maşallah harika bir proje aracı olmuş ve olucak takipteyim Allah kolaylık versin
Arkadaşlar nazara geldik araç çalışmıyor. marş sesi tuhaflaştı
(bu arada torpidoyu taktık)
Artık şu torpidoyu takalım.
direklerdeki plastikler
Tuşlarını ve sıcak soğuk gösteren camını yenilediğimiz orta kolsol
yorgun görüntüsünden arındırılan gösterge paneli
yanlardaki plastikler
vites kolunun olduğu konsol (bunu araç bitince değiştirebilirim)
koltuklar
Arkadaşlar araca marş bastık çalışmıyordu. Herhalde gazı bitti diye gece 2 de petrole ittik. (akü zayıfladığı için yeni benzin pompasıyla uzun uzun marş denemek istemedik) Gaz koyduk tekrar çalışmadı. Marş sesinde bir tuhaflık vardı , Ertesi sabah aracı sanayiye çektik. Marş motoru söküldü içine su falan geçmiş gereken bakımlar yapıldı. Motoru takıldıktan sonra tekrar çalışmadı, Yeni aldığımız parçaları takarken ufak bir eksiklikten ötürü çalışmıyormuş daha sonra sorunu hallettik. Marş motorunada bakım yapmış olduk.
Arkadaşlar aracın kapı döşemeleri takmak ve genel temizliği kaldı. Herşey bittikten sonra gündüz vakti bol fotoğraflı bir bir paylaşım daha yaparım. Herkese teşekkürler.
Süper ya, maşallah. 0dan lada imal etmişsiniz neredeyse. Bu yalıtım malzemeleri söylenildiği kadar ağırlık yapıyor mu? Bayağı kalın bir katmanı var yanlış görmediysem eğer.
Jantları da ileride değiştirirseniz çok daha güzel olur. Orjinal sac jantları bile güzel duruyor![]()
yağmurlu bir günden fotoğraf paylaşmak istedim
bu arada
Direksiyon göbeğinin arkasında korna ile alakalı kırık olan bir parça
Lada samara rusça bagaj yazıları (tabiki bu boyanın üstüne takmak istemiyorum, herzaman bulunmayan bir parça olduğu için aldık)
Ön iki sessiz kapı kilidi
Radyatör suyu genleşme kabı ve silecek suyu deposu
Bu arada kapı döşemeleri hala sökük geziyorum vakit bulunca bitirip final paylaşımı yapacağım
Hocam emeğinize sağlık ciddi anlamda emek vermişsiniz , araç kaporta boyaya girecek mi bilmiyorum ama girerse özellikle çamurlukları açtırıp boyaya sokun. Bu arabanın hakkı ofsetli bir jantla dip basmak bence.
Kazasız belasız , Maşallah.![]()
1978 Opel Manta & 1990 Opel Kadett GSİ
Teşekkürler, inşallah
kaporta boyaya girmesi gerekiyor ama büççe sıkıntısı var, uzun bir süre araç için harcama yapamayacağım herhalde
motor konusundada kafam rahat sanıyordum ama 2 gün önce sarsıntılı çalışma yüzünden ustayla görüştüm 3. piston normal değil dedi. halbuki motor 2016da komple yapılmış. Zannediyorum ki eski sahibi conta yakmış. Motoruda açmışken de fazla dereceli olmayan bi egzantrik, geniş supap falan nasıl olur diye düşünüyoruz bir yandan. Ama şu sıra bekleyeceğiz...
Öğrenci arabası ( low budget) olarak almayı düşündüğüm arabalardan biri, aklımda 124 ile bu arkadaş var ama bakalım hayırlısı, az daha bütçe olsa gözler w201 190e'de ama bu arkadaş sesiyle ( gri araçtaki ) cezbetti.
mal da yalan mülk de yalan gel biraz da sen oyalan.
otomotiv mühendisi
kolay gelsin, aynı işlemleri Fiat Ritmo'ya yapmıştım ve dikkatimi çekti de taban sacları, torpido hatları, arka kuleleri fazlasıyla Fiat Ritmo'ya benziyo Lada Samara'nın.
Zaten anlamayan herkes lada mı diye soruyordu Ritmo için![]()
Fiat's Are Faster Than You Think!
Maddi eksiklikten dolayı silindir kapak projesini bekleyen ladamızla geçenlerde ufak bir yayla gezisi yapalım dedik.
Geziden sonra motor bloğundaki su tapasından su kaçırdığını farkettik.
Eski sahibinin antifiriz kullanmamasından dolayı çürüyen kapak, bizim daha sonra eklediğimiz antifiriz sayesinde delinmiş
Zaten yaptırana kadar aracı kullanmayacağımız için bugün yıkayıp paketleyelim dedik
Bu arada 3. gözde bir sorun varken aracı kullanmak motorun alt kısmına zarar verir mi ? silindir kapağına zaten revizyon yapacağız.
yaylanın kalıntıları
normalde benzinlik köpüğü kullanmam ama araç zaten boya istediği için pek önemsemiyorum
kuruladıktan sonra
son kontroller ve kutup başı söküldü
belkide en son 20 yıl önce açılan, babamın broadwayde kullandığı branda
İç mekan yenilemeden sonra hala içini detaylı fotoğraflayamadım. İçini temizleme imkanım olmadı. En yakın zamanda temizleyince fotoğraflar gelicek
Konu Unarmedpower1 tarafından (08-09-2018 Saat 19:32 ) değiştirilmiştir.
kardeşim yigen de var lada aynısı.
torpidoyu sökecem varmı dikkat et diyeceğin birşey?
aynı şekilde kapı döşemelerini hatta şöyle söyleyeyim başka bir lada ile komple takas yapicam.
elinize saglik, gayet guzel gidiyor toparlama sureci ben cok begendim..
birsey sormak istiyorum, bu bituself ve uzerine 2cm sunger dediginiz malzemeleri koyduktan sonra taban halisini takarken problem yasadiniz mi? yani eskisi gibi net oturmama, potluk yapma vs gibi?
If you have no LAG, you have no turbo..
hatırladığım vida yerleri
2 tane sağ ve sol torpido kulaklarında
1 tane torpido kapağı içinde
birde orta konsolun arkasında herhalde
bir taraftan sökmeye başlayınca torpidoyu hafif sallayarak görürsünüz zaten
onun dışında direksiyonu söktükten sonra göbeği sökmeye gerek yok o şekilde çıkartabilirsiniz
Ne için sökeceksiniz bilmiyorum ama sökmüşken klima ızgaralarınıda yamuksa yenileyin. daha sonra torpido inmeden sökülmüyor.
Kalorifer peteğini mutlaka söküp iyice temizleyin.
şuanlık aklıma gelenler bunlar
Süngerde zaten tabanın şeklini aldığı için, halı aynı şekilde üzerinde duruyor herhangi bir problem olmadı. Zaten sünger yumuşak olduğu için ezilmesi gereken yerlerde sorun çıkartmıyor
Ama bitüself kaplarken vida deliklerini unutup üzerine kaplama yaparsanız montajda sorun olabilir. Yapıştırmadan önce vida yerlerini iyi ayarlayıp ince bir tornavidayla bitüself üzerinde delik açmak lazım.
Ben sadece torpidoyu takarken biraz zorlandım. bitüself + firex + torpidonun eski yalıtımı olan kalın keçeyide ekledim. Montaj biraz zor oldu ama torpido taş gibi sıkı oturdu yerine
Konu Unarmedpower1 tarafından (14-09-2018 Saat 00:20 ) değiştirilmiştir.
Valla helal olsun, içerde olan özenli çalışmaya bayıldım.
2004 Mercedes-Benz W203 C230K1994 Opel Astra F GSi
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)