User Tag List

Sayfa 14/18 İlkİlk ... 41213141516 ... SonSon
339 sonuçtan 248 ile 266 arası

Konu: Maximum Yağ Sıcaklığı

  1. #248
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ::ZaFeR:: Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sorumu bir de buradan sorayim

    Araç : Honda Civic Si
    Km : 294.xxx civarı
    Şu an kullanılan yağ : Castrol 10-40
    Kullanım : Arada sırada gazlıyorum.Ama genelde ekonomik bir sürüş stilim var.Araçta LPG var.Ekstra olarak araçta 4-2-1 headers ve 51 mm düz boru var.Headers sarılı değil.

    Geçen görev yerim batmandan gelirken - ki yaklaşık 1500 km yol - 30 dk molayla gelince.Eve gelince aracın 1 lt yağ eksilttiğini farkettim.Bu sefer araca 10-60 koysam mı diye düşünüyorum ? Forumdaki konuları baya bi okudum ettim ama kafam karmakarışık şu an. ?
    LPG + yüksek km + arada sırada gazlama = 10w40 yarı sentetik yağın başedemeyebileceği bir durum. Önce tam sentetik 5w50 veya 10w50 ile başlanabilir. Yetersiz kalırsa 10w60'a geçilebilir. Ayrıca zengin çalışan motor da fazladan yağ eksiltir. LPG'de AFR gözden geçirilebilir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  2. #249
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    LPG + yüksek km + arada sırada gazlama = 10w40 yarı sentetik yağın başedemeyebileceği bir durum. Önce tam sentetik 5w50 veya 10w50 ile başlanabilir. Yetersiz kalırsa 10w60'a geçilebilir. Ayrıca zengin çalışan motor da fazladan yağ eksiltir. LPG'de AFR gözden geçirilebilir.
    bir de o yağları sorayim bakalim . artık olmazsa bir dahaki yağ değişiminde 10-60'a geçiş yaparim.Geçen egzost muayenesine gittiğimde sonuçta fakir karışım yazıyor.Oradaki eleman ise biraz çiğ yakıt attığını söyledi bana.

  3. #250
    Bi1ReD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    eskişehir
    Mesaj
    1.329
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben 106tıdaki yağ socaklık göstergesinin cizgileri kac dereceye geliyor kac derecede gazlamak yada gazlamamak daha iyi olur onu merak ediyorum.

    Edit:10w40 PO koyduk en son.
    Alıntı eser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu arada YJ nin sisleride yere bakıyor kardeşim kimseyi rahatsız etme şansı yok emeklemedıklerı surece


    edit:bizim sislerimiz sadece surungen hayvanları rahatsız eden cinsten
    CRM
    ECUFAST

  4. #251
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar motor yağları hakkında merak ettiğim bazı konular var onları merak ediyorum

    1) motor yağları bir motorun neyine göre belirleniyor? (sıkıştırma oranı buna etken mi)

    2) parlama noktası nedir ?

    3)40 ve 100 derecedeki vizkoziteleriyle yağın kalitesini ömrünü verdiği performansı anlayabilir miyiz ?

    4)eneos royal purple motul nulon vb yağların adı pek duyulmuyor genellikle mobil castrol bp shell elf gibi yağların ismi var neden diğer yağlar meşhur değil?

  5. #252
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MEGFB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar motor yağları hakkında merak ettiğim bazı konular var onları merak ediyorum

    1) motor yağları bir motorun neyine göre belirleniyor? (sıkıştırma oranı buna etken mi)

    2) parlama noktası nedir ?

    3)40 ve 100 derecedeki vizkoziteleriyle yağın kalitesini ömrünü verdiği performansı anlayabilir miyiz ?

    4)eneos royal purple motul nulon vb yağların adı pek duyulmuyor genellikle mobil castrol bp shell elf gibi yağların ismi var neden diğer yağlar meşhur değil?
    1)

    Motor yağları, daha doğrusu motorun veya aracın ihtiyacı olan yağ viskozitesi, yani akışkanlığı önem ve etki sırasına göre

    - aracın kullanım şartlarına
    - iklim koşullarına
    - aracın mekanik toleranslarına

    göre belirlenir.

    2)

    Parlama noktası; yağın veya hal değiştirebilen herhangi bir materyalin havada yanıcı buhar formuna dönüşmeye başladığı en düşük sıcaklık değeridir. Yağ için kastedilen yağın buharlaşmaya başladığı, uçucu hale geçtiği en düşük sıcaklıktır. Bu sıcaklığın üstüne yağ dayanamaz. Ama bu değer yağın yağlama yapmaya devam ettiği değer değil, buharlaşmamaya direnebildiği son değerdir.

    3)

    Belirli sıcaklık derecelerindeki viskozite, yani akışkanlık değerleri ile sadece o yağın farklı sıcaklıklardaki akışkanlık karakterlerini anlayabilirsin. Kalitesini anlayamazsın. Hangi sıcaklıkta ne kadar akışkanlığa ihtiyacın varsa bu değerleri inceler, ona göre yağ tercihini yaparsın.

    4)

    Amerika pazarı ile Avrupa pazarı sadece madeni yağ yönünden veya sadece otomotiv sektöründe değil, daha birçok yönden farklılıklar gösterir. Bunda nakliye, dağıtım ve distribütör ağı, pazarlama, marka bilinilirliği, tüketici tercihleri vs birçok etmen etkilidir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  6. #253
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.474
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu sorulara polo gti sahipleri,tecrübeyle sabit cevaplar verebilir..

  7. #254
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1)

    Motor yağları, daha doğrusu motorun veya aracın ihtiyacı olan yağ viskozitesi, yani akışkanlığı önem ve etki sırasına göre

    - aracın kullanım şartlarına
    - iklim koşullarına
    - aracın mekanik toleranslarına

    göre belirlenir.

    2)

    Parlama noktası; yağın veya hal değiştirebilen herhangi bir materyalin havada yanıcı buhar formuna dönüşmeye başladığı en düşük sıcaklık değeridir. Yağ için kastedilen yağın buharlaşmaya başladığı, uçucu hale geçtiği en düşük sıcaklıktır. Bu sıcaklığın üstüne yağ dayanamaz. Ama bu değer yağın yağlama yapmaya devam ettiği değer değil, buharlaşmamaya direnebildiği son değerdir.

    3)

    Belirli sıcaklık derecelerindeki viskozite, yani akışkanlık değerleri ile sadece o yağın farklı sıcaklıklardaki akışkanlık karakterlerini anlayabilirsin. Kalitesini anlayamazsın. Hangi sıcaklıkta ne kadar akışkanlığa ihtiyacın varsa bu değerleri inceler, ona göre yağ tercihini yaparsın.

    4)

    Amerika pazarı ile Avrupa pazarı sadece madeni yağ yönünden veya sadece otomotiv sektöründe değil, daha birçok yönden farklılıklar gösterir. Bunda nakliye, dağıtım ve distribütör ağı, pazarlama, marka bilinilirliği, tüketici tercihleri vs birçok etmen etkilidir.
    Osman bey teşekkür ederim ilginize yardımlarınız için sağolun

  8. #255
    Can's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben konuyu bastan sona kadar okudum aracım 128 bınde corolla t-sport sadece ayda 1 kez gece cıkıyorum oda rolıng babında yıllık 2 bın belkı yapıyorum belkı yapmıyorum aracımı calıstırdıgımda zaten ısınmadan ıstedıgım sekılde asla oynatmam yerınden suan 5w-40 castrol var ama mobil 5w-50 kullanmam daha dogru olur gıbı dogrumudur osman abi ?

  9. #256
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Bi1ReD Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 106tıdaki yağ socaklık göstergesinin cizgileri kac dereceye geliyor kac derecede gazlamak yada gazlamamak daha iyi olur onu merak ediyorum.

    Edit:10w40 PO koyduk en son.
    ortaya gelince gazlaya bilirsin fakat po gibi markalar şahine bile koyulmaz

  10. #257
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Can's Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben konuyu bastan sona kadar okudum aracım 128 bınde corolla t-sport sadece ayda 1 kez gece cıkıyorum oda rolıng babında yıllık 2 bın belkı yapıyorum belkı yapmıyorum aracımı calıstırdıgımda zaten ısınmadan ıstedıgım sekılde asla oynatmam yerınden suan 5w-40 castrol var ama mobil 5w-50 kullanmam daha dogru olur gıbı dogrumudur osman abi ?
    Atmosferik, 11.5 gibi pek de yüksek sayılmayacak bir sıkıştırmaya sahip, 8000 devir üstünü görmeyen, o devirleri de ayda bir gören bir motor için 5w40'ın üstü bence pek gerekli değil.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  11. #258
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    getz 1.3 için 0 40mobil new life yağ düşünüyorum bu yağı kullanmıştım ama aracım servise gittiği zaman 10 40 a çevirmişler 10 40 yüksek devirlerde eksiltiyor ama 0 40 da eksiltme yapmıyordu nedeni nedir?

  12. #259
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MEGFB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    getz 1.3 için 0 40mobil new life yağ düşünüyorum bu yağı kullanmıştım ama aracım servise gittiği zaman 10 40 a çevirmişler 10 40 yüksek devirlerde eksiltiyor ama 0 40 da eksiltme yapmıyordu nedeni nedir?
    Kullandığın 10w40 ile 0w40'ın 100 derece viskoziteleri işte burada önemli. En büyük etken viskozite. Bir de bazı yağların formülünde eksiltmeyi önleme amaçlı katıklar da oluyor.

    Bulunduğun yerin iklimini ve kullanım şartlarını da dikkate alarak 0w40 veya 5w40'ı kullanabilirsin. Soğuk iklim ve/veya kısa mesafeli sürüşleri için kullanılıyorsa 0w40, aksi hallerde 5w40 uygundur. 10w40 yarı sentetiktir. Tam sentetik harici yağ kullanmamanı tavsiye ederim.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  13. #260

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilgiler için teşekkürler Osman Bey,
    2009 Megane 3 1.5 105 dizel (stage 1 yazılım) aracımda standart servisin koyduğu yağ ile kullanıyorum(elf 10W 40 fabrikanın tavsiye ettiği).Dışarıda fiyatlarına özelliklerine hiç bakmadım ama tam sentetik olmadığı kesin sanırım fiyatlarının da çok ucuz olduğunu duydum.Herhangi bir eksiltme vs yaşamadım.Sizin şunu kullansanız da olur diyebileceğiniz yağ varmıdır ?
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  14. #261
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı efe_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilgiler için teşekkürler Osman Bey,
    2009 Megane 3 1.5 105 dizel (stage 1 yazılım) aracımda standart servisin koyduğu yağ ile kullanıyorum(elf 10W 40 fabrikanın tavsiye ettiği).Dışarıda fiyatlarına özelliklerine hiç bakmadım ama tam sentetik olmadığı kesin sanırım fiyatlarının da çok ucuz olduğunu duydum.Herhangi bir eksiltme vs yaşamadım.Sizin şunu kullansanız da olur diyebileceğiniz yağ varmıdır ?
    10w-40 değil bizim araçlara tavsiye edilen.

    Önerilen ilk viskozite aralığı 5w-40, ikincisi 0w-40 dır.

    Tam sentetik iyi marka her yağ olur bu dediğim 2 aralıkta.

  15. #262

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    10w-40 değil bizim araçlara tavsiye edilen.

    Önerilen ilk viskozite aralığı 5w-40, ikincisi 0w-40 dır.

    Tam sentetik iyi marka her yağ olur bu dediğim 2 aralıkta.
    10W-40 koyuyorlar benim araca , Samsundada Trabzondada. İlginç
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  16. #263
    BlackEmperor
    Misafir
    konuyu baştan sona okudum emeği geçen arkadaşlara teşekkürler.

    Benim sorum şu bizim opellerde yağ ısı göstergesi yok varsada ben bulamadım ve motor çalışma sıcaklığı sürekli 95 derece servis bunun normal olduğunu söylüyor.yüksek sıcaklıkta çalışma birazda tüketim değerlerini azaltmak için diye yorumlar var. Gelelim Sorulara;

    1.) motor çalışma sıcaklığından yağ sıcaklığını tahmin edebilir miyiz?

    bu sorunun cevabı galiba bu
    More modern petrol engines always run hotter - it makes them slightly more efficient and reduces emissions.

    This is one of the main reasons that the temperature gauge was removed from the Astra-H (so I have heard), is to prevent complaints about engines running hot, when in reality they are designed that way and there is no fault.
    2.) Servis kitapçığı klasik 5W/30 yağ kullanın demiş ben daha iyi koruma aralığı var diye Edge 0W/30 kullandım. aracımda yazılım ve egzoz var motor çalışma sıcaklığı yüksek ( bana göre , opele göre normal belki , ekstra yağ soğutucu sitemi vardır bilemiyorum motor kodu Z16LET) haftada 10-15 dk sıkıştırıyorsak en ideal yağ 95 derece motor çalışma sıcaklığıda göz önünde bulundurarak ne olur.?

    3.) benim gördüğüm en yüksek coolant temp 104 derece oda sıkışık trafikte yazın ayrıca kapakta çok küçük bir yerde terleme yapıyor gibi yağ eksiltme yok daha ince bir yağ seçtiğim için mi bu terleme yapıyor ? ki servise sorduğumda buda normal dedi yağ buharı atabilir dedi sıkıştırdığında?


    not: aynı araç için İngiltere 5w40 önermiş kendi sitesinde http://www.castrol.com/castrol/secti...tentId=7073092

    Turkiye 0w30
    http://www.castrol.com/castrol/secti...tentId=7074757

  17. #264
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @BlackEmperor;

    Genel olarak maddelere değinelim;

    1) Motor sıcaklığından yağ sıcaklığı tahmin edilebilir. Genel olarak yağ sıcaklığı motor suyu sıcaklığına büyük eşittir. Ama her zaman aynı eşit farkta beklnemez, ani ısınmalarda, yüklenmelerde fark artar, sabit sürüşlerde fark sıfıra yaklaşır.

    2) Aşağıda da değindim, 5w30 emisyon ve tüketim esaslı seçilmiş bir yağdır. Yetersiz değildir. Ama 5w40 ile üst sıcaklıklarda daha güvenli bir yağlama sağlarsınız.

    3) Kapaktaki terlemeler genelde conta kaynaklı olur. 5w30 ile 5w40 arasında buharlaşma derecesi açısından bariz bir fark yok.


    5w30 ve 0w30 genel olarak emisyon ve tüketim odaklı normal sürüş yağlarıdır. 105 derece su sıcaklığında yağ da tahminen en fazla 120 dereceleri görür ki bu 5w30'un başedemeyeceği bir seviye olmasa da yine de ben performans odaklı bir motor ve performans odaklı bir kullanım için, iklim şartları da çok soğuk değilse, 5w40 veya 0w40 tavsiye ederim. Benzer şartlarda ve benzinli turbo kendi aracımda kendim kışın 0w40 kullanıyorum. Yazları da genelde 5w40 kullanıyorum. Kullanım mesafeniz çok kısa değilse, sık sık soğuk marş yapmıyorsanız 5w40 yaz kış işinizi görür. Üstelik verdiğiniz sıcaklık değerlerinin daha üstü değerlerde bile koruma sağlamaya devam eder.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  18. #265
    BlackEmperor
    Misafir
    ingiltere zaten castrol sitesinde 5w40 önermiş ki konu başından beri forum ahalisinin en cok işini görecek yağ gibi duruyor genelde aşırı beslemeli ve küçük hacimli motorlar kullandığımız göz önünde bulundurularak. Haftada 1 kısa mesafeli sürüşler yapan birisiyim ancak hafta sonu araç kullandığımızdan suan için 0w30 ilk marşta görevini daha iyi yerine getiriyor sorunsuz şekilde çalışıyor. havalar ısınında 5w40 a geçiş yapmayı düşünüyorum birde 0w30 yağın fiyatı daha pahalı 5w40 dan ince yağ üretmek daha mı maliyetli ?

  19. #266
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BlackEmperor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ingiltere zaten castrol sitesinde 5w40 önermiş ki konu başından beri forum ahalisinin en cok işini görecek yağ gibi duruyor genelde aşırı beslemeli ve küçük hacimli motorlar kullandığımız göz önünde bulundurularak. Haftada 1 kısa mesafeli sürüşler yapan birisiyim ancak hafta sonu araç kullandığımızdan suan için 0w30 ilk marşta görevini daha iyi yerine getiriyor sorunsuz şekilde çalışıyor. havalar ısınında 5w40 a geçiş yapmayı düşünüyorum birde 0w30 yağın fiyatı daha pahalı 5w40 dan ince yağ üretmek daha mı maliyetli ?
    Her ne kadar baz yağ farklı maliyette olsa da fiyata yansıyan bu büyük fark malzeme maliyetiyle alakalı değil. 0w30'lar daha güncel ve zor emisyon normlarını da karşılayabildiğinden daha fazla onaya sahipler o kadar.

    5w40'a geçiş için havaların biraz daha ısınmasını beklemeniz doğru olur.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •