User Tag List

Sonuçlar: tork mu güç mü?

Katılımcı sayısı
199. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • kırmızı - turbo

    158 79.40%
  • mavi - atmosferik

    41 20.60%
Sayfa 4/11 İlkİlk ... 23456 ... SonSon
201 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: tork mu - güç mü?

  1. #58
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    bakın arkadaşlar grafikler birbirine paralelden kastımız şu:

    bir aracın diğerinden farklı şekilde düz giden eğrisi vs yok. bunla ne demek istediğim açık değil mi? yani ikiside birbirine benzer şekilde çan eğrisi yapıyor.
    ama bu çan eğrisinin hangi devirde başlayıp hangi devirde bittiği ve ne kadar yükseldiği vs birebir aynı değil. zaten aynı olsa aynı torkta ve güçte olurlar.
    şekil olarak aynı onu demek istiyorum.

    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şanzımanın tork ve güçle alakası yok bu arada.


    Bu soruda bahsettıgınız tork grafikleri şu şekilde ise;

    Aynı oranlı şanzuman kullanılıyorsa, Tork ve güç ile yada daha kısa yoldan hangi aracın geçecegi ile şanzımanın ilgisi var, sebep olarakta kırmızı araç aynı devırde daha fazla tork ürettiğinden kırmızı aracın hp değerinin daha düşük olma ihtimali yok. Kafadan değerler yanlış yanı, şanzıman farklıysa herşey şanzıman oranlarına bağlı o halde..

    Ancak diğer konunuzdaki şu grafikteki gibi eğriler var ise;

    şanzıman etkisini yok sayabiliriz. Tork eğrileri 2. grafikteki gibi olan araçlarda önce mavi araç öne çıkar sürat arttıkça kırmızı gelir ve geçer. (yeterli mesafesi varsa)

  2. #59

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şanzıman aynı vites oranları da aynı.
    bahsettiğimiz tork ve güç krank taki . teker değil yani. dolayısıyla şanzımanla ilgisi hiç yok.

    grafiğine gelince,
    eğriler burda oldugu gibi değil
    zaten olamaz da. çünlkü kırmızının her devirde ürettiği tork fazla dolayısısla gücü de fazla olur.
    ama bizim örneğimiz farklı. birinin maks torku fazla diğerinin maks gücü.
    ha bu nasıl olur dersen maviyi biraz daha sağa kaydırman lazım. yani o mavi eğriyi daha ilerideki devirlerde yapması lazım.

    tekrar diyorum arkadaşlar kendi örneklerinizi oluşuturup sonra kendinizi o örnekler içinde çıkmaza sokmayın.

  3. #60
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi bize anlatmak ıstedıgın nedır?

    yada ıddıa nedır?

    kim kimin tavuguna kışşşşt dedı?


    dusundugunun krıterlere sahıp ıkı arac varsa soyle bılelım ona gore yorum yapalım.

    o krıterlerde arac yoksa zaten bu gune kadar uretılmedıyse bundan sonrada uretılmeyecektır.

  4. #61

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi bize anlatmak ıstedıgın nedır?

    yada ıddıa nedır?

    kim kimin tavuguna kışşşşt dedı?


    dusundugunun krıterlere sahıp ıkı arac varsa soyle bılelım ona gore yorum yapalım.

    o krıterlerde arac yoksa zaten bu gune kadar uretılmedıyse bundan sonrada uretılmeyecektır.
    şu anket bitsin ondan sonra yorumlayalım.

    100 olsun bırakalım.

    80 civarı oylayan var heralde.

    bi de bi kaç bilgisine güvendiğim vatandaşın da okuyup bişeyşer yazmasını bekliyorum açıkçası.

  5. #62
    ceyhun737 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    Antalya/İstanbul
    Mesaj
    1.674
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben bilgime güveniyorum cevabım kırmızı

  6. #63
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şanzıman aynı vites oranları da aynı.
    bahsettiğimiz tork ve güç krank taki . teker değil yani. dolayısıyla şanzımanla ilgisi hiç yok.

    grafiğine gelince,
    eğriler burda oldugu gibi değil
    zaten olamaz da. çünlkü kırmızının her devirde ürettiği tork fazla dolayısısla gücü de fazla olur.
    ama bizim örneğimiz farklı. birinin maks torku fazla diğerinin maks gücü.
    ha bu nasıl olur dersen maviyi biraz daha sağa kaydırman lazım. yani o mavi eğriyi daha ilerideki devirlerde yapması lazım.

    tekrar diyorum arkadaşlar kendi örneklerinizi oluşuturup sonra kendinizi o örnekler içinde çıkmaza sokmayın.

    Alttaki grafik gibi o halde ? Oda değilse sen bişeyler paintte falan çizittiriverde nasıl bi grafik yorumlayacagımızı bilelim abi.


    Böyle bi grafik için yorumumuda üstteki mesajda yaptım zaten

  7. #64

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu saatten sonra grafik çizsem gülerler heralde
    90 a yakın adam oy kullanmış,
    dostum grafik çizmeme gerçekten gerek yok. maks güç ve tork değerleri zaten grafiğin nasıl olabileceği konusunda ipucu veriyor.

  8. #65
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çıkar artık ağzındaki baklayı o zaman
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  9. #66

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı penguinhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çıkar artık ağzındaki baklayı o zaman
    bakla filan yok yaw

    sen cevabını gözden geçirsen fena olmaz bence.
    o kadar tork logu alıyosun

  10. #67
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bakla filan yok yaw

    sen cevabını gözden geçirsen fena olmaz bence.
    o kadar tork logu alıyosun
    Yani herşey tork ve hp değildir mi diyorsun ! Ama benim cevabım hala aynı.
    Özetle torkun devamlılığı esastır , hp yi kısa sürede oraya çıkarttan torkdur.
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  11. #68

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    atmo da acaip bi canlanma oldu.
    13 den 17 ye fırladı oylar bi anda

  12. #69

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    beygir = tork x devir diyolar
    190 bg olan eşit ağırlıklarda ise geçecektir çünkü 6 bg fazlası ve ona göre daha sürdürülebilir torku var ki 6 bg fazlası var
    184 bg 380 nm tork ve peak yapmayan eğri ancak dızelde olur 320d heralde bu araba
    uygun devir ve viteste basılırsa 190 bg olan atmo geçecektir.
    diye düşünüyorum ama ,1.5 ton ağırlık varsayarsak bu 1.5 tondan atmosferik daha cok etkilenecektir.
    saçma salak bi iş kafam karıştı şimdi,bu 320d nin bi denemesine şahit oldum o sebepten ,190 bg civarında az bıraz daha fazla belki,950-1 ton cıvarında bı aracla denedi,kısada kendını ezdırmemıs ben gozumle gormedım atmosferiği 1-1.5 boy arkadan takıp edıp uzunda gecmeye baslıyor 1.5 ton ve 184 bg ile tabi.o sefer hesaplar karısıyor

  13. #70

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_S Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    beygir = tork x devir diyolar
    190 bg olan eşit ağırlıklarda ise geçecektir çünkü 6 bg fazlası ve ona göre daha sürdürülebilir torku var ki 6 bg fazlası var
    184 bg 380 nm tork ve peak yapmayan eğri ancak dızelde olur 320d heralde bu araba
    uygun devir ve viteste basılırsa 190 bg olan atmo geçecektir.
    diye düşünüyorum ama ,1.5 ton ağırlık varsayarsak bu 1.5 tondan atmosferik daha cok etkilenecektir.
    saçma salak bi iş kafam karıştı şimdi,bu 320d nin bi denemesine şahit oldum o sebepten ,190 bg civarında az bıraz daha fazla belki,950-1 ton cıvarında bı aracla denedi,kısada kendını ezdırmemıs ben gozumle gormedım atmosferiği 1-1.5 boy arkadan takıp edıp uzunda gecmeye baslıyor 1.5 ton ve 184 bg ile tabi.o sefer hesaplar karısıyor
    ilk 3 satır çok guzel gidiyodun.
    sonra işin içine kendine özgü durumu olan bie ornek soktun.
    iş bozuldu.
    3.20 d nin diğer araçla şanzımanı aynı mıydı ki?
    aerosu aynı mı?
    ankarda ki denemede o atmo kaç hp ye düştü vs vs vs.

    ama yine de çok iyi başlamıştın yoruma

  14. #71

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    du bakalım serkan geldi.
    eğri meğri güzel bi yorum yapar şimdi

  15. #72

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.523
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    beygir= tork *devirden gidelim
    tork ve beygir birbirinden bagimsiz seyler degilkio biri varsa digeride vardir, tork vardir devir yoktur tork az dur devir vardir simdiiii

    380nm 4000 devir cevirirse
    dieride yari torkla 8000 cevirirse ayni gucte olurlar egriler ayniysa(ayni olmaz )ayni giderler.

    basliltaki beygir ve torklara gelirsek guc egrisinin altinda kalan alan (daha dorusu egriler ayniysa)190 hp olan gecicektir, tork hikayedir, guc ve duz guc bandi esastir.is= kuvvet x yoldur alinan yol cok onemlidir. araclarin cok agir olmadigini yada ona gore cok kisa sanzimanla donatildigini var saydim.
    e39 528İ Arctic Silver & e90 325i Sparkling graphit metallic

  16. #73

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk 3 satır çok guzel gidiyodun.
    sonra işin içine kendine özgü durumu olan bie ornek soktun.
    iş bozuldu.
    3.20 d nin diğer araçla şanzımanı aynı mıydı ki?
    aerosu aynı mı?
    ankarda ki denemede o atmo kaç hp ye düştü vs vs vs.

    ama yine de çok iyi başlamıştın yoruma
    abi mantık işlemedi orada
    vıtes oranları cok ıyı degıldı 5 e atınca bıraz duvar oluyor ama her turlu goturmesı lazım , sonucta temiz 500 kılo fark var ciddi bi fark+güç var ama ona rağmen uzunda 320d gidiyorsa ,ya 320d 184 değil yada öbürü 190-200 değil.
    tamamen mantık olarak bakılırsa yorumumun ilk tarafı uygundur bence ,bg li olan araba mutlaka geçer
    yeni arabalarla eskilerin bg leri bir olmuyor,belki de yeni araçlar underrated olarak çıkıyorlar nereden bilelim

  17. #74

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.523
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    du bakalım serkan geldi.
    eğri meğri güzel bi yorum yapar şimdi
    karaladik bisiler zamaninda cok kurcalamistim bunlari
    tork tork diyenler 240 250 hp ctrnin aerosu iyi olmadigi halde 270km hiza nasil ciktigini anlatsin sonra bende onlara son hiz formulunu anlatiyim
    e39 528İ Arctic Silver & e90 325i Sparkling graphit metallic

  18. #75

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_S Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi mantık işlemedi orada
    vıtes oranları cok ıyı degıldı 5 e atınca bıraz duvar oluyor ama her turlu goturmesı lazım , sonucta temiz 500 kılo fark var ciddi bi fark+güç var ama ona rağmen uzunda 320d gidiyorsa ,ya 320d 184 değil yada öbürü 190-200 değil.
    tamamen mantık olarak bakılırsa yorumumun ilk tarafı uygundur bence ,bg li olan araba mutlaka geçer
    yeni arabalarla eskilerin bg leri bir olmuyor,belki de yeni araçlar underrated olarak çıkıyorlar nereden bilelim
    kardeşim 3.20 d'nin 236 maks. sürati var. oyle bie surat oyle bi motor gücü için nasıl mumkun oluyor? bence aero ile. bertone asta vardı. 190 hp 245 maks. sürat. o da aero manyagı bişeydi. onun gibi heralde.

    dolayısıyla uzunda sadece motor gucu ile değil aerosu iyi oldugu için geliyordur bmw

  19. #76

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M3CSL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    karaladik bisiler zamaninda cok kurcalamistim bunlari
    tork tork diyenler 240 250 hp ctrnin aerosu iyi olmadigi halde 270km hiza nasil ciktigini anlatsin sonra bende onlara son hiz formulunu anlatiyim
    ben daha en başta yazdım tayyarcılar yazsa diye ama atmocular bile tork yarış kazandırır vs yönünde yorum yazıyor.
    tabi shelby de oyle bişey dememiş ayrı konu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •