User Tag List

Sayfa 21/23 İlkİlk ... 111920212223 SonSon
419 sonuçtan 381 ile 399 arası

Konu: Yokuş aşağı inerken boşuna yakıt tüketmeyin !!

  1. #381
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hiç sorulmamış bende merak ediyorum acaba lpg li araçda cut off sistemi yine çalışır mı sonuçta ekstra enjektörler ve motor beynine bağımsız çalışıyor (yanlış biliyo olabilirim emin değilim)
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  2. #382
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok zaten hala anlamayan inanmayan varsa ciddi ciddi bir doktor tavsiye edeceğim kendilerine.

  3. #383
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hiç sorulmamış bende merak ediyorum acaba lpg li araçda cut off sistemi yine çalışır mı sonuçta ekstra enjektörler ve motor beynine bağımsız çalışıyor (yanlış biliyo olabilirim emin değilim)
    Benim takip ettiğim en az 2 defa sordular LPG de cut - off varmı diye.

    Evet var. LPG enjektörleri benzin enjektörleri ile paralel çalışır. Çoğunda yine bir beyin-ecu var. bu yönetiyor. Aracın kendi ecusu cut-off yaptığında LPG enjetörleri de aynı yola gidiyor.

    Yahu yılların cahili ben bile anladım şu sistemi

  4. #384
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gözümden kaçmış...
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  5. #385
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arabayı ilk aldığımda sürekli anlık değerini takip ettiğim için bu özelliğifark etmiştim sonra araştırınca uyanmıştım işi. boşta iken anlık gösterior 0.2 olduguna oluyor 2 3 oldugudaolyor ama viteste kazı bırakınca direk 0 oluyor onun için ışıklı yollarda ışığa kadar tapa gaz gidip tapa gazfrene basmaktansa ışığı görünce gazı bırakıorm yavaşladıkca vites küçültüorum miss

  6. #386
    emirarslan34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.073
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende devamlı ayagımı gazdan cekiyorum gercekten fark ediyor
    Alcatraz GTI-6

  7. #387
    CaNeR44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu fiatlarda viteste bıraksanda boştada bıraksan anlık 2 lt altına düşmüyor bunlardada cut of sistemi mevcutmudur

  8. #388
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CaNeR44 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu fiatlarda viteste bıraksanda boştada bıraksan anlık 2 lt altına düşmüyor bunlardada cut of sistemi mevcutmudur
    http://www.techturkey.com/forum/5921467-post290.html

    http://www.techturkey.com/forum/6250548-post315.html

  9. #389
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BU YAZI GENELEDIR, yanlış anlamayın soru sorabilirsiniz her zaman.


    Bu sistem her enjektörlü ve son nesil karbüratörlü her araçta var

    inanmak istemeyen ÖNCE KENDİ OTOMOBIL BİLGİSİNİ oturup bir tartsın
    sonra yorum yapsın, sizi inandırmak zorunda değiliz "boşa at" keyfine bak.

    Zaten dünyada bilmeden yorum yapmaya bayılan tek insan bizleriz heralde.

    Ayrıca bu sistem bizim buluşumuz ve uydurmamız değil
    önceki sayfalarda bunu kanıtlayan milyon tane yazı, örnek ve döküman verdik git oku.


    Tekrar yazayım kısaca:
    otomobil motoru nasıl çalışır bilirmisin ?
    enjektör nedir? piston, debriyaj, ecu ?
    sistemin işleyişi hakkında bilgin varmı ?
    yoksa güle güle kardeşim, senin zaten böyle basit birşeyi anlaman 38 yıl sürer
    boşa at gitsin, takma kafana.
    genede merak ediyorsan ilk sayfayı okuyuver.
    ama boş boş yazma ne olur, bilmediğini kabul et.

  10. #390
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu video dün akşam çekildi
    araç honda S2000

    malesef araçta coilover süspansiyon olduğu için cep telefonunu doğru düzgün sabitleyemedim, zıp zıp zıplıyoruz içerde.
    Videoya 45. saniyeden itibaren bakabilirsiniz.
    *Kompresyon yap bakim = gazdan ayağını çek (vitesteyiz)
    *Hafif ver = biraz gaza bas (vitesteyiz)

    VIDEOYU 720P MODUNDA SEYREDİNİZ, O ZAMAN NET GÖZÜKÜYOR.


    Araçta orjinal beyin var
    flashpro denen cihaz ile tüm veriler ekranda gösteriliyor
    carpc (windows 7) ve ona bağlı 7 inchlik lcd ekran var
    carpc ->usb kablo ->flashpro -> beyin

    Sistemin yapılışını arkadaş en kısa zamanda forumda DIY bölümüne ekleyecek ayrıca.


    Flashpro ile ekranda neler görebiliyoruz ?
    rpm,km,su sıcaklığı,vites,hava giriş sıcaklığı,enjektör açık kalma süresi,knock,akü voltajı,gaz kelebeği,ateşleme avansı,
    hava yakıt karışımı,map, ve başka birçok bilgi...
    (Flashpro s2000 için üretilmiş bir cihaz)



    tadelle ile piston arasındaki farkı bilmeden
    bu sisteme itiraz eden tipler için açıklamalar:


    Throttle:
    gaz kelebeği açısına denir (TPS)
    ne kadar gaz pedalına basarsan yüzde değeri o kadar çıkar
    hiç basma %0
    yarım bas %50
    tam gazda %100


    Enjektör ms değeri:
    enjektörlerin açık kalma süresidir (INJ)
    ms bir zaman birimidir (milisaniye okunur)
    saniyenin bir küçüğüdür
    milisaniye/saniye/dakika/ saat diye gider
    (gram/kilo/ton gibi)
    100ms = 0.1 saniye demek oluyor
    genelde araçların enjektörleri rölantide 2,5 ile 3,5ms arasında açık kalır.
    bu değer 0 ise enjektör kapalı demektir (yani motora yakıt gitmiyor)


    Enjektör duty değeri:
    % olarak gösterilir (DUTY)
    %0 enjektörlerin tam kapalı, %100 enjektörlerin tam açık olması demektir.


    şimdi videoda başka değerlere özellikle kafa karıştırmasın diye girmiyorum
    aslında orada birde hava-yakıt karışımı var(AFR), o da bu sistemin çalıştığını net biçimde kanıtlıyor zaten.

    son olarak sistemi ekonomik araçlara özel birşeymiş gibi düşünmeyin
    bu bmw m3 te de var, honda s2000 de var, audi A6 da var, palio 1.2 de var
    her araçta var.


    Honda S2000 Flashpro Lcd Display - YouTube

    BORKED

  11. #391
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu adam daha ne yapsın..?
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  12. #392
    Görsel Menekşe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    65
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben geçmişte-(1930larda fln) chevrolet ayağını gazdan çektiğinde yakıtı kesip aynı zamanda kelebeği açan bir sistem yaptı diye hatırlıyorum.Heralde frenlere fazla yük getirdiğinden uygulamadan kaldırdılar, aslında sürücünün istediği zaman açıp kapatabildiği hatta kelebeğin açısını ayarlayabildği şekilde yapsalar ben isterdim açıkçası.

  13. #393
    MehmetAli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    257
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bırak enjeksiyonlu, cut-off'lu arabayı, deposuz, enjektörsüz, benzin pompasız, ECU'suz arabayı bile bolu dağından salsan rampa bitimine kadar viteste iner. Yakıtın olmaması demek motorun durmasını gerektirmez. Gaza bastığında motor tekerleği çevirir. Gazdan ayağını çektiğinde ise tekerlek motoru çevirir.
    Abi en basit sekilde anlatilmis zaten dahada itiraz ediliyorsa niye aciklamaya calisiyosunuzki onun arabasi vitestede bostada 2lt yakiyo birakin oyle yaksin yarin bi gun gider baska bi marka alir onunkide 0 yakar!

    Hayir bazi seyleri biliyor olabilirsin (bazi seyleri biliyordan kastim 3-5 terimin kelime anlamini ogrenip mantigindan, calisma prensibinden bihaber olmak) fakat biraz forumu incelersen anlarsin bu ve bunun gibi konulari ispatlamaya calisan insanlardaki bilgi yogunlugunu, cogu yetkili servisin servis mudurunden, usta basindan ogrenemeyecegin seyleri anlatiyorlar

  14. #394
    musty01gtc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben de bu durumu 3 yıl önce kendi arabamda çözmüştüm.

    Anlık yakıt tüketimine baktıgımda boşa alınca 1 lt/100km , viteste gazdan ayagımı cektigimde

    ise --/100km yi görünce o an anlamıştım

    Ama anlattığımda herkes gibi aynı tepkileri aldım ; 'boşa sallarım ben aga' 'boş iyidir boş boşa al daha az yakar valla bak ' gibisinden

  15. #395
    musty01gtc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bir de soruldu mu bilemiyorum yorumların hepsini okuyamadım ama arac viteste giderken

    frene basıldıgında yine yakıt 0 olarak görünüyor ama boşta iken frene basıldıgında anlık yakıt

    tüketiminde artma görüyorum arac 20 li 30 lu km lerden 0 a düşene kadar bunun sebebi nedir ?

  16. #396
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı musty01gtc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir de soruldu mu bilemiyorum yorumların hepsini okuyamadım ama arac viteste giderken

    frene basıldıgında yine yakıt 0 olarak görünüyor ama boşta iken frene basıldıgında anlık yakıt

    tüketiminde artma görüyorum arac 20 li 30 lu km lerden 0 a düşene kadar bunun sebebi nedir ?
    seyir halindeyken bosta da olsa ortalama yine litre/kilometre olarak gosterilir, rolanti devrinde arac ayni yakiti tuketir hep, bu yuzden o anki hiziniza gore 100 km'de tuketecegi yakit ortalamasi degisecektir, rolantide 10kmh'la gittigini varsayalim, bir de 60'la gittigini varsayalim, yavas gittiginde daha uzun sure motorun calismis olur boylece 100 km'lik mesafede daha fazla yakit tuketmis olursun, ortalaman yuksek cikar

  17. #397
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı musty01gtc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir de soruldu mu bilemiyorum yorumların hepsini okuyamadım ama arac viteste giderken

    frene basıldıgında yine yakıt 0 olarak görünüyor ama boşta iken frene basıldıgında anlık yakıt

    tüketiminde artma görüyorum
    arac 20 li 30 lu km lerden 0 a düşene kadar bunun sebebi nedir ?
    aslında bu başlıkta anlatılan yapı başka biliyorsunuz
    yani, boşta giderken xxx olması buraya ait bir soru değil
    sizin sorduğunuz gibi sorular hep kafa karıştırıyor malesef.

    ama genede cevap vereyim
    boşta giderken demek, aracın motorunun rölantide çalışıyor olması demek
    bunun o yüzden km ile alakası yok

    biz frene basınca westhinghouse denen düzeneği harekete geçiriyoruz
    detaya girmeyelim, fren desteği sağlayan motorun vakum sistemi ile çalışan bir yapı

    dolayısı ile motorun hava emişinde değişiklik oluyor
    aslında rölanti valfi olmasa bunu çok daha fazla hissederdik, o bunu düzeltiyor
    ve tabiki aracın beynide motora giren havayı ölçtüğü için enjeksiyon süreleriyle oynamak zorunda kalıyor.
    O yüzden "anlık yakıt tüketimi" bir miktar değişiyordur.


    Resimde vacuum booster denen dalgametre

  18. #398
    musty01gtc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TarikS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    seyir halindeyken bosta da olsa ortalama yine litre/kilometre olarak gosterilir, rolanti devrinde arac ayni yakiti tuketir hep, bu yuzden o anki hiziniza gore 100 km'de tuketecegi yakit ortalamasi degisecektir, rolantide 10kmh'la gittigini varsayalim, bir de 60'la gittigini varsayalim, yavas gittiginde daha uzun sure motorun calismis olur boylece 100 km'lik mesafede daha fazla yakit tuketmis olursun, ortalaman yuksek cikar
    cok teşekkür ederim vermiş oldugunuz bilgi için

  19. #399
    musty01gtc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında bu başlıkta anlatılan yapı başka biliyorsunuz
    yani, boşta giderken xxx olması buraya ait bir soru değil
    sizin sorduğunuz gibi sorular hep kafa karıştırıyor malesef.

    ama genede cevap vereyim
    boşta giderken demek, aracın motorunun rölantide çalışıyor olması demek
    bunun o yüzden km ile alakası yok

    biz frene basınca westhinghouse denen düzeneği harekete geçiriyoruz
    detaya girmeyelim, fren desteği sağlayan motorun vakum sistemi ile çalışan bir yapı

    dolayısı ile motorun hava emişinde değişiklik oluyor
    aslında rölanti valfi olmasa bunu çok daha fazla hissederdik, o bunu düzeltiyor
    ve tabiki aracın beynide motora giren havayı ölçtüğü için enjeksiyon süreleriyle oynamak zorunda kalıyor.
    O yüzden "anlık yakıt tüketimi" bir miktar değişiyordur.


    Resimde vacuum booster denen dalgametre
    evet konuyla 1e1 alakalı degil sadece merak ettiğim ve bilmedigim için sordum sizden bilgi almak amacıyla yani amacım kafa karıştırmak değildi. teşekkür ederim cevap verdiginz için

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •