercih ediyorlar zaten.
ama yarım boy önde olucamın hesabı yapılmıyorsa gereksiz pahalılıkta tabiki bu motul ve redline
It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)
Slm çok güzel bir konu emeği geçenlere tşk ederiz.Aracım rover 220 turbo orjinal fabrika önerisi mobil 10-40 fakat ben servisin ısrarla önerisi olan 0-40 tam sentetik kullanıyorum.Şuanda bir problem yaşamıyorum ama acabalar aklımda soru işareti oluşturuyor...
Araç orjinal 150kw motor gücüne sahip ve döküm blok biz aracın speclerini herşeyi ile tamamen büyüttük yaklaşık 230kw civarında bir güce geldi diyebilirim.Bu motor özellikle çok hızlı ısınan bir motor, alüminyum bloğa sahip olmadığı için kolay soğuyamıyor.Acaba servise güvenip doğru bir seçim yaptık mı?Yoksa daha farklı bir seçim yapmam mı gerekirdi?Bu arada aracım kesinlikle yağ yakmıyor..Tşk ederim...
Cok guzel bir konu olmus benimde sorum olacak astra g 2.0 aracimda bugune kadar hep 0-40 mobil 1 kullsnilmis ankarada kullaniliyordu ben mersine yerlestikten sonra bu yagi kullanmaya devam etmelimiyim ankara gibi soguk olmuyor burasi tesekkurler
Mobil 10w-40 2000 serisi ve yarı sentetik bir yağdır.
Mobil 1 0w-40 ve tam sentetik bir yağdır. İkisini kıyaslarsak 0w-40 hem üst segment hem de tam sentetik bir yağdır, daha dayanıklıdır vs. vs..
M1 0W-40 tecrübelerim doğrultusunda ısındığı vakit eksiltme yapmaya başlayan bir yağ, eğer eksiltme varsa daha kalın bir viskozitede yağa geçiş yapılabilinir, ki sizin böyle bir probleminiz yok gibi gözüküyor.
^^
Mobil Super 3000 serisinde 5w40 tam sentetik var. O da olabilir. mobil1 0w40'a göre yüksek sıcaklıkta daha iyidir. Daha yüksek HTHS'ye sahip.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Biz s13lerde motul 15-50 kullaniyoruz.5000kmde bir yenileniyor..driftteyken yağ sicakligida max 225F. gelince arabayi dinlendiriyorz yağ sicakligi düşene kdr.Sizce nasildir ?
![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)