burda bu kadar yazı okudum dedim çok zor heralde gittim ecm titanium 1.61 bulup indirdim dosyaların nerde olduğu çıktı gittim kendi aracımızdan dosyayı aldım bi tanıdığım eğitimini almıştı nerden bağlayım yüzde kaç aartıracağımı gösterdi öğrendim ve bu arada yaşım 17 eylülde 18 ime gireceğim winolsu da 2.24 kullanıyorum registerladım onuda kendim
Öncelikle bilgi paylaşan arkadaşlara teşekkürler.Herkes yazılım yapamaz, tabi ki bilgi ve tecrübe isteyen bir iş. Ancak uygun kablomuz ve yazılımımız var ise log alabiliriz, Peki loglara bakıp aracımızdaki eksikliği görebilir miyiz?
Örneğin Turbo bir araçta log alındığında,problem olup olmadığını anlamak için hangi parametrelere bakılmalı ?
Benim log aldığım örnek tabloyu ekliyorum,Buradaki hangi parametreler hangi aralıklarda olur ise önlem almak ihtiyacı doğar.Veya her araç için bahsettiğim değerler değişken midir,Bu konu ile ilgili hiç fikrim yok bu nedenle doğru olan en ufak bir yorum bile faydalı olacaktır.
Cevaplar için Şimdiden Teşekkürler
![]()
12 yaşımdan beridir oto sanayideyim rektefiyeciyim ayrıca araba tamiride yapıyorum her iki iş bir arada bi dükkanda fakat yazılım işi uzun zamandır aklımda olan bişey aslında nasipse dükkan açmak gibi bi planımda var bir kaç yıla ama asıl hedef yazılım işleriyle haşır neşir olan çocukluk arkadaşımla beraber bir şeyler yapmak ben mekanik üstünde geliştirmeler o ise yazılım amaç hem dükkanda normal seyriyle her tamirci gibi iş yapmak fakat isteğe göre araç modifiye etmek araç yürütmek basitinden bi aracın egr'sini iptal edebilmek yaşadığım şehirde bunları yapan hiç kimse yok varsa yoksa tofaş vb kara düzen araçlar üstünde çalışma, eski ustalar gelişme yok tabiki yeni jenerasyon olarak bende bu tip işlere atlamak istiyorum nasıl olur ne yapmam gereklidir her araç için farklı bi cihaz mı gerekir hangi programla en az efor harcanarak ortalama bi güç elde edilir daha extreme olarak standalone vb gibi ecularla neler yapılır nasıl yapılır tamamen elle yeniden sıfır bir yazılımmı oluşturulur bunları öğrenmek ve üstünde kendimi geliştirmek istiyorum ki gelecek yıllarda bana faydası olsun
Evet baştan sona ne varsa okudum . Genelde yurt dışı sitelere bakıyorum . Siteyi bilirdim ama bu kadar güzel sohbet olduğunu bilmezdim. Arada aşık atışması gibi durumlar .
Şimdi efendim ;
Malumunuz "kimseye hedef koymadan" Türkiye de herkes her işi yapar ve mevcut işi ayağa düşürür mantığı ile bilende konuları paylaşmaz fakat ve lakin ,
ECM vs vs vs scriptleri ile mevcut , birden fazla araçtan ham ecu dosyasını aldım . Alırken birini çökerttim![]()
Şu an yaşım 40 a yakın bildiğim tek gerçek var . Birşeye başlamadan yol alamazsınız ve forumun başlarından @oz ( Özgün ) ün yazdığı gibi risk almadan bişey öğrenilemiyor .
Şu ana kadar 1 ecu çökerttim gittim paşa paşa ödedim normale getirdim . Lakin işin detaylı tarafı beni daha çok cezbediyor .
Yaki ECM de yakıtı yüksek turbodan boost et vs vs den çok Sciprt i olan bir ECU yu Winols da damos ( süper map pack ) yapmak gibi dertlerim var .
Crank oranı , sıcaklık oranı , yakıt devir oranı , hava yakıt oranı gibi değerlerin temel prensipleri ile çalışma kurgusuna bakarak bişeyler yapmak istiyorum .
Bu konuda bilgi ve tecrübeye sahip arkadaşlar ile görüşüp konuşmak "asistan " tadında yardımcı olarak bulunmak isterim .
Umarım gayet açıklayıcı şekilde durumu anlattım
Herkese iyi forumlar ..
Not : Rus forumlarını nasıl okuyorsunuz 90 lardan kalma rusça ile yetişemiyorum![]()
arkadaşlar günlük bir tane herkese ücretsiz dosya yazıcam özelden yazabilir siniz
Konuyu defalarca okudum belki , bir kaç defa daha da okumak için canla başla vaktim varÖmrümün çoğu şaşmaz sanayinde geçiyor yazılım(araç olmayan) işiylede haşır neşir bir sektörüm var uzun zamandır çocuklar dürtüyor abi bu işe bi parmak basalım bişiler yapalım diye , otomobil camiasında hatrı sayılır çevrem de var iki adette aracı sıfırdan restorasyon yaptım..
Şimdi bu araç yazılımı vs ilgili temel bilgileri hatta bilgi demeyim de sohbeti kiminle yapabiliriz.Bir takım eğitimler araştırdım ve kafamdaki soru işaretlerini giderkmek için hoş sohbet bi abiye ihtiyacım var bir yemek olur dükkanda bir çay bir kahve olur bir rakı masası olur artık kim nasıl uygunsa.
pm'lerinize bekliyorum ya da 5532862984'den ufak bi mesajınız vs olursa dönüş sağlarım.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Merhabalar ben bi kaç bişey danışmak istiyordum yardımcı olursanız sevinirim ben yazılım işin girişmek istiyorum ve profesyonel olarak bu işi yapmak önereceğiniz cihaz ve programlar nelerdir ben swiftec ile auto tuneri düşündüm bunlar hakındaki yorumlarınız nedir
Herkese merhaba benim busefer farkli bir sorum olucak deneyimliler ve varsa beyincilerden tavsiyeler bekliyorum.Bir beyin uctugunda bench yada boot yontemi ile bazen baglanma imkanimiz olabiliyor. Beyin okunuyor yaziliyor ancak araca taktigimizda mars almiyor OBD baglantisinda ID almiyor. Bu tarz problemlerde beyini kurtarmak icin tavsiye edilecek yontemler nelerdir? Beyinin hasarsiz oldugunu goz onunde bulundurarak cevaplarsaniz sevinirim
![]()
Konu Gkhnkrdnz tarafından (21-02-2020 Saat 00:02 ) değiştirilmiştir.
Golf 6 TDI
Polo 6r GTİ
Corsa D Sport
Polo 6r TDI
İbiza Cupra
Öncelikle hoş geldin. Cihaz olarak tek başına autotuner yeterli olmaz. Güzel ekipman ve yıllık aidat yok. Yanına bir cihaz daha gerekli, en uygun seçenek kess v2'dir. Bununla birlikte de ecm titanium gerekli. Swiftec egr dpf ve diğer sistem iptalleri için gerekli, bununla tuning de yapabilirsin ancak yeterli olmaz. Olmazsa olmaz program winols. Bunu da kullanmalısın. Winols için Ankara'da remaps eğitim veriyor, görüşebilirsin.
Crm performance
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)