User Tag List

Sayfa 59/70 İlkİlk ... 949575859606169 ... SonSon
1326 sonuçtan 1.103 ile 1.121 arası

Konu: Otomobiller & DIY

  1. #1103
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı livaneli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapaklardaki renk farkı farklı basınçlarda açtıklarına işaret olabilir, bir bilene sormak lazım.
    Bakayım ona hiç dikkat etmemiştim. Altında falan basınç değerleri yazıyor genelde bunların.

    Farlardaki sarılıkları zımara + kloroform ile düzelttik olabildiğince.

    Far kapaklarından 2 si eksikti, solid de çizdim 3d yazıcı da bastım tam oturdu.

    Sİyah filament yoktu o yüzden turkuaz, siyaha boyanıp takılacak.

    Sinyalleri de sıfırladım. Sis kapaklarını da mat siyaha boyadım solmuştu. Ön kısmı oldukça adam ettik.

    Sıra çalışmayan park sensörlerinde.







    Hazır solid öğreniyorum madem bunu kendi lehimize kullanmayalım mı. Kapakların 2 si eksikti, çizdim bastım mis gibi oldu.



    Direkt siyaha boyayıp takacağım, far arkasında kalacağı için yüzeydeki pürüzlere çok takılmıyorum.


  2. #1104

    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    28
    Şehir
    06
    Mesaj
    4.010
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    senin şu bitmek tükenmek bilmeyen enerjin ve yeteneğin.. mahvettin bizi gene kaan abi öyle imreniyorum ki sana hem el becerin var hem merakın var aynı zamanda da uğraşacak garajın olması bambaşka bir seviye

  3. #1105
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GÖKTÜRK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    senin şu bitmek tükenmek bilmeyen enerjin ve yeteneğin.. mahvettin bizi gene kaan abi öyle imreniyorum ki sana hem el becerin var hem merakın var aynı zamanda da uğraşacak garajın olması bambaşka bir seviye
    Yazmışımdır daha önce belki denk geldin belki gelmedin ev alırken 2 şeye bakmıştım. 1. si garaj 2. si ayrı mutfak. Bu açıdan tam arzu ettiğim yer denk geldi. Hedef müstakil ama başarabilir miyiz emin değilim, zaman gösterecek.

    Diğer taraftan merak ve kurcalamak ile çok şey kazanıyorsun. Bazen de yukarıdaki örnekte olduğu gibi 5 TL lik oring yüzünden 10 gün önce 5.5k ödediğin yağı çöp edebiliyorsun.

    Sağlık olsun yağ da oring de yerine gelir, bu tür durumlara kayıp değil tecrübe açısından kazanç olarak bakıyorum. Konu tamamen hevesle ilgili cumartesi günü saat 10 dan 17 ye kadar sokakta buz gibi soğukta arabayla uğraştım, sevmesen yapılacak şey değil. Sevmediğim iş için kılımı kıpırdatmayan ben söz konusu araba olunca akan sular duruyor.

    Herkes böyle keyif aldığı hobiyi bulur umarım bir gün.
    Konu KÖROĞLU tarafından (17-12-2024 Saat 08:56 ) değiştirilmiştir.

  4. #1106
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.912
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu haftasonu kendi kendime dedim. " Köroğlu garage online mı acaba ? diye sorayım.. Sonra havaya baktım. Dedim bu soğukta evde keyif yapıyordur belki. Ama anlaşılan Köroğlu garage onlinemış

  5. #1107
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ::ZaFeR:: Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu haftasonu kendi kendime dedim. " Köroğlu garage online mı acaba ? diye sorayım.. Sonra havaya baktım. Dedim bu soğukta evde keyif yapıyordur belki. Ama anlaşılan Köroğlu garage onlinemış
    Yahu senle bir türlü denk gelemedik Zaferim be. 3. tur oldu bu. Buna bir son vermemiz lazım.

    Bu ara ciddi soğuk ama heves bizi geri bırakmıyor araba işlerinden. Sen mesaj at bana adaya geldiğinde mutlaka.

  6. #1108
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Foto çekemesek de CC yi akşam yürüttüm. DSG üstten dolum şeklinde yağ değişimini kısaca tarifleyeyim.

    1. Si işlem gerçekten kolay korkulacak bir şey yok.
    2. Si aracın düz zeminde olması lazım, ben 3 kriko ile bunu sağlayabilidim, bir de su terazisi lazım oldu.
    Su terazisini aracı kaldırdıktan sonra şanzıman tapası üzerine gelecek şekilde tutarak alttan teraziye aldım.
    Dağa sonra 14 torx ile dış tapayı 8 torx ile de iç seviye plastiğini söktüm. Zaten benim yağın bir kısmı dışarı aktığı için araç içinden oldukça az yağ çıktı.

    3. Sü 24mm lokma ile şanzıman yağ filtresinin kapağını söktüm ve yağ filtresini dışarı aldım ( Filtre 1 hafta önce değiştiği için onu değiştirmedim)
    4. Sü Roney Suzgecli Huni : Amazon.com.tr: Mutfak linkteki huni şanzıman yağ filtresinin içindeki deliğe sıkı sıkıya oturuyor, 4.5 LT Motul DTCF koyuyoruz. Tabi delik ufak olduğundan yağın gitmesi bi 25-30 dk sürüyor.
    5. Si yağ filtresini koyuyoruz ve filtre kapağını 30nm ile torkluyoruz. Sonra akü tablası ve filtre kabinini geri takıyoruz.
    Akü tablasında 3x 10mm lokma var. Bir de hava filtre kutusu bağlantısında sıkmalı bir kelepçe var. AKü kutup başları da 10mm lokma ile sıkılıyor.

    Şanzıman Yağ soğtucusu değişimini de tarif edeyim.

    1. Si FEBI 38787 kodlu yağ soğutucusunu alıyorsunuz dq250 için uyumlu (şase no ile teyit etmekte fayda var) Ben ya kaybettim ya kutudan çıkmadı ama 2 tane oring lazım. (Çapları ölçüp güncelleyeceğim daha sonra)

    2. Si hortum kelepçesi ile soğutucu üzerinde 2x kelepçe var onları alıyorsunuz. 3 tane 12diş cıvata var bunları sökmek gerekiyor.

    Şu şekil: https://www.temu.com/ul/kuiper/un9.h...BoCUvYQAvD_BwE

    3. sü sağa sola bir miktar yağ su akacak bol bez lazım etraf batmasın.

    4. sü 2 oring i yerine koyup üzerine soğutucuyu sağa sola hareket ettirmeden (oringler yerinden çıkmasın diye) oturtuyoruz.

    5. si ve en önemli kısım cıvataları öncelikle 20NM ile sıkıyoruz. Ben sıktıktan sonra 15dk bekledim. Ve sonrasında
    90 Derece çeviriyoruz. Sıkarken ben kopacak edecek diye bi korkmadım değil ama sorun olmadı. Ha kısa tork kolu ile yaptığım için çok zor sıktım gibi gelmiş olabilir bana.

    Olay bu kadar.. Biraz alet edevat lazım ama yapılmayacak iş değil, meraklısı için tarif. Daha detay merak eden varsa yazsın cevaplayayım.

  7. #1109

    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE/DATÇA
    Mesaj
    1.047
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    "Daha sonra 14 torx ile dış tapayı 8 torx ile de iç seviye plastiğini söktüm. Zaten benim yağın bir kısmı dışarı aktığı için araç içinden oldukça az yağ çıktı."

    Üstadım, 8,10,12 diye giden o uçlara/vidalara sıçandiş, farediş diyorlar sanayide. Torx biraz daha farklı, altı çıkıntılı.10-15-20-25 diye gidiyor. Doğrusu nedir bilemedim.

  8. #1110
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı livaneli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    "Daha sonra 14 torx ile dış tapayı 8 torx ile de iç seviye plastiğini söktüm. Zaten benim yağın bir kısmı dışarı aktığı için araç içinden oldukça az yağ çıktı."

    Üstadım, 8,10,12 diye giden o uçlara/vidalara sıçandiş, farediş diyorlar sanayide. Torx biraz daha farklı, altı çıkıntılı.10-15-20-25 diye gidiyor. Doğrusu nedir bilemedim.
    14 8 torx olması lazım diye hatırımda kalmış. Bakarım kutusuna yarın. Asıl bomba 12 diş olan. Cıvata götürmesem yanımda uygun ucu bulmam mucize olurdu

    En komiği gösterge için lamba almaya gittiğimde

    Oğlum 2 tane kedi çünkü ver demişti. Ne güldüm ona o zaman.

  9. #1111
    Omak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.460
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yine mest ettin bizi eline saglik, cc iyidir zevklidir tdi candir. Yanlis hatirlamiyorsam o mazot filtresinin kapaginin ustundeki borulardan biri zamanla eskiyip yirtiliyor onunla ilgili bir aksiyon olabilir. Yirtilinca Mazot oluyor her yer.
    e60 535d & THE A45 AMG

  10. #1112
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    14 8 torx olması lazım diye hatırımda kalmış. Bakarım kutusuna yarın. Asıl bomba 12 diş olan. Cıvata götürmesem yanımda uygun ucu bulmam mucize olurdu
    Alıntı livaneli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    "Daha sonra 14 torx ile dış tapayı 8 torx ile de iç seviye plastiğini söktüm. Zaten benim yağın bir kısmı dışarı aktığı için araç içinden oldukça az yağ çıktı."

    Üstadım, 8,10,12 diye giden o uçlara/vidalara sıçandiş, farediş diyorlar sanayide. Torx biraz daha farklı, altı çıkıntılı.10-15-20-25 diye gidiyor. Doğrusu nedir bilemedim.
    Şanzıman alt kısmında aslında allen ler var ben torx derken hata etmişim. Hatta yararlandığım kaynaktaki görseli de ekleyelim o kısmı netleştirelim.



    Şanzıman soğutucu sökmek için lazım olan tam da bu ürün,






    Alıntı Omak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yine mest ettin bizi eline saglik, cc iyidir zevklidir tdi candir. Yanlis hatirlamiyorsam o mazot filtresinin kapaginin ustundeki borulardan biri zamanla eskiyip yirtiliyor onunla ilgili bir aksiyon olabilir. Yirtilinca Mazot oluyor her yer.
    Eyvallah birileri okurken keyif alıyorsa ne mutlu bana CC yi sevdim aradığım herşeyi bana sunuyor açıkçası. Tasarım olarak güzel, motor + dsg kombini iyi çalışıyor.

    İçi geniş, dcc çok güzel çalışıyor (bu kadar iyi çalışan bir sistem olacağını düşünmemiştim)

    Daha önce roof olmayan bir araçla anlaşmıştım iyi ki o olmamış, hoş bundaki de roof değil ama kafayı kaldırınca camdan dışarıyı görmek hoş ve kocaman + olarak roofdaki gibi ses yok. RS de mesela yüksek hızda o ses baya rahatsız edici oluyordu.

    yay vs koymadan da çamurluk teker aralıkları tam istediğim gibi. Doğuştan alçak ve yüksekliği de az bu da beni memnun ediyor. Hani dönüp baktığımda bir bütün olarak güzel. Bu hissi daha önce SLK da yaşamıştım oda iyi hissettiriyordu.

    işimiz var tabi hala gelecek günlerde şunları yapacağım vakit buldukça.

    Plakalık sipariş ettim takılacak,
    APP yaptıracağım onlar gelecek,

    Ön panjurda dıştan tampon boyarken düzgün maskelenmediği için siyah kısımlarda özellikle boya tozlanması olmuş onu boyayacağım.
    Sis kapaklarını boyadıktan sonra orta alt panjur resmen sönük kaldı onu boyayacağım.

    Ön park sensörleri çalışmıyor ona bakacağım, arkada sonradan takılma bir sistem var onu yenileyeceğim.

    Arka soldan geldiğini düşündüğüm bir lıkırtı var, bagajı boşalttım acaba stepne ve avadanlık mı yapıyor diye ama değilmiş, muhtemelen arka süspansiyon kısmında bir şeyler aşınık tekeri söküp bir tespit yapayım ona göre malzeleleri alıp işe koyulalım.

    Arka kısımdaki ses yalıtımını sevmedim, c5 bu konuda oldukça iyi mesela. Havaların ısınmaya başladığı bir dönemde komple kapı içleri dahil yalıtım + ses sistemi yapacağım.

  11. #1113
    21dc963 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Diyarbakır
    Mesaj
    574
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapılara yaptığınız ince siyah yalıtım çok işe yaradı mi

  12. #1114
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 21dc963 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapılara yaptığınız ince siyah yalıtım çok işe yaradı mi
    Önceki aracımda yalıtım yaptım CC ye henüz yapmadım.

    bitüself + 9mm sünger ile oldukçta tatmin edici netice almıştım özellikle RS de.

  13. #1115
    21dc963 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Diyarbakır
    Mesaj
    574
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Önceki aracımda yalıtım yaptım CC ye henüz yapmadım.

    bitüself + 9mm sünger ile oldukçta tatmin edici netice almıştım özellikle RS de.
    Çamurluk içlerine sünger doldurmak nasıl olur acaba yanmasi hızlı olur ama haricinde sorun olur mu

  14. #1116
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 21dc963 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çamurluk içlerine sünger doldurmak nasıl olur acaba yanmasi hızlı olur ama haricinde sorun olur mu
    Yalıtım = para.

    Para çoksa = premium malzeme (ctk vs.)
    Para orta ise = dbmat + dbfloor
    Para az ise = bitüself +9mm sünger.

    Hepsinde netice alırsın ama harcadığın paraya göre netice alırsın.. Kombin yapıp dbmat + bitüself deneyeceğim ben cc için Nisan mayıs gibi.

  15. #1117
    _opeth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.344
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yalıtım = para.

    Para çoksa = premium malzeme (ctk vs.)
    Para orta ise = dbmat + dbfloor
    Para az ise = bitüself +9mm sünger.

    Hepsinde netice alırsın ama harcadığın paraya göre netice alırsın.. Kombin yapıp dbmat + bitüself deneyeceğim ben cc için Nisan mayıs gibi.
    Nisan Mayısa araba durmaya devam edecek yani. Güzel fıkra qanqa

  16. #1118
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı _opeth Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Nisan Mayısa araba durmaya devam edecek yani. Güzel fıkra qanqa
    Arada oku gül işte , daha ne yapalım.İnsanları eğlendiriyoruz İşi çok CC nin benim gözümde beklesin dursun

  17. #1119
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Önleyici bakım ve zararları adlı yazıya hoş geldiniz

    Arabanın yağ su bakımını yapıp kafamız rahat binelim dedik mal.um. Soğutma sıvısı ve taşırma kabı değiştirmeden elimde olan liquimoly nin radyatör temizleyicisini Liqui Moly 300 ML Radyator Temizleyici Fiyatı ve Ozellikleri Kampanyaları & Fırsatları - Teknosa belirttiği doğrultuda uyguladım.

    Aracın antifirizini distile suyunu vs koydum çalıştırdım, akan yer yok. Havasını falan aldım güzelce gayet güzel çalışıyor. Neyse hafta sonu 50 km bir mesafeye gitmem gerekti, o da nesi...

    Kalorifer sıcak üflemiyor. Neyse dedim dönüşte bakarız. Kaputu açtım kalorifer hortumlarına bakıyorum el değmeyecek kadar sıcak. Araç suyuna bakıyorum 89-92 derecelerde geziyor orada da bi sorun yok.

    Sonra aklıma geldi, soğutma suyunu koyduktan sonra muhtemel oluşan tortu vs ne varsa kaloriferi açıp havasını almaya çalışırken peteğe doğru gitti ve tıkadı.

    Yenilenmiş olur manayla diye kalorifer radyatörünü sipariş ettim. Bu akşam değiştireceğim neticeyi yarın paylaşırım.

    Güzel tarafı radyatör için torpido komple sökülmüyor, alttan söküp alınacak şekilde bir montaj demontaj şeması var. Çekebildiğim kadar foto çeker anlatırım ileride birine yarar sağlar belki.



    Ürün kodu:

    Konu KÖROĞLU tarafından (24-12-2024 Saat 15:55 ) değiştirilmiştir.

  18. #1120
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.710
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İlk cümleye imzamı atarım

  19. #1121
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Günaydın, an itibariyle omuruiliği 5cm kaymış bir insanoğlu olarak yazıyorum yazı biraz yamuk olabilir

    Şaka bir yana araç içinde dar alanda çalışmak hele ki sırt üstü pedalların olduğu yerde iki büklüm çabalamak gerçekten çok zormuş.

    Şimdi efendim akşam biz neler yaptık gelelim oraya,

    Öncelikle hava filtre kazanını sökerek bağlıyoruz işe. Sonrasında aşağıdaki fotodaki kalorifer borularının metal kilitlerini düz tornavida ile çekip kilit kısmını açıyoruz.

    Sonra ufak bir arbede yaşanıyor o bölgede, zira bu geçmeli kısımlar öyle hemen sökülmüyor, ittir kaktır derken biraz uğraşıyorsunuz.



    Nihayetinde bunları söktüğünüzde azda olsa bir sıvı kaybı yaşanıyor, ben daha çok sıvı akar sanmıştım.

    Sonraki durum bu, araç içinde ben aldığımda 17 derece antifiriz olmasına rağmen benden önceki hayatında bir süre muhtemelen çeşme suyu görmüş.



    Sonra geliyorsunuz araç içine, araç içinde ufak tefe söküm işlemlerini yaptıktan sonra peteğe ulaşıyorsunuz bu kısmı hızlı geçiyoruz zira çok zor iş değil.

    Torx tornavida setiniz varsa 5 dk da halledersiniz.

    Asıl mevzu bundan sonra başlıyor, sistemi şöyle paint terk çizim yeteneğim ve excel sevgimle birleştirip aşağıdaki şekilde izah edeyim.

    Kalorifer peteği boruları motor tarafından gelen boruların içine geçiyor. Söktüğümde buranın sıvı conta ile bir onarım gördüğünü fark ettim.

    Zaten sıvı contadan dolayı da sökmekte biraz zorlandım.



    Bu kısmı da aştıktan sonra çıkan radyatörü ters çevirdim ve tahmin ettiğim gibi içinden balçık benzeri bir sıvı çıktı.

    İçine hava bastım ve tıkanmış olduğuna %100 ikna oldum. Şimdi sıra yeni radyatörü takmakta. Mevzu da burada başlıyor zaten.

    Üstteki görselde göreceğiniz üzere petek tarafında oringli bir yapı var bunu motor tarafından gelen borunun içine itmek gerekiyor.

    Ama bunu arabanın içinde ters dönmüş haldeyken yapmak imkansız (Ben beceremedim en azından) Hatta 2. bir kişi motor tarafından ittirmesine rağmen yine beceremedik.

    Tabi bir de gelen parçada yine oring yoktu, satın aldığım yere sordum oring siz gönderiyorlarmış.

    Neyse elimde tesadüfen şanzıman yağ soğutucusu işiyle uğraşırken aldığım oringler vardı dedim bunu takayım.

    Oringi taktım, ama oring çok etli okunca bu sever bunu diğer borunun içine sokmak imkansız hale geldi. Gözüm kenarda asılı duran dremel'e takıldı, aldım elime verdim kutsal zımparayı oring'e dışında aşındıra aşındıra uygun hale getirdim. Olay tabi tamamen göz kararı.

    Tabi bu göz kararı deneme tekte olmuyor, 5 defa takmayı denedim ama takamadım. Yat kalk yat kalk derken bel omur ufaktan kaymaya başladı.

    birbirine geçecek 2 boruda ittirme kaktırma çektirme yapılacak alan yok, ufacık bir pay motor tarafından gelende onu da papağan pense ile sıkarken baktım yamultmaya başlıyorum, geri dönülmez bir zarar vermeden vazgeçtim.

    Tam pes edecektim aklıma (kendimi öveyim biraz) dahiyane bir fikri geldi. Saat de baya geç oldu bu arada çıktım kelepçe aramaya, tesadüfen açık bir yerden 2 tane kelepçe aldım geldim.

    Amaç şuydu bu 2 kelepçeyi boruların üzerine sıkıp, boruya zarar vermeden birbirine yakınlaştıracak bir işlem yapabilmek.

    Sonrası aşağıda,



    Kelepçeleri ilk boruya güzelce sıktım, sonra bu 2 kelepçeyi arayada kalacak şekilde papağan pense ağzına oturttum, elle ittir kaktır yapamadığımız işi neredeyse limon sıkma şeklinde bir güç harcayarak şak diye bitirdim. İcatlar ihtiyaçlardan doğar sözünü de burada hatırlamakta fayda var.

    Sonra kelepçeleri söktüm diğer boruya taktım, tabi bu arada boruların uçlarında bir tur teflon döndüm, 2 boru öpüşünce arada güzel bir sızdırmazlık oluştu.

    Şu fotonun dili olsa da nasıl zorlukla çekildiğini anlatsa



    En sonunda da bu birleşen 2 borunun üzerinde bir özel tip kelepçe var, öpüşen dudakları mühürlüyor bu kelepçe. Bu kısmı da halettim. Hatta sonradan aldığım kelepçeleri de üzerinde bıraktım olur kaçırır eder tekrar sök takla uğraşmak istemedim.

    En sonunda da çıktım test ettim, 15 km kadar bir denemede kaçak yok, kalorifer de müthiş güzel şekilde çalışıyor.

    fiziksel olarak beni en çok zorlayan iş bu olabilir bu güne kadar, ama bunu da hallettik. Ha tavsiye eder misin dersen etmiyorum, götürün verin ustaya yapsın.
    Konu KÖROĞLU tarafından (25-12-2024 Saat 08:21 ) değiştirilmiştir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 3 kullanıcı var. (2 üye ve 1 konuk)

  1. -batu-,
  2. pirasa

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •