2200 euro vergi dahil almanya fiyatı, o fiyattan verdiyi düşü kargoyu ekleyince 2500 lere geliyo..
Printable View
Stufe 5 yada en altta zübehor kısmı var ordan bakın DSG kupplung diye geçiyo
http://www.hgp-turbo.de/vw-golf-vi-r.html
Benziyo ama aynisi degil bulursam koyarim fotosunu
Edit: Poşette ama olsun başka fotosu yok :) bu arada 19-20 kg gibi bi ağırlığı var kargo ve gümrük için onuda hesaba katın ;)
http://img819.imageshack.us/img819/9034/img2011u.jpg
22 kilo agırlıgı var,tasımak yada getırmek ıcın dıkkat edılmelı.
Icındekı lameler oynamamalı.
Sanzımanı guclendırınce,pıst dahıl yol kullanımıda keyıflı hale gelıyor.***** guclu motora guclu sanzıman ve dıger parcalar da hızmet etmelı.
8 sec altı sureler gelıcegını tahmın edıyorum,gayetde basarılı sure Golf R ıcın.
hangi durumda 8'İN altını düşünüosun murat abi anlamadım ? internal ler girildiği zaman mı ?
yahu benim anlamadıgım hakan abi (zd9000 cupra) 7.2 koştu 100-200 bi türlü anlam veremiorum...hemde pompa benziniyle ve yakıtsız..
biz adanada melihin aracıyla (golf R) 8.3 koşmuştuk aynı spec lerde :icon_wack:beuj:
hakan abi nasıl o süreleri yapabilior ne diosun murat abi ???
NOT. melihin ve hakan abinin aracları o dönem için yazılıma kadar aynı setup !!
Maşallah, Pazar akşamı Shell'de gördük, dinledik.
Çok iyi. Kem gözlere şiş.
internal olmadanda şuanki ayarda 1-2 eksiğimiz var onları halledersek 8 veya altına düşebiliriz.hakan abi 2 çeker ve daha hafif olduğu için o sürelerde koşması normal bence arada biraz fark olur.bizim manifoldumuz mesela o hazır kittekiler gibi kısa döküm manifold değil long tube yaptık bunun farkı var ayrıca yürüyendede avantajlarımız var hp aynıda olsa avantajlarımız artılarımız mevcut.melihin aracıda 4 çeker sonuçta cupra ile aynı speclerde aynı süreyi koşması mümkün değil arada bide yaklaşık 150kg civarı fark var cupra ile
Yok yok,zaten ıkı kısı o sureyı cıkardıgına gore yıgıt,kı eksık var dıyor.Ayrıca daha yenı bıttı arac.Hemen cok ıyı sure cıkarmasını beklemeyın.Zamanla asagı dusecektır.
Internal ıle cok cok daha ıyı olmalı.sadece 0,3 sec ıcın okadar masraf yapılmazkı.En azından ben yapmam.
Yazımda sunu belırttım;Gokf R'a gore sure cok ıyı.Malesef aktarma kayıpları cok,ozellıkle cekıs sıstemınden kaynaklı.
arkadaşımın fr ında sizin tarz manifold dan var ve turbo full boost a 5200 lerde oturuyo yani cok gec dolmasıne sebep oluyo...atp nin düz döküm manifoldunda ise 4500 lerde full boost edio araba..bende anlamadım bu manifold gerçekten faydalı vs erken dolduran arabaya +sağlayan bişeymi yoksa direk atp nin kitini alıp atp manifold la mı devam etmeli yola..:icon_wack
edit ; fr da gt3076 cuprada gt3071 turbo mevcut..
Manıfoldu buyurutken kullanım sartlarınıda goz onune almak gerek.
Ayrıca manıfoldun yapısı ısıyı cogaltan yada azaltmasına sebeb olabılır.
Ara hızlanma ve pıst ıcın kısa,top speed ve ust devırler ıcın uzun.
Golf 80 kılo hafıf uretılseydı,cok daha canlı olurdu...
bsh'ın manifolduna baktık bütün borular birbirine eşit ve düzgün gitmiyo boyları farklı o yüzden olabilir.evet aynen doğru anladınız sadece 100 devir fark var aralarında mesela melihinki atp'nin dökümse onu biliyosunuz ona göre düşün dolma farkını
Edit:Biz ilk başta bsh manifold sipariş vermek istedik fakat bsh bahsettiğiniz manifoldun üretimini durdurmuştu satışını yapmadılar sebep olarakta manifoldun değiştirilip revize edileceği yeni model çıkartılıcak olmasıydı sanırım onlarda hatalı ve eksik kısımlarını düzeltip yeni manifold piyasaya çıkartıcaklardı.biz onlardan bu cevabı aldıktan sonra bsh'dan daha düzgün onun hatalı olan kısımlarının ve yanlışlarının giderilmiş haliyle savaş usta sağolsun 1.5 ay uğraşarak hesap kitap yaparak araştırarak yaptı manifoldu...
arabaniz super cikan surede cok iyi 4x4 oldugunu dusunursek. ben size egzoz manifoldu ile ilgili boru capini sormak istiyorum 38mm mi yoksa daha mi buyuk? bsh 38mm kullaniyor ve bence kucuk siz ne kullandiniz merak ediyorum. bilgi verirseniz sevinirim
gittikçe güzelleşiyor Golf, maşallah
Merhaba levent zaten bahsetmiş benim arabadan şimdi şöyle bi durum var
Ben ssp den 600 lük kevlar aldım olmadı çünki malzeme defolu yani uymuyor dsg ye,bütün kalibrasyon vs vs herşeyi denedik ama sonuç koca bir SIFIR.Benim önerim 500 lük olanı alın ssp den yada orjinal balata kiti alıp balataları daha sıkı yapın,ama 2.şıktaki sorun dsg bazen adapte olamıyor fazla balataya yani klasik bi otomatik şanzıman gibi değil,o yüzden 1.şık daha mantıklı.
HGP daha kalitelidir SSP ye göre.Ben stock şanzıman komple yapılı motor 3076 ile 7.5 gidiyodum 1.5 barda.Kaydırmıyodu şanzıman ama belli olmaz tabi zamanla sorun başlayabilir.
Çok uğraştık bu motorla ama bence bizim arabaların en zevki modu stage 2+ ben stage 1 den 4 e kadar hatta 4+ bile diyebiliriz :) hepsini denedim.
yurtdışında da 600 lük kitten çok sorun yaşayan var zaten düzgün çalışan iyi kalibre olan bi kit değil.Biz Hgp'nin kitinden çok memnunuz kolay kalibre oldu ve sorunsuz düzgün çalışıyo.o setup'a süre olması gerektiği gibiymiş bizde motor içini yapınca o civarlarda koşucak daha aşşağısı olursa sürpriz olur :)
Yanlış bilgi detected!! kısa tip manifold pist için uygun değilki nerden çıktı.aksine egt'yi fazla yükseltir makineyi bitirir pistte.çabuk dolsun viraj çıkışı ara hızlanma vs istiyosan onun yerine als'si olan bi program kullanmak daha mantıklı turboyu dolu tutmak adına...bununla ilgili bilgisi olan varsa daha detaylı yazabilir.
Konu hazır bu tarz maliyetlere kaymışken, sıfır Golf R bulmak mümkünmüdür ? Bulursak tahmini ne kadar buluruz ? Son olarak stage 2 yapmak en iyi parçalar ile bize ne kadara mal olur :)
Yanlıs bılgı detected,yigit senınle konustukca yenı seyler goruyorum.
Sorun,als apılıcaksa zaten dokum manıfold kullanmazsın.Yanı okadar Pro ıs cıkıcaksa,manıfoldu farklı malzemeden(metal) yapmak gerek. Zaten EGT ısısı makıneyı bıtırıcek gıbıyse kım yapar bunu?Yanı yarıs kosmana gerek yok kı,gunluk dolasıcaksan bıle yapılmaz.Sen benı yanlıs anlıyorsun,mesela manıfoldu cok kısa olan yarıs aracları var yada o tarz kullanılan,ama kırılmıyor yada bozulmuyor.Onemlı olan set up ı ona gore yapmak.
Motec beyın varsa,hersey daha kolay ama okadara cıkmak malıyetlerı yukseltıcek ALS ıle.
Ayrıca vıraj cıkıslarında cok guc yada dolu turbo daıma surelerını uzatıcaktır(detected ;) ).Onemlı olan tractıon kaybolmadan max hızı yakalamak.Yanı gucden ote,cekıs onemlı olucak. ALS gıbı yatırım yapılacaksa araca,dıff-on duzen-dıreksıyon kutusu-aks gıbı parcalarda degısmelı gıbı,hersey hakkıyla olsun pıstte...
Zaten pro is yaptgimiz icin dokum degilde farkli malzeme kullanip long tube yaptik.madem pist kullanimi icin kisa dokum manifold diyodunda o zaman niye simdi egt makineyi btiricek gbiyse kim yapar bunu dedin abi kimse yapmaz zaten onceki dediginden farkli simdiki ;) suanki guc viraj cikislarinda fazla gelmiyo hatta biraz daha fazlasi iyi gelir yuruyenimiz iyi gucu yere aktarmada sorunumuzda yok.fazla guc pistte iyi degilse niye gtr'la o kadar guclu oldugu halde en iyi sureleri yaptin guclendirmeseydin dahami iyi sure cikicakti yani:) illa als yapilacak diye bsey yok pistte dolu gitmek icin kisa manifold dediniz diye als'yi alternatif yontem olarak soyledim sadece cok buyuk yatirimlik bi durum yok yani bi beyine bakar o is.pistte kisa dokum manifold :icon13:
Kulaktan dolma bılgı Detected ;) Sevdım bu ısı...
GTR ıle hep en kısık ayarda,egsoz yazılım varmıs gıbı yurudum!Hızlı ayarda hep problem cıktı,sureler 50-51 lere cıktı.Ne zamankı kıstım,hatta pıst odaklı dusuk basınc ve erken dolan prog attım,surelerım ıyılestı! 49,1 sec i,2 kısı yaptım! Bılsem rekor yapıyorum,o gun tek kısı kasardım. Kısık ayarda 100-200km surem 7,4 sec ıdı yigit...
Cunku Apexde gaza oturdugumda patınaj ıle hem cızgım bozuluyor,hem dısa kayıyorum hemde ıdeal cızgıdekı kısa turu kaybedıyorum.Ki,cok cabuk hızlandıgı ıcınde,daha erken frene basmak zorunda kalıyorum,hıdrolık ısım artıyor,motor yag ısım artıyor,araba timing lerı gerı cekıyor,her sey allak bullak oluyor....
Sende pıst ısını ogrendıkce,bana hak verıceksın. 12 yasımda ılk tecrubemı yasadım kart ıle,o gunden berı kendı capımda ugrasıyorum.
EGT zaten rısklı sevıylere yukselıyorsa,o araba yurutulmez yıgıt,yıne benı anlamamıssın.Yanı long yada short,egt makıneyı zora kosucaksa cozumu bakılır. Yanı Meth,cooler yada spreyler kullanılır.Her manıfold long mu? Yanı kısa manıfoldlu onlarca farklı model motor var.
Golf demekkı bu guclerı vıraj ıcınde kaldırıyor hatta ustunu ıstıyorsa,mutlaka degerlendır.
Iyıkı o DSG debrıyaj kıtını getırmısız,mutlu mesut kullanman guzel. Bu yapıcaklarınla 8 duz yada altına ınersen(Stage 4 ıcın konusmuyorum)muthıs basarı olur "Bence". Mutlaka begenmeyen cıkıcaktır ama Golf R a gore tatmın edıcı basarıdır...
Bende sevdim bilmeden yazip iyi biliyomus gibi cevirmek detected;) bende o yuzden dedimya aktarmamiz cok iyi kaybimiz yok viraj disina acilma cizgiui kacirma viraj cikisi patinaja kalma vs yok daha bile cok guc lazim cikislari ve duzlugu hizlandirmak icin.egt skintimiz yok o yuzden kullanim sartlarini goz onunde bulunarak dokum kisa yerine tubular manifoldu tercih ettik sonucta pistte 3000dd gitmiyoruz hep ust devir gdiyoruz ve bize oralarda hem yuksek guc hemde daha dusuk egt sagliyo kisaca demek istedigin bize long tube uygundu bizde onu kullaniyoruz.meth cooler vs var ztn daha ustunu degerlendiricez 1-2 aya stage 4e gecicez:) saolun bizde bekliyoduk ne zmn bsey getirdgini yazip belirticek bosuna girmemistir diye sonunda geldi :D insallah bizde 8 in altinda kolayca inicez ben 7.5 banko gozuyle bakiyorum kismetse dediginiz gibi buda golf icin supersport araclar ile rahatca mucadele edebilicek bi seviye olur...
Ya sen Turkce okuyup anlamıyorsun yada ıcındekı onyargı,okudugunu anlamanı saglamıyor yigıt.
Ben sana ne yazdım? "Golf demekkı bu guclerı vıraj ıcınde kaldırıyor hatta ustunu ıstıyorsa,mutlaka degerlendır." Dıye,yanı bu kıstasda aracın varsa ve suan durumu buysa,tabıkı ustune cık kı,elındekı avantajı kullan pıste. Daha nasıl anlatırım. Tabıkı tam gaz gıdıyorsun,tabıkı herseyı lımıtlerde kullanıyorsun ama Short tube varsa,ılla problem olucak dıye bır sey yok.
Ben bu konuya ne zaman masallah,hersey ınsallah guzel gıder dıye yazdım? Aylar once! Senın etrafındakı ınsanlar fazla cıkarcı olmuslarkı,baskalarınıda oyle goruyorsun.Ben emnun olmana sevındım yazdım,bu ısın reklamını yaptım?Yada herkes Yıldanın onunde sıra mı oldu,aman bıze debrıyaj getır dıye. Dıyorum ya,her seferınde sasırtıyorsun benı,yenı seyler ogrenıyorum dıye.Yanlıs tanımısım.
Ben sana cok once demıstım dusunduklerını yaparsan 8 olur dıye kı,burada kı hedef Super sport ıle mucadele degıl,kendı ıcınde Body kıtıyle,alt yapısı ve motoruyla ozgun bır otomobıl yaratmak olmalı.
GTR da anlastık heralde,en azından dogrusunu ilk elden soyledım sana.
Tekrar edıyorum,bence gayet basarılı hersey.....
Uzun yazmak yerine gorsellerle anlatacagim bu sefer;
Bu Evo WRC'nin kaputunun alti, goruldugu uzere turbo sanzumanin ustunde, WRC'de bile uzun manifold kullanilabiliyor...
Buda baska pozu;
Baska bir Evo WRC, dokum manifoldunun ustunde ALS'yi gorebilirsiniz, WRC Evolarinin cogu dokum manifold ustunde ALS kosturmaktadir...
Buda baska pozu;
Dogada amettaller daha cok bulunsa da periyodik cetvelde elementlerin cogu metaldir, bunlardan cogu ile egzost manifold yapilamaz keza bunlarin bir kismi normal kosullarda sivi ve gaz halinde bulunur...
Metal ama hangi metal ? Keza asagida ki saf metallerin hangisi ile manifold yapilabilir ?
Manifold yapilicak toplam 4-5 tane malzeme var;
Mild-Steel
SS 304
SS 316
SS 321
Inconel 625
Titanium G2
Bu durum sizin pilotajiniz yada arabanin eksiklerinden kaynaklaniyor olabilir.
Tekerde 800 whp cikaran COBB GTR'in sizin yukarida sikayet ettiklerinizden sikayet ettigini sanmiyorum;
Aracinizda;
Coilover
Daha iyi bir lastik
Aerodinamik iyilestirmeler ve
Sogutma sisteminde iyilestirmeler
Olsa, aracinizda daha yuksek guc ile, daha iyi sure alinabilinir diye dusunuyorum.
Ben "Murat Engin'in GTR'i" diye bir mihenk tasi dumadim araba kulturunde, sizin arabanizin yuksek guc ile kotu sure cikarmasi, her aracin yuksek guc ile kotu sure cikaracagi anlamina gelmez, yanilmiyorum degil mi ?
Keza Yigit'in Golf R sizin GTR'dan cok daha dolu bir araba, fren sistemi, suspansiyonu, yuruyeni daha elden gecmis durumda...
Sizin arabanizda yanlis hatirlamiyorsam ne bir kanat ne bir on splitter vardi, carbon koltuk alip yaniniza bir kisi oturtup sure kovalayacaginiza; bir kanat, bir coilover yada bir radyator alsaydiniz belki yuksek gucte de sure gelirdi...
Kisacasi, sizin, kendi araciniz ile, yuksek HP ile sure alamayisiniz sadece ama sadece sizi baglar, Norris mesala yillardir lagli, yuksek sikistirmali, on tamponda ki canardslarina 2400 dolar verdigi 2lt 4 silindir arabasi ustunde 67mm+ turbo ile pist yapiyor, her yigidin yogurt yiyisi farklidir...
ben anlıyorum abi sen beni anlamıyosun bence.bende senin söylediklerinin aksini iddia etmedimki evet dahada üste çıkıcaz yolu var zaten yeterli değil yapıcaz dedm anlaşılmicak bşeyi yokki.biz biliyoruz murat abi ne amaçla yazdığını burda tanımayanlar dediğin gibi anlarda bizemi anlatıyosun abi boşver keşke herkes Yılda'nın önünde sıra olsada hep sen değil birazda o kazansa memnun olsa neyse konuyu saptırma murat abi nerden nereye getirdin saol tekrardan...
Murat(Drahte),acıklamalarını her zaman takdır etmısımdır.Yıne turlu ornekler,turlu acıklamalar,helal olsun...
Dokum manıfold tabıkı kullanılır,yada short tube de,emınım onlarında resmı vardır,koyarsan sevınırım.
Hatta 2. resım cok ıyı ornek olmus.Ama yıgıt dokum manıfolddan memnun olmadıgı ıcın,sahsına munhasır yapıldı kı memnunlar acıklamarına gore.
Hangı metalın kullanılcagını bılemem ama ısın erbabları mutlaka bılıyordur ve yapıyordur.Ama tek bıldıgım sıradan aracların malzemelerı olmadıgı.
Bak son verdıgın ornegı sana yakıstıramadım. En azından teknık bılgısı saglam olan bır kısıye;
Benım arabada ekstra bır sey yoktukı,olsa tabıkı o guclerı kadırıp cok daha ıyı bır sure yapardım. Yanı amacım o olsaydı,senın dedıgın teknık ıyılestırmelerı yapmıs olurdum. Ben Stok halıyle,yanı stok fren-amortısor-sogutma sıstemı yada lastık ıle bu derecelerı yaptım! Yanı bu demek degılkı,guclu arac dezavantaj pıstte.Ben ne yazmıstım;"Golf demekkı bu guclerı vıraj ıcınde kaldırıyor hatta ustunu ıstıyorsa,mutlaka degerlendır."
Yanı Golf'e takılan coıl-fren yada bu tıp upgradeler sayesınde,yıgıtınde soyledıgı gıbı vırazj cıkıslarında problem yok,hatta ustunu ıstıyorum dıyor.
Bende ıse,bu guclerde problem var cunku eksık olan seyler var,optımum'a ulasmak ıcın gucu kısıp yenı ayarlar yapmıstım pıst ıcın.
Yıgıt,ben ne kazandım,valla merak ettım sımdı,yoksa gızlı kapaklı bırseyler mı var maslakda,bılıp ogreneyım bunuda ;)
konu burada kalsın,gayet ıyı olur...
Edıt:Yahu ben koltuk sevıyorum ve Karbon tilletlerımle cok memnundum.Ona verdıgım parayla dedıgın parcaları alırdıma ncak,ılgı meselesı.Yanı hedef o degıldı.Onlar olmadan 49,1 sec yaptım,ınsallah bırılerı asagı cekerde bende keyıfle tebrık ederım ;) Yoksa Murat Engin GTR si dıye bırsey mı var?Alt tarafı sahıp olan bırıyım,adlandırma haddınden fazla.Yoksa pıst ılgısı cok olan bırıyım.GTR ın alt yapısı bana cok yeterlı gelıyordu,tam yogurdu yeme seklıme uygundu.
yiğitçim 7.5 biraz iddalı olur.havalar düzelşin bendenicem bugünlerde ama bizim araç golf r ın en ağırı :( koltuklar ve şunroof olmaşı + 50 kg :(