User Tag List

Sayfa 9/12 İlkİlk ... 7891011 ... SonSon
211 sonuçtan 153 ile 171 arası

Konu: piggyback beyin

  1. #153

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gaz kelebek sensörünü bağlamak zorunda değilsiniz. Akselerasyon enrichment için MAP değişiminide kullanabiliyorsunuz. Eğer arabada Drive by wire varsa zaten gaz kelebek sensörü size anlamlı bir veri sağlamıyor çoğunlukla. Pedal sensöründen gelen veriyi MS in TPS girişine bağlarsanız daha doğru iş yapmış olursunuz.
    valla bilemiyorum. mehmet ali uğraştı epey ama... görürse belki cevap yazar..

  2. #154
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ahmetgurlek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla bilemiyorum. mehmet ali uğraştı epey ama... görürse belki cevap yazar..
    arabanın zaten pin outlarını bulamadık birde tornavida sokucak yer yokdu bizde optimum şekilde bi bağlantı yapalım dedik gaz kelebeğinden bilgiyi okumaya çalıştık ama ben daha sadece tps yi bağladım araba arızaya geçip stop etti çözdürünceye kadar uğraştık baya sonrada hava baya karardığı için bırakmak zorunda kaldık mapdanda kullanabilirdik ama denemeye çok fırsatımız olmadı açıkcası

  3. #155
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ama şunu biliyoruzki Cam sensoru ve crank sensoru olmadan bu arabalar çalışmaz ilko nlara bakmak lazım değilmi ?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  4. #156

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    MS e cam sensörü bağlanmıyorkine..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  5. #157
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    MS e cam sensörü bağlanmıyorkine..
    nasıl anlıyor 1.pistonu
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  6. #158
    Rstmania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    783
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bildiğim kadarıyla krank okuyucuyu ayarlarken ona göre ayarlıyorsun. Yani bir nevi kendin kalibre ediyosun..
    Ford Escort RS Zetec Turbo by Egetuning Project...

  7. #159

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Neden anlaması gerekiyor?
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  8. #160
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nasıl ateşleme sırasını başlatıcak ?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  9. #161
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Rstmania Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bildiğim kadarıyla krank okuyucuyu ayarlarken ona göre ayarlıyorsun. Yani bir nevi kendin kalibre ediyosun..
    krank okuyucusundada olması gerekir diye biliyorum 1.silindir ın o olduğu
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  10. #162

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    MS normalde semi-sequential püskürtüyor ve wastespark ateşliyor. Dolayısı ile bank-bank ateşlediği için cam pos sensore ihtiyacıda yok. sequential yapman için ek kart takman lazım.

    Krangtan gelen boş diş 360 derecede bir defa geliyor. Oysa 4 silindir 720 derecede bir devrini tamamladığı için 1-4 beraber 2-3 beraber püskürtülür ve ateşlenir. Dolayısı ile kam pozisyon sensörüne de ihtiyaç yok.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  11. #163
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ama bğalamak istedikleri araba Cop ? napıces ozman ?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  12. #164
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    60-2yse gerek var mı camshaft position'a yoksa crankshaft yeterli mi?

    diye sromuştum

    edit: cam de gerekliymiş, yada şöyle birşey okudum: crankshaft signal can come camshaft for 60-2

  13. #165

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama bğalamak istedikleri araba Cop ? napıces ozman ?
    COP olunca wastespark olmazmı? Gene iki iki ateşler bobin farketmezkine..

    Kaldı ki eğer illede COP kullanacam diye tuturursan onunda çözümü var. Boardun üzerindeki gerekli değişiklikleri yapar o şekilde kullanırsın.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  14. #166
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ateşlemeyi wasted spark enjeksiyonuda semi-sequential olarak kullanırsanız timing wheel üzerindeki ilk missing toot dan sonra ms wheel decoder özelliği ile ateşlemeyi control eder diş sayısı önemli değil sadece tek sensör yeterli olur krank yada cam farketmez ama sequential injection yada c.o.p. ateşleme yapmak isterseniz iş değişir ozaman ikinci cam girişinide yapmak zorundasınız

  15. #167
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama bğalamak istedikleri araba Cop ? napıces ozman ?
    c.o.p. bobinleri wasted spark olarak bağlıcaktım o yüzden cam a gerek olmamıştı

  16. #168

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ona da gerenk yok kanımca aşağıdaki linki bi incele istersen.
    http://www.jbperf.com/quad_ign_inj/index.html
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  17. #169
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ona da gerenk yok kanımca aşağıdaki linki bi incele istersen.
    http://www.jbperf.com/quad_ign_inj/index.html
    ilkkez gördüm böle bi kartı tasarladıkları çok ii olmuş

  18. #170

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yine çince gibi olmuş konu. anladığım kadarıyla yazayım. krank sensörü pistonların konumunu belirleyerek ecu'nun motorun devrini saptamasını sağlıyor, di mi? kam sensörü ise subabların açılma ve kapanma zamanlarını ecu ya bildirerek enjeksiyonun ve ateşlemenin ecu tarafından ne zaman yapılacağına karar vermesini sağlıyor. doğru muyum?

    peki bu cop ve wasted spark tam olarak ne oluyor?

  19. #171
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ahmetgurlek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yine çince gibi olmuş konu. anladığım kadarıyla yazayım. krank sensörü pistonların konumunu belirleyerek ecu'nun motorun devrini saptamasını sağlıyor, di mi? kam sensörü ise subabların açılma ve kapanma zamanlarını ecu ya bildirerek enjeksiyonun ve ateşlemenin ecu tarafından ne zaman yapılacağına karar vermesini sağlıyor. doğru muyum?

    peki bu cop ve wasted spark tam olarak ne oluyor?
    wasted spark da silindirler çift olarak ateşleniyor. çift silindirlerden birinde karışım olmadığı için ateşleme boşa gitmiş oluyor, wasted denmesinin nedeni bu

    direct fire kullanılan coplar da teker teker

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •