Warm Hatch
Hot Hatch
süre konusunda tebrik ederim abi
bileğine yüreğine sağlık
frenin memnun etmemesi şaşırtmadı ama yağ soğutucudaki geliştirmelerin, geriye götürmesi şaşırttı![]()
Vize vakti geldi. Gecen sefer yasadigim sorunlardan sonra bu kez sifir risk politikasi izledim. Detaylari Tuvturk basliginda yazdim ama burada da kisaca bahsedeyim. Vize oncesi, arabanin mumkun oldugunca dikkat cekmemesi icin oem'e donus adina yaptigim degisiklikler:
- Acik hava filtresini komple sokup, oem filtre ve kazanini taktim.
- Coilleri mumkun olan en yuksek seviyeye getirdim.
- Meth kitin pompa, depo ve nozzle'ini soktum.
- Arka viraj demirini soktum
- Arka kule gergisini soktum
- Surucu koltugundaki, sadece pist gunlerinde kullandigim 4 nokta kemeri soktum
- Mbc ve onu kontrol eden selonoid valfi soktum.
- Oct ve tum baglantilarini sokup, yerine oem karter havalandirmayi taktim.
Muayene oncesi oem kaput alti ve leylek spek suspansiyon:
Muayene sabahi aku de numara yapti, neyse ki araba zor da olsa calisti. 2 yil 3 ayda bozulan Bosch akü yerine bu sefer yigit akuyu tercih ettim, daha dogrusu ustam onu tavsiye etti, taktim gectim.
Muayeneyi de 1 kerede sorunsuz sekilde gectim. Sonrasinda arabayi eski haline getirme ve istanbul park oncesi genel bakimlari yapmak adina 2 gun boyunca Tanir Oto'da kamp kurdum. Liqui Moly 10-60 racetech ve ceratec seklinde yagimizi tazeledik.
Fren hidroligimi de her zaman yaptigim gibi iki pist gunu sonrasi Motul dot 5.1 ile degistirdim. Ancak değişimden sonra pedalda tuhaflik olustu. Sadece 1 km lik ev - Tanir Oto arasindaki yolda bile fren pedali devamli ustte tutarken, arada pedal yariya kadar dusuyordu. Hava kalmis olabilir diye 3 kez hava aldik ama nafile. Son karar fren merkezi bozulduğu seklinde oldu. Onu da orijinalindeki gibi Bosch marka olarak yeniledik, fren hidroligini de ustune Motul dot 5.1 olarak tekrar yeniledik.
Asil zurnanin zirt dedigi yer ise, daha once de defalarca yazistigimiz yag sogutucu ve termostati. Hafta icinde Delare yag termostati, rakolar, adaptorler ve 150C'ye kadar dayanikli hortumlar gelmisti.
Delare termostatimiz ve An10 adaptorlarini takarken:
2 gun boyunca su sekil arabanin altindan cikamadim:
İsin sonunda yag sogutucu setup'imiz su sekilde guncellenmis oldu. Yag sogutucu hava yonlendirmesini daha basit ve verimli olan eski haline getirdim. Yani daha once radyator onune pleksiden yapip taktigim kazani sokup attim. Termostat ile yagin filtre sonrasi cikis borulari oldukca kisa. Sonrasinda da yag sogutucuya giden hortumlar 20-30cm kadar. Yani yag basincinin olumsuz etkilenmemesi icin hala oldukca kisa boru mesafesi kullanmayi sagladik.
2 gunun sonunda kaput alti eski haline donup, her sey olmasi gerektigi hale geri geldi.
Bunca is sonrasinda sanayinin pisliğini atmak icin ilk is bir yikamaciya gittim tabi:
Aksamina kisa bir test surusune ciktim, her hangi bir kacak yoktu. Dun de baya bir km yaptim sehir icinde, cok sukur sıkıntı olmadi. Yag sicakligi cok daha kolay yukseliyor artik. Ancak sakin kullanimda, sehirler arasi sabit 90-100 km ile seyahat ederken yag sicakligi hala 67C civarinda kaliyor. Azicik gazlayinca termostatim tam acma sicakligi olan 80'e gelip, orada cakili kaliyor. Simdilik sonuctan memnunum yani. Cok soguklar gelmeden bu isi de bitirmis olduk yani.
termostat işi çok güzel olmuş abi, elinize sağlık
mito konusunda uzmanlığım yok ama motor yağına belki 200-300ml yağ eklemek gerekebilir mi acaba?
bazı 2.0 tsi oil cooler setleri yağ eklemeniz gerekebilir diyordu, basınç kesinlikle düşmesin diye.
araştırmanızı tavsiye ederim
pistte en yüksek yağ ısısı ne gördün.10w60 yağ için soğutucu nekadar elzem
geçen hafta bende muayneye girdim.custom (bildiğin inş. demiri) gergiyi tutup bu nedir diye sordu.gergi dedim çokta üstünde durmadı.
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
Aynen dediğin gibi ek yağ gerekti.
İlk yağ soğutucuyu taktığımda, yağ soğutucuyu montaj öncesi yağ ile doldurmuş olmama rağmen ilk çalıştırma sonrasında borulara dolan yağ kadar çubukta yağ düşmüştü, ekleme yapmıştık.
Termostat ile boruları sıfırdan taktığımdan, aynı durum yine oldu. Ama zaten montajdan emin olduktan sonra tüm yağı boşaltıp, sıfırdan yağ ve ceratec koydum. Yağ bakımı esnasında soğutucudaki yağ boşalmadığından, sadece borudakiler bir miktar geri çekilme oluyor. Onlardan ötürü 0.1-0.2 lt kadar ekstra yağ koymak gerekti.
Bu arada son olarak şunu ekleyeyim, yağ soğutucu içerisindeki yağın, araç kapatıldığında kartere süzülmesini sağlayacak şekilde dik tip ya da ters şekilde montaj yapılabilir. Ancak bu durumda her ilk marşta araç kısa süre de olsa yağsız kalma riski var. Bu da motor ömrüne ciddi risk. Yanlış montaj ile düşük yağ basıncından ötürü motor yiyen de olabiliyor. Bu sebeple genel kanı, soğutucu içerisindeki yağ kartere geri süzülmeyecek şekilde montaj en mantıklısı. Ve soğutucu içinde kalan 0.2 lt'lik eski yağın, eklenen 3.5 lt taze yağ ile bir şekilde kompanze edildiği, göz ardı edlebilir olduğu yönünde.
Pistte, soğutucu yokken, hava sıcaklığı 28C iken 10-60 yağ ile üçünc turda 130C'yi görüyordu. Yani ara soğutma yapmadan tek seans atamıyordum, daha doğrusu 130C'de soğutmaya geçmeyi her zaman için tercih ediyordum.
Şu an yağ soğutucu varken belki 5-50 yağa geçebilirim tabi. Ama araba için zaten önerilen OEM yağ 10-50. yani zaten soğuk çalışmaya etki eden "10" kısmı değişmediğinden, sıcak çalışmaya etki eden "60" kısmını değiştirmeyi çok elzem görmüyorum. Bunun bir sebebi de, Liqui Moly'nin 5-50 molygen olarak sanırım piyasada mevcut. Racetech olarak sadece 10-60 satışlarında var. Hem genel olarak liqui Moly'den memnun olduğumdan, hem de genel TJET camiasında 10-60 tercihi yüksek seviyede olduğundan 10-60 ile devam ediyorum.
Son olarak, çok değerli Tüvtürk çalışanlarının muhteşem değişken sorgulamalarından birisine örnek vermişsin. Memleket gerçeği deyip, geçiyorum artık.
daha gerginin ne olduğundan haberi olmayan adamlar alman türk ortaklığı TÜV TÜRK te calısıyor. Ironik
1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
2008 BMW E92 M3
2017 BMW F82 M4 Competition
#unptuned
arabamın katalog verisinde iklime göre
en düşük 0w20
en yüksek 15w40
tavsiye edilmiş.bende 5w40a geçtim.(önceki sahibi 5w30 kullanıyordu)
2 farklı ist. park seansından sonra 500-600ml eksiltti.son turlarda sert virajlarda yağ lambası göz kırptı.
bende 10w40 geçiş yaptım.parktada denedim.şuan 0 sıkıntı.
arabanın sesi,performansı,titreşimi(3silindir) bile değişti.başkası söylese inanmam o derece
***** ben yağ ısısını göremiyorum,paso mantık üzerinde yürüyorum.
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
Sayenizde brocum.
Yıllar önce ilk kez turbodan ötürü yazılıma girerken, herkes "TJET yazılamayan makine" diye lanse ederken, @utkunoa ve sizin ekibiniz sağolun, el attınız da arabayı hayata döndürmüştük.
Farklı olanla uğraşmak her zaman keyiflidir, tekrar sağolun, var olun.
5 yil sonra ilk kez İstanbul Park' a halk gunu icin gittim. Cumartesi gunu C & D seansina ciktim. Hava yagisli ve İzmir'den cikip geldigim icin gunluk kullandigim Goodyear asym 5 lastikler ile, arac full takili, bagaj dolu ve iki kisi seklinde piste ciktim, surucu bahanelerim bu kadar
İlk seansta kirmizi bayrak cikmadigindan asiri trafige kalmadim. İlk hizli turum @997TT Murat Abi ve Serdar'in i20n'lerinin hemen arkasinda basladim, cizgi takibi icin bu bir sans idi. Tur icinde Seat Leon Cupra ve BMW i8'e yol verdigimden tur sonralarina dogru onlarin takibini kaybettim. Kaldi ki tur sonunda leon ya motor ya da turbo yedi ve inanilmaz bir duman icinde kaldik. Leon kendini pote hizlica atabildiginden kirmizi bayrak cikmadi. İlgili tur:
İlk seansta lastik basinclari, arabanin genel kondisyonu, benim elimin alismasi falan derken, baska hizli tur atamadim, ara ara virajlari tek tek kastim. Buna orneklerden birisi 8. viraj. 7 oncesindeki duzlukte onume gecip, turumu yiyen bir Golf 8 R ile 8. viraj icindeki guzel yakinlasmamiz:
İkinci seansimda artik elim alisti, lastik basinclarini da dogru ayarladim, pist biraz daha kurudu deyip, en az bir hizli tur atarim umidi ile piste ciktim. Ancak seans icinde 2 kez kirmizi sallandi. Bu sebeple her bir startta tekrar tekrar trafikte kaldim, trafikten her kirtuldugumda ya kirmizi cikti ya da seansin sonuna geldik. Bu seansta da yine 8. virajda bir RX8 ile yakinlastim ama bu sefer son anda cizgimi kacirip, apex ustunde arabayi toplamaya calismamak adina arabayi direkt kacis alanina attim:
Hic hizli tur atamasam da, muthis keyifli bir gundu. Sonucta bu bir halk gunu, seans icinde 40 kisi var, o sebeple oncelik kendimi ve arabami kollamak idi, hizli tur ikinci planda idi.
Denk getirirsem, baharda bir open pit yapmak isterim, cunku bu pist, bunu hak ediyor.
Şu an 2 kullanıcı var. (1 üye ve 1 konuk)