Hocam ne yaparsan ve fayda alırsan gozunu seveyim bizede haber ver olurmu:icon_tup::icon_tup::icon_tup:
Printable View
CAN'i gerçeklemek için birkaç yöntem var. öncelikle physical layer'da sinyal seviylerini düzenlemek lazım bu kısım kolay. CAN sinyalleri LVDS yani low voltage differential olarak olarak taşınıyor. (1.2 V DC üzerine +-300mV bir çift sinyal). Sinyal genliği CAN voltage transformerlar veya daha basit transistörlü amfi devreleriyle ayarlanabilir. geri kalan kısımda CAN verisi 2 şekilde anlamlandırılabilir. 1- tamamiyle yazılımsal olarak( KWP2000 vs. obdII 10 dolarlık diagnostik cihazları bu şekilde yapıyor. 2- CAN transceiver kullanarak datayı anlamlı hale getirmek( transceiver konfigüre edilip, CAN network ten sadece istenen bilginin hedef ulaşması sağlanıyor.). CAN network'ünde her node'un bir adresi ve maskesi var. veri her node'a gidiyor ama node'lar sadece adres ve mask'e göre istenen veriyi alıyor. mesela her marka için esp, abs vs. gibi modüllerin adresleri ve maskleri standard mı? Adres ve mask işi çözüldü diyelim ki daha sonra nodelar tarafından anlamlandırılacak paketleri oluştumak kolay olacak mı?
CAN protokolüyle çalışan arabalar için bu şekilde tüm fonksiyonların çalışacağı bir Standalone ECU üretmek çok zor olduğu için PNP sistemler pek görmek mümkün olmuyor
kusura bakmayın ama ben yazılanlardan hiç bir şey anlamış değilim, hatta okudukça daha da dağılmış bir duruma geliyorum. şimdi, sonuç nedir acaba? takılabiliyor mu takılamıyor mu? eğer arabaya zarar vermeden (orjinal ecu ya, esp ye, cruise kontrol a vs) deneme şansımız varsa benim arabada deneyelim. ama ms i bağladıktan sonra geri dönüşü olmayacaksa hiç girmeyelim. yani ms i takarız. bakarız esp vs devre dışı kalıyorsa sökeriz ve her şey orjinale döner ise sorun yok. denedik olmuyor deriz. baktık ms oluyor, istediğimiz gibi ayar verebiliyoruz, esp falan filan da sorunsuz o zaman parasını öder güle güle kullanırız. diğer arkadaşlara da yol göstermiş oluruz.
e, bu teklife de yokum diyen olmaz heralde!:D:D:D
stand alone olarak standart arabana orjinal beyni takip çalıştırman senin açından çok aşırı sekilde klimadan tut siliceklerine kadar sorunlar yaratmasını sağlıyor ondan dolayı EMs yi senin araba pigggyback olarak bağlayabiliriz demek oluyor
peki orjinal beyin neden duruyor deerse n o ESP olsun climatronic olsun elekotronik gazkelebeği rolanti olsun onların hepsini orjinal beyinin kumanda edicek Pigggyback olark bağladığın beyin ise ateşlemeni benzin kontrolunu gerekirse boost kontrolunu Boost cut i engelleyecek Vsvsvs
peki orjinal beyin ne görücek ? orjinal beyin standart bir Rs görücek dicekki aaa süper ben 1 bar basıyorum onu bunu yapıyorum herşeyim süper dicek oysaki herseyi piggyback kontrol etttiği için sorunsuz şekilde hem tune edilmiş olucak hemde bütün fonksiyonların kullanılmış olucak :)
Standart. Ekipmanların tümünün ID leri standart.
PnP olmaz zaten. megasquirt in işlemcisinde CANbus portları hazır. Ve istenirse şanzıman kontrolü için programalanabiliyor. Hem traciever hemde receiveri var. ESP modülü ayrı olan araçlarda modülün gönderdiği sinyali capture edip ateşleme retarda çekilirse ESP MS ile sorunsuz çalışır (teorik olarak). Ancak aracın kendi ECU Su ile tümleşik ESP modülü kullanan araçlarda bunun CANbus kullanılarak yapılması neredeyse imkansız.
Megasquirt in kütüphaneye ihtiyacı yokki. Bildiğin CANBus protokollerini kullanıyor. Yada bilmediğin. :) Sen sadece MS in işlemcisinin CAN portları konfigüre ediyorsun ve alet çalıştırıyorsun. Şu kadarını söyleyebilirim, internet aleminde hakkında her türlü bilgiyi bulabileceğin "tek" ECU emin ol megasquirt. Eğer kaynakca anlamında bir kütüphaneye ihtiyacın var ise freescale (motorola) kullanılan companentler ile ilgili her türlü veriyi internette zaten yayınlıyor.
Ahmet bey MS yada başka bir standalone ECU hiç farketmez. Hepsi arabanıza takılır. CC falan zaten çalışır. Sorun olursa ESP de olur. Zira her marka ESP devreye girdiğinde torku düşürmek için farklı stratejiler/yöntemler uyguluyor. Kimisi gaz kelebeğini kapatıyor, kimi benzini kapatıp aracı cutoff a sokuyor kimi ise ateşlemeye retard verip gücü düşürüyor. Arabanızda hangisi kullanılıyor bilmiyorum ama ateşlemeyi kendi ECU suna bırakacağım derseniz her şartta ister MS isterse başka bir standalone olsun paralel installation yapılması sureti ile ESP niz dahil herşey çalışacak şekilde montaj yapılabilir. Yok ateşlemeyide kendim ayarlayacağım derseniz o durumda ESP için emin olamayız.
Hiçbir standalone u piggyback gibi bağlayamazsın. Hem standalone olup hemde piggy olan varsa bile ben duymadım. Söyle hemen onu alıp takayım.
Daha önceki mesajlarda da yazdığım gibi eğer yakıtı ve/veya ateşlemeyi yada herikisini birden standalone a geçirip kalan kısmını srabanın kendi ECU suna bağlıyorsan bunun adı piggyback değil paralel installationdur.
tamam şimdi konu netleşmeye başladı. o zaman yapmamız gereken standalone bi ecu yu stock ecu muza paralel bağlamak. standart ecu nun kontrol ettiği elektronik yardımcıları yine onun kontrolüne bırakmak, paralel bağladığımız ecu ile de afr, boost ve (sıkıntı yaratmıyorsa) ateşlemeyi ayarlamak. bütün bunları hangi ems ile yapıcaz ve kim bu paralel bağlantıyı ve ayarları yapacak sorusuna cevap bulmam gerekiyor???
Aynen..
Hangi EMS konusu sizin bütceniz ile doğrudan alakalı. Arabanızın ECU su ortalama bir standalone dan çok daha fazlasını verebilecek bir ECU olduğundan eminim. Tuner'lerin kafasına göre mıncıklayamıyor olması bile bunun bir ispatı aslında. Dolayısı ile eğer değiştirecekseniz ciddi profesyonel bir alet alıp takmanızda fayda var. ESP hariç herşeyin çalışacağı neredeyse kesin diyebiliriz. ESP içinse denemeden birşey söylemek zor.. Ama ben olsam o sınıfta bir arabaya ne MS ne de AEM falan takmazdım. Madem daha daha iyisi isteniyor, o durumda hiç değilse OEM kalitesini yakalamış ve hatta birkaç fersah öteye geçebilmiş profesyonel bir standalone seçerdim.
Kim takacak?? O iş beni aşar. :)
tamam tartışalım ozamanb unu burda ben ateşlemeyi üzerine aldım benzini üzerine aldım boostu üzerine aldım HATTA abarttım TC yi üzerine aldım hattta KAstım DBW yi üzerine aldım Rolantiyi aldım DAHa ne istiyorsun ne almak istiyorsun üzerine Variable Cam yada camları aldım :) eeee e EMS iştebu daha ne istiyorsun piigy back şekilde bağlıyorum
crank ve camdan ortak kullandım gerisinide kullanmadım MAfi kendim çıkardım output yaptım Volt yada Frekans olarak evet daha ne istiyoruz ?
Onlar için servise gerek yok. Kablolarına bakın yeterli. İki telli olanlar manyetik, 3 telli olanlar hall tipi..
Sevmedim değilki. Ben MeganeRS in kendi ECU sunun gelişmiş bir ECU olduğunu düşünüyorum. Gelişmiş olmak demek güvenliği sorunsuzluğu ön plana alınmış olmak gibi kriterleride kapsar. Aftermarket ürünlerde stock ECU ların kalitelerini yakalamak zor. Gerçekten zor. Bu onları küçümsemek için falan değil. Ama herhangibir üretici bir arabayı tasarlarken milyon dolarlarını ARGE ye yatırıp birşeyler tasarlayıp uyguladığı halde sonrasında defalarca güncelleme yapması gerekebiliyor. Bahsi geçen rakamlar ve süre belkide AEM in bütcesi kadar falandır (tamamen salladım. AEM in ticari sırlarına vakıf değilim) Dolayısı ile sizin sonradan uygulayacağınız ECU nun bundan daha iyi olması ihtimali gerçekten amatör ruhla çalışan profesyoneller haricinde yakalanması gerçekten çok zor olan birşey. Tek alternatifi olabilir yarış tecrübesi olan bir servisin profesyonelleri tarafından tasarlanmış bir ECU falan bulunabilirse o zaman daha yetenekli bir cihaza ulaşılabilir düşüncesindeyim. Açıkcası renault sporttan yada F1 team den falan ayrılmış tecrübeli bir ECU tunerinin önderliğinde yada ne biliim Ford Subaru vs vs teamlerinden birinde tecrübe edinmiş / çalışmış birilerinin hazırladıkları ve hali hazırda yarışlarda kullanılan bir ECU falan olmadığı sürece ben kalkıpta RS in beynini kenara koyup AEM falan takmazdım. Tabi bunu yazarken konu sahibine empati yaparak yazıyorum. Kişisel olarak düşünürsek ben takarım. MS de takarım daha dandik birşeyide. Zira benim 300 hp 500 hp gibi bir beklentim yok. Ama performans amaçlı üretilmiş bir arabada amaç sadece yakıtı yada avansı yönetmekten ziyade yakıtı ve avansı stock ECU dan daha iyi yönetebilmek olmalı diye düşündüğüm için AEM Haltech falan takmazdım.
Öyle değil işte. Eğer herhangibir sensörü kendi ECU na bağlayıp onu kullanmak kaydı ile kendi yaktı ve ateşlemeni kullanıyorsan ona piggyback denmez.
Piggyack diyebilmen için arabanın kendi ECU su ile kaskat bağladığın birşeyler olması lazım. Atıyorum, krang sensörünü kaskad bağlar onun sinyalini manuple edersin, enjektör kablolarını aradan keser araya kendi ECU nu girersin, MAF ın kablosunu keser araya kendi ECU nu girer arabanın ECU sunu yanıltacak bir sinyal voltaj vs vs vs gönderirsin. Bunlar piggyback tir. Piggyback neden o isimle adlandırılıyor? Doggy style da olabilirdi aslında. :)
Kısacası kaskad bağlamadığın sürece hiçbir sistem piggyback değildir.
sensor işini bi şekilde öğenicem sorun yok ama bugün değil. benim amacım da 300-500 hp değil. birinci olarak şu motor arıza ışığından kurtulmak, ikinci olarak da üst devirlerde daha iyi boost tutarak 270-280 hp lerde sağlıklı bi şekilde kullanmak. 280 hp olsun benim olsun, tepemi bile deler :D:D:D
okadarçok büyüttünki abi
tamam ozaman hiçbişim bişey yapöayalım 1600Whp arabaları aemler motecler haltecler kullanılmıyor hep fabrikalar geliyor onlar bi bosch u takuıyor gidiyor
60-130 milleri 3 saniyede gidiyorlar
5saniyeler yapıyorlar draglarda Hep Fabrikadan F1 leri getiriyorlar 4 milyon dolar arabaları sonra deniyorlar :) çok komplike düşünmeye gerek yok Belirli şeyler vardır
öncelikle Stabiliyet Correction değişşimi bunlarnı hepsini ayarlarsa hiçbir sorun tyasamadan kullanır sahibi ben bunu birçok kez yaptım sorunsuz kullanıyorlar Blowtru ya bile çok cevirdiğim araba mevcut sorun çekmiyor
ben deneyimlerimi yazıyorum Teoriyi yazmıyorum
anlamadığnıız bişey var Orjinla l ecu her yola gelebilicek şekilde tasarlanmıştır AMA modifiyeli bir araçta biyere kadar orjinal kullanırsın Orjinalin Beslemeleri belirli biyere kadar kalite kalite değişiyor AMa ozaman insanlar salak standalona yada pigggyback takıyorlar abi sende takma ozaman deki orjinal beyin ben Sc taktım HAdi git kendi kendini ayarla de :)
Orjinal beyinin sınırı var Emslerin yok neden bunu anlamıon abi :)
benzer bir beyinde megane 1.6 da, 1.5 yildir kici kirik e manage blue box kullanip 230 hpler gormuslugumuz var, beyin eskiliginden dolayi ect ye mesela mudahale edemiyoruz (soguk havalarda 2 dakika zeginde calisiyor ama onu da cozduk simdi) ama onun dsinda arabanin yururunde bir sorunumuz yok.
ahmet abi sana da soyledim o zman, dunyayi yeniden kesfetmenin anlami yok, arabaya uzerinde for japaneese cars yazan bir piggyback i baglayan insanlar olarak yardima her zaman acigiz.
onur abi sayesinde ben kici kirik blue box dan bile arabami boyle yuruttuysem e manage ultimate neler yapar tahmin edemiyorum. e manage ultimate oneririm ben...
Teori olmadan pratik olmaz. Teoriye uymayan pratik hiç olmaz.
Bence sen anlamıyonuz falan diyorsun ama ne yazdığımı anlamamışsın Özgün. Bahsettiğimiz o kadar farklı şeylerki..
Eğer elinde stock ECU nun tüm kaynak kodları ve onu ayarlayabileceğin bir software in olmuş olsaydı zaten ne standalone takardın ne de başka birşey. Üreticiler bunu paylaşmadıkları için ben sen o biz siz kısıtlıyız. Dolayısı ile bu kısıtlamadan kurtulabilmek içinde mecburen sistemi komple değiştirmek zorunda kalıyoruz. Bak dikkat edersen ben sen o biz siz dedim. Onlar yok. Onların elinde kaynak ve bilgi zaten olduğu için istedikleri gibi oynayabilme şanslarıda var. E bizde kaynak yok, kaynaklarına ulaşabildiklerimizi alıp onunla uğraşıyoruz. Adamların emisyon, yakıt ekonomisi stabilite relability ot kıl yün tüğ amaçlı olarak reserve ettikleri tüm kapasiteyide hoyratca kullanıyoruz. Ve emin ol tüm bunları yaparken onların üretim kriterleri ile alakası bile olmayan bir sürü değişikliğe de imza atıyoruz. Bu o aletlerin dandik yada kısıtlı olduklarını değil üretim amaçlarına uygun olarak konfigüre edildiklerini ifade eder. Röno F1 de kullanmak için uzay mekiği teknolojisine sahip ECU kullanmıyor. Ama mevcut ECU dan çok daha fazlasını verebilen, bilmem kaç MB log tutabilen ot kıl yün tüğ zilyon tane sensör bağlayabildiğin interfacelere sahip ve bunların tümünü kafana göre kontrol edebildiğin ECU ile çalışıyor. Ve emin ol o aletlerin AEM Haltech cart curt ile alakası bile yok. İşte yukarıda sorduğun fersah fersah fark bu. Eğer ben sadece kısıtlamadan kurtulmak için ECU takacaksam o zaman ötekilere fazla para vemeye gerek yok. Ama yok aynı zamanda mevcuty ECU dan daha iyi olsun, bende zilyon tane sensörden gelen veriyi correction için kullanabileyim güvenli güvenli yürüsün ama çokta fena kaçsın arabam diyorsan o zaman o fersahı kovalamak en iyisi. Ki bunlar artık erişilemeyen şeylerde değiller.
bildiğimzi üzere evdeki hesap çarşıyada uymaz
buyur abi Ecuyu programla ozaman sen ecu programla ben ems ile yapayım kim daha memnun olucak kim daha çok güc alıcak Buyur abi.
Ben açık ve net yazıyorum çok iyi anladım dediğiniz birçok damos dosyam mevcut ve ciptuning de yapabiliyorum ama hiçbirzaman emsnin yerini tutmuyucağınıda biliyorum :)
Ama f1deki ecu 32 bin euro ayrıca log tutabilmesi özelliği var ama telemetry ile zaten kendi Bölümlerinden izliyorlar Brawn Gp deki tunerlardan biri sölemişti bu cümleyi log belirli şeyleri tutuyoalr oda F1 hakemlerine vermek için ki saten bu paraıda versen sana vericeklerini sanmıyorum
Keske f1 deki gibi bir ecum olsa 8 farklı harita kullanabilsem kapatmadan değiştirebilsem Kendi kendine benzini avansı açıp kısabilsem direksiyondan ama 40 milyar veresim yok Ecu ya ayrıca onlarda real time yapılabiliyorlar sen Renonun arabasındak beyinle f1 in ecusunu israrla aynı şekilde olduğunu düşüünüyorsun
Orjinal Ecu realtime yapılamıyor malesef Ben correction larıyla onları bunlarıyla
dediğim gibi biz bırakalım F1 dekiler gelsin hepsini yapsın :)
standalone olarakta 21 bin euro ya beyni var
Bence sen yazdıklarımı bir daha oku.. Yazdıklarımla yazdıklarının alakası yok.
okuyucak bişey yok yazdım oraya orjinal ecunun - leri çok en basit örnek 750 cc üstünde çok az ecu destekler hayanıltarak takarsın Yanılmadan yapmak önemli bu şekildeki işleri
Tamam senin eşşeğin kancık olsun. Ama bil ki iki kanat değil..
abi sana açık sekilde yazıyorum hala yeniden oku yazıyorsun F1 dedin anlattım sana f1 in nasıl olduğunu standalone olduğunu Aem i sewmeye bilirsin ama çok şey için support u var DBW bile support u var sana orjinal beyinlerden çekiceğin sorunları söylüyorum bikere Mafi iptal edemiyorsun diceksinki sümülator takarım
bende diyorumki kandırarak aldatarak amerikayı yeniden kesfetmek yerına EMs yi bağlarım piggyback gibi dewam ederim sen hala açık kaynak kod diyorsun onlara Damos deniyor bir araştır istersen
Yani sen mühendislik formasyonu görmüş bir insan olarak (Bilgisayar mühendisiydin yanlış hatırlamıyorsam??) bunu yazıyorsan zaten tartışılacak şeyler çok daha farklı demektir.
Yani sen yuklarıda yazan paragraftan bunu mu çıkarttın? Bak bu sefer altını çizip bold yaptım.
Paradan bahseden varmı? F1 e çıkmayacak herhalde meganeRS ile. Örneklemeyi buralara kadar taşıyabildin ya pes.. Olayı dönüp dolaşıp telemetri ile sınırlandıracaksak zaten iş çığrından çıkar.
Ayrıca gitte F1 de kullanılan ECU yu al tak diyende yok.
Kendi ECU su yerine ne kullanabilineceği konusundaki fikrimi zaten yukarıda açıkca yazmıştım. Bir daha yazayım. Syvecs s8 olabilir. Özellikleri burada var. Fiyatıda en alt satırda yazıyor. 20 bin avro falanda değil. F1 de de kullanılan bir alet değil. Ancak ralli koşan subarularda falan kullanıldığını biliyorum.
http://www.syvecs.com/s8c.php
http://www.syvecs.com/software.php
Olmadımı beğenmedinmi? E bu da var, Fiyatıda s8 ile yarı yarıya hemüde..
http://www.syvecs.com/s6gp.php
Çipi ne kadar yapabiliyorsun? Üreticinin paylaştığı yada birilerinin uğraşıp çözdüğü adreslemeye dayalı olarak mapleri modifiye edebilecek kadar. Sence üreticinin elindeki tüm kaynaklara vakıfmısın?
Senin kafa iyice karıştı..
- F1 deki aletin piggy falan olduğunu idda edenmi var Özgün? Tabiki standalone olacak. Üst seviye profesyonel bir standalone olmasıda şart. Kimse kalkıpta onu al arabana tak falanda yazmadı. Nerelerden nerelere kaydın..
- AEM i sevmediğimi nereden çıkarttın? Ben iki tane ürününü kullandım ikiside patatesti. Bu tüm ürünleri patates demek değildir. Ama profesyonel cihaz olmadıklarıda zaten kesin.
- MAF ı neden iptal edeceksinki? Bırak öçlçsün ne istiyorsa ne var? Sonuçta senin standanlone ECU nun kendi MAP sensörü yokmu? O sensörü baz alarak motorun yükünü hesaplayıop ona binaen yakıt ve avans vermiyormusun EMS ye? Ee sanane arabanın kendi ECU suna bağlı olan MAF ın ne okuduğundan? Ne okursa okusun. Ne yakıtı değiştirebilir ne de avansı. Çok çok yapsa yapsa lamba yakar. O da bir değer taşımaz çünkü MAF ile birşey kontrol edilmediğine göre MAF ot olmuş kıl yada hiçbirşey olmamış ne farkederki? Çok kafanı bozarsa takarsın 8-9 cm çapında (değerleri tamamen işkembeden salladım) bir boruya ondan kafasına göre ölçer. Yakıtı kontrol edemeyecek avansı kontrol edemeyecek. Ne istiyorsa onu ölçsün. Hiçbirşeyi kandırmaya falanda gerek yok.
- Ben arkadaşa başından beri MS takma diyorum. Hatta geçtim MS gibi amatör bir ECU yu semi-profesyonel yada giriş seviyesinde profesyonel standalone olarak sınıflandırabileceğim AEM yada Haltech falanda takma diyorum. Madem yapacaksın bunlardan daha iyisi olsun diyorum.. Hangi açık koddan bahsediyorsun?
Hiçbir standalone u piggyback gibi bağlayamazsın. Ona PARALEL INSTALLATION denir. Her seferinde yazacam sana bunu.. :=)
Ben şu görüşteyim, bugün arkadaşa 280 hp yetiyormuş. Madem masraf edecek, ve sistem değişikliğine gidilecek, olabilecek en detaylı alet olsun. İleride şu da lazım keşke olsaydı demesin. Yarın öbürgün şunuda değiştridim bunuda değiştirdim turbomu şundan yaptım derse bir daha aynı şeylerle uğraşmasın. Yazılımla oynansın geçsin gitsin. Bunlar için illaki ileri düzey bir ECU ya ihtiyaç varmı? 80-100 bin lira para verilip alınmış bir arabada evet var. (fiyatı salladım)1300 pound öyle atla deve bir parada değil.
abi dediğim gibi 280 benim tepemi bile deler. zaten aracın stock motorunun ve şanzımanının limitleri belli değil. muhtemelen 320 hp lerde ikisni de elimize alma ihtimali yüksek (300 hp civarında sağlıklı yürüyen var yunanistanda, ama 320 hp civarında motor kıran da var).
ben masraftan çekinmiyorum ama beyhude masraftan çok sıkıldım. 4 kere filtre değiştirdim. çiple nerdeyse 4 senedir uğraşıyorum. artık sabrım da kalmadı taakatim de. haa, deseniz ki greddy e-manage ultimate al, alırım. uğraşırız, baktık olmadı 3-5 aşağısına satarım e-manage i elimde patlamaz. ama sizin verdiğiniz linkteki ecu öyle değil. verdik diyelim 3.500 tl, olmazsa muhtemelen elimizde patlayacak. benim çekincem bu. elimde bi sıkımlık barutum kaldı, onda tam isabet bulmalıyım...
Güzel kardeşim kesinlikle haklısın. Seninle hemfikirim. Zaten olası harcaman boşa gitmesin diye bu kadar bık bık edip duruyorum. Yoksa umurumda bile olmaz. Sonuçta anlaşılan o ki senin arabanın kendi ECU suna müdahale şansı çok kısıtlı hatta yok bile denilebilir. Anladığım kadarı ile sen o konuda eldeki imkanlar ölçüsünde denenebilecekleri denemişsin (çip modül vs vs herneyse). Dolayısı ile senin benzin ve ateşlemeyi tamamen ele almadan işi daha ileriye götürme şansın yok gibi birşey. Ama bunu yaparkende aracın kendi ECU'suna bağlı olarak çalışan diğer sistemlerininde çalışmasını istiyorsun. CC TCS ESP kartlı giriş falan filan gibi. Bu da son derece doğal bir istek. Bunu yapmanın tek yolu da paralel kurulum işte. Kendi ECU gene mevcut yerinde çalışmaya devam edecek ama benzin ve ateşlemeye müdahale edemeyecek çünkü onun kontrolü zaten onda olmayacak. Canın sıkıldığında veya arabanı satarken söküp evine koyar yeni aldığın arabaya tekrar takar yada satarsın. Sonuçta elinde hazır bir standalone un ve bağıl ekipmanların olmuş olacak. Arabanı satarken orjinal haline çevirirsin olur biter. Ki bu da öyle atla deve iş değil yarım gün bile almaz o tip kurulumun araçtan sökülmesi.
Ne alacağın/alman gerektiği konusundaki fikrimi empati yapmak sureti ile zaten yazdım. Özgün ile aramızdaki fikirsel ayrılık farklı şeylerden, çoğuda iletişim bozukluğundan kaynaklanıyor. Bakma sen bize.
Bu arada hiçbirşey elde patlamaz. Elbet satılır. He üç vakitte değilde beş vakitte satılır ama değerini bilen adam zaten alır. Bizim milletimiz adını duymadığı birşeyi alırken çok düşünür. Çekinceni anlıyorum. Ama adı çok duyulmuş diye vasata razı olma fikride benim hoşuma gitmiyor işte :) Şahsen ben öyle birşey alacak olsam ikinci elde dahi bunu tercih ederdim. Ama bu benim kişisel düşüncem tabiiki. Bu arada şunuda belirteyim, ben ne bu işlerle uğraşan birisiyim ne de tuner'im. Ben amatör olarak hobimi tatmin etmek amacı ile ilgileniyorum konu ile. Ticari herhangi bir kaygım falan yok. Zaten yaptığım işin bunlarla alakası da yok. Eline notebook alanların kendini tuner sandığı bir piyasada ben hiçbirşeyim.. Dolayısı ile lütfen ısrarımın bu tip şeylerden falan olduğunu sanma sakın..
inanın hem sizin hem de oz un sayesinde çok faydalı şeyler öğrendim. hatta tuning konusunda kendi çapımda çağ atladım (sizler için küçük ama benim için büyük bilgiler bunlar).
bu arada esp olayını öğrendim. bizim rs lerde elektronik gaz kelebeği varmış. araç kaymaya başladığında abs ve diğer ilgili sensörlerden gelen geribildirime göre ecu gaz kelebeğini kapatıyormuş. yani esp böyle çalışıyormuş. ingiliz sitesindeki elemanlar öyle söyledi valla..
Süper. Demekki MAF taki hava girişi düştüğü için motor yükünü hesaplarken düşük hesaplayarak otomatik olarak retarda çekiyor motoru ve torku düşürüyor. Dolayısı ile paralelde bağlamış olsanız ESP niz çalışmaya devam edecek demektir. Kelebeği kendiniz kontrol etmeye kalkmadıkca sorun olmaz. Sizin adınıza sevindim..
sağolun. oz un diğer istediği bilgiler için de cevap bekliyorum. yakında onlar da netleşir...
bu arada aynı sitede şu bilgiyi buldum. sizin ingilizcenizin benden daha iyi olduğunu düşünerek direk metni koyuyorum:
I have the LagunaII (not facelift) originally producing 165PS. In order to get 300PS i put the pistons and gasket of Megane RS, the injectors of Megane RS (delivering 530cc/min of fuel approximately, at 3,5bars constant fuel pressure) and i use a remanufactured turbocharger (making it bigger than Megane RS turbocharger). I also did some work on the cylinder head (shining and widening of inlet and exhaust outlet ports). And of course, a 75mm downpipe with free-flow metallic catalyst and a 70mm exhaust. I use the APEXi AVCR electronic boost controller, and i have set the boost pressure at 0.9bar at 2500rpm, 1.1-1.2bars from 3000-4500rpm, 1bar at 5000rpm and 0.6bar at 6000rpm.
And what about the ECU reprogramming? I couldn't find anything reliable. So, i had to use a piggy-back ECU. I have the Greddy e-manage Ultimate. It was very hard to use it on my car, but we did it.
Till now, i've done 25.000km with this setup (the car has totally 95.000km on board) and the only problem is clutch slipping (because it cannot handle that much torque). So, i ** going to remanufacture the clutch, with stronger materials.....
What about gauges? I have boost meter, exhaust gas temperature meter, and wideband lamda.
As i have told you before, I have extensively studied the F4R turbo engines (especially the one used in Laguna 165). So, if you have any questions, i would be pleased to answer (if i can)....
In another thread i have posted the differences between 225 engine and 165 engine.
aynı elemanın bir diğer mesajı:
Yes, it's my car. Forged pistons and con-rod, and IHI VF34 turbocharger. I get full boost at 3700rpm (higher than with stock turbo of course). It was dynoed last Saturday.
The results: 352bhp and 427.5Nm torque (315.3lbft). I have 300lbft of torque from 4100 till 6000rpm. Full power (352bhp) at 6440rpm, rpm cut at 7000rpm. 300bhp from 5000rpm.
ECU is the stock SAGEM 2000. No re-programming at all!!! Except from change in rpm cut. Otherwise, the program is absolutely stock.
I ** using Greedy e-manage Ultimate. Have been using it for the past 3 years, even before this stage of tuning. Injectors are Siemens 640cc/min.
On the dyno, max boost was at 1.65bars (almost 24 psi) at mid rpm, 23psi at 5000rpm, 20.3psi at 6000rpm and 18.5psi at 6400rpm (full power). Now i have tuned the motor at 1.8bars (26.1psi) at mid rpm, and i expect to get 21.7psi at 6000rpm and about 20psi at 6400rpm.
Reply With Quote
aynı abiden bi mesaj daha:
I think stock internals can be safe till 300-320bhp (flywheel). I don't think they can handle more.
I have Wossner forged pistons and PEC conrods.
The problem is with compression ratio! Noone produces forged pistons for our car. I have used wossner turbo pistons for CLIO 182, but i have also a CLIO 182 cylinder head! So i could bring the compression ratio to the levels i wanted. In your case, it is more complicated, however, we have a Megane RS here in Greece with Wossner forged pistons made for F7R engine!! It works very well as stock (no re-programming or other mods yet, except from exhaust).
Con-rods are the same for all F4R engines. Your stock con-rods are the same like Clio 172, Clio 182, and all NA F4R engines. So, all forged conrods are the same for all these engines!
I ** using Siemens Deka short 60lbs injectors. They work very very well, but you need VERY GOOD re-programming. I ** using greddy e-manage ultimate, and i do every programming by myself (with a wideband lambda on the car).
There are also some Webber injectors (Webber pico), but they are max 10-15% larger than stock.
bi de elamanın biri güney afrikada şöyle bi piggyback kullanıp rstuningin remap i ile oynamayı planlıyor. ama netice yok henüz...
http://www.dicktator.co.za/products.html
Tamamda ilk mesajda zaten 165 lik Lagunayı RS motorunun parçalarını kullanmak sureti ile güç arttırımına gitmiş. ECU hala stock diyor. Arabayı yedim yaladım yuttum, normalde greedy nin bu arabaya takılması zor ama yaptım demiş. Onun yol haritası var ise eğer benzer yol izlenebilir. Sonuçta 325 hp almış dynoda. Eğer onun tecrübelerinden faydalanılırsa boşuna aynı şeylerle uğraşılmamış olur.
Dolayısı ile piggyback te hala bir seçenek olarak önümüzde duruyor demektir. Yunanistanlı Lawrence bunu yapabiliyorsa sizde yapabilmeniz lazım. Tabi adamın tecrübelerini kullanmanız menfaatiniz icabı olur.
Kendisi tune ediyormuş arabasını. Üç yıldır emanage i kullanıyorum demiş. Dolayısı ile onu çoktan yalayıp yutmuştur. Sizin bilgi düzeyinizi bilmiyorum ama bu iş ciddi zaman alabilir ve eğer ayarları başkası yapacaksa maliyet artabilir gibi gözüküyor. Tabi bunlar tahmin sadece.. Bence o adamla kanka olup olabildiğince çok bilgi ve tecrübesini sömürmekte fayda var. :) Sonrasında kendi arabanızda ne yapacağınıza karar verirsiniz.