BRIDE spor koltuklar ve elektrikli cam olayı eklenirse iç bölüm için noktayı koymak ayarında birşey olur gibi. Elinize sağlık sefasını sürün.
BRIDE spor koltuklar ve elektrikli cam olayı eklenirse iç bölüm için noktayı koymak ayarında birşey olur gibi. Elinize sağlık sefasını sürün.
Kokpit çok başarılı olmuş elinize sağlık. Her seferinde artık ne kadar gelişebilir ki diyorum ve beni her seferinde şaşırtıyosunuz. Bir kaç sene sonra aracın ne hale geleceğini çok merak ediyorum.
eniştem ae101 vardı , hatırlarım korkardık.
acaip giderdi....
proje süper ,maşallah.
bence bi cea shiter yakışır..
ama ***** kurlar...
kazasız belasız kullanın.
médiocrité partout
Muhteşem gelişmeler... artık bride koltuk ve ortadaki göstergeler yerine bir maxigauge haketti bence
Maşallah araca sürekli foruma gelip bu konuyu takip ediyorum. Eline ve emeklerine sağlık. Kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum.
CR-X
Elinize kolunuza sağlık, yine çok iyi bir iş çıkartmışsınız. Kadran direksiyon uyumu müthişBize de maşallah demek düşer tabi.
Pistonhead with no experience
teşekkürler evet sürücü tarafına yakın olması hem ulaşmak açısından avantaj sağlıyor hem de 5.vitese veya geri vitese alırken yolcunun dizine çarpmıyorsunuz![]()
güzel düşünceleriniz için çok teşekkür ederim elimden geldiğimce aracıma yeni bir şeyler katmak istiyorum.araştırıyorum ve öğrendiklerimi hem aracımda uyguluyor hem de burada sizlerle paylaşmaya çalışıyorum.
teşekkürler,güzel şeyler malesef biraz pahalı oluyor.sonuçtan memnunum çok şükür.evet shifter tam istediğim gibi kısa,net ve kemikli bir geçişe sahip.insanın vites atası geliyor sürekli
beğenmenize çok sevindim,teşekkürler ederim.
evet uzun zamandır almayı planlıyordum şimdiye nasip oldu çok şükür.çok teşekkür ederim
çok teşekkür ederim kıymetli dostum,inşaAllah ilerleyen dönemde iç kısımda müdahalelerimiz olacak planlar projeler bitmezelbette günün birinde aracım her anlamda istediğim gibi olduğunda böyle bir çekimden mutluluk duyarım.Ancak aracımı bilen ve gören kişilerin niceliğinden ziyade niteliği benim için çok daha önemli.o anlamda zaten hedef kitleme burada ulaşabiliyorum
güzel düşünceleriniz için çok teşekkür ederim.aracım için yapmayı planladığım bir çok geliştirme/güncelleştirme var.Allah nasip ederse zaman geçtikçe bunları yapacak ve sizlerle paylaşacağım.
araç üzerinde bir noktaya müdahale ettiğinizde çevresindeki parçalar da ister istemez bundan payını alıyorbütünlük ve tutarlılık önem verdiğimiz bir konu
![]()
beğenmenize sevindim teşekkür ederim.
teşekkür ederim evet bence güzel ikili oldular.inşaAllah diyelim bizde eksikler bitmez![]()
çok teşekkür ederim kısmet diyelim . daha eksiklerimiz çok
evet tabi bazı noktalara müdahale edince diğer yerler göze batmaya başlıyor.Ae101 in bu özelliği hem güzel hem de insanı bir mücadelenin içerisine sürüklüyor.konumda da dediğim gibi müdahale ettiğim kısımlar(kadran,direksiyon ve shifter) öncelikli olarak belirlediğim kısımlardı.inşaAllah ilerleyen dönemde içerdeki kalan kısımlar için de planlarım var.üzerine düşünüyorum diyebilirim
teşekkür ederim beğenmenize çok sevindim
Kesinlikle katılıyorum,konumu takip edenler de farketmişlerdir.ilk zamanlar hemen hemen her şeyi bilen bir ustaya yaptırıyordum.ancak zaman içerisinde standardın daha ötesini istediğinizde ister istemez sizin de olaya dahil olmanız kaçınılmaz oluyor.hatta çoğu kez yalnız kalıyorsunuz diyebilirim.sabırlı olmanız ve zaten binbir zorlukla ulaştığınız parçaya zarar vermeden sorunu varsa giderip araca dahil etmeniz gerekiyor.tabi her şey hallolduktan sonra çekilen tüm sıkıntılar unutuluyor
teşekkür ederim iç kısmla ilgili ilerleyen zamanda tabi ki yeni gelişmelerimiz olacak.yaptığım eklentilerde parçalar arası uyuma ve orijinalliğe de mümkün mertebe önem veriyorum.o nedenle üzerinde uzun süre düşünüyor ve alışılmışın dışında bir şeyler yapmaya çalışıyorum.zaman gösterecek diyelim
güzel düşünceleriniz için çok teşekkür ederim,çok memnun oldum.açıkçası aracıma şunu yapacağım şunu takacağım demekten ziyade önce yapıp sonra paylaşmayı tercih ediyorum.çünkü parçaların ne zaman denk geleceği pek belli olmuyor.sanırım bu beklenmedik durum da konumuzun takipçilerinde böyle bir şaşırmaya neden oluyorbir ömür beraberiz inşaAllah sağlık ve imkan oldukça kısmetimizde de varsa planlarımı gerçekleştireceğiz.
90 lı yıllar güç/ağırlık noktasında orantısız yıllardı![]()
taktığım son shifter normal kullanım noktasında gerek performans olsun gerekse fiyat/performans olsun beklentimi fazlasıyla karşılıyor diyebilirimçok teşekkür ederim.
çok teşekkür ederim,aracımda izlediğim birkaç parametre olduğu için şu anki göstergelerim bana yetiyor.eğer günün birinde daha ileri gidersem gösterge kalabalığından kurtulmak için maxigauge güzel bir çözüm olacaktır.
evet güzel bir seçim olurdu tabi fiyatının 2 katı kargo parası olmasa çok daha iyi olurduyine de kısmet diyelim
çok sağolun beğenmenize sevindim
çok teşekkür ederim beni onurlandırdınız,cümlemize kazasız belasız ayrıca aracınıza da kocaman bir maşallah
teşekkür ederim beğenmenize sevindim.evet birbirlerini güzel tamamlıyorlar.hem oem hem de farklı bir tat veriyor kullanırken.daha iyileri sizlere nasip olsun![]()
Dışarıdan herhangi birine sorsanız eski kasa Corolla işte der geçer, ama burada araç övgülerden övgülere koşuyor. Her şey değerinin bilindiği yerde güzel.
Maşallah gerçekten ne para ne beceri, yaptığı şeyi aşkla yapmak böyle bir şey. Nazar değmesin, takipteyim.
uzun bir aradan sonra yeni gelişmelerle tekrar karşınızdayımbu bölümün konusu komple boya üzerine olacak.aracımı aldığım ilk günden itibaren bunu gerçekleştirme planım vardı.buna rağmen aracıma sahip olduktan ancak 5 yıl sonra gerçekleştirebildim.buna da şükür
bu güncellemede adım adım yaşadığım süreci sizlerle paylaşacağım.başlıyoruz
forumda kullanıcıların konularını takip ettiğimde; araç alındıktan kısa bir süre sonra kaporta-boya işlerinin yapıldığını görüyorum.hatta çoğu kez ilk aşama bu oluyor diyebilirim.bu bana da mantıklı geliyor.çünkü aracı ilk etapta gösteren şey boyasının kondüsyonu oluyor.iyi parlayan bir araç ve göze düzgün gelen hatlar beraberinde takılan aksesuarları daha da güzel gösteriyor.bende ise bu durum bir takım nedenlerden dolayı bu zamana kadar gerçekleşememişti.bu nedenleri kabaca 3 gruba ayırabilirim
1-Corolla ile ilgili nedenler:2016 yılında aracımı ilk aldığımda o sıralar aracımın bir çok eksiği vardı.bunlardan en ön planda olanları mekanik problemler üzerineydi.çünkü araç oldukça bakımsızdı.bir yandan bu bakımları yaparken bir yandan da nadir bulunan jdm parçaları edinmeye çalışıyordum ve kafamdaki planlara göre aracın kaporta aksamında bir çok değişiklik olacaktı.haliyle araç komple boyansa da zamanla yeni parçalar geldiğinde yeniden boyanması gerekecekti.dolayısıyla boyayı son aşama olarak yapmak bana daha mantıklı geliyordu.
2-Kendimle ilgili nedenler: aracımı aldığım zaman İstanbulda yaşıyordum.bir yandan eğitim bir yandan kariyer ve bir yandan da aile kurma işleriyle uğraştığımdan açıkçası maddi anlamda bütçemi zorlayacak böyle bir kaporta boya revizyonuna girecek durumumum yoktu.zaten çok vaktim de yoktu
3-Diğer nedenler:aracım ve benimle ilgili sorunlar bir şekilde hallolsa bile aracımın boyası konusunda içim rahat bir biçimde aracımı teslim edebileceğim bir yer de yoktu o sıralar.boyayı yapacak olan yer işinin erbabı olan güvenilir bir yer olmalıydı.ancak sadece bu da yeterli değil.aynı zamanda ustalar benim aracıma nasıl bir sevgiyle bağlı olduğumun da farkında olmalıydılar.ve ayrıca ben de aracımı boyayacak ustaları yakından ve uzun zamandır tanıyor olmalıydım
çünkü severek baktığım ve ömrüm boyunca saklayacağım aracımı herhangi bir yere teslim edemezdim.forumda paylaşılan; ilk ödemeyi aldıktan sonra aylar hatta yıllarca arabayı tamamlamayan,el bile sürmeyen ustalar ile ilgili hikayeler de iyice canımı sıkıyordu.pekala benim de başıma aynısı gelebilirdi.o dönem mekanik bakımları gerçekleştirdiğim Ortaköy Toyota servisi güvendiğim bir yerdi ancak küçük bir servisti ve boya atölyeleri yoktu.müşterilerin boya işlerini nasıl hallettiklerini sorduğumda müşterinin onayını alıp maslakta bir kaporta dükkanıyla anlaşmalı olarak gerçekleştirdiklerini söylemiştiler.vardır bir hayır dedim ve erteledim
Trabzona geldikten sonraki süreçte Toyota Ayyıldız Plaza aracım için bir çok hizmeti aldığım tek yer oldu.Yetkili servisin evime yürüme mesafesinde olması zaten benim için büyük bir avantajdı.geçtiğimiz yıl turbo projesinde turbo kaputun düzeltme ve boya işleri noktasındaki işler sebebiyle kaporta boyadaki ustalarla da iyice kaynaşmıştık.kaputun son halini görünce de aracım hayalimdeki kaporta kondüsyonuna ancak burada kavuşabilir diye düşündüm ve 6 ay evvel kendilerine bu yılın sonuna doğru aracımı komple boya yaptırmak istediğimi belirttim.bundan memnun olacaklarını belirttiler.bunun üzerine kafamdaki planlar şekillenmeye başladı.
Tabi ben her ne kadar ertelesem de corollanın kaportası bundan pek memnun değilditon farklılıkları,önceki ufak dokunmalardan kaynaklı tamiratlar,ve kendini iyice gösteren pas kusmaları..yine buna da şükür sonuçta 23 yaşında bir araç ve ben sadece son 5 yıldır onunla beraberim.daha evvel başına neler geldiğini bilmiyordum.pas kusmaları ön cam ile tavan arasında yoğundu ve ilk günden beri vardı.cam orijinal değildi.belli ki bu cam değişimi o bölgedeki paslanma sürecini hızlandırmıştı.zaten çoğu ae101 ilk buradan pas almaya başlıyor gördüğüm kadarıyla.işte karşınızda boya öncesi fotoğrafladığım kusurlar
Önümde 6 aylık bir süre vardı ve parça biriktirmeye koyuldum.boya ile beraber birkaç kozmetik parçayı değiştirmeye niyetliydim.onu da değişeyim bunu da değişeyim derken baya bir çeyiz hazırladım
ORİJİNAL ÖN CAM
ORİJİNAL ÖN CAM İÇ FİTİLİ
ORİJİNAL ÖN CAM DIŞ FİTİLİ
ORİJİNAL ARKA CAM İÇ FİTİLİ
ORİJİNAL ARKA CAM DIŞ FİTİLİ (JAPON VERSİYON)
ORİJİNAL ARKA CAM DIŞ ALT FİTİLİ (JAPON VERSİYON)
ORİJİNAL ÖN KAPI CAMLARI (SAĞ VE SOL)
ORİJİNAL CAM SIYIRICILARI (4LÜ SET JAPON VERSİYON)
ORİJİNAL KAPI İÇ FİTİLLERİ ( 4’LÜ SET)
ORİJİNAL BAGAJ FİTİLİ
ORİJİNAL TAVAN OLUK ÇITALARI (SAĞ VE SOL)
ORİJİNAL KAPI KUŞAĞI ÇITALARI (6’LI SET)
ORİJİNAL ARKA TAMPON DEMİRİ
ORİJİNAL SAĞ ÖN ÇAMURLUK
ORİJİNAL BAGAJ REFLEKTÖRÜ
ORİJİNAL BAGAJ ARMASI
Parçaların temini noktasında büyük bir özveriyle ilgilenen Toyota Ayyıldız yedek parça birimi sorumlusu Mesut beye çok teşekkürler.onun yardımları olmasaydı bu parçaların büyük bir kısmını temin edemezdim.çoğu parçanın türkiyede servislerde son kalanını aldık diyebilirimbir kısmını da yurtdışından sipariş çektik.
Sonunda beklenen gün geldi ve aracımın komple kaporta-boya işlemleri için yine Toyota Ayyıldızın yolunu tuttuköncelikle araç boyaya hazırlık için sökülmeye başlandı ve bir yandan da kapılar çamurluklar stoplar vs. kusursuz bir şekilde oturma ve alıştırmaları için gerekli ön ayarlamalar yapıldı.Bu işlemleri gerçekleştiren ve süreci muhteşem enerjisi ile hızlandıran Kadir ustaya çok teşekkürler
Bu süreçte açıkçası ben de bir yandan neyle karşılaşacağımızı çok merak ediyordumardından bir iyi bir de kötü haber aldım.iyi haber; aracımın kupasının hiç ellenmemiş ve darbe görmemiş olmasıydı.kötü haber ise ön cam üstündeki pasın cam içerisinde de ilerlemiş olmasıydı
gerekli onarım ve sonrası için paslanmayı geciktirme amacıyla koruyucu uygulamalar yapıldı.Özellikle bu kısım oldukça kritik bir andı diyebilirim.Büyük bir özenle tamiratı gerçekleştiren ve sonraki süreçte de kaporta ayarlamalarını yapan Bilal ustaya çok teşekkürler.kendisi çok tecrübeli ve işine tutkuyla bağlı birisi.işte fotolar
![]()
Konu eypcskn tarafından (30-10-2021 Saat 23:32 ) değiştirilmiştir.
Kaporta hazırlıklarının tamamlanmasının ardından boya çalışmalarına başlandı.Öncelikle kupa, sonrasında da süreç içerisinde her bir kaporta aksamı ayrı bir biçimde büyük bir özenle boyandı ve fırınlandı.Boya işlemlerini gerçekleştiren Ali ustaya çok teşekkürler.kendisi gerçek bir sanatkar.Boya tonu noktasında hep istediğim o parlak beyaz tonu harika yakaladıhatta daha ötesini yaptı diyebilirim
işte fotolar
Tam 43 günlük bir macera sonunda aracıma yeni haliyle kavuştumsürekli aklımda olan bu boya işini tamamladığım için çok mutluyum.tabi bu hayalimin gerçekleşmesinde büyük rol oynayan Toyota Ayyıldız ailesine çok teşekkür ederim
Ayrıca aracımın tüm süreci boyunca yakından ilgilenen,tüm süreci fotoğraflayan kıymetli dostum ve servis danışmanım Arif beye de çok teşekkür ederim
![]()
evet bu bölümün de sonuna geldik.ve ilk kez aracım için yaptıklarımın yapacaklarımdan fazla olduğunu hissettim,sanırım yolun yarısından fazlasını tamamladıkyeni gelişmelerle tekrar görüşmek üzere..
Konu eypcskn tarafından (02-11-2021 Saat 23:05 ) değiştirilmiştir.
mükemmel ya..En sevdiğim konulardan biri.Muazzam olmuş elinize,kesenize bereket.Birazcık videoda atarmısınız acebaa![]()
Sizin Maymun Olmanıza Darwin de Şaşkın.
Belly Detail
bu başlığın sıkı takipçisiyimçok çok güzel olmuş kazasız belasız kullanın. fabrikadan çıkmış gibi tertemiz gözüküyor.
Ön camdaki pas ne kadar ilerlemiş öyle. Neyse ki yaptırabilmişsiniz, sonuç mükemmel olmuş. Fotoğraflara bakarken sanki Toyota'nın fabrikasına bakıyor gibi hissettimMaşallah diyelim.
Pistonhead with no experience
Çok ama çok mutlu oldum maşallah kazasız belasız !![]()
Progressive Trance & Progressive House Music Producer.
Spotify : https://open.spotify.com/artist/24ek...jQ&dl_branch=1
Gerçekten diyecek söz bulamıyorum elinize emeğinize kesenize sağlık gerçekten maşallah nice uzun yıllar ağız tadıyla kullanın.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)