User Tag List

Sayfa 14/23 İlkİlk ... 41213141516 ... SonSon
419 sonuçtan 248 ile 266 arası

Konu: Yokuş aşağı inerken boşuna yakıt tüketmeyin !!

  1. #248
    exca- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.236
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    "ben makine mühendisiyim benden iyi mi bileceksin!!!!1111 yol bilgisayarı 0 gösterse ne fark eder(inanmayınca gel de gözünle gör o zaman dedim son çare) boşta daha az yakar!!!1111" diyen insanlar bile var o yüzden anlamayan anlamıyo

  2. #249
    HkN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul-Bartın
    Mesaj
    1.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben üreticilerin bu konudaki eğitim materyallerini paylaşayımda abicim kendini helak etme şu anlamayanlara karşı

  3. #250
    osman 1.8t - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    912
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok arkadaş bizim insanımıza anlatamazsız insan kendini geliştirmeye açık değilse ne yapsan boş ben bazen bunu arkadaşlara anlatmaya çalışıyorum anlamamakta okadar ısrar ediyolarki boğazını sıkası geliyor insanın boşver gitsin senin eline sağlık güzel konu açmışsın

  4. #251
    ali_utku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul - Konya
    Mesaj
    811
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Soyle bir soru sorum var.

    Anlatilanlari araba kullanmaya başladığımdan beri uygularim mantık çok basit zaten.benim her sabah okula giderken kullandığım güzergahta evden çıkar çıkmaz yaklaşık 3-4 dk rampa aşağı iniyorum.araba viteste iken ayağımı gazdan çektiğimde gayet rahat bir sekilde yavaşlamadan gidebiliyorum.aklıma takılan nokta şu;

    Ben bu rampayı inerken aracım yeni yola çıkmış oluyor yani yağ sıcaklığı düşük.ilk calistirdigimda min. 3-4 dk bekliyorum ama bu sürede yağ yinede tam ısınmamış oluyor.yola çıkar cikmaz yokuş aşağı inerken ayağımı gazdan çektiğim için motorda yanma olmuyor yani yanma odalarında soğuk yağ yaglama yapıyor.bunun bana ne gibi zararı olur kısa ve uzun vadede?

    Uzun yokuş inişlerinde motor sıcaklığının sabit kalmadığı,azaldığını düşününce aklıma geldi.sonuçta yağın ısınması gerekirken tam aksine ilk çalıştığı durumdan daha soğuk bir durumla karsı karşıya kalıyor.aracım dizel bu arada.
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ahmeti ben 3 boy geçiyorum ahmet aliye 2 boy geçiliyor ali veliyi 5 boy geçtiğine göre benim evo 8 im var

  5. #252
    CaNeR44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    28 yıllık kamyon ve otobüs şöförü olmakla övünen insana bu durumu izah ettiğimde yaav yok olur mu oyle şey demesi ve bnde bozmamak için tabi olmaz kaptan demem manidar

  6. #253
    cabrioleter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.736
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gerçekten de bizim millet ne çok iddialaşır bu konuda ve de ne kadar anlatırsan anlat öter
    Yüksek Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur. İşte parola budur.

    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

    https://www.instagram.com/biramemuru/

  7. #254
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    merak etmeyin bu işi temelden çözücem yakında

  8. #255
    SULTANOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Münster
    Mesaj
    6.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    millet bunu nasıl anlamıyor kafam basmıyor.

    geçenlerde 120 ile giderken astrada benzinim bitti ve araba sanki ben ayağımı gazdan çekmişim gibi yavaş yavaş yavaşladı ve o esnada arabadaki her aksam ışıl ışıl çalışıyor. taaki devri hatırlamıyorum ama bir noktadan sonra ışıklar yandı arabayı kenara yanaştırdım. arabada zerrre benzin olmadığı için araba tabikide çalışmadı.

    Neyse işin özü şudurki bu olay gerçek. inanmak istemeyen kafası basmayan benzinini bitirsin sonrada görsün. arabam 2000 model astra g
    74 model sehpa...

  9. #256

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ali_utku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Soyle bir soru sorum var.

    Anlatilanlari araba kullanmaya başladığımdan beri uygularim mantık çok basit zaten.benim her sabah okula giderken kullandığım güzergahta evden çıkar çıkmaz yaklaşık 3-4 dk rampa aşağı iniyorum.araba viteste iken ayağımı gazdan çektiğimde gayet rahat bir sekilde yavaşlamadan gidebiliyorum.aklıma takılan nokta şu;

    Ben bu rampayı inerken aracım yeni yola çıkmış oluyor yani yağ sıcaklığı düşük.ilk calistirdigimda min. 3-4 dk bekliyorum ama bu sürede yağ yinede tam ısınmamış oluyor.yola çıkar cikmaz yokuş aşağı inerken ayağımı gazdan çektiğim için motorda yanma olmuyor yani yanma odalarında soğuk yağ yaglama yapıyor.bunun bana ne gibi zararı olur kısa ve uzun vadede?

    Uzun yokuş inişlerinde motor sıcaklığının sabit kalmadığı,azaldığını düşününce aklıma geldi.sonuçta yağın ısınması gerekirken tam aksine ilk çalıştığı durumdan daha soğuk bir durumla karsı karşıya kalıyor.aracım dizel bu arada.
    IYM01(içten yanmalı motorlar) den başlaman lazım birader...yağ sıcaklığı ile yanma odasındaki patlamanın ve soğutma sıvısının sıcaklığının hiçbir alakası yok...

  10. #257

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki olaya farklı bir yönden gireceğim,


    ben ayağımı çektim devir düştü düştü düştü düştü.. taki rölanti devrine kadar, ama benim arabam gitmeye devam etti (herkesin arabasının devam edeceği gibi), hatta hafif eğimli yokuş yukarı bile çıkabiliyor bu durumda, gaza basmıyorum rölantide gidiyor araç, yokuş yukarı çıktığına göre motor güç üretiyor, güç üretmesi için temel şart yakıt + havanın karışması ve patlayarak güç oluşturması, demekki bu durumda enjektörler çalışıyor..

    Bu durumda ne fark var peki? rölanti valfinin devreye girmesi mi enjektörlerin çalışmasını sağlıyor?

  11. #258
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    keşke arabanızda AFR saati olsada görseniz viteste rampa aşağı inerken 3 çizgiyi

  12. #259
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki olaya farklı bir yönden gireceğim,


    ben ayağımı çektim devir düştü düştü düştü düştü.. taki rölanti devrine kadar, ama benim arabam gitmeye devam etti (herkesin arabasının devam edeceği gibi), hatta hafif eğimli yokuş yukarı bile çıkabiliyor bu durumda, gaza basmıyorum rölantide gidiyor araç, yokuş yukarı çıktığına göre motor güç üretiyor, güç üretmesi için temel şart yakıt + havanın karışması ve patlayarak güç oluşturması, demekki bu durumda enjektörler çalışıyor..

    Bu durumda ne fark var peki? rölanti valfinin devreye girmesi mi enjektörlerin çalışmasını sağlıyor?
    her araçta belli bir devre düşene kadar kapalı konumda enjektörler.rolantinin belli bir miktar üstünde mesela 800 rolanti devri 1300 enjektör devri.sen 3. viteste 3500 devirde gazdan çekersin 1300e düşene kadar yanma olmaz ama 1300de enjektörler sen gaza basmasanda benzin püskürtür stop etmemek için
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  13. #260

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmit
    Mesaj
    2.271
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merak etmeyin bu işi temelden çözücem yakında

    Abi karbüratörlü araçlar içinde bi sunum hazırlarsan seviniriz aydınlat bizi

  14. #261
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Uzun zaman önce bu konuda ben itirazda bulunmuştum ve gene itirazda bulunmak istiyorum. iniş esnasında enjektörler kapalı olduğu için benzin 0 lt yakılır ok ama her inişin bir çıkışı vardır !, tüm inişte ayağını gazdan full çektiysen minimum rakıma geldiğinde 0 lt ile inmiş olursun burası okey ama boşta inseydin yaklaşık 1-2 lt/100 km ortalama ile 140 km ile minimum yükseklikte olursun ve yokusu çuıkarken 90dan 140a çıkmak için 30 lt/100 km leri yol bilgisayarında görmezsin.
    Ankara-İstanbul corolla dizel ile 4.7 lt/100 km ile geldim
    Bursa-İskenderun mitsubishi Lancer 1.5 otomatik ile 1 depo ile gittim 1100 km
    hepsinde inişin sonunda çıkış varsa boşta indim, iniş çoook uzunsa (pozantı-adana) viteste indim.
    Yani işin özeti yoluna göre bu iş değişir inerken hep viteste gitmek minimum yakıt için kısmen doğru olsada realitede doğru olmaz.

  15. #262
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Katılıyorum. ama boşa atmak yerine cruise kullanmak daha az yaktırıyor.

    4,7 litre çok olmuş. süratli gittin herhalde.

  16. #263
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ara ara tazeleme yapmak gerekiyor


    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Tekrar kısa bir özet gidelim
    fazla mekaniğe detaya girmeden..

    Çoğu otomobilde beyin var ve beyin araçta ne varsa ne oluyorsa biliyor.
    siz gaza ne kadar basıyorsunuz?
    motorun su sıcaklığı ne
    motor kaç bin devir dönüyor?
    rölanti devri ne?
    hava-yakıt karışımı ne?
    daha birçok bilgiyi biliyor ve kontrol ediyor hemde çok çok hızlı bir biçimde.


    Beyinde kayıtlı bir rpm değeri var bu sisteme ait.
    bu devrin altına inince burada konuştuğumuz özellik devre dışı kalıyor
    bu değere 1200 rpm diyelim (her araçta farklı olabilir)
    bazısı 1350 rpm , bazısı 1100 rpm ..

    yolda gittiğinizi ,bayır aşağı indiğinizi veya kaçıncı viteste olduğunuzu unutun.bütün bunlar aslında olayı anlatabilmek içindi.

    sadece gaza bastığınızı düşünün, motor çalışıyor
    3000 rpm, biraz daha bastınız 3500 rpm , ayağınızı biraz çektiniz 3000 rpm
    az daha bastınız 3800 rpm bu sırada ecu her bilgiyi biliyor ve ona göre davranıyor ..

    çat ... ayağınızı gaz pedalından tamamen çekin ....
    ecu bunu biliyor
    siz ayağınızı gazdan tamamen çektiniz...
    en son motor devri ne idi ? 3800 rpm
    şu anda enjektörler kapatıldı ... ve motor yavaşlamaya başladı ..

    nereye kadar ??
    işte biraz önce yazdığım eşik değerine kadar
    1100 veya 1150 devire geldiğimiz an enjektörler tekrar çalışmaya başlıyor, neden ??
    çünkü öyle olmasa motor stop eder, onu istemiyoruz..



    neden bayır aşağı viteste inerken örneği ???
    hemen düşünelim
    bayır aşağıya iniyoruz,
    araç viteste olmalı çünkü boşta olsa o devrin altında olacağından sistem devreye girmez değilmi ? (rölantideki devrimiz 800-900 rpm falandır)
    diyelim 4. vitesteyiz
    devrimizde 4000 rpm olsun (vitesteyiz)
    gazdan ayağımızı çektik
    ecu diyor aha gazdan ayak çekildi .. ismail kapa olm enjektörleri ..
    ismail enjektörleri kapatır ve motora artık benzin gitmez..

    peki ne dedik belli bir devir var oraya inene kadar bu süreç devam eder..
    diyelim 1150 rpm .
    ama hala vitesteyiz değilmi ?
    araç kendi ağırlığı ile gidiyor ve devrimizde o limit devrin altına düşmedi hala ?
    boşta olsaydık 1 saniye falan sürerdi hemen motor devrimiz rölanti devrine inerdi.
    ama viteste olduğumuzdan dolayı motor devri yukarlarda kalıyor
    artık aracın yavaşlamasına bağlı olarak devirde illaki düşecek bir süre sonra.
    o zamana - o devre kadar tadını çıkarın işte

    işte olay böyle gaza basmadığınız sürece ve o devrin altında olmadığımız sürece yakıt gitmez motora.

  17. #264
    osman 1.8t - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    912
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    keşke arabanızda AFR saati olsada görseniz viteste rampa aşağı inerken 3 çizgiyi
    afr saatine gerek yok çoğunun aracında anlık yakıtı bilgisayarda gösteriyor oradanda bakabilirler aracı vitesde akışına bıraksınlar yakıtı 0 gösteriyor

  18. #265

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    39
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bunu hesaplamak gerekir.

    Teori ve pratikte evet ayağını gazdan çektin, araç bellir bir devrin üzerinde enjektör sıfır ml yakıt püskürtüyor. OK

    Ama daha az yakar demek için yol koşulları hesaplanmalı.
    Mantık basit;
    90 km hızla gidiyorum yokuş aşağıya gideceğim.

    a-) Ayağımı gazdan çektim, yokuşun eğimine göre en alt noktada hızım 70 e düştü. Sonra tekrar 90 a hızlanmak için gaza bastım.

    b-) Aarcı boşa attım, araç 90 kmden 110 km ye hızlandı. boşta devam ettim düzlükte 110dan 90a düştü. Boştayken yakıt harcaadım.

    a ve b seçeneğinde harcadığım yakıtı hesaplamak lazım

  19. #266
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kafa karıştırmaya gerek yok "V" şeklinde bir iniş çıkış düşün. 90 km ile yokuşun başına gelince ortalama tüketimi sıfırlarsın. bi boşa atıp iner çıkarsın birde gaz veya crusie kontrol ile iner çıkarsın. zor değil.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •