Uzatalım gerek var bence ,
Öncelikle konuşuyorsun değil konuşuyorsunuz .
Bunu bir birim olması için değil bu konuda daha önceki deneyimlerinizden bilgi alabilmek için soruyorum hayatınızda hiç bir ulusal yarışa katıldınız mı ?
Ralli yada drag farketmez bunlardan birine katıldıysanız itiraz kuralları ile ilgili ne tip bir yol izlenmesi gerektiğini bizlerle de paylaşırmısınız ?
Eğer bu konuda bir deneyim yada bilginiz yok ise yukarıda Yazdığınız ''çok basit bir konu gibi konuşuyorsun ama yarıştan sonra görelim bakalım'' yazısını neye istinaden yazdınız ?
Intercity Istanbul Park
Caterham Türkiye
OMP Türkiye
Pist Günleri
Intercity Endurance Cup
Intercity Clio Cup
Intercity Megane Cup
Intercity Caterham Cup
Çok doğru konuştun haklısın şunu söyleyim ben bir eğitimci olarak şunu söylebilirim; inanın kanunları kuralları yazmak çok zordur ister anayasa ister drag kuralları. Kural koyucular her zaman en ufak ayrıntıları düşünerek mükemmeliği yakalamak isterler bunda da haklıdırlar.Fakat çok geniş ve ince ayrıntılı kurallar kargaşaya ve gecikmeye sebep olabilir benim tavsiyem ilk defa böyle kapsamlı bir organizasyonda kuralları çok ayrıştırmak ve teknik kurallar aşırı ayrıntı yerine izleyici odaklı olup önceden yapılmış ve eksikliklerin olduğu draglardaki hatalara düşmemek inanın herseyden önemlisi o pistin ve zamanın hızlı ve zevkli geçmesi izleyici kitlesi arttıkca sponsorlar artar sponsor artdıkça kapital artar ve sizlerde kuralları genişletip değil 1 tane teknik ekip 10 tanesini hazır kıta bekletirsiniz
İSTANBUL PARK kelimesi dahi bu iş için ne büyük bir emek verildiğini gösteriyor ve saygıyla karşılıyoruz ama kuralları daha ayrıntılı hale daha sonraki organizasyonlara yaymanızı tavsiye ederim Selamlar
İstanbul Park drag org. bir dava olarak görüp inanmamız lazım , geçsekte geçilsekte , sonucu
ne olursa olsun maddi manevi herkes taşın altına elini koyması gerekli,
-Bu organizasyonda seyirci ve araç katılımının yüksek olursa medyanında bi o kadar ilgisini çekebiliriz.
- Felaket tellali medya grupları mükemmel org. yapsakta açığımızı arayacak ama
Pist sahibinin büyüklüğünden dolayı büyük medya kanalları bizi olumsuz reklam yapacağına
inanmıyorum, olumlu haberler çıkarsa zamanla sponsorler artar belki ilerde para ödülleride
konulabilir ama bunların hepsi süreç bir anda olmaz.
- o tribünde izleyicilerin merakları cezbedilcek onlarda araba yapmak isteyecekler ve adres
olarak yarışan araçların garajlarına yönelicekler USA dada durumlar böyle çünkü.
- Zamanla araç hazırlayan garajların kapıları çalınıcak ve inanın sadece yılda 5-6 yarış yapmak
için araba hazırlayacak çok insan tanıyorum.
- Zaten heryer artık radar doldu rollinglerde yalan olucak bizim dragdan başka kaçışımız yok profosyonelleşmemiz lazım..
- Fırsat herzaman gelmez bu fırsatı iyi değerlendirip , herkes birlik beraberlik içinde bu yarışı icra etmeliyiz.
Dr.ECU
beyler bence USA da soyle boyle birakalim, biz hep beraber TR insanini ve sartlarini degerlendirerek guzel bir calisma cikaralim. cumhuriyeten sonra kurulan tum hukumetlerin yaptigi hataya sizde dusmeyin. burasi TURKIYE, ve kurallar buranin sartlarina gore olmali.![]()
Kenidiminde katılacağı gurup baya bir zor gurup olacak bu gurubu 2 ye bölsek 2.0cc ile 3.0cc bir grup 3.0cc ile 4.0cc bu şekili ile çok fazla hacim farkı var.
Önden çekerlerin sınıfı bir nebze daha iyi kaç tane 2.0cc den fazla na araç varki.
N/A RWD Sınıf 2
4-6 silindir Arkadan itiş atmosferik otomobiller
0-2200cc sürücü ile birlikte alt limit 1100kg
2201-2800cc sürücü ile birlikte alt limit 1200kg
2801-3400cc sürücü ile birlikte alt limit 1300kg
3401-4000cc sürücü ile birlikte alt limit 1400kg
402mt İstanbul Park ısınma kalkışı 13.6xx sec
402mt İstanbul Park n/a s2k Best time 13:407 sec
Na araclar tek kategori olsun isterseniz
Ben isterim
208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
Powered By : Piston Garage
Nazmi TOÇAK
GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!
evetabi ozaman sunumu diyoruz herkes 900 kilo olsunyada ruhsat kilosu olsun eski zamanlardaki gibi su olsun
benimki Au modeli 200 kilo benimki EDM benimkide 900 kilo heueheheue abi türküz doğruda en büyük sahtekarlar bizde
sunu diybilirim bu baz bir kural çizergesi hersey hersey açık ama fikirler değerlendiriliyor ama abi kurallar diyorsunuz buyrun söyleyin degerlendirelim![]()
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
tamam iste Ozgun, bizim insanimiz biraz sahtekarliga yoneldigi icin, buraya gore kural yapmak lazim, bak ne guzel yazmissin, ruhsatda kg olsun vsvsvsv, bunlari konusup degerlendirip bir cizelge cikarmak lazimbaska ulkelerden kopya ile yurumez.
Buğra geçmiş postlarda kacirmis olabilirim. İstanbul Park pistinde bir sekilde surus deneyimi olan kisilerden duydugum kadari ile pistin asfalti oldukca kaliteli ve slick secimine dikkat edin derler. VHT olmayacak diye duydum dogru mudur? Lastikleri yakarak isitma isini nasil yapacagiz?
Diger sorum da arac ici kamera ve amator telsiz kullanimi serbest olacak mi idi. Dogru sekilde dogru yere sabitlenmesi sarti ile Kamera kullanabiliriz diye tahmin ediyorum. Ona da dikkat etmek lazim. Adam gidip arabanin arka bagaj kapagi ustune veya tavanina iptidai bir sekilde kamerayi yapistirip yarisa cikabilir.
Son olarak yarisan araclar olarak her arac icin yanimizda sadece 1 teknik eleman bulundurma hakkimiz mi var yoksa bu bir zorunluluk mu? Yani garaj olarak 4 araba katilan bir ekibin 1 teknik elemani olmasi yeter mi?
Tsk.
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
şimdi bu yarışın hacme göre olduğuna emin miyiz bence sanki çekere göreextra ağırlık zorunluluğu gelmiş
yani ne sorulan sorunlar tutmuş (hacme göre mı süreye göre mi) ne de kilolar benim gördüğüm kimsenin istediği olmamış
yeni bi sistem oluşturulmuş abd den ciddi faydalanılmış
k series için iyi 106lar için işkence hafiflik değerleri sınırlı
sanırım pistin kralları swaplı k series ve ankara swaplı e30ları olur N/A 1 ve 2 de
sistemi begendim beğenmedim demiycem çok emek verilmiş çünkü pistde görücez bakalım ne kadar uyum sağlanacak Türkiye ye
yani neye itiraz edicezki zaten hepimiz birarada yarışıcaz senin strokerın var git kendine 50 kg ekle yoksa şikayet ederim gibi şikayet şekli olur muki sanmam
kötü ihtimal bütün standart kiloda girmek zorunda kalan 106lar geri çekilir akhisarda yarışır n/a 2 de bütün s2k lar çekilir bmwler kalır gibi
iyi ihtimal arada uçurumlar olursa kiloların yeniden masaya yatırılıp değerlendirilmesi olur
bi de bunu deneyelim
ben 200 metre yarışında N/A tek kategoriye çok sıcak bakarım ama 400 durumu neye dönüştürür deneyip görücez![]()
N/A FWD Sınıf 1
Önden çeker atmosferik otomobiller
0-1600cc sürücü ile birlikte alt limit 900kg
1601-1800cc sürücü ile birlikte alt limit 950kg
1801-2200cc sürücü ile birlikte alt limit 1050kg
2201-2400cc sürücü ile birlikte alt limit 1100kg
2401-2600cc sürücü ile birlikte alt limit 1150kg
2601cc ve uzeri sürücü ile birlikte alt limit 1250kg
N/A FWD SINIF 1
isim hacim ağırlık S. best time S. sıralama
A 2600 1150 12,10 1
B 2600 1150 12,20 2
C 2400 1100 12,22 3
D 2600 1150 12,30 4
E 2400 1100 12,32 5
F 2000 1050 12,34 6
G 2400 1100 12,40 7
H 2000 1050 12,42 8
J 1800 950 12,44 9
K 2000 1050 12,50 10
L 1800 950 12,52 11
M 1600 900 12,54 12
N 1800 950 12,60 13
P 1600 900 12,62 14
R 1600 900 12,78 15
S 1600 900 12,80 16
zaten alayı birarada
ECUTECH İstanbul
İnsani sokuk, bagaj ve kaputu fiberli saxo 106 surucusu ile 900 kg gelir erkutum , biliosun![]()
208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
Powered By : Piston Garage
Nazmi TOÇAK
GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!
e36 m3, boxter (S) ,cayma (S), Carrera (S)Makyajlı ve pdk'lı bi 911 S'in gelmemesi için dua etmek gerek
Sanırım bunlar süper sport'a girmiyor çünkü 6 silindir ve 4001cc altındalar. Gerçi gt3'de aynı ama o süper sport'a girmiş.
Genede yeni kasa boxter S veya cayman S'de azımsanamaz. genede strokerlı ve güzel yapılmış bi s2k dragta her zaman favorimdir
Tabi 6 silindirliler giremiyecekse s2k king olur...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)