User Tag List

Sayfa 64/68 İlkİlk ... 14546263646566 ... SonSon
1290 sonuçtan 1.198 ile 1.216 arası

Konu: Otomobiller & DIY

  1. #1198
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı oztk24 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elinize sağlık abi, corsa d hakim olduğum bir araba değil. Eski opellerde termostatı alternatif modellerde çıkan düşük dereceli versiyonlar ile değiştirerek kullanıyoruz. Astra H lar için yazılım ve termostat değişimi ile çalışma sıcaklığı düşürülüyor. Orjinal çalışma sıcaklıkları Türkiye şartlarında problem yaratabiliyor melasef. Corsa d için de benzer uygulamalar vardır muhtemelen.
    Selam, teşekkür ederim. Ben de ilk defa bir corsa D nin kaputunu kaldırıp içine baktım açıkçası. Ama çıkan termostat üzerinde 103 derece yazıyordu.

    Termostat müdahale edilebilecek bir ürün değil bu arada, yekpare sensörle geliyor. 10 TL lik bir sensör ve 100 tl lik bir termostatı bir araya getirip insanlara 1800 TL ye satıyorlar bu da can sıkıcı.

    Ürün bu:

    Konu KÖROĞLU tarafından (11-02-2025 Saat 07:00 ) değiştirilmiştir.

  2. #1199
    oztk24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2016
    Yaş
    27
    Şehir
    TÜRKİYE/ERZİNCAN
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ASTRA H TERMOSTAT YAZILIMI - PERFORMANS YAZILIMI - YouTube

    Astra h için 90,95 derecelik termostatlar mevcut. İyi bir Opel garajı yazılım ve termostat konusunda yardımcı olabilir.

  3. #1200
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Selam forumdaşlar nasılsınız bakalım ? Umarım herkes iyiidir. Bir süredir buralar boştu yaptığımız ufak tefek işleri paylaşalım.

    Öncelikle araçta ilk marş anında 2 radyatör fanının çalışması gibi bir durum mevcuttu. Bunu araştırdığımda tüm neticeler aracın rejenerasyon yapmaya çalıştığı yönündeydi.

    Ben arabayı aldığımda dpf in içini boşaltmışlardı, keşke ellemeseydi ama yapacak bir şey yok.

    Tabi biz mekanik olarak ipral edilen dpf ile aracı 3000 km kadar kullandık. Sonrasında bu fan arızası ortaya çıktı bunu da olmuşken stg1 yazdıralım hem de egr + dpf'i ecu dan kapatalım dedik.

    MG remaps de işlemi yaptırdım. Yazılım ve kapatmalar sonrasında ilk marş fan sorunumuz çözüldü. Fakat 2 gün sonra ekranda DPF ışığı yandı. ELM ile bunu çözemedim.

    Serde zaten merak var, cihaza bağlatıp arızayı sildirme maliyetinin bir tık fazlasına kendi vagcom cihazımısı edindik. yektek denen firmadan aşağıdaki ürünü aldım, sağolsun uzaktan kurulum işini hallettiler. Firma çok ilgili, açıkçası biraz darladım adamları, bıkmadan usanmadan her soruya cevap verdiler.

    Ürün linkini bırakıyorum ihtiyacı olan için: Volkswagen Vagcom V24.7 + Ucretsiz Uzaktan Kurulum

    Tabi dpf hatasını alınca aklımızda olan downpipe işinide hadi aradan çıkartalım diyerek yaptırdık.

    Önce çıkan dpf in alt çıkışına bakalım. Burası yassı bir yapıda 40x60mm ölçüsünde bir çıkışı var.



    Bu da DPF'in içi.

    Bir kısmını kırmışlar, bir kısmından da öç alır gibi tornavidalamışlar



    Bu da artık araç üzerinde buluna downpipe ımız. Evde c5 den kalan bir sargı vardı, onu da sardırdım üzerine güzel oldu.





    Sonra vag com u da alıp indim arabaya, şöyle bağlantımızı gerçekleştirdik. DPF i çözmem biraz zaman aldı, nette izlediğim bazı videolardaki yöntemleri denedim ama ışık sönmedi. Sonrasında oil ash volume denen bir değer için size km ye göre bir hesaplama yöntemi gösteriyor.

    222.000 km için buraya 222 girdim. Tabi öncesinde medünden dpf kısmına gelip orada bir alanda "0" değerini yazıp kayıt etmeniz gerekiyor.

    İleride bu işlemi yaparsam videoya çekip aktarırım.



    Arıza ışıksız gösterge tabiki en sevdiğimiz. Vag bu konuda insanı yoran bir araç, belki benim aracıma özel bir durum vardır ama bu dpf vs işlerinden ötürü arıza yakmayı çok seviyor. Mesela c5 e binerken hiç böyle bir endişe içinde değilim acaba arıza yakar mı diye.



    Vag com u şu açıdan çok sevdim, park sensörlerim çalışmıyordu. Bana nokta atışı hangisinin bozuk olduğunu söyledi.



    Mart ayında daha ılıman bir mevsim öngörüyor hava tahmincileri, o zaman kalan işlere başlayacağım.

  4. #1201
    JDM VTİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.807
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu işin sonu Instagram'da Teknik Kariyer adlı sayfanın yolunda ilerliyor ve ileride dükkan açıcaksın gibime geliyor Emeklerine sağlık abi, umarım çözümün kalıcı olmuştur. Bu arada hangi marka araca biniliyorsa o markanın cihazı olan bir yerle ilerlemek en doğru sonuç oluyor. Ki sen bunu yaşayarak gördün, hangi sensör arızalı, hangi yolda arıza vs vs tam isabet. Her tamircide olması gereken bu ama parayı sevdiğimiz için işten önce paraya düşüyor ustacıklarımız.
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  5. #1202
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JDM VTİ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu işin sonu Instagram'da Teknik Kariyer adlı sayfanın yolunda ilerliyor ve ileride dükkan açıcaksın gibime geliyor Emeklerine sağlık abi, umarım çözümün kalıcı olmuştur. Bu arada hangi marka araca biniliyorsa o markanın cihazı olan bir yerle ilerlemek en doğru sonuç oluyor. Ki sen bunu yaşayarak gördün, hangi sensör arızalı, hangi yolda arıza vs vs tam isabet. Her tamircide olması gereken bu ama parayı sevdiğimiz için işten önce paraya düşüyor ustacıklarımız.
    O arkadaş bizden çok ileride, özellikle elektronik bilgisi çok çok iyi. Çalışma şartlarını bilmiyorum ama yaptığın işi çekip video editlemek yayınlamak falan çok zor ve zaman alan işler. 1 saatlik iş 3 saat oluyor bu video işine girince.

    Bence bir garaj açarak en iyisini yaptı. Özel müşteri özel rakam. İyi iş isteyip vakti olan adam için çok güzel sistem.

    Benim de ileride kafamdaki iş fikri bu yönde açıkçası.

    Evet cihaz işi kesinlikle gerekli baktığında 1400 TL lik bir ürün ile bir sürü şeyi yapabiliyor olmak güncel koşullarda gerçekten ucuz.

    Ben ustalara şöyle kızamıyorum, adam kira veriyor yanında adam çalıştırıyor onun maliyeti var, dükkan giderleri var derken dükkanı açtığın anda zaten 10-20 eksi ile başlıyorsun. Bu parayı da bir yerden kazanmak lazım ve zamanı çok iyi kullanmak gerekiyor.

    Birim zaman başına düşen tamirat miktarı ne kadar artarsa kazanç o kadar artıyor haliyle.

    Bakma biz keyfiyeten yaptığımız için zaman ve maliyet kısmına çok takılmıyoruz. Az zamanda çok iş kovalayınca da işin kalitesi ister istemez düşüyor.

    Burada iyi işe iyi para verecek portföyü yakalayabilmek mesele.

    O arkadaş mesele en son bir bmw nun "kronik" denen ön kısımdaki bir tapa dan yağ kaçırma işini anlattı videosunda.

    Kitap loctite ın bir ürününü öneriyor, adam açıp bakıyor spec lerine. ürünün tam kürleşmesi için 21 gün geçmesi lazımmış.

    https://www.youtube.com/watch?v=hwqqnEcsTEQ

    LOCTITE SI 5970 - Conta sızdırmazlık urunu - Henkel Adhesives

    Aramış araç sahibini durum bu, adam tamam demiş. tapayı takıp 1 hafta yatırmış arabayı sonra marş yapmış test etmiş tekrar sökmüş ve sorunun çözüldüğünü görmüş.

    Sanayide basarlar reinz in sıvı contasını. 1 saat sonra da marş yaparlar 2. gün yine her yer yağ kaçırır
    Konu KÖROĞLU tarafından (24-02-2025 Saat 07:57 ) değiştirilmiştir.

  6. #1203
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Downpipe sonrası egr yi de iptal etmek planlar arasına girdi. Dün kendi imkanlarımla bir metal conta denemesi yaptım.

    Fakat malzeme keserken büküldüğü için taktıktan sonra bu kısımdan hava kaçırdı. Bende hazır sökmüşken contasından şablon aldım.

    Azıcık solid de bilince dedim şu flanşı ben çizeyim. Çizdim ve 3d yazıcıdan çıktı alıp kağıda çizdiğim şablon üzerine koydum ve sonuç memnun edici.

    Daha önce lazer kesim büküm işlemi yaptırmamıştım, eve iş arası bir lokasyonda bir firma denk geldi. Adamlar gerçekten güzel esnaf şimdiye kadar 2 iş yaptırdım 2 sinde de yaklaşımları alışılmışın dışında çok çok iyi.

    Bu firmaya çizimi gönderdim 4mm kalınlıkta 4 parça yapsınlar diye. 4 parça kesim işinin maliyeti 100 TL cidden komik bir rakam.

    Salı günü malzemeleri alacağım zaten ancak o zamana sökebilmiş olurum arabayı. Şimdilik örnek 1-2 görsek ekliyorum, haftaya daha fazla iş paylaşacağım.







    Ölçüleri kumpas ve cetvel ile kağıt üzerinden aldığım için cıvata deliklerini genişleterek çizdim, tam merkezleyemediysem diye geniş çizdim özellikle.

    olur da birisine lazım olursa çizimi şuradan indirip kesim yaptırabilirsiniz.

    https://drive.google.com/file/d/1_62...usp=drive_link

    Tekrar mesaj yazmıyım dedim burayı editliyorum.

    Ürünler kesildi gittim aldım. Lazer kesim çok güzel icat ya, tanesi 25 TL ye şunu imal etme şasnımız yok, kesme şekil verme şansımız zaten yok.

    Konu KÖROĞLU tarafından (04-03-2025 Saat 12:09 ) değiştirilmiştir.

  7. #1204
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sevgili günlük Artık burası öyle oldu, günlük gibi kullanıyoruz

    Bol kir yağ içeren iç karartıcı görseller olan bir post olacak.

    Geçenlerde hatırlarsanız vakum pompası contasını değiştirmiştim, altına da elde olan bir kırmızı conta sürmüştüm, ama conta o kadar dandik çıktı ki, 1 hafta sonra aradan sızıntı başladı yine.

    Hem şu egr körleme işi için hem de emme hattını gözlemlemek için emme manifoldunu komple söktüm.

    Şaşırtıcı derecede blok tarafı temiz kalmış. Hatta emme manifoldu da beklentimden daha az kurumlu çıktı.

    Sadece çok fazla kir var ve pcv den emmeye giren yağ buharı manifoldun içinde kalmış ve oraları da kirletmiş.

    Bir catch can yapmak şart oldu bu arkadaşa da. Ama yeri çok ters bir sistem uydurmaya çalışacağım artık.

    Temizlik öncesi fotoları bırakıyorum. Daha önce bir temizlik gördüğünü sanmıyorum buraların.





    Burası tam vakum pompasının altına doğru denk gelen yer. Egzantik kapaklarının olduğu bölge de damla yağlanma yok bu gayet iyi.



    Yaptırdığım parça egr üzerine tam oturdu. Varsa ihtiyacı olan 2 tane fazla var, adres yazsın göndereyim.





    Egr nin gerçek yüzü,



    Orda bir valeo var uzakta,



    Şu flapları iptal et diyorlar ne diyorsunuz ?



    Egr nin körlenecek kısmı,



    Emmeyi plastik parça kalacak şekilde dağıttım, el yordamı ile temizlik deneyceğim. Olmadı parça yıkama yapan bir yere gider rica ederim.



    Emme nin yorgun yıllarım adlı parçası,



    söktükten sonra çıktım bi yemek molası verdim, sonra baktım hava buz. 2 derece falan. Durduk yere hasta olmayalım diye inmedim.

    Bu akşam 1 tur temizlik işlerini yaparım artık. Devam edecek.
    Konu KÖROĞLU tarafından (05-03-2025 Saat 09:40 ) değiştirilmiştir.

  8. #1205
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    05.03.2025 de bir kısım geri toplama işlerine başladım. Öncelikle vakum pompasını daha önce contalayıp takmış olmama rağmen yine kaçırmaya başlamıştı. O an elimdeki sıvı contayı kullandım.

    Ama conta gerçekten bu iş için uygun değilmiş 1 hafta sonra yine sıızntı başladı. Hazır dağıtmışken ve bu iş için uygun 300 dereceye kadar dayanıklı ve daha önce kullanıp memnun kaldığım contayı aldım. Markası 404 ucuz ve etkili bir ürün.

    burası blokta kalan taraf, 2 tarafı da güzel temizledim. İpa ile silip olası yağ kalıntılarından kurtuldum. Conta daha iyi tutunacak bu sayede.



    Bu da vakum pompasının kendisi, 1000 kum zıpmara ile üzerinden geçip sonrasında yine ipa ile temizledim. Fotosunu çekmemişim ama sac contanın altına ve üstüne daha önce yağ kaçıran bölgeden sıvı conta uygulayıp kapattım.

    Artık bir yağ sızıntısı beklemiyorum buradan. Etrafını da güzelce temizleyip topladım.



    Sonra temizlik işine ufak ufak başladım. İlk olarak kelebeği temizledim. Kelebeğin temizlik öncesi halini bırakıyorum şuraya.



    Temzilik sonrası ise görseller böyle.





    Bu tarz işler için matkap ucuna takılan yumuşak telli fırçalar çok iyi iş görüyor.







    Birine lazım olur bakarsın, boğaz kelebeği kodu dursun şurada. 2.0 TDI CBBB Motor.



    Bazı kısımlar tam temizlenmedi ama o kadar da olsun

    Şuraya bir de repair manuel den sıkma torklarını bırakalım, yine lazım olan biri olursa aramasın bizim gibi

    Konu KÖROĞLU tarafından (06-03-2025 Saat 08:25 ) değiştirilmiştir.

  9. #1206
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    6 Mart günü bir parçamızı daha temizledim. EGR valfi de artık temiz.

    Öncesi



    Sonrası,




    Körlenen kısım fotosu,



    Orada bir valeo vardı, artık daha yakında bir valeo var



    Manifold contalarımız da geldi, Kelebek için aldığım conta elring tecdoc sitesinde 1 adet gösterirken farklı çaplarda geldi paket içinde.

    Konu KÖROĞLU tarafından (07-03-2025 Saat 07:13 ) değiştirilmiştir.

  10. #1207

    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE/DATÇA
    Mesaj
    1.042
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Elinize sağlık. Vakum pompasının contası tekrar yağ kaçırırsa ve yeni bir sac conta alacak olursanız sıvı conta sürmeden, kuru takın lütfen Eski sac contayı kullanacaksanız da contaya locktite sürün ya da sprey boyayla ince bir kat boyayıp, kurutup takın.

    Boğaz kelebeği temizliği sırasında kelebek elle oynatılmamalı, siz biliyorsunuzdur , bilmeyenler için ek bilgi olsun.

  11. #1208

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    41
    Şehir
    Londra
    Mesaj
    3.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yine sanatsal işler.
    21`BMW G80 M3 Comp. & 09`Renault Megane 2 RS Phase-2

  12. #1209
    deeperblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.869
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Temiz hallerini görünce oh çeken bitek ben miyim

    Ellerine sağlık başkanım yinedöktürmüşsün.

  13. #1210
    131mirafiori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    2.877
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi emeklerine sağlık yine şahane ve sabır gerektiren işler. Maşallah.
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    itin köpeğin maskarası değil, Mustafa Kemal Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'nin bekçisi, askeriyim.

  14. #1211
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı livaneli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elinize sağlık. Vakum pompasının contası tekrar yağ kaçırırsa ve yeni bir sac conta alacak olursanız sıvı conta sürmeden, kuru takın lütfen Eski sac contayı kullanacaksanız da contaya locktite sürün ya da sprey boyayla ince bir kat boyayıp, kurutup takın.

    Boğaz kelebeği temizliği sırasında kelebek elle oynatılmamalı, siz biliyorsunuzdur , bilmeyenler için ek bilgi olsun.
    Güzel bilgiler için teşekkürler. Vakum pompası yeniden yağ kaçırırsa aklımda epoksi / c30 beton gibi alternatifler var

    Şaka bir yana sıvı contayı aşağıdaki kırmızı alanlara ince bir katman olarak uyguladım. Ha conta bana bükülmüş olarak gelmişti, bu form bozukluğu bu kaçağa neden olur mu emin değilim.

    Sprey boyanın oluşturacağı micron bu kaçak için etkili oluyor mu ? Bunu ilk defa duyuyorum.

    Bu arada kelebeği elledim, vag com dan adaptasyonu vardır onun eğer sorun yaşarsam oradan düzeltirim.



    Alıntı kalipson Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yine sanatsal işler.
    Bi RS değil ama olduğu kadar bir şeyler yapıyoruz.

    Alıntı deeperblack Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Temiz hallerini görünce oh çeken bitek ben miyim

    Ellerine sağlık başkanım yinedöktürmüşsün.
    Valla başkanım bende bakınca iyiki söküp temizlemişim diyorum. Esas konu motor içinde bu manifoldun altında kalan kısımda, böyle tabiri caizse kaşıklanarak atılacak yağ tortuları var.

    Buna sebep olan bir durum da yağ filtresi söküp takarken sağa sola akan yağ. Oraya bir bez koymuyorlar her yer yağ oluyor, sonra toz toprak toplanıp üzerinde katman oluşuyor.

    Alıntı 131mirafiori Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi emeklerine sağlık yine şahane ve sabır gerektiren işler. Maşallah.
    İşt çok komplike bir iş değil esasında, olay bu işe zaman harcamaya gönüllü olmakta. Bu araba 223 bin km dir bu halde sorunsuz ilerliyor ben sadece elimdeki ürünü biraz daha iyileştirmek için çabalıyorum.
    Konu KÖROĞLU tarafından (07-03-2025 Saat 07:26 ) değiştirilmiştir.

  15. #1212

    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE/DATÇA
    Mesaj
    1.042
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel bilgiler için teşekkürler. Vakum pompası yeniden yağ kaçırırsa aklımda epoksi / c30 beton gibi alternatifler var

    Şaka bir yana sıvı contayı aşağıdaki kırmızı alanlara ince bir katman olarak uyguladım. Ha conta bana bükülmüş olarak gelmişti, bu form bozukluğu bu kaçağa neden olur mu emin değilim.

    Sprey boyanın oluşturacağı micron bu kaçak için etkili oluyor mu ? Bunu ilk defa duyuyorum.
    Sac contadaki bombe kaybolmadıysa biraz bükük gelmesi dert değil.

    Turbo yağ giriş çıkışlarında rakor yoksa sac conta olur genelde. Bazen yeni conta gelmez , eskisini telleyip spreyle boyar yarım saat kurutur takarız, kaçırdığını görmedim hiç.

  16. #1213
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı livaneli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sac contadaki bombe kaybolmadıysa biraz bükük gelmesi dert değil.

    Turbo yağ giriş çıkışlarında rakor yoksa sac conta olur genelde. Bazen yeni conta gelmez , eskisini telleyip spreyle boyar yarım saat kurutur takarız, kaçırdığını görmedim hiç.
    Güzel taktik, contadaki bombe kaybolmamıştı. Ben biraz fazla garanticiyim sanırım sıvı conta ile destekledim. Bakalım arabayı yarın toplayacağım 1 hafta kullanım sonrası gözlemleriz yine kaçak olacak mı diye.

  17. #1214
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Cool

    8 Mart Dünya CC toplama günü hatrına yaptık bir şeyler

    Yorucu ama müthiş kafa dağıttığım bir gün oldu. Güneşi ve garajı özlemişiz vesselam.

    Neler yaptık anlatalım ufak ufak.

    Dizel modifik işlerinde emme içindeki klapeleri iptal ediyorlar. Bizim emme deki klapeler plastikti.

    Dremel ile bunları kestim çıkardım.



    Emmeyi olabildiğince temizledim, içerde ulaşamadığım noktalar kalsa da çok zarar edeceğini sanmıyorum.



    Olabildiğince temizlenmiş ve yeni conta ile takılmaya hazır bir emme manifoldumuz var artık.



    Boğaz kelebeği de yeni contası ile hazır. Bu conta 5 li satılıyormuş, 4 tane kaldı elimde. Lazım olan öm yazsın göndereyim.





    Egr / kelebek / klape motoru hepsi takılı şekilde araca montaj bekliyor.






    Blok tarafında da olabildiğince temizlik yaptım, güzel oldu burası da.



    Önce manifoldu sonra yakıt kütüğünü takıyoruz.




    Baya yol kat ettik.



    Enjektör altında kalan kısmıda güzelce temizledim.



    Montaj işi bitti, enjektör içinde adamlar özel sünger yapmış bu çok enteresan gelmişti bana ilk gördüğümde.



    Motor içi ile işimizi bitiriyoruz artık. Kapağımız taktık. Bir sonraki yağ bakımında artık çıkarırız.



    Arabaya bi-led yaptıracağım için geçici olarak ucuz yollu niken d1s leri aldım. Sağ far adayı terk edince mecbur kaldık değiştirmeye. Olmuşken takım olsun dedim.



    n75 in soketi de bu haldeydi, öyle takıp geçmeye içim el vermedi. 10 cm uzatıp lehim + makaron ile ömrünü uzattım.



    Arada bir yerde panjuru söküp orta 2 park sensörü içeri düşmüştü onları yerine taktım ve hemen 2 dk lık bir boya operayonu ile griye çevirdim.

    Üstüne bir de güzelce yıkayıp fotoların çektim. Arabanın doğru düzgün dıştan fotosu yokmuş..




    Amerikan parklar tahminim sonradan gizli özellikten açılma. Modül falan yok, normalde sevmem ama bunda güzel duruyor bence.





    1 Tane de iç foto ekleyeyim araya.



    Ortaya karışık fotolar.












    Stopları iyiki değiştirmişim.


















    Yarın arka tamponu söküp orta sağ sensörü değiştreceğim. Park sensörü işini de böylece çözmüş olmayı hedefliyorum.

    Emme yi taktıtan sonra araç 20 marşa kadar almadı, akü öldü ölüyor moduna girene kadar çalışmayınca bi tırstım

    Sonra vagcom dan test ekranı var, oradan bağlanıp yakıt pompasını çalıştırdım ve rail üzerindeki ufak geri dönüş hortumunu çıkararak havasını aldım.

    Sonra araç çalıştı derin bir oh çektim

    Arada bir de iş kazazı geçirdim göz kapağımı ufaktan deldim, papağan pense ile hava filtre kutusunu tutan şu aleti açmaya çalışırken fırladı.

    Allahtan gözüme gelmedi yoksa ciddi bir hasar bırakırdı. Daha da dikkat etmek gerek.



    Sevenler için ufacık bir asmr olsun

    https://www.youtube.com/shorts/lZ20NHlWyac
    Konu KÖROĞLU tarafından (08-03-2025 Saat 19:30 ) değiştirilmiştir.

  18. #1215
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    AKşam şu farlara bakayım hemde arabayı bir test edeyim diye çıktım. Psikolojik mi bilmem ama hissedilir bir fark var bana kalsa. Uğratığımız boşa gitmemiş gibi hissettim

    Şöyle de bir video çektim.



    Niken d1s ler beklediğimden iyi iş çıkardı yanlız. Demekki üzerindekiler ölmüş artık aydınlatmıyormuş.


  19. #1216

    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE/DATÇA
    Mesaj
    1.042
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Geçmiş olsun üstadım, iş kazaları işin olmazsa olmazı. Eldiven, gözlük takalım diyoruz ama bazen gevşeklik ediyoruz.
    Swirl flap iptal işi, flapler sıkışmış veya motoru/vakumu çalışmıyorsa mantıklı. Saablarda ve bir iki opel arabada yaptım müşteri isteği üzerine. Asıl korkuları kırılan veya dağılan kanatçıkların yanma odasına girmesiydi. Kimse çok iyi ya da çok kötü oldu demedi sonuçta. Bilemiyorum...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •