krank okuyucusundada olması gerekir diye biliyorum :) 1.silindir ın o olduğu
Printable View
MS normalde semi-sequential püskürtüyor ve wastespark ateşliyor. Dolayısı ile bank-bank ateşlediği için cam pos sensore ihtiyacıda yok. sequential yapman için ek kart takman lazım.
Krangtan gelen boş diş 360 derecede bir defa geliyor. Oysa 4 silindir 720 derecede bir devrini tamamladığı için 1-4 beraber 2-3 beraber püskürtülür ve ateşlenir. Dolayısı ile kam pozisyon sensörüne de ihtiyaç yok.
ama bğalamak istedikleri araba Cop ? napıces ozman ?
60-2yse gerek var mı camshaft position'a yoksa crankshaft yeterli mi?
diye sromuştum
edit: cam de gerekliymiş, yada şöyle birşey okudum: crankshaft signal can come camshaft for 60-2
ateşlemeyi wasted spark enjeksiyonuda semi-sequential olarak kullanırsanız timing wheel üzerindeki ilk missing toot dan sonra ms wheel decoder özelliği ile ateşlemeyi control eder diş sayısı önemli değil sadece tek sensör yeterli olur krank yada cam farketmez ama sequential injection yada c.o.p. ateşleme yapmak isterseniz iş değişir ozaman ikinci cam girişinide yapmak zorundasınız
Ona da gerenk yok kanımca aşağıdaki linki bi incele istersen.
http://www.jbperf.com/quad_ign_inj/index.html
yine çince gibi olmuş konu. anladığım kadarıyla yazayım. krank sensörü pistonların konumunu belirleyerek ecu'nun motorun devrini saptamasını sağlıyor, di mi? kam sensörü ise subabların açılma ve kapanma zamanlarını ecu ya bildirerek enjeksiyonun ve ateşlemenin ecu tarafından ne zaman yapılacağına karar vermesini sağlıyor. doğru muyum?
peki bu cop ve wasted spark tam olarak ne oluyor?
wasted spark'da cam sinyaline ihtiyaç kalmıyor sanırım. tüm cycle'ın tamamlanması için krank'ın 720 derece harekete ihtiyacı var. crank positionla 360 derece algılanırsa 4 silindir için 2 defa ateşleme sağlanıyor.
direct fire için camshaft sinyaliyle 1.silindir belirlenmesi gerekiyor
Coil on plug : Bujilerin üzerindeki bobin demek.Bunlara tek tek ateşleme sinyali gönderilir.
Wasted spark: bobinlerin 2 li olarak ateşlemeye dahil edilmesidir. Ancak 1 silindir patlatma zamanındayken aynı anda ateşlenen 2. silindir egsoz zamanındadır. 2 inci silindirdeki ateşleme boşa yapılır. Bu yüzden wasted spak denilir ( Bu bilgi eksik olabilir)
Edit : wasted spark ta boşuna ateşlemeler olduğu için kullanılan ateşleme malzemeleri daha çabuk eskir.
Direct fire içinde sırasından ziyade hangisinin ilk silindir olduğunun belirlenmesi ve o silindirin konumun belirlenmesi için cam mili sensörü kullanılıyor. Aksi halde normal şartlarda sıralı püskürtme ve ateşleme yapamazsınız.
malzemelerin çabuk eskiyeceğini tahmin etmiştim zaten.
ancak aklıma şu takıldı. şimdi wasted spark ta atıyorum 1. ve 4. silindirleri ateşleyeceğiz. o zaman bu iki silindirin de aynı zamanda olması gerekmez mi? bence ikisi de patlama zamanında olacak ama birinde yakıt olmadığı için patlama olmayacak. patlama olan piston krank milini çevirecek 2. ve 3. pistonlar patlama zamanına gelecek, ama sadece 2 patlayacak. krank mili tekrar dönecek 1 ve 4 gelicek ama bu sefer 4 patlayacak. eğer bu şekilde olacaksa wasted spark da pistonların 2 kat hareket etmesi ve krank milinin 2 tur dönmesi gerekir gibi geldi bana. fazla mı düz mantık düşündüm :confused::confused:
E zaten otto motorda 720 derecede bir ateşlenir . Bunun anlamı krangın iki turunda bir kez ateşleme olduğu...
Bujilerin değişimi 40 binde bir.. Siz normalde kaç km de bir buji değiştiriyorsunuzki? Çabuk eskime bence pekte geçerli bir söylem sayılmaz.
F4R de cam sensörü olmadığını biliyorum, 60-2 ye dişli de yani volanda çentik var ve wasted ateşlediği için de cam sensörüne ihtiyaç duymuyor. Başarılar diliyorum, umarım MS i bağlayabilirsiniz, herhalde dünyada MS bağlanan ilk RS olucak :)
Coil on plug lar da wasted çalışabiliyor megane rs gibi (yanlışım varsa düzeltin), bobinden cop a swap yapanlar da mecburen wasted çalıştırıyorlar.
Hayır her 180 derecede bir kez sadece hangi silindir o an patlama evresindeyse onda ateşleme oluyor. (4 silindirli için konuşuyoruz tabi)
Wastespark olmasının diğerlerinden bir farkı yokki. İster coil on plug olsun isterse toplu bobin olsun. Bobinlerin aynı yerde toplanmış olmasıyla her bujinin başına bir bobin koymak arasında bu anlamda bir fark yok.
Peki bana biri bobin + kablo sistemine karşı cop un avantajı nedir açıklayabilir mi?
?
Ne zaman ateşlediğine neden takıldınızki?
Krangın her 2 tur dönüşünde bir silindir ateşleme yapar. Eğer 4 silindirli ise 720/4=180 derecelik açılar var demektir. 6 silindirliyse 720/6=120 derece fark var demektir. Derece olayına boşa takılmayın.. Otto motorun presibini dikkatlice okursanız daha kolay anlaşılır sanırsam.. Kısaca özetlersek;
İlk 180 derece;
- 4 zamanlı bir motorda piston en alt noktadayken, emme süpapları açık, ve silindirin içi temiz hava+yakıt ile dolu. Piston en üste geldiğinde de ateşleme yapılır. (avans yada retard yok varsayıyoruz.)
- Yakıt hava karışımı bujinin kıvılcımı ile patladı ve oluşan patlamanın etkisi ile piston aşağı doğru itildi.
Krang bu an 360 derecelik dönüşünü tamamladı bile.
- Daha sonra egzost süpapları açıldı ve pistonun yukarı doğru hareketi ile gaz oradan dışarı atıldı. Bir 180 derece daha gitti. Toplam 540 derece etti.
- E temiz hava alma zamanı. Egzost süpapları kapandı ve emme süpapları açıldı. Aynı esnada piston tekrar aşağı doğru hareket etti ve silindirin içine temiz hava tekrar doldu aynı esnada yakıtta enjektörlerden pülverize halde yakıt püskürtüldü... Ve bir 180 derece daha gitti.. Toplam 720 derece dönmüş oldu krangınız ve gene en baştaki pozisyona geri döndük.
4 silindirli 4 zamanlı araçlarda böyle.
Şimdi wastespark ateşlemeye sahip araçlarda hem ilk 180 derecede hemde 3üncü 180 lik periyotta ateşleme yapılır. İlkinde patlamayı başlatırken ikinci ateşlemede hiçbir işe yaramaz.
COP yüksek ateşleme akımına ihtiyaç varsa anlamlı. Buji kablosunun üzerinde kaybolan güç sorunun olmuyor. Standart bir araçta amanda aman bir katkısı var demek doğru olmaz. Ama COP oldu diye wastespark değil demek değildir. Diğer tek yerde toplanarak bobinlerde 4 silindi riçin 4 tane bobin var sonuçta.. Örneğin fordların üzerindeki bobin tek parçadır ama içinde 4 ayrı bobin var aslında. Aradaki fark kablonun üzerindeki kayıp sadece. COP ta kablo olmadığı için kabloda kaçak oldu da ateşleme düştü misfire oldu cart curt gibi şeylerin olma riski daha düşük.
anladım ben normal ford bobiniyle kullanıcam aracı.. 250+ bir güç için yeterli our diye düşünüyorum..
ya üfffff şimdi gene tartışıcaz tek tip sensor vargibi konuşmayın
http://www.japautosolutions.com/acat...205_resize.jpg
al hade yaptır nasıl yapıcaksın bunu 1 turvda onunden kaç kere geçicek ? napıcak ne edicek ?
Crank sensor girişi yokmu bu aletin ne salak bir alettir bu ya peki bukadar firma salakmı ? neden cam sensor koyuyor bana bunu açıklarmısınız ? Fabrikalar yani cam sensorsuz araba göemedim desem yeridi r
benim kanımca ilk çalışırkende olsun hepsi ateşlerkende olsun camdan bakmasıda çok iyidir benim kanımca Kaymaları düzeltir direk
sizin sölediğinizle tehlikeli bir sistem bu hoşuma gitmedi
bobin li sistemde sorun yok yada kablolu sorun su limitler var
Örneği ewodan vereyim sana
Bu ewo 9 un bobin sistemi Wasted Spark1-3 ile 2-4 aynı anda ateşler Yani 1-3-4-2 ateşleme sırası olan bir arabada 1 in sırasındayken 3de 4 ün sırasında 2 de ateşlemiş olur anladınmı Boş ateşler ama ateşler
NOrmalde hks Dli diye bir Ateşleme bobinlerine 300 beygirlik bir bobine 450 beygirlere kadar çıkmasını sağlar bir newi anfidir Cop a geçilsede cop unda belirli bir güç dağırcığı vardır belirli zaman ve beygirden sonra cop da yetmemeye başlar ozaman cop un igniterını değişrmeniz gerekir. yada wasted spark derseniz wasted sparkın driverını değiştrmeniz gerekir Kİİİİ saten 600 dolardan başlıyorlar ms kadar :)
COP sistemde bütün silindirlerin ayrı üstlerinde ateşleeme bobini olduğunu düşün hepsi sırayla ateşleme sırasına göre kontrol edilir Ama bu boboinlerin her boboinde olduğu gibi driverları olması bazı bobinlerde igniter i içindedir bazılarında değil olmayanı bağlarsan beyinin çıkışlarını direk yakarsınız :)
Bu wasteed Spark.Sistem
http://i2.photobucket.com/albums/y49...RATEENGINE.jpg
BUda Coil on plug COP System
http://ll.speedhunters.com/u/f/eagam...548%20copy.jpg
Özgün gene karıştırıyorsun. Eğer "sıralı" sequential yakıt püskürtmek istiyorsan en kolayı kam sensörü kullanmak. Ateşlemede şart değil. Ateşleme sıralı olsa ne olur olmasa ne olur? O kadar firma yakıt püskürtmesini sıralı yapabilmek için kam sensörü kullanıyor. En kolay yolu da o. İstersen MS in bir portunu bu iş için kullanabilirsin.
O tehlikeli sistem dediğin şeyin (wastespark) şu an üretilen standart aile arabalarının %80 inde standart olarak kullanıldığını biliyorsundur eminim.. Tehlikesi neresinde anlamadım ama salak olmayan fabrikalar bunu kullandıklarına göre bence farklı bir durum sözkonusu...
Ayrıca senin dedğin gibi röno RS i üretirken ECU konusunu fazla ciddiye almamış olabilir :p
cop driver sorun değil anfgi önemli sen sanıyormusunki cob üsürünce beygir
yükseldikce onun yeteceğini biraz oku istersen abi işine yarar belki
http://www.mwignitions.com/cdi2.htm Belki bişiler daha öğrenmiş olursun :) gerçi herşeyi çok iyi biliyorsun ama :)
Ben ms i i nat olsun diye bir ewoya takıcam sonunda böle herşeyi cortlayınca görüceksiniz :D araba gelsin inat olsun diye alip deneyeceğim :)
Reno güç içinmi tasarlamış o ecu yu işini yerne sorunsuzca getirsin die ozaman Wasted spark çalışan bir arabada Cam sensoru olmalalı öylemi ? sıralı enjektoru napıcaz peki :D:D neyse gen girices anlaşıldı :) gerçi ne hadddima okumak deneyidmen daha iidir :)
bozulmadandan bahsediyorum ben normalden Cop a geçersen dedim
Kaç digital inputu var ms in merak etttim
sende missfiremi oluyo ? artı öle dank diye gidip takamassın :) seninki ne sistem ?
Missfire olmuyor, benimki wasted çalışıyor, farklı bir manifold takıcam ve motorun üst tarafında yer açılacak, cop u takmak için vida yerleri filan herşeyi hazır zaten. Daha önce swap larda gördüğüm kadarıyla sadece kabloları doğru bağlayarak çalışıyor, ayrıca bir modül filan gerekirmi araya?
Asıl bunu sormamın nedeni sen 5hp fark eder bobin vs cop arasında demiştin,
Hehehehe.. Kızgınken daha komik oluyorsun.
Ooof Özgün of. Okumak yerine anca bıdı bıdı.. Sonrada bana oku boku bilmemne.. Sen oku bize anlatırsın. Madem okuyunca herşeyi çözebiliyorsun, demekki bu konuda okudukların yetmiyor ne diyeyim daha sana.
MS gibi basit bir ECU yu EVO'ya, Subaruya megane RS e de ben olsam takmam. Takılmaması gerektiğinide yukarıdaki mesajlarımda defaten yazdım. Seninle bunu bu başlık altında daha önce de tartıştık. Ama sen gene okumamışsın, gene aynı yerde aynı anlamsız polemik yaratan tavrını gösteriyorsun.
Evet canım röno o arabayı zaten güç için falan üretmemiş. Zaten iş olsun diye o arabanın arkasına RS falan yazmış. Bir nevi doğan görünümlü şahin gibi birşey.. Aslında en minibüs timsali fordlardan yürütme Ghia amblemleri falan takacakmışta utanmış..
Kim dedi WasteSpark çalışan arabada cam sensörü olmamalı diye?
Sıralı enjeksiyon için gerekli link dahil herşeyi sana yazdım hala sen cam sensöründen bahsediyorsun. Sonrada deneyim okumak yazmak çizmekten bahsediyorsun. Yapma böyle..
İşlemcisinin 8 analog 8 dijital girişi var. Ama bunu da okuyarak öğrenebilirdin. :)
sana gönderdiğim siteyi okursan anlarsın demek istediğimi Bendeğil sen okuyunca herşeyi çözebiliceğini idda ediyorsun sitede güzelbir açıklama var pokursan fikir sahibi olursun :)
ms e Acık söleyeyim Haz etmiyorum beyin felan gibiymiş gibi gelmiyor bana kimse kusura bakmasın kimse ama merak etme dibine kadar kullanırım özelliklerini elinden geldiği kadar gerekirse okurum bulrum amakolay yoldan sormak varken :)
güç için yapmış dimi doğru clio RS de doğru güç için yapılmış :) fransızların En beyendiğim arabası 106 dır inananılmaz performans li bir araç kendine göre ayrıca 405 mi16 var bide :)
aynı fikirdeyiz ama sölüorum Sequansial ateşleme çok dahabasarılıdır kim isterki dier şekilde olmasını bide üstünlükmüş gibi bunu aaa dier beyinlere göree + sı yazıyorsun oraya orjinal beyinde Sequansial olarka 10 12 enjektor 24 enjektor e kadar up olduğunu
aynı şekilde 12 sıralı şekilde ateşleme olmasını destekliyor ben bundan bahsediyoum Ecuyu alıosun Extra bişey takmıyorsun :)
en baştan beri açıklamak istediğim bu ms belirlieyerden sonra yetersiz kalıcak KALMAZ diyorsan ewoya takarım diyince ben olmsam takmam demiceksin abi :) bak ben aem i sawunuyorum ite köpüpeğe takarım :)
cop ta bağlasan kendi işletimsisteminde değişikler yapmadığın sürece cop ta Wasted çalışıcak ama Cop çok daha basarılı ateşleme sağlar like That
belirli bir ateşleme güçü var boboinin düşün sende 2 bobin var 1 boboin 2 silindire 1 boboin 2 silindire yani boboin başına 100megajul üretiyorsa bobin sen 2 ye bölüyorsun ama Cop ta ise boboin başına 100megajul ateşliyorsun Çok daha kaliteli ateşliyor
edit: unutun gtsin :D
Sonrada yazdıklarımı bir daha oku deyince kızıyorsun. Al sana kaç defa yüksek güçlü arabalarda kullanılacak bir alet olmadığını bu konuda yazmışım tek tek kopyaladım.
Bu da senin benim onca mesajda defaten o tip arabalara MS falan takılmaz yazıktır mealinde ifade etmeye çalıştığım metinlerden sonra yazdığın bir mesaj.. E ben sana daha ne diyeyim be Özgün? Benmi okuyayım yoksa senmi yeni baştan ne yazdığım dikkatini vererek okumalısın kendin karar ver.
Pratikteki tecrübene saygım olduğunu da gayet açık ve net şekilde ifade etmişim ama ara ara onore edilmek istiyorsun herhaldeki hala dönüp dolaşıp aynı noktaya geri geliyorsun.. Teori olmadan pratik olabileceğini iddia eden sadece ve sadece cahildir.
Özgün MS ile drag koşan bir sürü amerikalı var. Onlarda bilmem kaç yüz hp araçlara bu aleti takıp çatır çatır tune edip sonuna kadarda kullanıyorlar. Ama bu doğru olduğu anlamına gelmez. Dolayısı ile takılmaz değil, ben kişisel fikrim olarak ben olsam takmam diyorum. Ama ben aynı zamanda AEM de takmam diyorum. Sen takarım diyorsun. E tak ne yapayım. Bu bir tercih meselesi. Vakti zamanında bende çok nokta enjeksiyon sistemini komple söküp dört karbüratörden oluşan single throttle takmışım bir arabama. (99 palio 1.6 16V) Şimdi olsa yapmam ama o zamanlar son derece mantıklı geliyordu.. Belli ki şu an sana da AEM i takmak mantıklı geliyor. E tak ne yapayım..
Bak bu yanlış.. WasteSpark sistemlerinde iki tane bobin yok. Paralel çalışan ikili gruplar halinde 4 tane bobin var. İki ayrı blok halinde seri bağlanıp orta bacakları şaseye bağlanmış diğer iki ucuda bujilere gönderilmiş, aralarında 180 derece faz farkı olan grup başına iki bobine sahip iki tane bobin var. Dolayısı ile enerjinin paylaşımı falan sözkonusu değil. Gönderdiğin linkteki konunun da zaten bununla alakası yok.
http://www.fordist.com/mertol/mondi/SC/wsb.GIF