User Tag List

Sayfa 8/12 İlkİlk ... 678910 ... SonSon
211 sonuçtan 134 ile 152 arası

Konu: piggyback beyin

  1. #134
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sana kolay gelsin abi benimkiler fikire

    konu nerden nereye geldi bu son msg çok anlamsız olmuş neysem
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  2. #135

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dur bak o yazdıklarıma şekillerle herkesin anlayabileceği şekle sokayımda işim kolaylaşsın..

    Bu FIC bağlı iken osilaskopla sağ ve sol taraftaki o2 sinyallerinden aldığım screenshot.


    Bak bu da FIC ın o2 girişlerini söktükten sonraki O2 sinyallerim.



    Yanlış anlama bunlar ön ve arka o2 lerden gelen sinyaller falan değiller. Sağ ve sol taraftan gelen o2 sinyalleri..

    Resimlerdende görüleceği üzere bir tanesinde bariz şekilde frekans değişimi oluyor. İlk sinyalin geldiği durumda LTFT lerden birisi +%23 te iken diğeri -%1 deydi

    İkinci resimde ise her ikiside %0.2 de idi..

    Benim arabanın ECU su her pozitif pulse ve sinyalin sönümlendiğinde ayrı ayrı sample alıyor. Bunuda her iki bank için ayrı ayrı alıp ayrı ayrı hesaplıyor. Püskürtme zamanı ile eşleştirmiş bu amcalar sample zamanını. Dolayısı ile aralarında 180 derecelik faz farkının olması kaçınılmaz. Hiçbir simülatörle bunu sağlayamazsın. Kaldıki FIC gibi salak bir sistemi olan piggyback ile hiç sağlayamazsın. Nedenmi? E yukarıdaki faz kaymasından açıkca anlaşılıyor. Araya birşey bağlandığı anda yukarıdaki gibi frekansı değişiyor dalgaforumunun.. Ayrıca FIC belli aralıklarla sample alıp belli bir süre o sample ile aynı voltaja sahip kare dalga üretiyor.Dolayısı ile bu faz farkını onunla çözemezsin.. Nedenmi? İki tane O2 girişi var bu alette. Ama tek O2 haritası var. Yani ayar şeklini ofsete bile almış olsan, tek harita olduğu için, sen haritaya 0.1 V ekle dediğinde her iki o2 sensöründen gelen sinyale de 0.1 V ekliyor. E birisi aşağıda diğeri yukarıda olacaktı sinyallerin? olamıyor işte. Dolayısı ile ayrı ayrı ofset değeri vermen mümkün olmadığı için benimki gibi arabalarda O2 sinyallerini FIC ile tune edemezsin. Percent moda aldığında da sonuç değişmiyor.

    Bak sana sensör ve FIC ın çıkışlarının olduğu ayrı bir grafik göndereyim. Yukarıda yazdığım daha rahat anlaşılır. Yeşil renkli olan sensörden gelen sinyal, sarı olansa FIC ın sensör çıkışı.. Dalga forumdaki bozulma açıkca görülüyor.



    Görüldüğü gibi bazen ileride kalıyor bazense geride kalıyor.. Dalga formunun oturmadığı zaten aşikar. Kaldıki bu sinyal üzerinde herhangibir manüplasyon yapılmamış hali. Tüm O2 tablosu 0 yani.. Ne geliyorsa onu göndermesi lazım normalde. Ama arada olduğu sürece müdahale ettiği için O2 sinyalinin formu değişiyor ve benim arabanın ECU su bunu arıza olarak algılayıp lambayı yakıyor.

    Dolayısı ile sende olsan başkasıda olsa arıza lambası yanmadan bu sorunu çözebilmemize imkan olmayacaktı.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  3. #136

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    Fransa
    Mesaj
    1.023
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    merruse sensörü falan geçtim de senin şu usb osiloskop ilgimi çekti, bunun daha detayı var mı yazar mısın?

  4. #137

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SifirinciMurat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merruse sensörü falan geçtim de senin şu usb osiloskop ilgimi çekti, bunun daha detayı var mı yazar mısın?
    Çin işi osilaskop işte

    http://www.hantek.com.cn/english/pro...st.asp?unid=62
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  5. #138
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben sensorune laf demedimki NErden ereye geldli konu en son f1 dek i ecudan piggybackten basediyorduk abi kendi konuna döndün ben bunları biliyorum anlattuın bana hepsini okey bende bişey demedim ama buınun hiç alakası olduğunu sanmıyorum senin olayınla abi
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  6. #139
    brutal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    ank
    Mesaj
    729
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hocam sana güzel haberlerim var şu anda direk satışları yok malesef. 1000 pound civarında fiyatı olacak, clio 197 ve megane 225-230 modelleri için direk tak kullan bir beyin buldum. Firma KTR Sport olarak geçiyor(www.ktrsport.com), Ktec in yan firması gibi birşey, bizim araçlar için turbo sc throttle ve beyin kitleri satışta fakat senin araba için beyin nezaman çıkar bilmiyorum. Arayıp konuşmaya değer bence.

    Senin turbonun 280hp leri rahat besliyeceği söylendi, nekadar mekaniği ellemek istemesende en azından bi decat ve güzel bir intake senin için daha faydalı olacaktır.

    Beyin in özellikleri şöyle:

    Any amount of time and money spent on an engine is worthless without the correct and accurate control system. With this in mind KTR Sport have developed the KTR Sport GEN90 and are currently completing the development work for the GEN128, engine management systems designed specifically to work with a wide range of RenaultSport passenger cars as well as compatible alternative applications.

    Unlike alternative aftermarket ECU’s available for Renault applications at present, the simple Plug & Play interface on both GEN90 & GEN 128 minimises installation time and facilitates live mapping via Serial PC link. Even the most adventurous engine specification can be catered for without the need for intrusive wiring modifications or sacrificial mapping of the standard ECU.

    Specification

    > Dual core 100MHz processor
    > 4 x 12 Amp ignition drives
    > 4 x 5 Amp injector drives
    > IP68 sealed
    > 3 x 8 Amp full bridge drives for throttle, inlet, exhaust motors
    > 1 x 8 Mb non-volatile memory
    > 2 x CAN bus channels
    > 1 x Serial port
    > 1 x Internal Barometric sensor
    > 1 x Internal ECU temperature sensor
    > 24 x 12bit analogue inputs
    > Full surface mount PCB built to ISO-9001 Certified Standard

    Features

    > 90/128 Pin OE compatible loom interface
    > Fully sequential fuel and ignition control
    > Crank sensor can be a combination of HA, VR or Optical Sensor
    > Drive by wire throttle (DBW), with safety reference and limp mode.
    > Programmable timing patterns
    > Suitable for naturally aspirated or boosted engines
    > Air conditioning control
    > Programmable sensor calibrations for temperature & gear position
    > CAN and UART telemetry
    > 8 Mbyte internal data logging memories at 250Hz frame rate
    > Knock control
    > Load derived from Throttle and MAP or MAF
    > Shift light output
    > Tacho output (CAN or analogue)
    > Rev limiting by fuel and/or ignition cuts
    > Ignition and fuelling compensation for battery voltage, gear,
    air and coolant temperatures
    > Deceleration fuel cut off
    > Throttle and load triggered acceleration enrichment
    > Startup fuel enrichment dependent upon coolant temperature
    > Trims for individual cylinders
    > Adjustable fuel timing for engine speed and load
    > MAP based fuel trim for throttle derived load systems
    > Idle speed control via push-pull valve, stepper motor or DBW throttle.
    > Radiator fan control, for cooling and air conditioning
    > Full throttle gear change
    > Gear compensations for spark and boost
    > Twin channel continuously variable inlet and exhaust valve timing
    > Peak and stress accumulator logger for engine speed & coolant
    > Auto Mapping via calibration software
    > Aerospace build specification by arrangement
    > Wideband Lambda input and amplifier
    > Additional optional extras available to include anti-lag & ESP
    FastCare.com.tr
    detailing & mini onarım

  7. #140
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1000 pound ucuzmu Kdv si var

    1118+Ship var 1218 pound= 3200YTl ucuzmu ?
    AEm bunun yarısı
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  8. #141

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben sensorune laf demedimki NErden ereye geldli konu en son f1 dek i ecudan piggybackten basediyorduk abi kendi konuna döndün ben bunları biliyorum anlattuın bana hepsini okey bende bişey demedim ama buınun hiç alakası olduğunu sanmıyorum senin olayınla abi
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen Aem Fic i sewmiyorsun ama senin aldığın zaman arabanın böyle olabiliceğini düşünmemiştik hatırlarsan seninle konuştuk bunu senin yerinde olsam similator seklinde 1 şekidle ayarlar onu takardım yeniden söledim yada direk arıza ısığı yansın sorun olmazdı O durumda benim için
    Buradan geldi.

    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    AEm bunun yarısı
    Ortak olsan bu kadar korumazdın.. Pes... Ne AEM miş be..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  9. #142
    brutal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    ank
    Mesaj
    729
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ucuz değil tabiki, araca özel bir beyin olduğu için pahalı. fayda vs fiyat düşünüldüğü zaman tercih edilebilir bir ürün. Tesisatla uğraşmak yok, aracın diğer fonksiyonları çalışır durumda olacak, deneme yanılma yok. AEM için tesisat yaptırmak için zaman+para gerekecek, sonra mappingini yapmak bundan 2 kat zaman gerekir diye düşünüyorum. Eğer bu ürün plug'n play tarzı birşey olucaksa bence değer çünkü tesisat+beyin+mapping yine bu paralara yaklaşıcak ve tutup tutmayacağı kesin değil ve tesisat kesilip biçilecek. tesisatı kestirip biçtirmek istemeyeceği için ben bu alternatifi sundum. Tercihi tabiki kullanıcı ve ayarı/montajı yapıcak kişi ortak verecektir.
    FastCare.com.tr
    detailing & mini onarım

  10. #143

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    .7 ye düşmesi biraz salakca ama onu yazılşımla çözmeyi deneyebilirsin Yani haritana göre konuşmak lazım belki selenoid Duty çok açık değildir ondan dolayı sorun yasayabilirsin ki böyleolmak zorunda çünkü eğerki duty %100 ve basıncın hala .7 ise sorun aramaya baslanabilir Emd de taksan komple meknaik sorun oluro WG den olur Turbodan olur intercooler boru hattındaki kaçaklardan olur Buçözlülebilicek bişey


    aslındaçok büyük fark olmazz Hatta yeniden tune ettirmesssen intercoolerdan sonra basıncının düşmesi ve Lag sıkıntıları yasaman gerekir DÜZ mantık ile bunun yanuı sıra kutu içi filitrede bi nebze basıncı artttırır ama intercoolerı telafi ediceğini sanmıyorum(coolerin Büyüklüğüne bağlı) Tabiki (şöyle bir sorun daha var suan icden öncesinden daha az basıp aynı gidiyor olabilirmisin ? )

    Sanırsam arabanda minik çaplı Maf öncesinde kaçak olabilir
    1. ic den önce bu sorun varmıydı ?
    2. o2 sensoru değiştirip denedinmi?
    3. arabanda minik Teklemeler sabah oluyormu ?
    4. Araban patırdıyormu hiç ??
    5. Maf sensoru Değiştirdinmi ?
    valla aracın üstündeki stock turbo td04-hl14t. bu turbo ile 280-290 hp alanlar var. hatta yunanistandaki eleman 302 ps aldığını iddia ediyor. intercooler ım 12.5-13 lt civarında. turbodan intercooler a giren ve intercoolerdan emme manifolduna giren boruların da çaplarını büyüttük.

    bu arıza ışığı epeydir var. orjinal yazılım varken yoktu bu sorun. çok iyi hatırlayamıyorum ama yazılımdan sonra çıktı ortaya. intercooler değiştirmeden önce de vardı yani. arabamda sabahları çalıştırdığımda rölantideyken ufak teklemeler oluyor. herhangi bir sensor değiştirmedim...

  11. #144

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    baturalp senin bulduğun cihazı inceleyemedim yarın bakıcam. bu arada bi mani olmazsa cumartesi bi ms bağlamaya çalışıcaz. becerebilirsek bi tane getirticez, beceremezsek başka bi şeyler denicez...

    bu arada decat önerine kesinlikle katılıyorum. ancak decat mutlaka arıza yakıyor ve maalesef bir türlü çözülemiyor bu sorun...

  12. #145

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O rs in loglarını da gördüm

    std chip 0.85 bar basıyor 6500 e kadar. ki td04 14T -- 280 hp ye kadar çook rahat ama çok rahat üfler.

    rs tuning 1.2 peak 5000 den sonra 0.7 bar???? chip de problem var,diyorum hep emaille olmuyor bu işler.
    standart 0.7 bar basıyor diye biliyorum. 3.000-6.000 dd arası düz bir tork var (maksimum 300 nm) zaten stock rs maksimum gücünü 5950 devirde veriyor. aslında boost göstergesinin bi videosunu çekip koysam direk göreceksiniz sorunu...

  13. #146
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Buradan geldi.


    Ortak olsan bu kadar korumazdın.. Pes... Ne AEM miş be..
    anlatamıyorum galiba memnun olduğum herseyi korurum sen nasıkl ms i koruyorsan bnde aem i korurum ne var bunda moteci de korurum haltech ide problem çektiğim çok az beyin var herşeyi korurum ben
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  14. #147
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brutal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ucuz değil tabiki, araca özel bir beyin olduğu için pahalı. fayda vs fiyat düşünüldüğü zaman tercih edilebilir bir ürün. Tesisatla uğraşmak yok, aracın diğer fonksiyonları çalışır durumda olacak, deneme yanılma yok. AEM için tesisat yaptırmak için zaman+para gerekecek, sonra mappingini yapmak bundan 2 kat zaman gerekir diye düşünüyorum. Eğer bu ürün plug'n play tarzı birşey olucaksa bence değer çünkü tesisat+beyin+mapping yine bu paralara yaklaşıcak ve tutup tutmayacağı kesin değil ve tesisat kesilip biçilecek. tesisatı kestirip biçtirmek istemeyeceği için ben bu alternatifi sundum. Tercihi tabiki kullanıcı ve ayarı/montajı yapıcak kişi ortak verecektir.
    ama PNP ise süper deilse vermeye deymes bence
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  15. #148

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dün mehmet ali hocam ile saatlerce uğraştık ama maalesef ms bağlayamadık arabaya. gaz kelebeğinden sinyal almak isterken araç arıza verdi.

    günün tek kazancı krank sensörünün magnetic olduğunu öğrenmiş olmamdır...

  16. #149
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cam sensoru nedir peki motor kodun neydi senin ? Şase kodunda pls
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  17. #150

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cam sensoru nedir peki motor kodun neydi senin ? Şase kodunda pls
    cam sensörünü bulamadık, daha doğrusu tam bakamadık. olup olmadığından emin değildi mehmet ali. motor kodu f4r. şasi kodunu bilmiyorum. nerden öğrenebilirim hocam? servisten mi? yoksa araç kitapçığında falan yazar mı?

  18. #151
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cam sensörü mutlaka vardır F4R çok eski bi motor değil zaten.. muhtemelen de manyetiktir, yeni arabalar hep "hall-efect" sensör kullanıyor artık..
    Alıntı ahmetgurlek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cam sensörünü bulamadık, daha doğrusu tam bakamadık. olup olmadığından emin değildi mehmet ali. motor kodu f4r. şasi kodunu bilmiyorum. nerden öğrenebilirim hocam? servisten mi? yoksa araç kitapçığında falan yazar mı?
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  19. #152

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ahmetgurlek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dün mehmet ali hocam ile saatlerce uğraştık ama maalesef ms bağlayamadık arabaya. gaz kelebeğinden sinyal almak isterken araç arıza verdi.
    Gaz kelebek sensörünü bağlamak zorunda değilsiniz. Akselerasyon enrichment için MAP değişiminide kullanabiliyorsunuz. Eğer arabada Drive by wire varsa zaten gaz kelebek sensörü size anlamlı bir veri sağlamıyor çoğunlukla. Pedal sensöründen gelen veriyi MS in TPS girişine bağlarsanız daha doğru iş yapmış olursunuz.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •