Hocam;araç sizinde dediğiniz gibi opc line,yani opc değil.
m paket 3.20 gibi düşünün,yani sadece dış görünüş opc gibi düşünün,zaten k kasa opc gelmedi,ben arkadaşın j kasa opc ile karşılaştırdığını sandım zaten oda 280hp.
Printable View
araç aynı araç ama bu araç opc değil,opc line.
Line kelimesini çizgi,hat olarak Türkçe'ye çevirirsek bu aracın sadece dış görünümü opc demek. makine de turbo beslemeli 1.6lt 200hp makine.eski nesil j kasa opc 280hp zaten? şanzıman yol tutuşu değiştirmiyor,sürüş hissiyatı mı değiştiriyor,sportif hissiyata uygun değil.
Sedan kasa Civic rs yurt dışında farklı mı satılıyor? Sedan Civic var,bide sedan Civic rs var? Ben mi yanlış biliyorum?
Pistte limitlere kadar zorlayınca Civic yol tutuş ve alçak sürüş pozisyonu ile daha sportif bir sürüş sağlıyor ki bunu test eden eleman da söylüyor. Klasik Cvt şanzıman'da vites atmadığı için sportif sürüşe uygun değil diyenler çıkabiliyor ama Civic hb ve Rs'te vites atma efekti var araç vites atıyormuş gibi davranıyor.
Bu efekt olsa da olmasa da Civic hb ve RS oldukça iyi yol tutan sportif kullanıma uygun araçlar. Limitlere kadar zorlayabileceğiniz bir test yapabilirseniz bunu sizde görebilirsiniz.
1.5 turbo motorla satılan Civic tüm dünyada normal sedan bir araç olarak satılıyor. Sadece Avustralya ve Türkiye'de arkasına RS amblemi takılmış durumda. Yani gerçekte bir Rs değil.
Rs denen araçlar 300 hp dolayında güçlere ulaşabiliyor ki zaten o klasmanda Type-r var. Bu araç bildiğiniz aile aracı ancak yol tutuşu ve motor gücü ortalamanın üzerinde olunca performanslı kullanım imkanıda sunuyor.
Yahu niye adamın üstüne gidiyosunuz, civic dediğin araba zaten lamboya çakan ferrariye kaldıran günümüzün en da*şaklı spor arabalarından biri. Utanmadan bide astrayla golfle falan kıyaslamışsınız. :D
Bu forumda bir halttan anlamayıp yarım yamalak bilgilerle dalga geçmeye çalışmak gibi bir alışkanlık var sanırım.
Yazdığım mesajları okumadan hahaha hohoho diye birşeyler zırvalayınca komik olduğunuzu mu zannediyorsunuz?
Sizin mesajınızı alıntı yaptım ama buradaki herkes için yazıyorum iki kelimeyi yan yana getirebilmenizi sağlayabilecek kadar bildiğiniz bir halt varsa onu yazın üzerine konuşalım, tartışalım, değerlendirelim ama bir halttan anlamıyorsanız bari susun da konu hakkında bilgisi olanlar konuşsun.
O zaman hahaha hohoho yapmayalım da bildiğimiz haltler üzerinden gidelim. Mesela göçüklü boyasız olur, aktaramayan cvt olur @Gko nun da dediği gibi madem iyisiniz roll drag videolarınızı 200lük astrayla, 1.4tsi'la denemelerinizi yayınlayın görelim. Bende cvt kullanıyorum, beş para etmez dandik bir şanzuman yalandan diretmeye gerek yok. Daha önce dsg, zf, edc deneyimim oldu tork konvertörlü dinazor diye geçen 5 ileri deneyimim oldu cvt aralarında en kötüsü.
Pistte Astra ve Civic hb karşılaştıması yapılan bir video dışında birşey paylaşmadım ki eline cep telefonunu alıp kadrandan çekilen videolar birşey ifade etmediği için hiç bu tarz işlere girmedim. Gps ile profesyonel ölçüm yapabilecek birisi varsa buyursun birlikte deneme yapalım.
18 hp daha güçlü ve 120 kg daha hafif olan Astra'nın düz yolda 182 hp'lik Civic'i geçeceğini anlamak için test yapmaya gerek mi var?
Yine 1.4 tsi dediğiniz ancak ne olduğu belli olmayan aracı 150 hp'lik Golf olarak ele alırsak max tork, tork bandı ve şanzıman oranları nedeniyle 180 km'ye kadar yürüyüşü güzel. Ancak sonrasında devir bandı bittiği için emeklemeye başlıyor. Bundan sonrasında ise devir bandı daha geniş olan Civic arayı açar.
Sizin imzanızdaki xtrail ile Civic RS ya da hb'nin aynı gitmediğini de tahmin edebiliyordunuzdur diye düşünüyorum.
Bu arada Civic en hızlısı en iyisi gibi bir iddiam var da ben mi hatırlamıyorum?
ya civic rs hatasına düşmüş birisiniz ya da dediğim özelliklerde bir leon - golfe denk gelmediniz. Ben arabaya biniyorum siz neye biniyorsunuz bilmiyorum ama civic ne kalkışta ne rollde hiçbir şekilde yanaşamıyor maalesef. Ankarada iseniz kalkış-roll ya da sizin civic rs'iniz hangi türde iyi olduğunu düşünüyorsunuz istediğiniz hızda deneyebiliriz.
Eh arabaya biniyorsanız sorun yok. Sadece motor ve şanzımana binmeyinde...
Leon'a araba diyorsanız Civic RS'e binseniz demek uçak kullanıyorum diyeceksiniz. Malumunuz araçlar sadece düz yolda gitmiyor viraj da dönmeleri gerekiyor.
150 hp Golf ile Civic RS'e karşı herhangi bir şansınız yok. En fazla düz yolda bir süre peşinden kovalarsınız. Bu bile Golf için büyük başarı.
Madem Aydındasınız zır stok fabrikadan çıktığı gibi 180hp Polo GTI ile deneyelim Honda Civic RS'inizi. Buyrun gelin izmire bir çay kahve içelim sonra bakalım hangisi 180 hangisi 182hp miş.
ne civic miş arkadaş
ama reklamın iyisi kötüsü olmaz hala popüler :)
cvt ye o kadar kızmayın beyler D modunda kullanmayın kulakçıklarla kullanın. haftasonu düzceye gidip geldim 140-150 hız civarı yakıt ortalaması 6 lt
yani hızına göre yakıtı bence çok iyi.
daha önce defalarca yazdım istanbul avrupa yakası denemek isteyen herkesle denerim pm atsınlar :)
Civic zaten kötü araç değil fakat hala eksikleri var. Ağırlık, şanzıman, cam tavan opsiyonu yok v.s.. 150 lik tsi makinayı öyle yok stoplarını göremez vs diye bir durum olmaz hem civic rs hemde 150 lik octavia sport kullanmış biri olarak tsi+dsg bildiğimiz gibi zaten güzel yürüyor fark kesinlikle 32 hp değil. Civic rs 160 lık dsg scirocco ve 156 lık a200 ile hemen hemen yakın gidiyor haberiniz olsun, öyle vov 182 hp beklememek lazım şanzıman ve ağırlık ciddi törpülüyor.
Araç DSG evet, iki kişiye tek kişi deneriz dengelenir.
Sonunda her iki aracı kullanmış birini görebilmek sevindirici. Hangi araçların nasıl gittiğini çok doğru bir şekilde ifade etmişsiniz. (A200 hariç)
Saydığınız araçlara ek olarak 177 hp'lik bmw 1.20i ile de benzer şekilde yürüyor.
Şu forumdaki çok zeki arkadaşlar hızlanmayı sadece motor gücünün ya da vites atma hızının belirlediğini düşündüğü için onların anlayacağı dilden yazmak zorunda kalıyordum.
Hızlanmayı etkileyen bir çok faktör var. Başlıca etkenler olarak aracın ağırlığı, şanzıman dişli oranları, max tork ve devir bandı, motor gücü, sürtünme katsayısı gibi faktörleri sıralayabiliriz.
C sınıfı aile araçlarında genelde tüm bu oranları optimum performans/yakıt dengesine göre ayarlarlar. 150 hp tsi - dsg motorlu Golf çok iyi yürüyorsa bu rakiplerinin kötü yürüdüğü anlamına gelmez şanzıman dişli oranlarının ve motor beygir tork grafiğinin zekice ayarlandığını gösterir.
Diğer bir deyişle 1.5 tsi - dsg şanzımanlı Golf 1.20i ile kafa kafaya gidiyorsa bu 1.20i'nin kötü olduğu anlamına gelmez. Saydığım parametrelerin aracın hızlanmasını kötü etkilediği sonucuna varılır.
Hayır yani ne yapsın diğer araç sahipleri Civic'in parametreleri hızlanmasını etkiliyorsa onlarda mı CVT şanzıman taksın ya da kilomu eklesinler bagaja?
Rakipleri daha hafif, şanzımanları daha hızlı o yüzden daha düşük beygirle benzer hızlanma sunabiliyor, hatta aynı beygirde daha hızlı. Nokta. Denendi görüldü. 180hp vs 180hp derseniz Civic'in geçebildiği tek araç eski kasa 180hp otomatik Astra J olur.
Kağıt üzerindeki verileri çok yakın ama birde gerçek hayatta nasıl gidiyorlar bir bakalım mı?
https://youtu.be/NrmjCjWRXEk
https://youtu.be/5X1XHA3uPBo
150 hp tsi+dsg kombinasyonlu motorun tork beygir grafiği ve şanzıman oranları zekice ayarlanmış olduğu için 160 km'ye kadar yürüyor ama sonrasında motorun max güç ürettiği devir bitiyor. Civic'in motoru ise max gücünü 1000 devir sonra veriyor. Bu ne sağlıyor? Golf'ün nefesi kesilirken Civic ivmelenmeye devam ediyor.
Bu bilgilerden sonra yukarıdaki mesajlarımda neden Golf bir süre arkasından takip eder sonra Civic ayırır dediğim anlaşılmıştır umarım.
Kimsenin birşey yapmasına gerek yok. Her araç aynı hızlara ulaşacak diye bir şart yok. Bu hızlanma mevzusunu da ben açmadım. Performans ya da spor sürüş deyince aklına düz yolda drag yarışı yapmaktan başka bir şey gelmeyenler laf atıyor bende cevap veriyorum.
Sizin aracınız B sınıfı olduğu için düşük beygir gücüne rağmen daha iyi hızlanma sağlaması gayet doğal değil mi? Sizin aracınızdan 150 kg hafif bir araca 180 hp motor takarsak o da sizin aracınızı rahatlıkla geçer. Bu geçme geçilme olayını gurur meselesi haline getirmemek lazım.
Bir aracın hızlanması kadar frenlemesi, yol tutuşu, güvenliği ve konforu da önem arz ediyor. Ancak bizim milletimiz nedense sadece hızlanma kısmına takılıp kalıyor.
A200 konusunda ayrılıyoruz, ciddi güzel yürüyor gücü göz önünde bulundurulunca. Kağıt üstünde baktığınız zamanda zaten 0-100(7,8) ve top speed(224) verisi hepsinden daha iyi. Benim eski aracımla denediğimizde aman aman olmasada ayırıyordu beni(160 DSG Rocco 14'), kullandığımda da şaşırtıcı derecede iyi gidiyordu. İnsanların bu araca bu kadar tepkili olması bence normal çünkü kağıt üstünde 182 hp lik RS adı altında dış görünüşü gayet şık ve sportif olan(bence) bir araç çıkarıyorsunuz(yavru Type-R gibi) fakat araç bazı sebeplerden ötürü performans konusunda beklenileni veremiyor. Ve bunu yapan firma bu konuda köklü bir geçmişe sahip bu yüzden de insanlar hayal kırıklığına uğruyor buda çok normal. Konuyu dağıtmayalım daha fazla :)
youtube videolarından gidiceksek bende şunu paylaşayım o zaman. :)
https://www.youtube.com/watch?v=LA3xm0USOkM
Yalnız ben her gördüğüm videoyu paylaşmıyorum. Videodaki değerleri zeperfs sitesinden teyit edip yakın değerlerde olup olmadığına bakıyorum.
Sizin paylaştığınız videodaki değerler ile gps ölçümleri pek uyuşmuyor.
403 Forbidden
En sağlıklı testler Civic RS hızlanma videosunda olduğu gibi A-B ve B-A noktaları arasında ölçüm yapıp ortalamasını alarak yapılır. Tek yön testler yolun eğimi veya rüzgarın yönü ve şiddeti nedeniyle her zaman doğru sonucu vermeyebiliyor. Videolardaki değerleri başka kaynaklardan sağlarsanız daha sağlıklı olur.
Abi ne civic aşığı çıktın be. Tamam en güzel hızlanan da civic en güzel şanzıman da CVT. Ama hak veriyorum daha önce 120 hp üstü bir araca binmediysen sahte 182 hp sana uçak gibi geliyordur ve mutluluklar dilerim.
zeperfs ile ilgili bu forumda daha önce bi tartışma konusu döndü bazı verileri tartışmalı diye.
İlk mesajda demek istediğim şuydu, madem videolar üzerinden gidicez buyrun video size, ama onda da bi kulp buldunuz.
O halde siz düz bir yolda ufak bi kadran videosu paylaşın o şekilde görerim aracınızın yürürünü.
200'lük Astra mı, 182'lik Civic mi? isimli konuda Civic hakkında yazdığım için Civic aşığıysam peki bu konuda Golf ve Polo hakkında yazanlar ne oluyor? Bu konudaki engin görüşlerinizi merak ediyorum.
Zeperfs sitesinde hatalı bir veri olabilir mi tabi ki binlerce veri arasında hatalı olanlarda çıkabilir. Ancak bu sitede yer alan verilerin tamamının hatalı olduğunu göstermez. Zeperfs önemli bir kaynaktır ama tek kaynak değildir. Farklı youtube kanallarında bir önceki mesajımda bahsettiğim gibi çift yönlü testler yayınlanıyor. Onlarıda takip edebilirsiniz.
Konu çöpe dönmesin diye tutarlı veriler paylaşalım diyorum bunda yanlış birşey mi var?
A-B noktası testini yaptıkları yol otobana benziyor. Yani eğer ters yönde ölçmedilerse a-b noktası karşılaştırması hiçbir sonuç vermez paylaştığınız videoda. (tahminimce ters yönde ölçülmemiştir.)
Birde aracın ağırlığı, güç verdiği devir, sanzımanı performansı etkiler demişsiniz.
Şuan bunların hiçbirinden bahsedilmiyor(ilgilenilmiyor). Sadece hızlanma performansı üzerinden konuşuluyor ki araç 300 hp olup 200 hp lik araç tarafından geçiliyorsa bu yavaş olduğunu gösterir. 184 lük civicte 150 lik golf tarafından geçiliyorsa yavaştır.
Sonuçta golf ve civic aynı klasmanda araçlar. Bir firma arcı hafifletemedi diğeri iyi şanzıman koyamadı kısmı bizim işimiz değil. Sonuçta bunları sonradan değiştirebilecek bir gücümüz yok(bazı istisnalar hariç)
Bir golf leon bulunda şu sivicle deneyip video atın :D
A-B noktası testi otobanda neden işe yaramıyor onu anlamadım :) B noktası dedikleri noktayı işaretleyip otobandan en yakın sapakta çıkıp ters istikamete tekrar girerler, B noktasında başlayıp A noktasına doğru ölçerler ?
Son kısmına sonuna kadar katılıyorum.
Civic RS in frenleri başarılı olabilir, daha iyi bir otomobil yapabilir bu Civic RS'i.
Aynı şekilde daha iyi ayarlanmış, daha kaliteli bir süspansiyon ve direksiyon sistemi olabilir. Bu da daha iyi bir otomobil yapacak bir etkendir.
Bunlar nasıl gerçekler ise, şanzımanın DSG yada ZF yada başka bir şanzıman kadar hızlı olmadığı da bir gerçektir.
Yada aracın hafif olmaması size güzel geliyor olabilir ancak sizden hızlı olan bir araca ama sen hafifsin tü kakasın demek garip oluyor.
Araba fabrikadan çıktığı kilosu - şanzımanı - yüksekliği vs vs ne ise o'dur. Ne fazlası ne eksiği. Daha oturaklı daha dengeli gelir, ağır araba alırsın.
Hafifliğin performansa ve yakıt ekonomisine etkisi önemlidir hafif araba alırsın.
Ha tabi Marti'nın son sözü de çok yanlış değil, konu nasıl Astra'dan çıkıp VW grubuna geldi :D
Gençler biraz abartmıyor musunuz? Adam körü körüne savunmuyor ki bir çok noktada da haklı. Ben de o paraya rs almam ama bu sahibi ile dalga geçme hakkı vermez bize. Sırf çoğunluktasiniz diye her türlü billuru yapmayın. Hem konu astra ile civic değil mi vag ne ara dahil oldu :)
Benim için otomobilin hızlanması kadar, yol tutuşu, süspansiyon kalitesi, durabilme yeteneği de önemli. Ve yine en az bunlar kadar iç ve dış dizaynı da. Göçük sorunu patlamasa civic rs'e güzel bakabilirdim.
konu şu yüzünden bu kadar uzadı, abi diyo ki civic iyi tamam ama leon golf falan kötü. O civarda param olsa gider bende hatch rs alırım seviyorum cidden rs'leri ama cvt cidden o duruşta bi araca yakışmıyo, bunu anlatmaya çalışıyoruz sadece ama konu abinin bizim paylaştıklarımızı elinin tersiyle itmesiyle sonlanıyo.
+ olarak bu tartışma forum üzerinden yapıldığı için daha da uzuyo ki yazıyla anlaşmak çok zor oluyo.
Doğru diyorsun. Her şeye rağmen tartışmayı seviyeli boyutta tuttukça keyifli. Mevcut piyasada ben de leon, golf tercih ederim bahsettiğin özelliklerden ötürü. Rs'i beğeneni de garipsemem sonuçta herkesin otomobillerden beklentisi farklı. Kimi sadece işini görsün alırken satılırken zarar ettirmesin der kimi güzel görünsün der kimi gittiği kadar güvenli olsun der kimi de basınca gitsin roll yapıcam güçlendirmeye açık olsun der. Stok Vs stok karşılaştırması bir yana, verilen paraya oranla güce daha kolay ulaşan bariz vag grubu elbet. Bunda kimsenin karşı çıkacağını sanmıyorum. Çıkan varsa da eşdeğer setuptaki aynı sınıf araçlarla objektif bi test yapılır konu kapanır :)
Testi otobanda değilde çevre yolunda yapıyorlar sanırım. Daha önce paylaştıları video yorumlarında testi nerede ve ne şekilde gerçekleştirdiklerini yazmışlardı.
Bir arabanın başka bir arabayı geçmesi o aracı daha iyi mi yapıyor? O zaman herkes ibiza cupra alsın neden Civic RS daha fazla satılıyor? 1.3 atmosferik motorlu Corolla neden ikisinden de fazla satılıyor? Çünkü insanlar aracı hızına göre değil ihtiyacını karşılayıp karşılamadığına göre alır. Benim 2 çocuğum var ve ikiside çocuk koltuğunda oturuyor. Şehir dışında çıkarken 520 litrelik bagaj ağzına kadar doluyor. Civic Rs Polo gti'dan 10 saniye yavaş bile olsa bile gidip Polo almam. Çünkü o araç benim ihtiyaçlarımı karşılamaz.
Yazdığım onca mesaj size bir anlam ifade etmiyorsa bir sayfa geride Golfün hızlanma videosu var. 160 km üzerinde araç can veriyor. 200 km hıza ulaşması 45 saniye sürüyor. Benzin yakıp test etmeye bile gerek görmem.
Daha önce yazmıştım ama tekrar edeyim motor gücü yüksek olan araç daha hızlı gidecek diye bir şart yok. Her aracın boyutları, ağırlığı, şanzıman oranları ve yakıt tüketimi farklı iken hepsinin aynı tepkileri vermesini bekleyemeyiz. Benzer mantıkla başka biri de neden diğer araçlar geyik testini Civic gibi 84 km hızla tamamlayamıyor diye sorarsa vereceğiniz bir cevabınız olmaz.
Bakın bir örnek vereyim. Mercedes e250'nin motoru 204 hp güç ve 500 nm tork verebiliyor. Ancak Civic RS bu aracı geçiyor. Şimdi Mercedes E250 daha kötü bir araç mı? E250 alabilecek olsanız gidip Civic RS ya da Golf alır mısınız?
https://youtu.be/yDLktY0HFYY
Golf ya da Leon kötü gibi bir yorumum olmadı. Başka biri ile karıştırıyor olabilir misiniz?
Benim aracım daha iyi senin aracın daha kötü gibi tartışmaları yapacak yaşı geçtik artık.