User Tag List

Sayfa 7/12 İlkİlk ... 56789 ... SonSon
226 sonuçtan 115 ile 133 arası

Konu: Wideband kullanarak lpg ayari yapma ve detaylar

  1. #115

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar, amacım sorunu olanlara yardımcı olmaktı ama evdeki hesap çarşıya uymadı, geçen haftasonu sensörü bozdu galiba, hatırı sayılır bir para kaçtı içeri

    bu nedenle bundan sonra ekipmana fon oluşturmak için makul bir ücret talep edeceğim, şimdiden duyurmuş olayım. makul kısmını karşılıklı belirleriz, resmi tarife yok

    yanlış anlama olmasın amacım ticari değil, ticari olsa, aracında AFR göstergesi olan iki arkadaşa özel mesaj ve telefon yoluyla bildiklerimi anlatarak vakit harcamazdım. umarım anlayış gösterirsiniz.

  2. #116
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bişe söyliycem
    benzin steometrik karışımı 14.7, lpg ise 15.5
    bunu hesaba katıyorsunuz değilmi ?

    geçmiş olsun sensör için

  3. #117

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bişe söyliycem
    benzin steometrik karışımı 14.7, lpg ise 15.5
    bunu hesaba katıyorsunuz değilmi ?

    geçmiş olsun sensör için
    Abi sayisal deger o, biliyorsundur ortak noktalari lambda degeri.

    Benzinin 14.7:1 i lpg nin 15.5:1 ine denk, lambda = 1 bu da.

    Benzin modunda 14.7:1 gosteren gosterge lpg modunda 15.5:1 gosteriyor.

    Closed loop icin zaten mudahale edip degistirme imkani yok, lambda=1 oluyor her zaman. Farkli bir lambdaya ayarlayacam diye ugrasirsan benzin ecusu trim yaparak afr yi duzeltir gene.


    Tam gaz open loop ta ise istedigin gibi ayarlamak olasi (sinirlar dahilinde)

    Tam gazda da benzinde afr ne ise lpg de de ayni afr ye ayarlamaya calisiyorum, referansta benzin modu oluyor.


    Benzin modunda 12.5-13 olan afr, lpg moduna alsam 13.1-13.6 olarak gozukur.


    Burda zaten esas amac lpg cilerin yaptigi sadece kalibrasyon ile tam gaz afrsinin ne kadar kotu olabilecegini gostermek.

  4. #118
    exclusivecar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    acaba benim arabada durum ne benzinden lpg ye alınca tamamen bayılıyor araba :/

  5. #119

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı exclusivecar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    acaba benim arabada durum ne benzinden lpg ye alınca tamamen bayılıyor araba :/
    Eger mekanik bir ariza yoksa, lpg ye gecip calisiyor ama gidisi zayif ise ve hep boyle ise ( yani daha once iyiydi, su anda kotu oldu durumu yoksa) lpg alt yapisinin ve ayarlarin uygun olmamasi diyebiliriz.

    Ne marka lpg kiti?

  6. #120

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benimde lpg de çözemediğimiz bi sıkıntım var,yardımcı olursanız sevinirm.alfa 75 2.0 ts ilk aldığımda brc distribütörünün yaptırdığı 2a kit vardı üzerinde,defalarca ayarla uğraşıp randıman alamayınca ve 75 in enjektör sıralamasına brc de başka beyin uymadığı için atikere geçtik.araç 5000 devir civarı benzine geçiyor,kalmıyor devir düşünce lpg ye dönüyor.normalde bu istekle ayarlanan bişey,bizde bi sorun var bulamadılar.daha büyük regulatörle denedik sonuç aynı.basınç problemi olsa benzinde kalır lpg ye dönmez diyor usta.devir görmesiyle alakalı olabilişr diyor.başka bi montajcıda laptopla tura çıktık,aynı şeyler oluyo fakat ne olduğunu yine anlamadılar,pc de o geçme işlemi sırasında ne basınçta nede başka bişeyde olağandışı bi durum yokmuş.birde enteresan bi durum var,lpg tetiklemesi bobinden ve 5000 devirde geçmemi yapıyor,tetiklemeyi söküp krank sensöründen alıyorum durum değişiyor 5700 civarına çıkıyor,bi zaman sonra aynı şey tekrarlanıyor söküp bobinden alıyorum düzeliyor,bu şekilde devam ediyodum ve 5000 devirde geçiş olmamıştı bayadır..en son lpg de yaşamaya başladığım çekiş düşüklüğünden debimetreden şüphelenip ölçtürdüm lpg ayarın düşük dedi usta,lpg ayar yapıldı benzinde gibi gidiyor ama 5000 geçiş başladı o ayarla beraber,bu sefer tetikleme değiştirmemede fatda etmedi.kime sorsam bi çözüm bulamıyolar.
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  7. #121
    meLaNchoLic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.234
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    07 getz var atiker sistemli.. arabanın içine gaz kokusu geliyor aşırı derecede 3 5 gündür yarın bi götürücem bakalım neresinden kaçırıyor görücez... istanbula yolumuz düşerse mutlaka bi uğrıcam yanınıza
    Alıntı atituti Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu kızın memeleri anadoluda 9 çocuk doğurupta emzirememiş kadınlarınkine benziyor ama biri ünlü oluyor digerleri tarlada ugrasıyor

  8. #122

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alfa75 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benimde lpg de çözemediğimiz bi sıkıntım var,yardımcı olursanız sevinirm.alfa 75 2.0 ts ilk aldığımda brc distribütörünün yaptırdığı 2a kit vardı üzerinde,defalarca ayarla uğraşıp randıman alamayınca ve 75 in enjektör sıralamasına brc de başka beyin uymadığı için atikere geçtik.araç 5000 devir civarı benzine geçiyor,kalmıyor devir düşünce lpg ye dönüyor.normalde bu istekle ayarlanan bişey,bizde bi sorun var bulamadılar.daha büyük regulatörle denedik sonuç aynı.basınç problemi olsa benzinde kalır lpg ye dönmez diyor usta.devir görmesiyle alakalı olabilişr diyor.başka bi montajcıda laptopla tura çıktık,aynı şeyler oluyo fakat ne olduğunu yine anlamadılar,pc de o geçme işlemi sırasında ne basınçta nede başka bişeyde olağandışı bi durum yokmuş.birde enteresan bi durum var,lpg tetiklemesi bobinden ve 5000 devirde geçmemi yapıyor,tetiklemeyi söküp krank sensöründen alıyorum durum değişiyor 5700 civarına çıkıyor,bi zaman sonra aynı şey tekrarlanıyor söküp bobinden alıyorum düzeliyor,bu şekilde devam ediyodum ve 5000 devirde geçiş olmamıştı bayadır..en son lpg de yaşamaya başladığım çekiş düşüklüğünden debimetreden şüphelenip ölçtürdüm lpg ayarın düşük dedi usta,lpg ayar yapıldı benzinde gibi gidiyor ama 5000 geçiş başladı o ayarla beraber,bu sefer tetikleme değiştirmemede fatda etmedi.kime sorsam bi çözüm bulamıyolar.
    selam, devir okuma ile ilgili problem yaşayacağınızı zannetmiyorum, benim vectrada da atiker vardı, her viteste 6500 devir problemsiz görüyordum.

    genede devir ile ilgili olarak , aracı benzine alıp deneme imkanınız oldu mu? yüksek devri programda görüyorsanız devir okuma sorunu olmaz.

    yığılma olup sonra benzine geçiyorsa bunun anlamı basınç düşüyor demektir, böyle bir durum var mı?

    bu arada sistem fast mi? safefast mi?

  9. #123

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sistem safefast,benim ilk aklıma gelen basınçtı,sistemi yeni taktıklarında başımıza geldi,denemek için daha büyük regulatör taktık ustaların yok canım,lakası yok demelerine rağmen ısrarla,bişey değişmedi.laptopla yol testine çıktığımızda lpg den benzine geçiş anında basınçla ilgili sıkıntı yok ama ne olduğunuda anlmadım dedi,bir diğer usta.hatta bostancı kantarcı lpg deki turgay usta basınç sebebiyle benzine geçse lpg ye geri dönmez aynı lpg azken gazı köklediğinde benzine atıp kaldığı gibi kalır diyor.boşta ve 1. viteste yok sorun,2. ve üstünde var.5000 devire geldiğinde sarı benzin ışığı yanıp araç kerkinip benzine geçiyor,gazdan çekince ayağı lpg ye dönüyor.enteresan olan tetiklemeyi değiştirince geçiş yaptığı devir aralığı yükseliyor.
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  10. #124

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kasilip benzine geciyorsa basinc dusmesi olabilir.. Nacizane bir onerim olacak, atikerin metal yuvali siyah filtreleri guc konusunda problemli. Kendim bu sorunu yasadim ordan biliyorum. Atikerin filtresinin yerine universal denilen filtrelerden kullandim. Ust devirlerde basinc dusmesi sorunum vardi filtreler sayesinde ortadan kalkti.

    Asagidaki linkte gorecegin filtrelerden alip takip denemen mumkun mu:

    http://www.sanalpazar.com/Lpg-Gaz-Fi...l__isp16129718

    Nozzle olcusu ve basinc seviyesi nedir? Ve regulator buyuk tip mi su anda?

    Safefast yerine fast taktirsan cok daha iyi bir tercih olacakti.fast ayar konusunda oldukca guzel ozellikleri var.

  11. #125

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    filtreyi alıp deniyim bi,nozzle ölçüsü ve basınç seviyesi hakkında bilgim yok,ayara gittiğim zaman not alır yazarım burdan.regulator standart tip ama kayınçımın 156 da dahil biçok alfada hatta baktığım bu güçteki araçda bu reg. varyardım için teşekkürler,sırayla deniyelim dediklerinizi.
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  12. #126

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alfa75 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    filtreyi alıp deniyim bi,nozzle ölçüsü ve basınç seviyesi hakkında bilgim yok,ayara gittiğim zaman not alır yazarım burdan.regulator standart tip ama kayınçımın 156 da dahil biçok alfada hatta baktığım bu güçteki araçda bu reg. varyardım için teşekkürler,sırayla deniyelim dediklerinizi.
    Atikerin std regulatoru kendi beyanlarina gore 100kw-136hp.

    2.0 ve 150 hp ye yakin sizin makinada kullanimi bence uygun degil ama esas sorun filtre, filtreden baslamakta fayda var.

  13. #127

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    reg. konusunda bende baya bastırdım ama taktırırken bilmiyoduk tabi,büyük reg. takıpda değişiklik olmayınca aynısını geri taktılar bundan değil deyip.işin cins tarafı 3 tane ustaya gittim ikisi bostancı biri gebzede ,ben basınç sebeplimi desem hepsi basınçla alakası yok,basınçdan olsa benzinde kalır basınç yetersiz gelince,lpg ye kendiliğinden dönmez diyorlar.tetiklemeyi enjektörden alsammı diye düşünüyorum bide.kimiside sizde bilirsiniz bunlar bööööle abi deyip sallıyo zaten.uzun zamandır 6000 e yaklaşırken geçtyiği ve o devirede nerdeyse hiç çıkmadığım için takmıyodum,son ayarla 5000 e indi.buda uzun yolda 180-190 civarında benzinle gitmek oluyo,yakıt katlıyo birden.
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  14. #128

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alfa75 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    reg. konusunda bende baya bastırdım ama taktırırken bilmiyoduk tabi,büyük reg. takıpda değişiklik olmayınca aynısını geri taktılar bundan değil deyip.işin cins tarafı 3 tane ustaya gittim ikisi bostancı biri gebzede ,ben basınç sebeplimi desem hepsi basınçla alakası yok,basınçdan olsa benzinde kalır basınç yetersiz gelince,lpg ye kendiliğinden dönmez diyorlar.tetiklemeyi enjektörden alsammı diye düşünüyorum bide.kimiside sizde bilirsiniz bunlar bööööle abi deyip sallıyo zaten.uzun zamandır 6000 e yaklaşırken geçtyiği ve o devirede nerdeyse hiç çıkmadığım için takmıyodum,son ayarla 5000 e indi.buda uzun yolda 180-190 civarında benzinle gitmek oluyo,yakıt katlıyo birden.

    bunlar böyle abi diyene bijon anahtarı ile girişmek lazım

    enjektörden sinyal daha da kötü.. bobin gayet yeterli devir sinyali için.

    ayarla benzine geçme devri değiştiğine göre , regülatör veya filtre sebebi ile basınç düşmesi ihtimali yükseliyor.

    filtredeki sorunu ben kendi aracımda, wideband göstergesi bağlayınca farkettim. tam gazda alt devirlerde çok iyi yerde olan AFR, devir yükseldikçe fakirleşiyordu, hatta 6000-6500 devirde 16:1 oluyordu, bende büyük regülatör vardı 280 hp kapasiteli olan.

    kuzendeki 200e ye üstündeki BRC kit arızalanınca komple yenileyerek atiker fast taktık, onda daha da büyük 400 HP lik regülatörü takıldı, oda aynı şekilde devir yükselince basınç düşüyordu, ben o zaman uyandım biraz, sorun regülatör değildi. filtreyi değiştirince basınç düşmesi ortadan kalktı. önce kendi aracıma, sonra kuzenin araca uyguladık.

  15. #129

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ok o zaman sıkıntı filtre inşallah,dediğiniz siyah filtre takılı bizde.en kısa zamanda değişip sonucu paylaşırım burdan.son ayar ile çekişden çok memnunum,yakıt ölçümü yapamadım henüz.ayarlarda bile sıkıntı olabilir,usta çekmiyo deyince tamam açtım,uçak olur şimdi muhabbetine yapılan standart ayarlar neticede.
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  16. #130

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alfa75 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ok o zaman sıkıntı filtre inşallah,dediğiniz siyah filtre takılı bizde.en kısa zamanda değişip sonucu paylaşırım burdan.son ayar ile çekişden çok memnunum,yakıt ölçümü yapamadım henüz.ayarlarda bile sıkıntı olabilir,usta çekmiyo deyince tamam açtım,uçak olur şimdi muhabbetine yapılan standart ayarlar neticede.
    Filtre 2 lt ortalama motorlarda bile yetersiz, diger taraftan filtrede ucuz acikcasi.

    Filtreyi bir denemekte fayda var.

  17. #131
    By_emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Zeytinburnu
    Mesaj
    726
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abicim microfast kit vardı bende nozulları 2.2 basınc 1.2 yapmıştım geçen gün lpgcime gidip basıncı biraz açmak istemiştim gittiğimizde basınç 0.98'di açmak istedik çevirdi çevirdi ve sonda dedi atiker 1 barda çalışır dedi aslı astarı nedir acaba
    05 Civic Vtec ||
    Emre Ayg..

    Herşey Türklük için

  18. #132

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı By_emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abicim microfast kit vardı bende nozulları 2.2 basınc 1.2 yapmıştım geçen gün lpgcime gidip basıncı biraz açmak istemiştim gittiğimizde basınç 0.98'di açmak istedik çevirdi çevirdi ve sonda dedi atiker 1 barda çalışır dedi aslı astarı nedir acaba
    Bir terslik var orda, ben 1.6 motorlarda hep 2 mm nozzle a denk geldim, delmek yerine basinci actim 1.5 bara kadar.


  19. #133

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arasıra başıma gelen bişey bu sabah yine yaptı,hazır konudayken onuda sorayım.sabah ilk çalışmada aaraç ısınıp lpg ye geçerken stop etti,bikaç kez geldi başıma,bu sabah dahil.lpg ye geçerken stop ediyor,defalarca denememe rağmen geçmiyor ancak meyilli bi yolda araç yükteyken lpg geçişinde 3.viteste falan durdurmazsam stop edince gaz gelip alıyor.kesici kaynaklı olabilirmi?
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •