User Tag List

Sonuçlar: Sizce hala warm hatch mi yoksa artık hot hatch mi denmeli?

Katılımcı sayısı
30. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Warm Hatch

    9 30.00%
  • Hot Hatch

    21 70.00%
Sayfa 42/42 İlkİlk ... 32404142
790 sonuçtan 780 ile 790 arası

Konu: Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

  1. #780
    powERS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    35
    Mesaj
    4.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rahmitanir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Meth kit bagajda acik sekilde duruyordu. Olasi bir polis cevirmesinde bagaja bakip da meth kitten arabayi baglama gibi bir durum olmamasi icin bir suredir bu is aklimdaydi.

    Bir parca kece, dugme seklinde cirt kelepce ve tekstil cirt cirti ile basit bir kaplama yaptim. Tekstil cirt cirtini deponun altina yapistirdim, kece alttan depoya tutturulup, yekpare goruntu sagliyor. Dugme cirt kelepceler ile de keceyi arabanin orijinal kecesine ustten sabitledim. Depoyu doldurmak icin alttan cirt cirti acip, tum kaplama kolayca acilabiliyor. Basit ama islevsel oldu diye dusunuyorum.
    oo kardeş zulada ne var ? aç bakalım onu çıkar bakalım arkasında ne var... bence daha olası. yapacak olan her türlü yapar.

    sana da yapacak olan denk gelir zaten o yüzden kolay gelsin karrşim. ama en azından derli toplu duruyo emeğe saygı +rep.

    *Çirkin araba yoktur, Pahalı Yakıt Vardır...

  2. #781
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    57 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı powERS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    oo kardeş zulada ne var ? aç bakalım onu çıkar bakalım arkasında ne var... bence daha olası. yapacak olan her türlü yapar.

    sana da yapacak olan denk gelir zaten o yüzden kolay gelsin karrşim. ama en azından derli toplu duruyo emeğe saygı +rep.
    Emeğe saygı dedin, beni kazandın brocum

    Niyeti olan illa aç göster der tabi. Ama niyeti olmayanın aklına karpuz kabuğu kaçmasını engeller. Bir de dediğin gibi, çok daha derli toplu durdu. Bu etkisi aslında çok daha faydalı oldu.

  3. #782
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    57 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Forged motoru yapali yaklasik 2 yil ve 60.000 km oldu.

    Cok sukur motordan yana hic sorun yasamadim, bugun de en ufak bir yag eksiltme duman atma vs yok.

    Fiat grubunda onerilen triger degisimi aslinda 120.000 km. Ama yuklu araba diye ben trigeri 60.000 km de bir değiştiriyorum.

    Bugun sanayiye girip motor yaptigimdan beri en buyuk bakimi yaptim. Triger, gergi rumani, V kayisi, kayis rulmani, yag, yag filtresi, buji, tum manifold saplamari, manifold contasi, turbo contasi ve turbo yenilendi. Bir de meth kit nozzle ve selenoide ultrasonic temizleme yaptim.

    2 yildir kullandigim gt1446'dan hybritlenmis gt1549 ayarindaki turbomun emme pallerinde ufak tirtiklanma vardi. O sebeple durun eski gt1446 turboyu Eksen Turbo Kadir Usta'ya gonderip, onu da gt1549 seklinde hybritledim. Tek fark emme pallesi yine billet sekilde ama eski tubo 6 kanatti, bu 11 kanat. Farki test edip gorucem artik.

    Neyse bugunden bir kac foto atayim. İlki eski triger ustundeyken, sente aparati ile kranki ve egzantirikleri kilitlemeye calisirken:


    Tum manifold ve turbo saplamalarini yeniledim. Vida sabitleyiciyle beraber cifte somun ile montajladim.


    Bu da 11 palli yeni turbom:


    Aksilik olmazsa yarin yeni turboyu denerim, izlenimlerimi yazarim.

  4. #783

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yrn denedikten sonra ara beni
    Romeo <3 Giulietta

  5. #784
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    57 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bugunku denemelerime gore yeni 11palli turbodan hoşnut degilim. Malesef 6000 devir ustu basinc tutmasi cok iyi degil. Devir sonunda neredeyse 1.2 bara kadar dusuyor. Onceki turboda bu 1.4 bar idi.

    wastegate in preload ayari ile oynadim, adaptasyonu da sifirladim. Orta ve dusuk devirde tepki ve basinc cok guzel. Ama ustlerde sonuc degismedi.

    Yeni 11 palli turbiyu oem halinde uzun sure kullanmistim. Bir ihtimal wastegate diyaframi yumusamis olabilir. Hafta ici musait olursam, eski turbonun wastegate'ini buna takip deneyecegim. Sonuc degismez ise eski turboyu birebir yenileyip geri takarim. Gelismeleri yazarim.

  6. #785
    powERS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    35
    Mesaj
    4.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rahmitanir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emeğe saygı dedin, beni kazandın brocum

    .
    hıı.. bı kahve ısmarlada arkadaşlıgımız pekışsin trahmah.

    *Çirkin araba yoktur, Pahalı Yakıt Vardır...

  7. #786
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    57 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bugun eski turbonun wastegate'ini, yeniledigim turboya taktim. Kagit uzerinde iki wastegate de ayni. Ama yenilenen turbonun ustundeki wastegate daha uzun sure kullanildigi icin gercekten ufak bir miktar da olsa yumusamis. Wastegate degisiminden sonra tam bir "Eureka" anı yaşadım. Cunku ust devir basinci tam da olmasi gerektigi gibi devir sonunda 1.4 bar stabildi ve orta/dusuk devirde de cok cilgin peak atiyor. bazen 1.9 bar bile peak gordugum oldu. Bu kadar peak başımı da agritabilir tabi. Bu sebeple arabanin self adaptasyon ile bu peak i kontrol altina almasini umit ediyorum. En kotu senaryoda ise gecmiste overbosst onleyici olarak kullandigim, n75 valfine paralel duran manuel boost controler i devreye alabilirim. Bunu artik zaman gosterecek.

    Bol basincli logumuzu da soyle birakalim:

  8. #787

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    manuel boost controler i devreye alalım
    Romeo <3 Giulietta

  9. #788
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    57 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cuma günü otobanda sakince giderken, ufaktan gaza yüklenmem ile turbodan çok çılgın sesler gelmeye başladı.

    Olası iki senaryo vardı, ya turboyu kucağa almıştım, ya da egzoz / manifolt vidaları gevşemişti.

    Sakince kullanıp, akşam üstü iş çıkışı yakındaki benzinlikte emmeyi söktüm. Neyse ki turbonun içi tertemizdi ve hiç boşluk vs yoktu. O anda kontrol amaçlı çektiğim emme tarafının fotosu:


    Yine orada ikinci detayı fark ettim ki, turboyu manifolda bağlayan 4 saplamadan sağdaki ikisinin somunları düşmüş. Yani o müthiş ötme sesi manifolddan kaçan egzoz gazına aitmiş. O saplamara çifte somun takıp, vida sabitleyici ile takan da bendim. Kendi yaptığım işe tatlı bir küfür edip, içimi rahatlattım ve sakince eve gittim.

    Sabahında Tanır oto'ya geçip, el parmakları küçük bir ustamıza, söz konusu iki saplamayı da vida sabitleyici + çift somun şeklinde bağlatıp, güzelce torkladım. Sonrasında da vida sabitleyicinin iyicene kuruması için arabayı sadece 1km kadar sanayiden eve getirip, tüm gün yatırdım.

    Bugün oğlanın basketbol dönüşü otobanda yaptığım düz yol denemesinde 6000 devir 5. viteste 1.51 bar basıncı meth kit saatinde gördüm. Yani bir önceki loga göre 0.05 bar daha iyileşme var, egzoz gazında kaçma olmayınca.

    Çok şükür deyip, nazar değmemesini umut ederek önümüzdeki maçlara bakacağım.

    Aklımdaki bir sonraki iş ise yeni yağ basınç ve sıcaklık sensörünün montajı. Bir de tekrar açık hava filtre sesini özledim. Onun için fiberglass'tan daha prof bir kazan yapabilir miyim diye bir yandan düşünüyorum. Bir de fren soğutma hortumlarının girişini sis farları boşaltmalarına alacağım, hortumlarını yenileceğim. Bunun için çok yakın tarihte piste çıkma niyetim olmadığından yine bekletme modundayım.

  10. #789
    Ormanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2018
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.041
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hoca efsanesin, şu bizim motoru da sana getireceğim

    Bu arada bendeki yağ kaçağı işini de keşfettim sanki. Bi yeri çözüyorum başka yerden cortluyoruz.
    Baktım ki yağ filtresinin oradan kusup duruyor, filtre mi yanlış, orada bir hata mı var anlamadım? Fikrin var mıdır hocam?

  11. #790
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    57 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ormanci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hoca efsanesin, şu bizim motoru da sana getireceğim

    Bu arada bendeki yağ kaçağı işini de keşfettim sanki. Bi yeri çözüyorum başka yerden cortluyoruz.
    Baktım ki yağ filtresinin oradan kusup duruyor, filtre mi yanlış, orada bir hata mı var anlamadım? Fikrin var mıdır hocam?
    Cok sagolasin abi.

    Bahsettigin bilge yag kacagi olasigi acisindan alternatifi cok olan bir nokta. Yag hortumlari, yag sogutucusu, filtre kazaninin plastigi ve contasi, bloktaki saplamalar vs hepsi olasi bir kacak noktasi.

    Senin arabayi lifte alip, oncelikle bolca balata speyi veya hava tabancasi ve benzin ile temizleyip o sekilde liftte biraz calistirip kacak noktasini gormek lazim. Diger turlu olasilik cok oldugundan, nokta atisi tespit cok zor.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •